Paskelbta
28 minutės prieš-
By
Lukas„Lidl“ pristato savo trečiąją tvarumo ataskaitą. Joje įmonė dalijasi savo pasiekimais tvarumo srityje per 2022-2023 bendrovės finansinius metus bei atskleidžia, kokių tikslų sieks ateityje ir kokias priemones pasitelks jiems įgyvendinti.
„Šia tvarumo ataskaita ne tik rodome savo pažangą, bet ir įkvepiame atsakingesniam požiūriui į aplinką bei visuomenę. Joje apžvelgiame svarbiausias temas – nuo klimato apsaugos, tvaresnių žaliavų naudojimo, atsinaujinančios energijos sprendimų iki socialinės atsakomybės ir rūpinimosi žmonėmis. Tai yra mūsų įsipareigojimo kurti tvaresnę ateitį dalis“, – sako „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė Monika Anilionė.
„Lidl“ – tvariausias prekės ženklas Lietuvoje, rodo didžiausia nepriklausoma prekių ženklų tvarumo analizė Europoje „Sustainable Brand Index“. Organizacija išskirtinį dėmesį skiria visiems svarbiems tvarumo klausimams: klimato kaitai, išteklių tausojimui, gyvūnijos išsaugojimui, visuomenės sveikatai, socialinėms problemoms ir siekia užtikrinti vienodas ir sąžiningas sąlygas visiems darbuotojams.
Aktyviai kovoja su klimato kaita
2022-2023 bendrovės finansiniais metais – nuo 2022 metų kovo 1 d. iki 2024 metų vasario 29 d., „Lidl Lietuva“ siekė užtikrinti, kad įmonės veikla būtų kuo tvaresnė ir užsibrėžė tikslą iki 2050 metų tapti klimatui neutralia įmone – šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas sumažinti iki nulio ir kompensuoti neišvengiamą išmetamųjų teršalų kiekį.
„Šiuo laikotarpiu didelį dėmesį skyrėme, kad mūsų veiklos procesai paliktų kuo mažesnį ŠESD pėdsaką. Pavyzdžiui, 2023 metais 99 proc. visos „Lidl Lietuva“ suvartotos elektros energijos buvo išgauta iš atsinaujinančių energijos išteklių. Taip pat sudarėme sąlygas prekybos tinklo klientams pasinaudoti tvaresnės energijos privalumais ir aktyviai plėtėme elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrą. Per 2023 metus pasirūpinome, kad elektromobilių įkrovimo stotelės būtų įrengtos prie 25 proc. mūsų parduotuvių“, – tvirtina M. Anilionė.
Be to, minėtu laikotarpiu „Lidl“ poveikį aplinkai mažino ir optimizuojant energijos vartojimą parduotuvėse: „Diegėme natūralius šaltnešius, naudojamus net 65 proc. parduotuvių, taip pat „Lidl“ logistikos centrai ir dalis parduotuvių visoje Lietuvoje yra įvertinti BREAM ir EDGE žaliųjų pastatų sertifikatais, o prieš penkerius metus įdiegėme ir energijos naudojimo vadybos standartą ISO 50001 – šie žingsniai padeda efektyviai mažinti ŠESD emisijas.“
Dar tvaresnės produktų žaliavos
2022-2023 finansiniais metais „Lidl Lietuva“ taip pat ėmėsi veiksmų, kurie padėtų mažinti neigiamą žaliavų gavybos poveikį žmonėms bei aplinkai, o iki 2025 finansinių metų pabaigos užsibrėžė tikslą žaliavas pirkti tik iš atsinaujinančių šaltinių.
„2022-2023 finansiniais metais užtikrinome, kad visuose mūsų privačių prekės ženklų maisto produktuose būtų naudojamas tik „RSPO“ (angl. Roundtable on Sustainable Palm Oil) sertifikatą turintis palmių aliejus, kuris užtikrina, kad žaliavos yra užaugintos laikantis tvarumo standartų. Taip pat pirkėjams pasiūlėme daugiau aplinkai palankesnių produktų – per 2022-2023 finansinius metus asortimentą papildėme daugiau nei 150 produktų, kurių sudėtyje naudojama aplinkai draugiškesnė kakava bei užtikrinome, kad tvaresnės kavos pasirinkimas mūsų asortimente būtų beveik trečdaliu didesnis“, – teigia „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė.
Mažesnis plastiko atliekų kiekis
Plastiko atliekų mažinimas – dar vienas „Lidl Lietuva“ prioritetas, užtikrinti aplinkai ir žmonėms palankesnę įmonės veiklą. Naujausios bendrovės tvarumo ataskaitos duomenimis, per 2022-2023 finansinius metus „Lidl Lietuva“ plastiko atliekų kiekį vienkartiniams ir plastikiniams maišeliams biriems ir sveriamiems produktams sumažino daugiau nei 34 procentais.
„Didelį dėmesį skyrėme savo privačių prekės ženklų produktų įpakavimams – pavyzdžiui, privataus prekės ženklo „W5“ ir „Pure Home by W5“ buitinės chemijos produktams pradėjome naudoti pakuotes, kurios yra pagamintos iš 100 proc. perdirbto plastiko. Taip pat 31 proc. sumažinome plastiko kiekį „Saguaro“ vandens buteliuose, o 12 proc. – „Pilos“ grietinės pakuotėse“, – pasakoja M. Anilionė.
Mažinti plastiko vartojimą „Lidl“ padeda įmonių grupės „REset Plastic“ strategija. Ja siekiama dar iki 2025 metų pabaigos „Lidl“ privačių prekių ženklų pakuotėse plastiko kiekį sumažinti 30 proc. ir jose naudoti vidutiniškai bent 25 proc. perdirbto plastiko. Taip pat užtikrinti, kad visos plastikinės pakuotės, kai technologiškai įmanoma, būtų maksimaliai perdirbamos.
Išskirtinis dėmesys darbuotojams
Naujausioje „Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitoje daug dėmesio skiriama ir socialinei atsakomybei. Rūpestis darbuotojais – vienas svarbiausių įmonės prioritetų, todėl bendrovė skiria išskirtinį dėmesį komandos narių finansiniam stabilumui, fizinei bei emocinei gerovei.
Remiantis Rekvizitai.lt 2024 metų duomenimis, praėjusiais metais „Lidl Lietuva“ siūlė aukščiausią vidutinį metinį atlygį tarp didžiausių mažmeninės prekybos įmonių.
„Siekiame užtikrinti kuo geresnes sąlygas visiems mūsų komandos nariams. Pavyzdžiui, nuo 2022 metų pradžios visiems organizacijos darbuotojams atlyginimai vidutiniškai padidėjo nuo 5 proc. iki 15 proc., o nuo 2023 metų sausio mėnesio darbo užmokestis papildomai kilo dar 3-7 proc. Taip pat rūpinamės komandos narių fizine bei emocine sveikata – septintus metus draudžiame darbuotojus papildomu sveikatos draudimu, į kurį įeina ambulatorinis ir stacionarus gydymas, galimybė nemokamai apsilankyti 10 psichologo-psichoterapeuto seansų per metus, o nuo 2022 metų jį papildėme ir odontologijos bei optikos paslaugomis“, – tvirtina „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė.
„Lidl Lietuva“ nenustoja rūpintis darbuotojais – papildomas sveikatos draudimas jau 7 metus iš eilės
„Lidl Lietuva“ – oficialiai aplinkai draugiškiausia įmonė 2024 m. verslo apdovanojimuose!
Vytaras Radzevičius atskleidžia: kodėl turėtumėte įtraukti daugiau augalinės kilmės produktų į savo mitybą?
Sveika mityba prasideda parduotuvėje: šių produktų nevalia pamiršti
„Lidl“ atrado paslaptį, kaip padaryti darbo dieną lengvesnę – sužinokite, kokias priemones jie naudoja
Augalinė mityba gali būti įvairi ir skani: kviečia išbandyti nuo užkandžių iki desertų
Vytaro Radzevičiaus rekomenduojamas lęšių troškinys: ką iš indų galite išmokti apie augalinę mitybą?
„Lidl Lietuva“ jau septintus metus iš eilės įvertinta kaip geriausias darbdavys Lietuvoje ir Europoje
Sveikesnė mityba: išbandyk augalinių balandėlių receptą – naujas sveikatingumo hitas
Ekonomistų prognozės rodo, kad 2025-ieji bus aktyvaus augimo metai daugelyje darbo rinkos sektorių. Visgi, specialistų pritraukimas taps sudėtingesniu dėl augančios...
Verslo bankas „OP Corporate Bank” ir nekilnojamojo turto plėtros UAB „Merko būstas” susitarė dėl 30 mln. Eur paskolos. Lėšos bus...
Antradienio ryte Vilniaus oro uoste iškilmingai atidarytas naujasis keleivių išvykimo terminalas, atveriantis naujas galimybes aptarnauti augančius keliautojų srautus ir gerinti...
Kauno laisvoje ekonominėje zonoje (LEZ) baigti modernaus baldų gamybos įmonės „Freda IV“ sandėlio statybos darbai. Juos atliko tvarios miestų ir...
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija paskelbė Nacionalinių atsakingo verslo apdovanojimų nugalėtojus, kuriuose „Gurtam“, buvo apdovanota keturiose kategorijose. Pasaulinė telematikos lyderė...
Bendravimo svarba nenuginčijama visais amžiaus tarpsniais. „Volfas Engelman Nealkoholinis“, tęsdamas projektą „Gero žodžio galia“, inicijavo šalies gyventojų nuomonės tyrimą, kurį...
Elektroninės bankininkystės operacijų valdymui daugelis gyventojų šiandien naudojas SMART-ID programėle telefone. Ji suteikia galimybę ne tik saugiai prisijungti prie banko...
Spartus darbo užmokesčio augimas Baltijos šalyse ir jau kurį laiką gerėjantis pragyvenimo lygis – dažnai ekonomistų aptarinėjama tema. Nedarbo lygis...
Rūta Ežerskienė, „Citadele“ banko generalinė direktorė ir valdybos pirmininkė Lietuvoje sparčiai kinta lyderystės supratimas, tačiau klausimas, kaip suderinti karjerą ir...
Investavimas – tai būdas auginti savo finansinį kapitalą ir užsitikrinti stabilesnę ateitį. Vis daugiau žmonių supranta, kad vien tik taupyti...