Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
„Daugelyje šalių vis dar galima sutikti nemažai nesąžiningų naudotų automobilių pardavėjų, vadinamųjų „perekupų“. Pagrindinis mūsų veiklos tikslas – padėti pirkėjams sužinoti tikrąją automobilio istoriją ir taip apsaugoti juos nuo galimos apgaulės. Taip pat padėti automobilių savininkams prižiūrėti jų transporto priemones ir jas parduoti,“ – tokiomis mintimis dalijasi įmonės „carVertical“ įkūrėjai. Ši įmonė savo veikla siekia suteikti skaidrumo pasaulinei naudotų transporto priemonių rinkai, atverti žmonėms naujas galimybes perkant ir parduodant automobilius. Apie verslo įkūrimą ir ateities planus kalbamės su įmonės vadovu Roku Medoniu.
Papasakokite, nuo ko prasidėjo Jūsų įmonės kelionė? Kas paskatino imtis šios verslo idėjos?
Jau kurį laiką galvoje turėjau dvi idėjas – kurti arba decentralizuotą nekilnojamojo turto registrą, arba decentralizuotą automobilių istorijos registrą. Galiausiai likome prie antrosios idėjos. Jos įgyvendinimui surinkome pradinį kapitalą ir ėmėmės darbo. Mūsų tikslas buvo tapti stipria duomenų bendrove ir sukurti globalų automobilių istorijos registrą. Verslą ėmėmės kurti keturiese – aš buvau atsakingas už verslo vystymą ir strategiją, Arnoldas Vasiliauskas rūpinosi duomenimis ir produkto kokybe, Robertas Boravskis – marketingu, o Audrius Kučinskas prižiūrėjo techninę ir programinę verslo pusę. Panašus pasiskirstymas liko ir dabar, praėjus šešeriems metams nuo veiklos pradžios. Ištobulinus technologijas, prasidėjo aktyvūs pardavimai ir tarptautinė verslo plėtra. Analizavome naujas rinkas, vykdėme skaitmeninį marketingą, edukavome vartotojus apie automobilio istorijos svarbą, ieškojome geriausių duomenų šaltinių ir kartu tobulinome savo produktą.
“carVertical” ofisas:
Kiek laiko jau veikia šis verslas? Ar susidūrėte su iššūkiais verslo pradžioje? Jei taip – kaip juos išsprendėte ir įveikėte?
„carVertical“ savo veiklą pradėjo 2017 m. Iššūkių tiek veiklos pradžioje, tiek eigoje tikrai netrūko. Daugiausiai laiko ir derybinių įgūdžių pareikalavo duomenų šaltinių paieška ir jų pritraukimas. Taip pat iššūkių kėlė ir skirtingi teisiniai reguliavimai, rinkos žaidimo taisyklės, automobilio istoriją apibūdinantys terminai skirtingose rinkose. Norint įsitvirtinti ir veikti naujoje rinkoje, labai svarbu gerai ją pažinti, įsivertinti joje veikiančius konkurentus, išsigryninti savo stiprybes ir sugebėti jas pristatyti naudotų automobilių pirkėjams. Iššūkių sukėlė ir netikėtai visus užklupusi pandemija bei įvairūs pokyčiai naudotų automobilių rinkoje, kurie tiesiogiai veikia mūsų verslą. Visgi, tai nesutrukdė mums plėstis ir augti toliau.
Jūsų veikla tikrai išskirtinė. Kodėl nusprendėte užsiimti būtent naudotų automobilių patikra? Kuo išskirtinės ir naudingos Jūsų teikiamos paslaugos?
Įsivertinę rinką, greitai supratome, kad nors mūsų idėja – pagal automobilio VIN kodą pateikti įvairiose duomenų bazėse sukauptus duomenis apie transporto priemonę yra labai paprasta, tačiau ji turi didelį potencialą. Taip pat jautėme ir didelį tokios paslaugos poreikį iš vartotojų. Mūsų automobilių istorijos ataskaitos paremtos duomenimis iš daugiau nei 900 tarptautinių duomenų bazių, priklausančių nacionaliniams automobilių registrams, draudimo bendrovėms, teisėsaugos institucijoms, oficialiems autoservisams ir įvairioms kitoms įstaigoms. Surinkę visą aktualią informaciją apie automobilį, mes ją sustruktūruojame ir pateikiame lengvai suprantama forma. Šios ataskaitos – tai geriausias būdas išvengti vogtų, avarijose nukentėjusių ar suklastotos ridos transporto priemonių. Vienas pagrindinių „carVertical“ tikslų – dalintis šiomis žiniomis ir padėti automobilių pirkėjams. Mūsų įmonės misija yra ne tik padėti pirkėjui išsirinkti gerai išlaikytą automobilį ar motociklą, bet ir kelti naudotų transporto priemonių rinkos kultūrą. „carVertical“ tikslas – įnešti į rinką skaidrumo ir apsaugoti pirkėjų interesus.
Įmonės paslaugos teikiamos daugelyje pasaulio šalių. Su kokiais sunkumais ar iššūkiais susidūrėte, dirbdami skirtingose šalyse?
Taip, šiuo metu mūsų automobilių istorijos patikros platforma veikia daugiau nei 25–iose rinkose ir toliau tęsiame plėtrą, keldami skaidrumo lygį pasaulinėje naudotų automobilių prekyboje. Dirbant skirtingose šalyse, daugiausia iššūkių kelia bendradarbiavimas su institucijomis ir įstaigomis, kurios turi įvairius duomenis apie automobilius. Ne visos iš jų noriai dalinasi duomenimis su kitomis valstybėmis, tad siekiant suteikti kuo pilnesnę automobilio istorijos ataskaitą, tenka „numinti daug kelių“ ir „praverti daug durų“, kol pavyksta rasti tinkamą kontaktą ir pasiekti derybas bei susitarimą. Taip pat motyvuojančių iššūkių kelia ir lokalizacijos klausimas. „carVertical“ yra Lietuvoje veikianti įmonėje, tad dauguma įmonės darbuotojų gyvena ir dirba Lietuvoje. Visgi, augančiai komandai puikiai pavyksta išanalizuoti skirtingų rinkų poreikius, pritaikyti komunikaciją ir įveikti visus nesklandumus, siekiant patenkinti klientų lūkesčius ir jų nenuvilti.
Ar tiesa, kad Jūsų įmonės komandos nariai atostogauja neribotai? Ar toks sumanymas pasiteisino? Kodėl?
Taip, tiesa, neribotas apmokamas atostogas įmonėje turime jau nuo 2021 m. rugsėjo. Pagrindinė priežastis, kodėl priėmėme tokį sprendimą – noras, kad darbuotojai netaupytų atostogų ir atostogautų tiek, kiek jiems reikia ir norisi. Mums svarbu, kad darbuotojai būtų pailsėję, kupini energijos ir naujų idėjų, o tai neįmanoma be gero ir kokybiško poilsio. Tokia idėja tikrai pasiteisino – darbuotojai jaučia, kad jais yra pasitikima, jie patys gali nuspręsti kiek dienų per metus nori atostogauti ir jiems nereikia taupyti atostogų savo sveikatos ir geros savijautos sąskaita. Be to, neribotos atostogos puikiai atspindi vieną iš svarbiausių mūsų įmonės vertybių – sveiką darbo ir poilsio balansą.
Kiekvienoje sparčiai augančioje įmonėje vyksta kaita. Kokie Jūsų įmonės ateities planai ir tikslai? Galbūt planuojate plėstis į visas pasaulio šalis?
Kasmet stengiamės įgyvendinti pagrindinius tikslus optimizuojant verslą ir keliant paslaugos kokybę. Esame duomenų verslas, tad nuo to, kiek ir kokių duomenų turėsime, priklauso ir kiek naudinga bus mūsų paslauga vartotojui. Todėl geri duomenų šaltiniai yra mūsų siekiamybė. Taip pat žadame plėstis JAV rinkoje, į kurią jau esame įžengę. Sieksime prisitraukti ir naujų šalių, kurioms būtų aktuali mūsų teikiama automobilių istorijos ataskaitų paslauga. Planuojami ir nauji produktai, pavyzdžiui, unikali programėlė vairuotojui, kurioje jis galėtų rasti viską vienoje vietoje.
NUMAI įkūrėjas A. Čiagus: „Mūsų misija – padėti žmonėms įsigyti pirmuosius savo namus“
„GloberTop“ vadovas Aivaras Milašauskas: „Esu kaip tiltas, kuris padeda sujungti pardavėjus, partnerius ir pačią eBay organizaciją“
Atskleisti labiausiai ir mažiausiai nuvertėjantys „BMW“ modeliai
Lietuvos startuolių sektoriuje – pokyčiai: darbuotojų skaičiaus augimas sustojo, atlyginimai kyla ir toliau
„carVertical“ pristato atnaujintą prekės ženklą
Įmonės „Leafood“ reklaminis šūkis: „Nesislėpkite už lapų – valgykite juos“
Išankstiniais nekilnojamojo turto projektų valdymo ir NT paslaugų kompanijos „Citus“ analitikų duomenimis, gegužę Vilniuje susitarta dėl 252 naujų butų ir...
Didžiausia Baltijos šalyse mėsos perdirbimo įmonių grupė „BIOVELA Group“ praėjusiais metais ir toliau augino pardavimo pajamas, kurios didėjo 36 proc....
Vis daugiau vartotojų už prekes ar paslaugas atsiskaito naudodamiesi skaitmeninėmis piniginėmis, tokiomis, kaip „Google Pay“ ar „Apple Pay“. Mantas Užupis,...
Baltijos šalyse surengtas pirmasis teisines technologijas (angl. legal tech) kuriančių startuolių akceleratorius „Baltic legal tech sandbox“, kuriame dalyvavo 8 startuoliai...
Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje veikiantys startuoliai sumokėjo 82 mln. eurų mokesčių – 40 proc. daugiau nei prieš metus ir...
Lietuvos RegTech startuolis AMLYZE, kuriantis FinTech, neobankams ir kriptovaliutų įmonėms skirtus pinigų plovimo prevencijos sprendimus, sėkmingai užbaigė 1 mln. eurų...
NUMAI – pirmasis nepriklausomas „Nuomokis ir pirk“ paslaugos teikėjas Europos sąjungoje. Suteikdami žmonėms galimybę greičiau įsikelti į savo namus, per...
“Youtube” platformoje benaršantiems, Aivaro Milašausko pavardė tikrai girdėta. „Mano gyvenimas sukasi aplink įvairias naujas patirtis. O tas patirtis susirinkti ir...
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta...
„Town Projects“ – nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikianti įmonė, sėkmingai atstovaujanti klientų interesus, bendraujant su tiekėjais,...
Suprasdami visą “OpenAI” kalbos modelio “ChatGPT” potencialą, daugelis naudotojų jau pradėjo plėsti savo klientų aptarnavimo paslaugas arba kurti naujus verslus...
Prieš pandemiją buvo prognozuojama, kad mobiliųjų programėlių kūrimas iki 2023 m. atneš 935 mlrd. dolerių pajamų. Pandemija pagreitina šį procesą...
Prekyba vaikiškais drabužiais yra viena iš paklausiausių mažmeninės prekybos sričių. Norint prekiauti šiuo asortimentu, nereikia licencijos, o sandėliavimui nereikia jokių...
Plaukų šalinimas lazeriu – vis labiau populiarėjanti grožio verslo sritis. Šiuo metu tai viena patikimiausių ir pelningiausių sričių. Štai kodėl:...
Norėdami atidaryti batų ar drabužių parduotuvę, daugelis žmonių klaidingai mano, kad jiems reikia išsinuomoti prekybos vietą, samdyti darbuotojus ir nusipirkti...