Paskelbta
1 savaitė prieš-
By
LukasKas trečias (33 proc.) Lietuvos vairuotojas mano, kad didžiausias pavojus atliekant automobilio techninę priežiūrą ar remontą nesertifikuotuose autoservisuose gali kilti dėl juose dirbančių nekvalifikuotų technikų. 22 proc. respondentų nuomone, grėsmę kelia ir „garažiukuose“ naudojamos neoriginalios automobilių dalys. Pasak „Moller Auto“ generalinės direktorės Baltijos šalyse Izidos Gerkenos, nelegalių servisų veikla kelia pavojų ne tik automobilių techninei būklei, bet ir eismo saugumui, vairuotojų, keleivių ir kitų eismo dalyvių sveikatai bei gyvybei.
Penktadalis apklaustų vairuotojų pripažįsta, jog taisant automobilį neoficialiuose autoservisuose rizikuojama jam sukelti didelių pažeidimų. Dar 7 proc. respondentų didžiausią riziką mato dėl galimų vėlavimų atlikti techninę priežiūrą ir remontą.
Tuo tarpu 5 proc. apklaustųjų įsitikinę, kad neoficialūs autoservisai gali stokoti tinkamų darbo įrankių ir įrangos, dar 3 proc. abejoja juose naudojamų automobilių chemijos produktų kokybe. 10 proc. respondentų nurodė kitas galimas rizikas, tarp kurių – nesuteikiama darbų garantija, prašoma didesnė suma už atliktą remontą, įrodymų trūkumas, kad automobilis iš tikrųjų buvo taisomas.
„Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos šalyse, ir toliau veikia vadinamieji „garažiukai“, kuriems netaikomas joks reglamentavimas. Pastebime, kad vairuotojai vis labiau supranta šių nelegalių autoservisų keliamą riziką, nors neretai pasimoko tik tada, kai patys susiduria su nekokybiškai atliktais remonto darbais. Svarbu pabrėžti, kad rizikuojama ne tik automobilio technine būkle ar jo rinkos verte, bet ir saugumu – jei remonto metu naudojamos prastos kokybės atsarginės dalys, darbai atliekami be tinkamos įrangos ir reikiamų įgūdžių, vairuotojas rizikuoja tiek savo paties, tiek keleivių sveikata ir gyvybe. Negana to, tai kelia pavojų ir bendram eismo saugumui“, – sako „Moller Auto“ generalinė direktorė Baltijos šalyse Izida Gerkena.
Vis dar gajūs mitai apie autoservisus
Paklausti, kodėl vis dar renkasi remontuoti automobilius neoficialiuose autoservisuose, vairuotojai nurodė, kad dažniausios priežastys yra mažesnės remonto išlaidos (91 proc. respondentų), draugų ir pažįstamų rekomendacijos (39 proc.) ir patogesnė autoserviso vieta (19 proc.). Kiek mažesnė apklaustų vairuotojų dalis (15 proc.) mano, kad „šešėlyje“ esantys autoservisai teikia greitesnes paslaugas. Tik 5 proc. respondentų prisipažino, kad renkasi taisyti automobilius neoficialiuose autoservisuose tik dėl to, kad jiems trūksta žinių apie galimas rizikas.
„Apie automobilių techninę priežiūrą ir remontą vis dar sklando daugybė mitų, todėl dažnai žmonės patenka į „šešėlinių“ autoservisų spąstus. Šiais laikais sertifikuotų autoservisų paslaugos yra gerokai prieinamesnės, tad bandymas sutaupyti remontuojant automobilį neoficialiame autoservise vėliau gali atsieiti kur kas brangiau. Sertifikuoti oficialūs autoservisai ne tik naudoja originalias automobilių detales, turi modernią įrangą, bet ir juose dirba aukštos kvalifikacijos specialistai, nuolat tobulinantys savo žinias. Be to, kai automobilis tvarkomas patikimame autoservise, visi remonto darbai yra įrašomi į techninės priežiūros istoriją, suteikiama darbų garantija“, – teigia I. Gerkena.
Jos teigimu, „Moller Auto“ reguliariai informuoja savo klientus apie riziką, susijusią su nesertifikuotomis automobilių techninės priežiūros paslaugomis. Bendrovė taip pat nuolat plečia sertifikuotų paslaugų prieinamumą, šiuo metu Lietuvoje veikia 3 autorizuoti automobilių servisai.
„Moller Auto“ užsakymu inicijuota apklausa Baltijos šalyse atlikta liepos mėnesį, bendradarbiaujant su tyrimų bendrove „Norstat Latvija“. Apklausoje dalyvavo 883 Lietuvos gyventojai nuo 18 iki 74 metų amžiaus, turintys vairuotojo pažymėjimą.
Stiprėjantis „Audi“ populiarumas Lietuvoje: sutarčių kiekis augo du kartus
„Moller Auto“ Lietuvoje pradės teikti automobilių prenumeratos paslaugą „Moller Go“, į kurią investavo 250 tūkst. eurų
„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys
Patarė, kaip užtikrinti darbuotojų pasitikėjimą savo darboviete
„Moller Auto“ apie pirmąjį metų ketvirtį: naujų automobilių pardavimai išaugo ketvirtadaliu, o naudotų – trečdaliu
„Moller Auto“ pernai pasiekė rekordinį pelno augimą, išaugino apyvartą
Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą
„Moller Auto“ ekspertai apie tai, kokius naudotus automobilius renkasi vairuotojai
„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.
Didžiausias Lietuvoje startuolių ekosistemos renginys „Startup Fair. Pulse 2024“ į Vilnių šiemet pritraukė virš 4000 dalyvių ir 300 investuotojų iš...
Pietų Ispanijoje, tarp Marbeljos, Esteponos ir Benahaviso miestų plytintis regionas jau gana seniai yra įgavęs „Auksinio trikampio“ pavadinimą. Pačiame Andalūzijos...
Viena didžiausių lenktai klijuotos faneros gamintojų Europoje, Klaipėdos rajone Plikių kaime veikianti „Sakuonos“ gamykla, ateityje planuoja asortimento ir gamybos apimčių...
Baltijos šalių turizmo rinkos lyderė „Novaturo“ grupė skelbia, kad nuo spalio 7 d. bendrovės finansų direktoriaus pareigas pradės eiti Darius...
Nors kibernetinių atakų skaičius Šiaurės Europoje nuo pernai išaugo beveik penkis kartus, jas atremti 2024 metų pradžioje buvo pasirengęs tik...
Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...