Sekite naujienas

Auto

Lietuvoje toliau auga hibridinių automobilių populiarumas: atsakė, kodėl pirkėjai renkasi juos, o ne elektromobilius

L

Paskelbta

-

Nors elektromobiliai dažnai laikomi ateities transporto priemone, Lietuvos vairuotojai vis dar dažniau renkasi hibridinius automobilius. Vien per šių metų pirmąjį ketvirtį šalyje registruota daugiau kaip 3,1 tūkst. hibridinių automobilių – net 66,5 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Hibridiniai automobiliai jau sudaro beveik trečdalį (32 proc.) visų naujų automobilių registracijų, kai pernai tuo pačiu laikotarpiu šis rodiklis siekė ketvirtadalį (25 proc.). Pasak ekspertų, panašu, kad pereinamuoju laikotarpiu vairuotojai renkasi kompromisą tarp pažangių technologijų ir kasdienio patogumo.

Reklama

„Iš tinklo įkraunami (angl. plug-in) hibridiniai automobiliai ypač populiarėja dėl savo praktiškumo ir finansinių privalumų. Tokie automobiliai leidžia mieste važiuoti vien elektra, o ilgesnėse kelionėse – naudoti kombinuotą režimą su benzininiu varikliu ir nesirūpinti įkrovimo stotelėmis. Tai ypač aktualu šalyse, kur elektromobilių infrastruktūra dar tik vystosi – būtent tokią situaciją turime tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje“, – sako „Møller Mobility Group“ Baltijos regiono vadovė Izīda Gerkena.

Pasak jos, dabartiniai hibridiniai automobiliai gali nuvažiuoti ilgesnį atstumą nei ankstesni modeliai: „Pavyzdžiui, kai kurie „Volkswagen“ modeliai vienu įkrovimu gali įveikti iki 900 km – apie 100 km elektra ir dar 800 km su vidaus degimo varikliu. Taigi vairuotojai gali lengviau planuoti tolimesnes keliones už miesto ribų.“

Finansiškai hibridiniai modeliai taip pat patrauklūs – jų kaina dažnai mažesnė nei elektromobilių. Galimybė susigrąžinti PVM už elektrinius ar įkraunamus hibridinius automobilius, kurių vertė neviršija 50 000 eurų, taip pat skatina įmones rinktis tvaresnes transporto priemones ir investuoti į žalesnius sprendimus.

Stabilizuojasi naudotų automobilių rinka

Tuo pačiu metu auga ir naudotų automobilių rinka – tiek Lietuvoje, tiek Europoje. Pasak I. Gerkenos, 2024 m. naudotų automobilių pasiūla Europoje augo 5 proc., o paklausa – net 17 proc., palyginti su 2023 metais. Pirkėjai labiausiai domėjosi automobiliais iki 8 metų amžiaus.

Nors Lietuvoje hibridiniai automobiliai vis dar dažnesnis pasirinkimas, auga ir naudotų elektromobilių rinka. Vien pernai jų registruota daugiau nei 3,6 tūkst., arba 30 proc. daugiau nei 2023 metais. Šių metų pradžioje jų registracijos išaugo net 25 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Pozityvi tendencija fiksuojama ir naudotų automobilių kainose. LEXUS pasiekė pusės milijono visureigių pardavimus Europos rinkoje

„Nors naudotų automobilių kainos vis dar išlieka aukštesniame lygyje, jos po pandemijos pradeda stabilizuotis. „FleetEurope“ duomenimis, šių metų pradžioje didmeninės naudotų automobilių kainos Europoje vis dar buvo 14 proc. didesnės nei prieš pat COVID-19 protrūkį. Tačiau, palyginti su 2024 m. gruodžiu, naudotų automobilių kainos 2025 m. sausį buvo 1,5 proc. mažesnės“, – sako „Møller Mobility Group“ Baltijos regiono vadovė. Sportiškumo ir efektyvumo dermė

Pasak jos, naudotų automobilių kainų mažėjimui teigiamos įtakos turėjo ir besikeičianti situacija rinkoje. Po kelerius metus trukusio kainų augimo dėl automobilių pasiūlos ir tiekimo grandinės sutrikimų, naudotų automobilių pasiūla grįžta į įprastą lygį. Kaip išsirinkti dviratį?

Reklama

„Tikėtina, kad tiek naujų, tiek naudotų automobilių rinkos vystysis lygiagrečiai – vieni vairuotojai rinksis visiškai naujus, technologijų kupinus modelius su garantijomis, o kiti – naudotus dėl prieinamesnės kainos. Vis dėlto, vis didesnę dalį tiek vienoje, tiek kitoje rinkoje užims hibridiniai ir elektriniai automobiliai, atitinkantys tvarumo ir išmetamųjų teršalų mažinimo tikslus“, – reziumuoja pašnekovė. Kaip lietuvius susodinti į elektromobilius?

Kodėl šių daiktų pardavimai rodo lietuvių finansinės situacijos pokyčius?

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Verslas1 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas2 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas6 val prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams11 val prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas1 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |