Sekite naujienas

Verslas

Marvelės krovininio uosto plėtra: pradėti infrastruktūros darbai Kaune

L

Paskelbta

-

2024 m. spalio 15 d. AB Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pradėjo svarbų Marvelės krovininio uosto plėtros etapą – naujos aikštelės statybos darbus. Šis projektas ne tik pagerins regiono logistikos ir krovinių pervežimo pajėgumus, modernizuos infrastruktūrą, bet ir prisidės prie aplinkai draugiško transporto sistemos stiprinimo Lietuvoje.

Reklama

Nauja aikštelė – šuolis į priekį

Prie plėtros prisidedantys statybos darbai apima 10 000 m² naujos trinkelių dangos įrengimą, efektyvių lietaus vandens surinkimo sistemų ir betoninės atraminės sienelės statybą. Rengiamos papildomos vietos krovinių sandėliavimui. Vykdomi darbai ne tik pagerins krovinių pervežimo efektyvumą, bet ir prisidės prie uosto operacijų modernizavimo. Darbus atlieka UAB „Sūduvos statyba“, o projekto vertė – 1,317 mln. eurų (su PVM). Visa infrastruktūra kuriama pagal „žaliojo pirkimo“ principus, užtikrinant aukščiausius aplinkosaugos standartus. Numatoma darbų trukmė – 3 mėnesiai.

„Šio projekto įgyvendinimas yra būtinas žingsnis krovininio uosto plėtrai. Šiuo metu verslo poreikis viršija mūsų pajėgumus, todėl plėtra yra būtina. Vidaus vandens kelių infrastruktūra turi būti stipri ir moderni, kad galėtume visapusiškai pasinaudoti upinės laivybos privalumais. Modernizuota infrastruktūra ne tik padidins krovinių pervežimo pajėgumus, bet ir suteiks naujų galimybių Kauno regiono verslui: efektyviau krauti ir transportuoti prekes, geriau išnaudoti strateginę Kauno padėtį. Kartu šis projektas prisideda prie bendros šalies tvarios infrastruktūros plėtros“, – pažymi VVKD generalinis direktorius V. Vinokurovas.

Strateginis projektas Kauno regiono ekonomikai ir aplinkai

Marvelės krovininio uosto plėtra – tai ilgalaikės VVKD strategijos dalis, siekiant sukurti modernią ir aplinkai draugišką infrastruktūrą. Praėjusių metų rugsėjį paskelbus krovininės laivybos pradžią, Nemunu reguliariai gabenami kroviniai. Atliekami ir įspūdingi krovos darbai. Krovininio uosto plėtra yra vienas iš strateginių tikslų Lietuvos Respublikos bendrajame plane. Detalusis planas buvo patvirtintas dar 2011 m., o šiemet vyksta poveikio aplinkai vertinimo (PAV) procedūros visam 15 ha plotui.

Marvelėje kraunami įvairūs kroviniai: konteineriai, mediena, birios mineralinės, statybinės medžiagos, metalo gaminiai ir kita. Numatytos ir krovos bei laivų stovėjimo krantinės.

carvertical VIN patikra

2023 m. vasarą sėkmingai užbaigtas vienas iš svarbiausių strateginių projektų – užtikrintas reikalingas Nemuno žemupio vandens kelio gylis ir pilnai atvertas krovininei laivybai. Sudarytos galimybės nemažą dalį keliais vežamų krovinių perkelti į upių transportą, teikti pigesnes ir draugiškesnes aplinkai krovinių gabenimo paslaugas bei sumažinti sunkiojo transporto dalį automobilių keliuose. Europoje upių laivyba yra itin populiari – taip mažėja sunkiojo krovininio transporto judėjimas, lėtėja kelių nusidėvėjimas, patiriama mažesnė aplinkos tarša ir didėja saugumas keliuose.

Pagrindinis Lietuvos vandens kelias (E41) driekiasi Nemuno upe ir Kuršių mariomis, jis jungia Kauną ir Klaipėdą, o taip pat yra transeuropinio vidaus vandenų transporto tinklo TEN-T dalis. Šis kelias Kauną tiesiogiai sujungia su Jurbarku, Klaipėdos uostu ir tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje. Krovininio uosto infrastruktūros plėtra Kaune ne tik kuria pridėtinę vertę verslui, bet ir gerina bendrą susisiekimo infrastruktūrą šalyje.

 

Skaitykite

Naujienos

Ekspertai

Ekspertai3 d. prieš

Ekspertai pataria: renkantis būstą įvertinkite ir miesto plėtros planus

Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...

Ekspertai5 d. prieš

Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią: „išėjimą į barą skaičiuodavau padangomis“

Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...

Ekspertai5 d. prieš

Apklausa: lietuviai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos, latviai ir estai – dėl maisto kainų

„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...

Ekspertai6 d. prieš

Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“

Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...

Ekspertai1 savaitė prieš

Sukčiai internete kėsinasi ir į vaikus: ekspertas papasakojo, kaip apsisaugoti

Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |