Paskelbta
2 metai prieš-
Ne vieną dešimtmetį trunkančias dviračių gamybos tradicijas puoselėjanti Lietuva kyla į aukštesnį lygį. Pastaraisiais metais šaliai pavyko pritraukti daugiau ir įvairesnių dviračių rinkos žaidėjų investicijų formuojant naują dviračių gamybos klasterį Europoje, pažymi specializuotas leidinys „Bike Europe“. Kėdainių laisvosios ekonominės zonos valdybos narys Giedrius Valuckas sako, kad už europinių dviračių gamintojų dešimtuko ribos iki šiol buvusiai šaliai tai atveria naujas augimo galimybes žaliojo transporto priemonių sektoriuje.
„Bike Europe“ išskiria didžiausios pasaulio dviračių gamintojos „Pon.Bike“ sprendimą Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statyti naują dviračių gamyklą.
„Bendrovės „Pon Holding“ pranešimas apie naujos dviračių ir elektrinių dviračių gamyklos statybą Lietuvoje šioje mažoje Rytų Europos šalyje nepaliko abejingų. Dėl šių pokyčių šalis patenka į žemėlapį kaip naujas dviračių gamybos centras Europoje“, – rašoma leidinyje.
Už lyderių nugarų
Nors Lietuvoje lietuviški dviračiai nėra naujiena, viena vietos gamykla dviračių gamybos apimtimi nebuvo pajėgi konkuruoti su kitomis Europos šalimis. Eurostato duomenimis, 2021 metais Lietuvoje buvo pagaminta daugiau kaip 204 tūkst. dviračių, arba 5,8 proc. daugiau negu prieš metus.
Palyginti Europos Sąjungoje 2021 metais bendros dviračių gamybos apimtys padidėjo 11 proc. iki 13,5 mln. vienetų, čia pirmavo Portugalija (2,9 mln.), Rumunija (2,5 mln.), Italija (1,9 mln.), Vokietija (1,4 mln.) ir Lenkija (1,2 mln.).
„Pasaulio mastu dviračių gamybos srityje neabejotina lyderė yra Kinija, kuri 2020-aisiais pagamino apie 116 mln. dviračių. Matome, kad vis daugiau dviračių gamyklų stengiamasi kurti Europoje. Laikui bėgant prie jų šliesis vis daugiau susijusių verslų, kadangi dviračių gamyba imli medžiagoms, specifinėms detalėms. Ambicingas Europos Sąjungos Žaliasis tikslas neaplenks logistikos, kuri turės būti maksimaliai sutrumpinta, siekiant kuo mažesnės ar net nulinės įtakos klimatui“, – prognozuoja G. Valuckas
Anot jo, Lietuvai ir „Bike Europe“ išskirtoms sėkmingoms Lietuvos investicijų pritraukimo erdvėms – laisvosioms ekonominėms zonoms – tai reiškia papildomas galimybes koncentruoti dviračių gamybos pramonę šalyje. Juo labiau, kad į Kėdainius pavyko pritraukti dviračių flagmaną „Pon.Bike“.
Azija praras žavesį
G. Valuckas sako, jog dabar pagrindiniai dviračio komponentų tiekėjai yra Kinijoje, Taivane, kur gaminamos padangos, ratai, stabdžiai, pavaros, dviračių rėmai, elektros komponentai.
„ES iki 2030 metų anglies dvideginio (CO2) emisijas siekia sumažinti iki 55 proc., o iki 2050-ųjų tapti klimatui neutraliu žemynu. Tai reikš vertės grandinių peržiūrą iš esmės bei logistikos trumpinimus, nes tiek gamyba panaudojant iškastinius energijos išteklius, tiek transportavimas smarkiai prisideda prie didelių CO2 emisijų. Tai reiškia, kad tiekėjai turės būti arčiau kliento“, – pabrėžia G. Valuckas.
Jo teigimu, transporto sektorius transformuojasi į mobilumo sektorių, kuris apima ir dviračius, todėl į bendrą ekosistemą jungiasi nauji industriniai sprendimai, tyrimai, inovacijos, o lyderio „Pon.Bike“ atėjimas tokią ekosistemą akceleruoja.
„Turime nemažai šansų, kad komponentų gamintojai, siekiantys aptarnauti Europos rinką, turės statyti fabrikus Europoje, todėl svarstys plėtros variantus žemyne. Lietuva yra viena patraukliausių vietų gamybos projektams plėtoti, o tapdami nauju dviračių gamybos klasteriu turėsime gerokai daugiau galimybių pritraukti naujų investicijų“, – prognozuoja G. Valuckas.
Kėdainiuose prasidėjo antrosios „Kormotech“ gamyklos statybos – investicija siekia 60 mln. eurų
Lietuva pirmą kartą taps automobilių pramonės susitikimo centru: forumas jau gegužę
„YIT Lietuva“ užbaigė „Pon.Bike“ gamyklos statybas: projekte panaudota daug tvarių sprendimų
Ar Lietuvoje reikia daugiau Laisvųjų ekonominių zonų?
Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin...
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) skelbia viešą konsultaciją dėl naujų teisės aktų projektų, kuriais pertvarkomas elektroninių ryšių išteklių –...
Išvydę policijos automobilį, išmanųjį greitai nusviedėte sau ant kelių? Deja, Australijoje tokia greita reakcija jau nebeapsaugo nuo baudos. Budri dirbtinio...
Velykinis stalas be margučių tikrai neįsivaizduojamas, juk jie yra vienas svarbiausių šios pavasario šventės simbolių. Lengviausia dažyti baltus lukštus, tad...
Iki Velykų likus vos porai dienų daugelis ieško paskutinės minutės idėjų, kaip šiemet marginti kiaušinius, kad jie būtų patys tvirčiausi...
Kasmet pasaulyje pametama arba pavagiama virš 4 mln. išmaniųjų telefonų. Tai reiškia, kad kasdien, net ir švenčių dienomis, beveik 11...
Pavasaris – traumų ir nelaimingų atsitikimų metas. Pasibaigus šaltajam sezonui gyventojai, skubėdami džiaugtis pramogomis ir laisvalaikiu lauke, patiria daugiau sumušimų,...
Artėjant Velykoms, daugelis šeimų ruošiasi jaukioms akimirkoms, spalvingiems margučiams ir šventiniam šurmuliui. Tačiau šis laikotarpis ne visada yra vien džiugi...