Paskelbta
1 metai prieš-
By
LukasJuodojo penktadienio nuolaidas taikant vis daugiau prekybininkų, gyventojų susidomėjimas jomis yra santūresnis – beveik pusė lietuvių teigia neįsigyjantis prekių ir paslaugų per šiuos išpardavimus. Tuo tarpu kiek mažesnė dalis – daugiau nei 40 proc. respondentų – nurodė, kad per didžiausią metų išpardavimų dieną perka tik iš anksto suplanuotus pirkinius, rodo tyrimo duomenys.
Susidomėjimas nuolaidomis – mažiausias Baltijos šalyse
Kasmet vykstant Juodojo penktadienio išpardavimams tiek fizinėse, tiek elektroninėse parduotuvėse prekybininkai skelbia įvairaus dydžio nuolaidas įvairioms prekėms ir paslaugoms. Tačiau panašu, kad jomis susidomi tik dalis gyventojų – 47 proc. lietuvių per didįjį išpardavimą nieko neperka, tuo tarpu Latvijoje taip atsakiusiųjų procentas siekė 31, Estijoje –30 proc. Per išpardavimus tik būtiniausius arba iš anksto suplanuotus pirkinius įsigyja 42 proc. lietuvių, rodo „Citadele“ banko užsakymu atliktos tyrimų agentūros „Norstat“ apklausos duomenys.
Panašūs rezultatai ir kaimyninėse Baltijos šalyse – racionaliai įvertinus ir esant poreikiui, nuolaidomis naudojasi 46 proc. latvių ir 52 proc. estų.
7 proc. apklausoje dalyvavusių lietuvių teigė, kad Juodojo penktadienio nuolaidos taip pat koreguoja apsipirkimo įpročius: 5 proc. apklaustųjų nurodė perkantys brangesnius pirkinius, už kuriuos tikisi mažesnės kainos, 2 proc. – įsigyjantys didžiąją dalį savo pirkinių.
„Keičiantis vartotojų elgsenai ir bendroms apsipirkinėjimo tendencijoms, lietuviai racionaliau apmąsto apsipirkinėjimo būtinybę net ir didžiausių išpardavimų metu. Tai galimai lemia prasidėjęs šildymo sezonas, kuriam gyventojai įprastai akyliau taupo. Be to, panašu, kad augantis gyventojų finansinis raštingumas taip pat prisideda prie kintančių apsipirkimo įpročių, kai nuolaidomis pasinaudojama ne kiek remiantis emocijomis, o esant poreikiui ir įvertinus būtinybę“, – sako Rūta Ežerskienė, „Citadele“ banko valdybos narė, atsakinga už Baltijos šalių mažmeninę bankininkystę.
Makroekonominės situacijos įtaka
„VILNIUS TECH“ Finansų inžinerijos katedros vedėja, doc. dr. Algita Miečinskienė teigia, kad gyventojų požiūrį į didžiausius metų išpardavimus formuoja populiarėjančios tvarumo ir atsakingo vartojimo tendencijos, įtakos turi ir makroekonominė situacija.
„Stipriai išaugusios paskolų palūkanų normos gerokai sumažino namų ūkių biudžeto išlaidas vartojimui. 50 proc. Lietuvos gyventojų turi skolų, apie 30 proc. jų turi būsto paskolas, o apie 90 proc. atvejų susieti su kintamąja palūkanų norma. Tai reiškia, kad kiekvieną kartą, kai Europos Centrinis Bankas padidina palūkanų normas, atitinkamai padidėja ir gyventojų paskolų grąžinimo suma“, – paaiškina „VILNIUS TECH“ mokslininkė.
Visgi panašu, kad prekybininkų taikomi nuolaidų pasiūlymai internetinėse parduotuvėse vis dar aktualūs nemažai daliai lietuvių. Remiantis „Citadele“ mokėjimų internetu partnerio „Klix“ iniciatyva atliktu elektroninės prekybos vartotojų rinkos tyrimu, 55 proc. lietuvių nurodė, kad renkantis internetinę parduotuvę prekių įsigijimui nuolaidų pasiūlymai yra labai svarbūs.
Tuo tarpu riboto laiko pasiūlymais internete gyventojai pasinaudoja rečiau – didžiausia dalis respondentų (31 proc.) teigė, kad ribotas laikas pasiūlymui kartais gali paskatinti įsigyti prekę, bet tai nėra sprendimą lemianti priežastis.
Svarbu įvertinti poreikį
Nors galima rasti daugybę patarimų, kaip išmokti apsipirkti planuotai ir neviršyti numatytos išlaidų sumos, „VILNIUS TECH“ docentė prieš apsiperkant pataria laikytis vadinamojo „trijų kablių principo“.
„Pavyzdžiui, jei suplanavote pirkinį – „užkabinate“ jį ant pirmo kablio. Jei po 10 dienų jums to pirkinio vis dar reikia, perkabinkite ant antro kablio. Galiausiai, pirkite tik tuos pirkinius, kurie pateko ant trečio kablio po mėnesio. Žinoma, šie terminai hipotetiniai, bet pats principas veikia“, – teigia pašnekovė.
Jei planuojate įsigyti brangesnį pirkinį, nemažiau kaip mėnesį prieš jį įsigyjant reikėtų pasekti pirkinio kainų dinamiką keliose parduotuvėse. A. Miečinskienė sako, kad tai gana paprasta, nes dabar yra kainų palyginimo portalų, pateikiančių einamąsias daugelio produktų kainas įvairiose prekybos vietose.
„Citadele“ ir banko mokėjimų internetu partnerio „Klix“ užsakymu reprezentatyvias Lietuvos gyventojų apklausas atliko tyrimų agentūra „Norstat“. Šių metų spalį „Klix“ inicijuotos apklausos metu buvo apklausti 500 gyventojų nuo 18 iki 74 metų. „Citadele“ šių metų lapkritį inicijuotos apklausos metu buvo apklausti 3003 respondentai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje nuo 18 iki 74 metų.
2025 m. prognozuojamas aktyvesnis eksportuojančių šalies sektorių skolinimasis, bet yra nežinomųjų
„Citadele“ banko naujų paskolų apimtys per pirmus devynis 2024 m. mėnesius išaugo 52 proc.
D. Burdaitis: matome pirmuosius NT rinkos atsigavimo ženklus
A. Izgorodinas: Kalėdoms gyventojai šiemet pinigines atvers dosniau
Apklausa: lietuviai aktyviausiai leidžia pinigus Baltijos šalyse, kas dešimtas dar šiemet planuoja įsigyti būstą
Renkatės tarp buto ir namo? Ekspertai pataria, kaip nesuklysti
Daugėja netradicinių „Juodojo penktadienio“ pasiūlymų: ekspertai atskleidžia, kurie tikrai verti dėmesio
Jau 2025 m. vidutinio ir smulkiojo verslo laukia svarbūs pokyčiai – ar verta baimintis duomenų teikimo į i.EKA?
Verslo dienos proga – įžvalgos apie kritinį vadovo vaidmenį verslo sėkmei
Telekomunikacines paslaugas Lietuvoje teikianti bendrovė UAB „Consilium optimum“, vartotojams žinoma kaip prekės ženklas „Fastlink“, pradeda platinti viešą 3 metų trukmės...
Lietuvių prekybos technologijų bendrovė „StrongPoint“ stiprina savo buvimą tarptautinėse rinkose ir pradeda bendradarbiauti su vienu iš didžiausių Jungtinės Karalystės mažmeninės...
Trečiąjį šių metų ketvirtį „European Merchant Bank” („EMBank”) grynasis pelnas augo beveik 2 kartus, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai....
Lietuvoje šiuo metu veikia apie 200 tūkst. įmonių, tačiau tik nedidelė dalis jų renkasi verslo paskolas. Daug dažniau verslas Lietuvoje...
Ekspertai teigia, jog klientų aptarnavimo srityje darbdaviai, norėdami išlaikyti darbuotojus, susiduria su vis daugiau iššūkių, tarp kurių bene svarbiausias –...
Prasidėjus žiemai, vairavimo sąlygos tampa vis sudėtingesnės, tačiau tinkamai pasiruošus ir laikantis tam tikrų taisyklių galima išvengti pavojų. Profesionalus lenktynininkas...
Kalėdiniai dovanų rinkiniai su gardžiais maisto produktais – patogus ir veiksmingas būdas įveikti dažnai nelengvą šventinio apsipirkimo užduotį, o praktiškos dovanos –...
Dr. Erika Vaiginienė, Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto docentė ir Lietuvos ateities vizijos „Lietuva 2050“ metodologė Bet kurio...
Laikotarpis prieš Kalėdas – kupinas laukimo, dovanų paieškų bei nuolaidų medžioklės rūpesčių, tačiau tuo pačiu metu didesnę pavarą įjungia ir...