Sekite naujienas

Auto

Fiksuojamas išaugęs automobilių vagysčių skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes

L

Paskelbta

-

2025-ųjų pirmasis pusmetis atnešė nemalonią statistiką: automobilių vagysčių Lietuvoje padaugėjo net 40 proc., o nusikaltėlių taikiklyje – ne tik seni, dalims skirti automobiliai, bet ir nauji bei prabangūs. Vagys dirba greitai, profesionaliai, tad tikimybė susigrąžinti automobilį smarkiai sumažėja. Ekspertai įspėja – išaugusį vagysčių skaičių lemia ne tik nusikaltėlių gudrumas, bet ir pačių vairuotojų aplaidumas. 

Reklama

Policijos duomenimis, vos per pirmąjį metų pusmetį Lietuvoje buvo fiksuota 210 lengvųjų automobilių vagysčių – tai net 40 proc. daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu. Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad ši statistika atsispindi ir draudimo bendrovės veikloje.

„Pastaruoju metu fiksuojame ženkliai išaugusį klientų, kurie kreipiasi dėl pavogtų automobilių, skaičių – vien per pirmąjį šių metų pusmetį tokių atvejų padaugėjo beveik dvigubai. Pastebime, kad dažniausiai vagystės vyksta tankiai apgyvendintose teritorijose ir taikomasi į naujus, brangesnius automobilius su moderniomis apsaugos sistemomis, o tai rodo profesionaliai organizuotų grupuočių veiklą“, – sako A. Žiukelis.

Vagiami naujesni automobiliai

Pasak A. Žiukelio, šiemet fiksuojamas ne tik išaugusių automobilių vagysčių skaičius, bet ir jų pobūdžio pokyčiai. Ilgapirščiai keičia taktiką

„Vis daugiau klientų kreipiasi dėl naujesnių ir prabangesnių automobilių vagysčių – vagiami naujesni „Toyota“ ir „Lexus“ automobiliai. Vagiami automobiliai yra gana nauji ir brangūs, todėl tai ne tas atvejis, kuomet vagišių grobis būna išardomas dalimis ir parduodamas antrinėje naudotų detalių rinkoje“, – teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Policijos teigimu, 2025 m. vagys taip pat taikosi ne tik į „Toyota“ ir „Lexus“ markės automobilius, bet ir į „Audi“ bei „BMW“. Tarp dažniausiai vagišius viliojančių modelių – „Toyota RAV 4“, „Audi A6“ bei „Lexus RX“.

Nors automobilių vagysčių ištyrimas siekia 43 proc., policija primena, kad itin svarbu ankstyva nusikalstamos veikos identifikacija, tikslių duomenų suteikimas, leidžiantis operatyviai reaguoti į nusikaltimą ir imtis priemonių bei gauti tyrimui reikšmingus duomenis. LEXUS pasiekė pusės milijono visureigių pardavimus Europos rinkoje

Reklama

Saugokite savo turtą

Nors technologijos tobulėja, o daugelis automobilių jau turi pažangias apsaugos sistemas, elementarios klaidos net ir išmaniausius automobilius paverčia lengvu grobiu.

„Vien apsaugos sistemomis pasikliauti negana, svarbu atkreipti dėmesį ir į savo įpročius. Pavyzdžiui, viena dažniausių klaidų – registracijos liudijimo palikimas automobilyje. Tokia praktika tampa lemtinga, mat turėdamas dokumentą, vagis gali ramiai išvažiuoti net ir sustabdytas pareigūnų, nes jokių įtarimų iš pažiūros nesukelia. Ypač svarbios yra pirmosios valandos po vagystės, kadangi būtent tuo laikotarpiu dažniausiai pavyksta aptikti dar nepaslėptą automobilį. Jei transporto priemonė greitai paslepiama ar išgabenama, jos suradimo tikimybė smarkiai sumažėja“, – tvirtina A. Žiukelis.

Jis priduria, kad taip pat svarbu nepamiršti bendrų saugumo taisyklių – nepalikti automobilio nuošaliose vietose, ypač ilgesniam laikui, pasirūpinti saugiomis aikštelėmis atostogų metu ir niekada nepalikti brangių daiktų automobilyje. Net fotoaparatas ar kompiuteris trumpam sustojus gali tapti išdaužto lango priežastimi. Andrius Čekanavičius tapo „Gintaro baldų“ vykdomuoju direktoriumi

LEXUS LADY 2019

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Verslas21 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas22 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas1 d. prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams1 d. prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas2 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |