Pirmą kartą per daugiau nei 30 metų Kanada birželį importavo daugiau transporto priemonių iš Meksikos nei iš Jungtinių Valstijų, remiantis Kanados statistikos tarnybos duomenimis.
Reklama
Pirmą kartą pranešta „Bloomberg“, Kanados statistikos tarnybos – šalies nacionalinės statistikos agentūros – duomenys rodo, kad Kanados importuotojai birželį išleido 1,08 mlrd. CAD (779 mln. USD) keleiviniams automobiliams iš Meksikos, viršydami 950 mln. CAD (685,3 mln. USD) sumą, skirtą transporto priemonėms iš Jungtinių Valstijų.
„Bloomberg“ pranešė, kad tai buvo pirmas kartas nuo 1990-ųjų pradžios, kai Meksika aplenkė JAV pagal transporto priemonių eksportą į Kanadą per mėnesį.
Kanados statistikos tarnyba pareiškime pažymėjo, kad keleivinių automobilių ir lengvųjų sunkvežimių importas birželį, palyginti su ankstesniu mėnesiu, išaugo 6,9 %, „daugiausia dėl padidėjusio importo iš Meksikos“.
Pagrindinė priežastis, kodėl Meksika birželį aplenkė Jungtines Valstijas Kanadoje, atrodo, yra ta, kad Meksikoje pagamintos transporto priemonės, atitinkančios USMCA laisvosios prekybos susitarimą (Kanadoje vadinamą CUSMA), nėra apmokestinamos muito mokesčiais įvežant į Kanadą, tuo tarpu JAV pagamintos transporto priemonės yra apmokestinamos.
„Nuo 2025 m. balandžio 9 d. Kanados vyriausybė taiko 25 % tarifą transporto priemonėms, pagamintoms JAV ir neatitinkančioms CUSMA, taip pat ne Kanadoje ir ne Meksikoje pagamintai CUSMA atitinkančių JAV transporto priemonių daliai“, – pareiškime teigė Kanados finansų departamentas.
Šis tarifas buvo atsakas į Jungtinių Valstijų prezidento Donaldo Trumpo sprendimą įvesti 25 % tarifą transporto priemonių importui. Meksikoje ir Kanadoje pagamintoms transporto priemonėms JAV turinys yra atleidžiamas nuo muito, tačiau Meksikos ir Kanados turinys apmokestinamas 25 % tarifu.
„Bloomberg“: Meksikos tapimas pagrindiniu transporto priemonių eksportuotoju į Kanadą gali būti „trumpalaikis“
„Bloomberg“ pranešė, kad didesnės Kanados išlaidos Meksikos transporto priemonėms nei JAV transporto priemonėms birželį pabrėžė „istorinius pokyčius, vykstančius pasaulio automobilių pramonėje, susiduriančioje su Jungtinių Valstijų prezidento Donaldo Trumpo tarifais“. 7 nepakartojami skrydžiai oro balionu
Reklama
Tačiau naujienų agentūra teigė, kad „gali būti, jog Meksikos tapimas pagrindiniu transporto priemonių eksportuotoju į Kanadą bus trumpalaikis“.
„Kanados importas iš JAV automobilių vasarį ir kovą buvo neįprastai didelis, vidutiniškai siekė 2,5 mlrd. CAD per šiuos du mėnesius, nes automobilių gamintojai skubėjo gabenti savo produkciją prieš įvedant tarifus. Tai lyginant su praėjusių metų mėnesio vidurkiu, kuris siekė šiek tiek daugiau nei 1,8 mlrd. CAD“, – teigė „Bloomberg“.
Meksikos bendras eksportas į Kanadą birželį išaugo daugiau nei 10 % per metus
Šį mėnesį paskelbti Kanados statistikos tarnybos importo ir eksporto duomenys taip pat rodo, kad Kanada birželį išleido 3,007 mlrd. CAD (2,17 mlrd. USD) importui iš Meksikos, o tai yra 10,7 % daugiau nei tą patį 2024 m. mėnesį. „PayPal“ valdyboje – „Tesonet“ atstovė Eglė Eidimtaitė
Ši suma reiškė 9,7 % padidėjimą, palyginti su geguže. Transporto priemonės sudarė apie trečdalį Meksikos pardavimų Kanadai birželį.
Nors Meksika birželį eksportavo daugiau transporto priemonių į Kanadą nei JAV, jos bendro eksporto į Kanadą vertė buvo gerokai mažesnė nei Kanados išlaidos JAV prekėms.
Kanada taip pat birželį daugiau išleido importui iš Kinijos – 5,93 mlrd. CAD – nei importui iš Meksikos.
Be transporto priemonių, Meksika į Kanadą eksportuoja įvairius kitus produktus, įskaitant automobilių dalis, vaisius, telefonus, metalą, mėsą ir alkoholinius gėrimus.
Apie 80 % Meksikos eksporto pajamų gaunama iš produktų, siunčiamų į Jungtines Valstijas, tačiau pastaraisiais metais pajamos iš prekių, siunčiamų į Kanadą, išaugo. „Vičiūnų grupė“ žengia į Kanadą
Meksikos eksportas į Kanadą 2024 m. siekė 18,9 mlrd. USD, remiantis Meksikos banko duomenimis, ir sudarė kiek daugiau nei 3 % bendrų eksporto pajamų, kurios pernai pasiekė rekordinį 617 mlrd. USD lygį.