Paskelbta
2 metai prieš-
Oro navigacijos paslaugų teikėja, bendrovė „Oro navigacija“ pernai Lietuvos oro erdvėje aptarnavo 166,2 tūkst. skrydžių – 1,2 proc. daugiau nei prieš metus. Dėl sankcijų vežėjams teko aplenkti Rusijos oro erdvę bei koreguoti maršrutus, Lietuvos oro erdvėje tranzitinių skrydžių skaičius sumažėjo 13 proc., palyginti su 2021 metais. Bendrą aptarnautą skrydžių augimą lėmė 52 proc. išaugęs terminalinių skrydžių skaičius.
Skrydžių navigacijos paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikiančios bendrovės „Oro navigacija“ duomenimis, pernai, palyginti su 2021-aisiais, tranzitinių skrydžių dalis sudarė 67 proc. visų skrydžių, kai užpernai ji siekė 78 proc.
Pasak „Oro navigacijos“ vadovo Sauliaus Batavičiaus, tradiciškai tranzitiniai skrydžiai sudaro didžiąją dalį visų skrydžių, kuriuos aptarnauja šalies skrydžių vadovai.
„Pernai tranzitinių skrydžių dalis išliko didžiausia ir absoliučiu skaičiumi sudarė 111,3 tūkst., tačiau krito žemiau 70 proc. ribos. Žvelgiant į jų pokyčius pamėnesiui, labai ryškus tranzitinių skrydžių kritimas imtas fiksuoti paskelbus sankcijas Rusijai. Kai ši vasario pabaigoje pradėjo karą Ukrainoje ir už tai sulaukė Europos Sąjungos sankcijų, draudžiančių agresorės orlaiviams naudotis Bendrijos oro erdve, sausį-vasarį 80-90 proc., palyginti su 2021-aisiais, augęs tranzitinių skrydžių srautas staiga ėmė smukti ir nebeatsigavo nė vieną mėnesį iki pat metų pabaigos“, – sako jis.
Uždarius Lietuvos oro erdvę Rusijos oro vežėjams, pernai vasario 27 – kovo 31 dienomis šios šalies skrydžių bendrovių tranzitinių skrydžių skaičius smuko 21 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2021 metais, o per metus – 13 proc.
Rusijos oro vežėjai, skrisdami į Kaliningrado sritį ar iš jos, gali tai padaryti tik naudodamiesi oro erdve virš atviros jūros, kurią tam tikrose atkarpose prižiūri ir Lietuvos skrydžių vadovai.
2022 metais daugėjo „Finnair“, „Turkish Airlines“ tranzitinių skrydžių, nes dėl karo Ukrainoje oro vežėjai keitė savo veiklos strategiją ir dažniau naudojosi Lietuvos oro erdve.
Nepaisant to, kad Kinija galėjo naudotis ir Europos, ir Rusijos oro erdve, jos taikyta nulinė COVID-19 politika atsiliepė jos vežėjų aktyvumui ir pernai tranzitinių skrydžių skaičius išliko iš esmės nepakitęs.
Intensyviausiai skrydžiai pernai Lietuvoje augo didžiausiame šalies Vilniaus tarptautiniame oro uoste. „Oro navigacijos“ duomenimis, Vilniuje skrydžių skaičius pernai sudarė 36,5 tūkst. – 52 proc. daugiau, negu prieš metus.
Kauno oro uostas sulaukė 53 proc. daugiau skrydžių – iš viso 10,4 tūkst. Tuo tarpu Palangos oro uoste skrydžių skaičius pernai, palyginti su 2021-aisiais, padidėjo 92 proc. iki 3,7 tūkst., tačiau jis išlieka mažiausiai skrydžių aptarnaujančiu oro uostu Lietuvoje.
Šiaulių oro uoste pernai aptarnauta 4,2 tūkst. skrydžių arba 54 proc. daugiau nei 2021 metais.
„Vertinant tik terminalinius skrydžius į šalies oro uostus, jų bendras skaičius pernai buvo 54,8 tūkst., arba 52 proc. didesnis nei prieš metus. Tai neabejotinai susiję ir su aviacijos sektoriaus atsigavimu po sudėtingo pandemijos laikotarpio. Vis dėlto, šie skrydžiai sudaro mažesniąją dalį visų skrydžių, su kuriais dirba „Oro navigacija“: 2021 m. ji sudarė 22 proc. o praėjusiais metais sudarė 33 proc.“, – pastebi S. Batavičius.
Tranzite dominavo Turkijos vežėjų orlaiviai
Airijos „Ryanair“ orlaiviai pernai iš Lietuvos oro uostų kilo ir į juos leidosi intensyviausiai. Vertinant terminalinių skrydžių skaičius, pernai didžiausia dalis teko „Ryanair“ – 14 tūkst., arba 25,7 proc. skrydžių.
Antra vieta atiteko Latvijos kapitalo „airBaltic“ (6,3 tūkst. skrydžių, 11,5 proc.), trečia – Vengrijos kapitalo „Wizzair“ (5,1 tūkst. skrydžių, 9,3 proc.), ketvirta – Lenkijos LOT (3,3 tūkst., 6,1 proc.), penkta – Švedijos SAS (2,7 tūkst. skrydžių, 4,8 proc.).
Tranzito skrydžiuose šalies valdomoje oro erdvėje pernai dominavo Turkijos „Turkish Airlines“ – 17,1 proc. visų tranzito skrydžių, Suomijos „Finnair“ – 12,5 proc., Latvijos „airBaltic“ – 6,1 proc. Rusijos „Aeroflot” – 5,5 proc. (skrydžiai oro erdvėje virš atviros jūros) bei Airijos „Ryanair“ – 5 proc.
Pernai didžiausias užimtumas Lietuvos oro erdvėje fiksuotas sausio 2-ąją, sekmadienį. Tądien navigacijos paslaugos buvo suteiktos 700 skrydžių.
Užpernai daugiausiai skrydžių per dieną „Oro navigacija“ aptarnavo rugpjūčio 29 dieną, sekmadienį – iš viso 528 orlaivius.
Lietuva žengia į ateitį: gautas sertifikatas atveria kelią sklandžiam bepiločių eismui
„Oro navigacija“ pristatė 2,5 mln. Eur kainavusią bepiločių orlaivių eismo valdymo sistemą
Lietuvoje veiklą pradeda Turkijos ir Lietuvos prekybos rūmai
„Oro navigacija“ diegs dronų rizikos vertinimo priemonę „wingman“
Lietuvos oro erdvė bus stebima dar atidžiau: „Oro navigacija“ pradeda 3,6 mln. eurų projektą
Įvairiaspalvė Turkija: kodėl keliautojai ją renkasi būtent pavasario atostogoms?
Jau kitąmet Lietuvoje neliks neatpažįstamų dronų – ekspertai anonsuoja pokyčius
Skrydžių vadovo kasdienybė – kaip filme: nuo prasto oro iki nusileidimo tako „nepasidalinančių“ orlaivių
BGS ir „Turkish Airlines“ pratęsė bendradarbiavimą iki 2026 m.
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Balandžio pradžioje Jungtinių Valstijų įvestas 25 proc. tarifas Europos automobilių importui gali turėti didelių pasekmių Europos automobilių pramonei. Vis tik...
Apie inžinerijos ir technologijos sričių specialistų poreikį kalbama nuolat ir labai garsiai – jų masiškai trūksta ir Lietuvoje, ir užsienyje....
Pirmojoje SBA grupės baldų gamykloje JAV darbai vyksta sparčiai – vos per 2 mėnesius sumontuota maždaug 20 proc. įrangos. Į...
Komentaro autorius Leonas Lingis, profesinių paslaugų bendrovės EY vykdantysis partneris Baltijos šalyse Įmonių valdybos šiemet ypač daug dėmesio skiria geopolitiniams...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...
Pastačius savo naujus namus, prasideda kitas darbų etapas: aplinkos tvarkymas ir puoselėjimas. Vienas svarbiausių kiemo akcentų – graži žaliuojanti veja,...
Pastaruoju metu Lietuvoje fiksuojami stipresni vėjo gūsiai primena, kad pavasaris ne visada atneša tik saulę ir šilumą. Praėjusį savaitgalį net...