Sekite naujienas

Verslas

„Novaturas“ paskutinį ketvirtį uždirbo 2,6 mln. eurų pelno ir pranoko prognozes

L

Paskelbta

-

„Novaturo“ grupė, neaudituotais duomenimis, paskutinį 2024 m. ketvirtį fiksavo pajamų augimą ir pelną. Per spalį-gruodį bendrovė uždirbo 48 mln. Eur pajamų – 16.6 proc. daugiau nei atitinkamą ankstesnių metų periodą. Bendrovės veiklos grynasis pelnas buvo teigiamas ir siekė 2,6 mln. Eur, kai 2023 m. 4 ketvirtį grupė patyrė 3 mln. eurų nuostolį. Spalio-gruodžio EBITDA rodiklis: 3,3 mln. Eur (2023 m. 4 ketv.: -1,5 mln. Eur).

Reklama

Iš viso, per 2024 m. sausį-gruodį bendrovė gavo 201 mln. eurų pajamų. Tai – 3,6 proc. mažiau nei 2023 m., kai jų gauta 208 mln. eurų. Visgi sėkmingesnis paskutinis ketvirtis leido „Novaturui“ pagerinti prognozuotus bendrus 2024 m. finansinius rezultatus.

Bendrovė primena, kad numatė -4,1 mln. Eur metinį EBITDA rodiklį ir 5,1 mln. eurų grynuosius nuostolius. Tačiau po pelningos rudens pradžios „Novaturas“ prognozę pagerino iki -2 mln. Eur EBITDA bei 3,4 mln. Eur grynųjų nuostolių. Metus pavyko užbaigti dar sėkmingiau su -863 tūkst. Eur EBITDA rodikliu, o grynasis nuostolis sumažėjo iki 2,5 mln. eurų.

„Paskutinio metų ketvirčio rezultatai rodo, kad mūsų vykdyta kelionių programos optimizacija buvo veiksminga. Įvertinę rinkos situaciją ir klientų pasirinkimus, metų bėgyje atitinkamai koregavome pasiūlą ir taip sugebėjome dirbti efektyviau. Tai padėjo padidinti lėktuvų užpildymo rodiklį – jis ketvirtąjį ketvirtį siekė 98,9 proc., palyginus su 96,7 proc. 2023 m. Be to, ženkliai sumažėjo ir paskutinės minutės kelionių dalis pardavimuose, kurios įprastai daro neigiamą įtaką finansiniams rezultatams. Ryžtingi ir pasverti sprendimai, neprarandant fokuso į geros klientų patirties užtikrinimą, ketvirtąjį ketvirtį leido didinti pajamas ir veikti pelningai“, – sakė „Novaturo“ grupės vadovas Kristijonas Kaikaris.

Pasak jo, bendrą metinį rezultatą lėmė jau anksčiau skelbtos priežastys – išaugusi konkurencinė aplinka ir Baltijos šalyse susiformavusi perteklinė kelionių pasiūla, iššaukusi aktyvią konkurenciją kainomis. Ypač tai buvo jaučiama Turkijoje, Graikijos salose. Reaguodamas „Novaturas“ ėmėsi kelionių programos optimizavimo, taip pat išnaudojo plačią kitų kelionių krypčių pasiūlą. Visgi visus kelionių pakeitimus bendrovė vykdė taip, kad išlaikytų klientų pasitenkinimą, išsaugotų jų pasitikėjimą. Be to, optimizacijos galimybes ribojo ir įsipareigojimai partneriams bei avialinijomis.

„Išmoktas pamokas pritaikėme jau ketvirtajam ketvirčiui, kas leido pasiekti pelną. Be to, remdamiesi šių metų patirtimis ir siekdami didesnio lankstumo valdant rizikas, atitinkamai planavome ir 2025 m. vasaros bei 2025/2026 m. žiemos sezonus“, – sako K. Kaikaris.

Augo kelionių į Ispaniją ir tolimuosius kraštus populiarumas

Per spalio-gruodžio mėnesius „Novaturas“ aptarnavo 47,6 tūkst. klientų. Tai – nežymiai mažiau nei 2023 m. paskutinį ketvirtį (49 tūkst.). Labiausiai pastarąjį ketvirtį augo keliautojų srautai į tolimuosius kraštus. Ženkliai daugiau klientų „Novaturą“ rinkosi kelionėms į Šri Lanką (Kolombas, +368 proc., palyginus su 2023 m. spaliu-gruodžiu), Balį (+236,4 proc.) ir Vietnamą (+171 proc.).

Per visus 2024 m. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje pernai „Novaturas“ aptarnavo 239 tūkst. keliautojų. Palyginimui, 2023 m. aptarnautų klientų skaičius siekė 259 tūkstančius.

Reklama

Bendrovė praneša, kad vertinant 2024 metus, labiausiai augo kelionių į Ispaniją skaičius. Į populiarias Malagos, Barselonos ir Maljorkos kryptis „Novaturas“ skraidino 149 proc. daugiau keleivių nei užpernai.

Be to, 8 proc. daugiau klientų pernai skraidinta ir į tolimąsias šalis. Tarp egzotinių krypčių labiausiai populiarėjo kelionės į Vietnamą (+367 proc.), į Puketą Tailande (+23 proc.) ir į Zanzibarą Tanzanijoje (+21 proc.). Tolimosiose kelionėse „Novaturui“ taip pat pavyko užtikrinti itin aukštą lėktuvų užpildymo rodiklį, kuris siekė 98,9 procento.

Tarp kitų 2024 m. sėkmingai plėtotų projektų – grupių ir darbostogų (angl. workation) kelionės. Lapkritį bendrovė kartu su partneriais skraidino ir apgyvendino rekordinio dydžio „Tesonet“ akceleratoriaus įmonių darbuotojų komandą (2,5 tūkst.) darbostogoms Turkijoje. Šiai masiškiausiai „Novaturo“ veiklos istorijoje grupinei organizuotai kelionei surengti pasitelkta 12 lėktuvų ir 48 autobusų parką.

Apskritai, pernai darbostogoms ar kitoms grupinėms kelionėms, tarp kurių populiarėja į sporto bei aktyvias veiklas nukreiptos išvykos, keliautojai dažniausiai rinkosi Turkiją, Graikiją (Heraklioną), Juodkalniją, Egiptą, Kiprą ir Portugaliją (Faro). Tarp slidinėjimo grupinių kelionių populiariausia buvo Italijos (Bergamo) kryptis.

Vertina strategines alternatyvas, o 2025 metais tikisi pelno

Sausio pabaigoje bendrovė paskelbė pasirašiusi sutartį su finansų patarėjų įmone „Superia“ dėl strateginių alternatyvų analizės, kuri tęsiama šiuo metu. Tokiu žingsniu bendrovė siekia įvertinti naujus augimo kelius bei rinkos potencialą, kurie padėtų stiprinti „Novaturo“ pozicijas.

Šiame etape prognozuodama 2025 metus, „Novaturo“ grupė numato, kad Baltijos šalyse aptarnaus 170-190 tūkst. keleivių ir uždirbs 150-170 mln. Eur pajamų. Bendrovė šiais metais taip pat tikisi pasiekti 3 mln. Eur EBITDA ir 2 mln. Eur grynojo pelno rodiklius.

„Novaturo“ grupės 2024 m. veiklos rezultatai (tūkst. Eur):

Reklama

Naujienos

Verslas15 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas16 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas20 val prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams1 d. prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas2 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |