Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
2024-ieji tapo reikšmingų pokyčių metais telekomunikacijų ir technologijų pasaulyje. Pasak Petro Masiulio, „Tele2“ generalinio direktoriaus Lietuvai ir Baltijos šalims, tai metai, kai telekomunikacijų sektorius įgavo naują pagreitį, diegiant praktiškas inovacijas, ir sukūrė tvarų pagrindą ateities augimui. Praktiniu proveržiu pasižymėjo ir dirbtinis intelektas (DI), kuris dar visai neseniai buvo laikytas eksperimentiniu sprendimu.
5G: verslas pasirengęs tvaresniam ryšiui
„2024-ieji telekomunikacijų sektoriuje tapo reikšmingų pokyčių ir pažangos metais. „Tele2“ pradėjo 3G ryšio išjungimą, o tai leido sutelkti dėmesį į naujesnių ryšio technologijų plėtrą. Iki 2025 metų pabaigos visi 3G dažniai mobiliojo operatoriaus tinkle bus perkelti į 4G ir 5G tinklus, atitinkančius šiandienos ir rytojaus verslo poreikius. Šis žingsnis žymi technologinį progresą ir įmonės įsipareigojimą kurti tokią ryšio infrastruktūrą, kuri būtina kitų Lietuvos verslų plėtrai“, – teigia P. Masiulis.
„Tele2“ ne tik modernizuoja populiariausią 4G tinklą, bet ir toliau sparčiai diegia greitąjį 5G. Naujos kartos ryšys nėra vien technologinis šuolis. Tai ir svarbus žingsnis link tvaresnės ryšio infrastruktūros. 5G tinklas leidžia efektyviau naudoti dažnius, sumažina energijos suvartojimą vienam duomenų vienetui ir padeda kurti pažangesnę, mažiau išteklių reikalaujančią infrastruktūrą.
Atsisakydama senų, mažiau efektyvių technologijų, „Tele2“ prisideda prie energijos taupymo ir neutralesnio poveikio aplinkai. Mobiliojo ryšio operatorius taip pat lyderiauja tvarumo srityje bei naudoja tik žaliąją energiją. Iki 2035-ųjų bendrovė ketina pasiekti nulinę šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją, stiprina savo įsipareigojimą aplinkosaugai.
Nauja kokybės kartelė klientų aptarnavime
Šiemet telekomunikacijų sektorius išsiskyrė praktiniu DI pritaikymu. DI įrankiai tapo itin plačiai naudojami klientų aptarnavimo srityje. Klientų lūkesčiams augant, praktinis DI taikymas leido klientus aptarnauti efektyviau, greičiau ir sklandžiau. Taip pat DI gebėjimas analizuoti didelius duomenų kiekius leido verslui geriau suprasti klientų poreikius ir tiksliau pritaikyti paslaugas.
Galimybė gerinti klientų patirtį buvo pagrindinis veiksnys, kuris skatino telekomunikacijų įmones diegti DI sprendimus ir automatizaciją. Vienas iš to pavyzdžių – „Tele2“ savitarnos svetainėje veikiantis pokalbių robotas „Rūta“. Jis išsiskiria gebėjimu geriau suprasti sudėtingesnius klausimus, išlaikydamas draugišką toną. „Rūta“ atsako į klientų klausimus ir padeda greičiau išspręsti klausimus, taip pagerindama aptarnavimo kokybę.
Platus įrankių spektras kovai su kibernetinėmis grėsmėmis
Jau keletą metų iš eilės stebimas išaugęs kibernetinių grėsmių pavojus. Tai, kad iššūkis tik didėja, liudija ir šiemet įsigaliojusi TIS2 (tinklo ir informacinių sistemų saugumo) direktyva, kuria siekiama užtikrinti aukštą kibernetinio saugumo lygį visoje Europos Sąjungoje. Nors ši direktyva skirta įmonėms, tačiau sukčių akiratyje dažnai atsiduria ir gyventojai.
2024 metais „Tele2“ interneto apsaugos paslauga Lietuvoje užkardė 573,6 mln. kibernetinių grėsmių. Bendrovė šiemet įdiegė apsaugos sistemą, kuri automatiškai atpažįsta ir blokuoja suklastotus skambučius (angl. spoofing). Šis sprendimas yra nemokamas ir veikia visiems „Tele2“ ir „Pildyk“ klientams. Operatorius taip pat filtruoja SMS žinutes su kenksmingomis nuorodomis.
Ką atneš 2025-ieji?
Naujausi pasiekimai DI vystyme bus labai svarbūs nustatant ir užkardant kibernetines atakas. Tam, kad įmonės ir klientai išliktų saugūs, 2025-aisiais būtina remtis pažangiausiais DI technologiniais sprendimais, užtikrinančiais, kad būtumėme žingsniu priekyje kovoje su kibernetiniais sukčiais.
Ne mažiau svarbus išliks ir 5G ryšys, kuris užtikrina didesnį duomenų perdavimo greitį, mažesnį vėlavimą ir yra saugesnis nei ankstesnės kartos tinklai. Augant daiktų interneto (IoT) įrenginių skaičiui – iki 2030 metų Europoje jis išaugs dvigubai – modernūs mobiliojo ryšio sprendimai taps būtini kiekvienam sektoriui. Logistika, sveikatos priežiūra, gamyba ir mažmeninė prekyba tampa labiau priklausomos nuo greitų, patikimų ir saugių tinklų.
Dėl šios klaidos besikuriantys verslai praranda šimtus eurų: patarė, kaip to išvengti
Greitas gali tapti dar greitesnis? Patarė, kaip „paturbinti“ savo „Wi-Fi“ prasidėjus darbų ir mokslų sezonui
„Tele2“ pristato naują produktą: aktualu keliaujantiems
„Tele2“ pradeda išankstinę prekybą „iPhone 17“
Spalio 10-ąją – penktoji nacionalinė akcija „Žalia šviesa gyvenimui“ Lietuvoje: ką verta žinoti?
„Tele2“ planuoja įsigyti „Iterato“ verslo dalį
Arnoldas Lukošius: „Sukčiai pelnosi iš jūsų nelaimės – ko nedaryti, jei praradote telefoną“
Šis „YouTube“ kanalas – tarp žiūrimiausių Lietuvoje: karaliauja jaunimas
Vaiko rankose – telefonas: patarė, kaip saugiai įvesti atžalą į skaitmeninį pasaulį
Greta Ilekytė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Išankstiniai Valstybės Duomenų Agentūros duomenys rodo, kad per metus kainų augimas kiek paspartėjo ir siekia...
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...