Auto
Automobiliai filmuose: ar reikia susimokėti, kad būti kino žvaigžde? Pirma dalis
Paskelbta
2 savaitės prieš-
Jei mėgstate analizuoti filmus arba jei esate labai pastabūs, galbūt pastebėjote naujus automobilius, kurie susilaukia neįprastai daug dėmesio filmuose – juos rodo stambiu planu arba akcentuoja kadro centre, taip pat rodo automobilio markės logotipą, modelio pavadinimą, o kartais ir patys filmo herojai pamini automobilio markę ir modelį. Jei toks automobilio pateikimas jums pasirodys šiek tiek nenatūralus, nenustebkite – labai dažnai tai yra automobilio reklama įkomponuota į filmo siužetą. Angliškai toks produkto pateikimas vadinamas “product placement”. Žinoma, ne tik automobiliai reklamuojami tokiu būdu, bet ir kiti produktai tokie kaip kompiuteriai, kavinės, bankai, telefonai, gaivieji gėrimai ar alus.
Filmuose ir televizijos serialuose naudojami nauji automobiliai kino kūrėjams duodami nemokamai, o dažnu atveju automobilių koncernai dar ir sumoka milijonus. Tačiau naudą gauną ir automobilių gamintojas ir kartais labai didelę, nes tai tarsi reklama, kuri lieka visam laikui ir kuri kartojama vėl ir vėl. Be to, kuriant automobilio modelio įvaizdį, kartais itin naudinga jį susieti su filmu, nes pasinaudojama pačio filmo įvaizdžiu ir ištikimų fanų baze. Puikus tokios produkto integracijos pavyzdys yra Mini Cooper automobiliai filme „The Italian Job“.
Įdomu tai, kad toks automobilių integravimas filmuose nėra naujiena. Jis sutinkamas dar 1930 metais išleistame „Warner Bros.“ kompanijos miuzikle “Gold Diggers”, kuriame tokiu būdu buvo reklamuojami Buick automobiliai. Tačiau naujaisiais laikais automobilių įtraukimai į filmus tapo daug agresyvesni. Pavyzdžiui 1990 metų filme „The Rookie“ su Clintu Eastwoodu, kur jis išlekia pro langą su Mercedes-Benz 500SL kabrioletu, o nusileidęs ant žemės pasako tokią frazę: „sukurtas kaip joks kitas automobilis pasaulyje“:
“Šis rinkodaros triukas atrodo gera idėja ir kartais išties puikiai suveikia, tačiau kartais pernelyg tiesmukiškas produkto pateikimas gali sukelti ir priešingus rezultatus. To paties automobilio ar tos pačios markės automobilių brukimas viename filme gali atrodyti ne kaip organiškas filmo kūrėjų pasirinkimas, o kaip reklaminė pauzė įdėta į filmą, kaip nupirktas eterio laikas. Tai gali sukelti žiūrovo atmetimo reakciją tiek produktui, tiek pačiam filmui“, – sako atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.
Taigi, pažiūrėkime kaip subtiliai arba ne itin subtiliai buvo reklamuojami automobiliai mums žinomuose filmuose.
James Bond filmų serija
Taip, James Bond’o filmai ir Aston Martin yra neatskiriami prekės ženklai. Tačiau be šios akivaizdžios partnerystės yra ir keltas kitų mažiau žinomų. Tarkim, 90-aisiais metais Pierce Brosnan’as vaidinęs James Bond’ą vairavo ne britišką Aston Martin, o vokiškus BMW – BMW Z3 kabrioletą “Goldeneye” filme, septintos serijos BMW E38 filme “Tomorrow Never Dies” ir išskirtinį BMW Z8 filme “The World is Not Enough”. Anot “The Guardian” BMW sumokėjo 80 mln. svarų sterlingų už šiuos tris BMW automobilių pasirodymus.
Beje, atkreipkite dėmesį Bond’ą su septintos serijos BMW vaikosi blogiukai, kurie lyg tyčia važiuoja su artimiausiu BMW konkurentu – W126 S klasės Mercedes-Benz automobiliu:
BMW Z8 filme “The World is Not Enough”:
Vėlesniuose Bondo filmuose buvo reklamuojami Ford gaminiai. Pavyzdžiui, „Casino Royale“ filme iš oro uosto į kazino Bond’as keliavo išsinuomotu Ford Focus automobiliu, vėliau važinėjo su Ford Mondeo. Scena su Daniel Craig’u už Mondeo vairo atrodo kaip tipiška automobilių reklama:
1970-ais metais Lotus bandė kitaip papirkti James Bondo filmų kūrėjus. Lotus kompanijos viešųjų ryšių vadovas Danas McLaughlanas priparkavo šalia „Eon Productions“ kinostudijos “Pinewood Studios” įspūdingą Lotus Esprit S1 automobilį. Šis itin išsiskiriantis futuristinis automobilis taip sužavėjo filmo prodiuserį Ken Adams’ą, kad jis sutarė pasiskolinti šį automobilį filmavimui.
Automobilio pasirodymas filme buvo vienas įspūdingiausių turbūt visoje kino istorijoje:
“Jurassic Park”
Turbūt daugeliui įsiminė ryškūs žaliai geltoni kampuotų formų Ford Explorer visureigiai pirmame “Jurassic Park” filme. Juros Periodo parke turistai aplanko pramogų parką su dinozaurais, kuriuos mokslininkams pavyko prikelti naujam gyvenimui, o Ford Explorer juos vežioja po parką. Įdomu tai, kad knygoje pagal kurią buvo pastatytas šis filmas, šis automobilis buvo elektra varomas Toyota Land Cruiser. Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas
1997 metais antrame franšižės filme „The Lost World: Jurassic Park“ parko automobiliai tapo solidesnių tamsiai žalių spalvų ir gerokai prabangesni. Dabar parko lankytojai važinėjo M klasės Mercedes-Benz, kuris kaip žinome visai netinka pasivažinėjimui po bekelę. Tačiau tai buvo pirmasis Mercedes-Benz kompanijos visureigis, neskaitant klasikinių formų nuo seno gaminamo Mercedes-Benz G klasės visureigio, todėl šiai neeilinei progai reikėjo ir neeilinės reklamos:
Vėlesniuose “Jurassic Park” filmuose galime pamatyti kitus Mercedes-Benz modelius. “Jurassic World” filme išvysime Mercedes-Benz GLE AMG su kupė kėbulu, Mercedes-Benz Unimog sunkvežimį, kuris yra dinozaurų greitosios pagalbos automobilis, įspūdingą šešiaratį G klasės 63AMG visureigį ir įvairius Mercedes-Benz Sprinter modelius. Jie visai neblogai tinka šiam filmui, tik ar ne per daug Mersedesų viename filme? Vilniuje iškilmingai pristatyta naujoji „Mercedes-Benz V klasė“
“Iron Man”
„Sandoriai su automobilių gamintojais yra dideli pinigai“, – sakė LeeAnne Stables kino kompanijos „Paramount Pictures” rinkodaros projektų vadovė, kuri dirbo su “Iron Man” filmais. Dabar automobilių pramonė padengia didelę dalį filmų gamybos išlaidų, noriai skolina studijoms automobilius skirtus filmavimams ir net atlieka taksi vaidmenį pristatant kino žvaigždes į filmų premjeras. Daugiau nebėra taip, kad: “štai duosiu 50 tūkst. JAV dolerių, įdėkite mūsų automobilį kadro fone”. Dabar automobilių kompanijos rimtai derasi dėl viso reklamos paketo – kiek laiko bus skirta automobiliui filme, kaip jis bus pateiktas, koks įvaizdis bus kuriamas, kiek vietos gaus automobilis interneto svetainėse ir pan. “Iron Man” ir Audi bendradarbiavimas yra geras tokio bendradarbiavimo pavyzdys:
“Iron Man” filmai gerai žinomi kaip Audi teritorija – čia rasite visą Audi automobilių saloną. Pagrindinis herojus Tony Stark vairuoja įspūdingą Audi R8, Gwyneth Paltrow personažas vairuoja kuklesnį Audi A5 modelį, yra ir Audi Q7 visureigis sudalyvavęs įspūdingoje scenoje, kurioje automobiliu kaip vėzdu mojuoja blogasis filmo personažas:
“The Avengers”
Avengers filmų superherojų franšizėje gausiai ir gana akivaizdžiai naudojami “product placement” automobiliai iš tokių kompanijų kaip General Motors, Audi ir Chrysler.
“Acura bendradarbiavo su „Marvel” pirmame “The Avengers“ filme. Jame galite pastebėti daugybę tuo metu naujausių Acura automobilių tokių kaip MDX, ZDX ir TL. Įsimintiniausia scena kai Tony Stark ir Bruce Banner personažai filmo gale sėdo į raudono vyno spalvos Acura NSX kabrioletą. Kiek keista matyti Tony Starką prie Acura NSX vairo, nes esame įpratę matyti jį vairuojant labai panašų Audi R8 automobilį. Tačiau dėl to nelikome labai nusivylę, nes Acura NSX atrodė tiesiog puikiai. Įdomu tai, kad filme parodytas automobilis nebuvo serijinis modelis, nes oficialiai jis dar nebuvo pristatytas. Tai buvo koncepcinis automobilis sukurtas ant senesniojo Acura NSX bazės“, – sako Nerijus. Dirbtinis intelektas (filme)
O filme „Avengers: Age of Ultron“ dominuoja Audi kompanija – be Audi A3 kabrioleto, čia matome Audi R8, trumpam galima pamatyti ir Audi TTS modelį. Roberto Downey personažas Tony Starkas šiame filme vėl sėda į automobilį, kuris turbūt visada asocijuosis su geležiniu žmogumi – taip, tai Audi R8. Dirbtinis intelektas filmuose: nuo fantastikos iki realybės
Turėti Infiniti markės automobilį filme „Avengers: Infinity War“ buvo protinga Nissan kompanijos rinkodaros taktika. Filmo pabaigos scenoje matote Nicką Fury’į vairuojantį 2019 metų Infiniti QX50:
“Black Panther”
Na o, Lexus kompanija išsikovojo vietą išskirtiniam Lexus LC modeliui triuškinančios sėkmės susilaukusiame „Black Panther“ filme. Gaudynių scenoje matome ne tik Lexus LC, bet ir keletą kitų kompanijos modelių – didįjį sedaną Lexus LS bei daugybę juodų Toyota visureigių. Ar tai padidino Lexus pardavimus ir prekės ženklo žinomumą? Tikriausiai taip. Bet kai vienoje scenoje visi personažai važinėja naujais, išblizgintais to paties gamintojo automobiliais, o ekrane šmėžuoja to paties gamintojo logotipai, nenorom grįžti prie tos minties, kurią stengiesi pamiršti eidamas į kiną – tiek filme pateikta produkcija, tiek ir patys filmai pirmiausiai yra pinigų uždirbimo įrankis. Dirbtinis intelektas filmuose
Tiek kino ir automobilių istorijos šiam kartui, laukite tęsinio.
Taip pat skaitykite
-
Automobiliai nepatekę į “Fast and Furious” filmus: kokie jie ir kodėl buvo atmesti?
-
Ikoniškiausių „2 Fast 2 Furious” ir „Tokyo Drift” automobilių istorijos ir likimai
-
Ikoniškiausių “Fast and Furious” automobilių istorijos ir likimai. Pirma dalis
-
10 metų senumo Škoda, Opel, Mazda, Peugeot, Kia – kas šioje kompanijoje geriausi?
-
10 metų senumo Toyota, Honda ir Volkswagen – kas šioje kompanijoje geriausi?
-
10 metų senumo Audi, BMW ir Mercedes-Benz – kas šioje kompanijoje geriausi?