Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
Pagrindinis šalies oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ pristatė bepiločių orlaivių eismo valdymo sistemą, kuri leis šiuos dronus integruoti į bendrą Lietuvos oro eismo valdymą. Greitai tiek dronų pilotai, tiek kiti gyventojai prie šios sistemos galės prisijungti per mobiliąją programėlę – per ją bus teikiamos bendros informacijos, skrydžių patvirtinimo, eismo informacijos ir kitos paslaugos.
Europos Sąjunga vysto „U-Space“ sistemą, skirtą bepiločių orlaivių integravimui į oro erdvę. Kiekviena Bendrijos narė nustato dronų skrydžių zonas, o taip pat ribojimo ar draudimo erdves, kad skrydžiai nekeltų grėsmės saugai, privatumui, saugumui ar aplinkai.
Bepiločių orlaivių eismas tampa vis intensyvesnis. Dronai vis plačiau naudojami ne tik laisvalaikiui, pramogoms, bet ir komercinei veiklai, taip pat viešosioms paslaugoms, žemės ūkyje ir kitur.
Tad natūralu, kad jiems turime sudaryti kuo palankesnes sąlygas, kartu užtikrinant eismo saugą – tai bendras tiek gyventojų, tiek dronų savininkų, tiek valstybės interesas. Svarbu, kad sistema būtų paprasta naudotis dronų eismo dalyviams bei prieinama kiekvienam gyventojui“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Pernai „Oro navigacija“ pasirašė 2,5 mln. Eur sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“ – kartu su ja ir buvo įdiegta „U-Space“ paslaugų sistema Lietuvoje.
„Eismo dalyvių oro erdvėje tik daugėja – šalia mums įprastos civilinės aviacijos, mažųjų orlaivių ar karšto oro balionų, prisideda ir bepiločiai orlaiviai. Pradėjus naudoti šią sistemą, gerokai palengvės dronų eismo valdymas, kartu bus standartizuoti procesai, todėl tiek operatoriai, tiek atsakingos institucijos greičiau gaus skrydžiams reikalingą informaciją. Tai mažins su bepiločiais susijusias rizikas gyventojams, institucijoms bei verslams ir užtikrins sklandesnes operacijas“ – kalbėjo „Oro navigacija“ generalinis direktorius Saulius Batavičius.
Kaip ir planuota, sistema buvo įdiegta ir testuojama šią vasarą, o šiuo metu Transporto kompetencijų agentūra atlieka jos sertifikavimą. Programėlę bus galima atsisiųsti jau kitų metų pradžioje. Jos pagalba dronų operatoriai galės prisijungti prie bepiločių orlaivių eismo valdymo sistemos ir gauti aktualią informaciją apie oro erdvės apribojimus, meteorologines sąlygas, kitų skrydžių planus bei operatyvius saugumo įspėjimus. Taip pat jie galės formuoti bei pateikti skrydžių planus ir realiu laiko gauti skrydžių patvirtinimus.
Programėle laisvai galės naudotis ne tik dronų pilotai, bet ir visi kiti gyventojai – telefonuose jie realiu laiku galės matyti bendrąją skrydžių informaciją, panašiai kaip skrydžių stebėjimo programose „Flightradar24“ ir kt.
Lietuva žengia į ateitį: gautas sertifikatas atveria kelią sklandžiam bepiločių eismui
Artėja didžiausias Baltijos šalių transporto ir logistikos renginys: šiais metais dėmesys skiriamas verslo atsparumui ir kariniam mobilumui
Šiandien startuoja Europos judumo savaitė: darniai judėti kviečiama visa Lietuva
Reguliarūs skrydžiai sujungs Vilnių su dar vienu Vokietijos miestu – Diuseldorfu
„Oro navigacija“ diegs dronų rizikos vertinimo priemonę „wingman“
Lietuvos oro erdvė bus stebima dar atidžiau: „Oro navigacija“ pradeda 3,6 mln. eurų projektą
Pagal naują skrydžių skatinimo modelį vyks dar du maršrutai: reguliarūs skrydžiai jungs Vilnių su Lisabona ir Hamburgu
Vilniaus oro uoste skrydžius pradės nauja oro bendrovė: „flydubai“ reguliariais skrydžiais jungs Vilnių ir Dubajų
Kaip keisis Lietuvos aviacija iki 2052-ųjų: Lietuvos oro uostai pristato ilgalaikį tinklo plėtros planą
Dirbtinis intelektas, nuotolinis darbas ir kintantys lūkesčiai darbuotojams – darbo rinka šiandien keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau. Todėl profesinis...
Artėjant gyventojų pajamų deklaravimo terminui, šia situacija naudojasi ir sukčiai – prisidengdami Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) vardu, klastodami nuorodas, jie...
Apie pinigus egzistuoja daugybė patarlių ir posakių, kurie yra įsitvirtinę giliai mūsų sąmonėje. Turbūt kiekvienas yra girdėjęs posakius „laikas –...
Specialistas, kuris geba aiškiai išreikšti mintis, kalbėti prieš auditoriją ir įtikinti, sulaukia didesnio potencialių darbdavių dėmesio palyginti su tais, kuriems...
Elektriniai paspirtukai pastaraisiais metais Lietuvoje, ypač didžiuosiuose miestuose, tapo neatsiejama eismo dalimi. Tiesa, jų naudojimas visuomenėje kelia nemažai klausimų dėl...