Sekite naujienas

Auto

Neįprasti žiemos orai – iššūkis vairuotojams ir automobiliams: kaip apsaugoti save ir transportą?

L

Paskelbta

-

Šios žiemos orai stebina šilumos rekordais – temperatūra dažnai viršija įprastas sezono normas, o sniego ir šalčio trūkumą galima vadinti šių metų pradžios vizitine kortele. Tokie klimato pokyčiai daro įtaką ne tik mūsų kasdieniam gyvenimui, bet ir vairuotojams bei jų transporto priemonėms. Gali atrodyti, kad šiltesni orai yra palankesni vairavimui, nes keliuose sumažėja rizika, kurią sukelia sniegas ir ledas, tačiau ekspertai pabrėžia, kad dabartinės vairavimo sąlygos kelia naujų iššūkių.

Reklama

Šilta žiema didina padangų dėvėjimąsi

„Šiltesnis nei įprastai oras turi įtakos žieminių padangų dėvėjimuisi. Todėl svarbu patikrinti jų protektoriaus gylį, ypač jei lapkritį, keičiant padangas, protektoriaus gylis buvo ne didesnis kaip 5-6 mm. Jis turi būti ne mažesnis kaip 3 mm, tačiau tai yra minimalus Kelių eismo taisyklių reikalavimas. Visgi saugus protektoriaus gylis turėtų būti ne mažesnis kaip 5-6 mm. Jei padangų montavimo metu jis buvo arti šios ribos, dabar būtų laikas šį matmenį įvertinti iš naujo“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.

Atsižvelgiant į šalto oro poveikį gumai, žieminės padangos, pasak A. Gučiaus, yra gaminamos iš minkštesnio mišinio. „Padanga turi būti pakankamai minkšta, kad jos sukibimas su kelio danga būtų tinkamas. Tačiau tokiu oru, kuris yra gerokai šiltesnis nei numatytasis projektuojant padangą, gumos mišinys gali būti per minkštas, o tai taip pat lemia spartesnį padangos dėvėjimąsi“, – pasakoja draudimo bendrovės atstovas.

Jo teigimu, žieminių padangų protektorius yra suprojektuotas siekiant užtikrinti padangos sukibimą su kelio danga, kai ji padengta suplūktu ar pažliugusiu sniegu arba purvu. „Tačiau šią žiemą, kai iš dangaus dažniau iškrinta ne sniegas, o lietus, svarbu prisiminti, kad žieminė ar universali padanga neužtikrina tokių vandens išstūmimo parametrų kaip vasarinė. Tai galima justi didesniu greičiu važiuojant per kelyje esančias vandens sankaupas. Įvažiavę į tokią sankaupą didesniu greičiu, tikrai pajusite, kaip automobilis pristabdo. Tai yra vandens pasipriešinimas, nes padanga nespėja išstumti vandens, esančio tarp jos ir kelio dangos. Dar pavojingiau, jei šiuo momentu padanga nesieks kelio dangos ir transporto priemonės sukibimas su paviršiumi bus panašesnis į valties nei į automobilio, toks reiškinys vadinamas akvaplanavimu“, – kalba A. Gučius.

Greitkelyje ar užmiesčio kelyje pamačius tokią vandens sankaupą rekomenduojama įvertinti eismo sąlygas ir kelio būklę bei sulėtinti greitį. „Jei visgi dideliu greičiu įvažiavote į tokią sankaupą, atsisakykite staigių manevrų ir nestabdykite, nes dėl skirtingo ratų sukibimo galite prarasti kontrolę ir nesuvaldyti automobilio. Transporto priemonėje sumontuotos šiuolaikinės stabilumo ir kitos pagalbinės sistemos tokiomis aplinkybėmis išties pagelbės, tačiau net ir joms bus reikalingas labai svarbus veiksnys – sukibimas su keliu. Taigi, dabar daugelyje automobilių sumontuotos padangos yra ne visai pritaikytos šioms oro sąlygoms“, – pabrėžia transporto draudimo žalų ekspertas.

Langų ir žibintų švara – būtinybė

carvertical VIN patikra

Kaip ypatingą žiemos laikotarpio bruožą A. Gučius įvardija ant kelio esančias druskos ir smėlio mišinio liekanas. „Jos ne tik labai greitai nusėda ant kėbulo, bet ir blogina matomumą bei šviesos prietaisų efektyvumą. Pastarieji veiksniai kartu su sutrumpėjusiu šviesiuoju paros metu yra itin pavojingas derinys. Pasirūpinkite, kad turėtumėte langų ir žibintų plovimo skysčio. Jo prireiks daugiau, jei planuojate kelionę užmiesčio keliais, kurie pasižymi intensyviu eismu. Automobilio priekinis stiklas turi būti idealiai švarus, o tam reiks nemažo skysčio kiekio. Nebandykite stiklo valyti naudodami valytuvus be skysčio, ant kelio esančios druskos ir smėlio mišinio liekanos veiks kaip abrazyvinė medžiaga, kuri labai greitai sugadins valytuvo šluoteles ir paveiks priekinį stiklą“, – kalba draudimo bendrovės atstovas.

Nors šią žiemą apšalę automobilio stiklai – retas reiškinys, A. Gučius pataria nepamiršti, kad stiklo nereikėtų gramdyti metaliniais gramdikliais. „Saugiau naudoti skystą ledo tirpiklį arba palaukti, kol automobilio priekinio stiklo sistema jį atitirpins“, – teigia draudikas.

Draudimo bendrovės atstovas atkreipia dėmesį į automobilio stiklų rasojimą iš vidaus, esant drėgniems orams. „Dažniausiai tai dėl to kalti susidėvėję salono oro filtrai, šlapi arba labai drėgni automobilio salono kilimėliai, sudėtingesniais atvejais – automobilio dugninėje dalyje susikaupęs vanduo. Ten jis gali patekti dėl netvarkingos drenažo sistemos, kuri skirta pašalinti vandenį, tekantį nuo priekinio stiklo į variklio skyrių. Svarbu patikrinti, ar tarp variklio skyriaus ir priekinio lango nėra prisikaupę rudeninių lapų, kurie laikui bėgant gali sutrikdyti drenažą. Tai nėra būdinga daugeliui automobilių ir visiškai priklauso nuo transporto priemonės konstrukcijos, tačiau atidarę variklio gaubtą, užmeskite akį ir į šią vietą“, – pataria A. Gučius.

Naujienos

Verslas3 val prieš

Paskelbti Baltijos šalių metų sandoriai: tarp jų „Invalda“, „Vinted“, „Elenger“ bei „Mehiläinen“

Antradienį Taline vykusiame renginyje „Baltic M&A and Private Equity Forum 2025“ paskelbti geriausi Baltijos šalių metų sandoriai. Teisės firmos „Sorainen“...

Verslas22 val prieš

„Wix“ pristato naujovę: verslo logikos pritaikymas unikaliems poreikiams be programavimo žinių

Lyderiaujanti svetainių kūrimo platforma „Wix“ pristatė įrankį „Wix Functions“, kuris klientams atveria galimybes kurti verslo logiką pagal savo poreikius, neapsiribojant...

Verslas1 d. prieš

Nauda ir piniginei, ir aplinkai – „Iki“ didina nuolaidas pirkėjų graibstomiems produktams

Po Velykų – žinia, patiksianti kiekvienam, norinčiam sutaupyti ir gyventi tvariau. Prekybos tinklas „Iki“ nuo antradienio didina nuolaidas besibaigiančio galiojimo...

Verslas2 d. prieš

Itin sparčiai augantis sektorius: iki 2030 m. vertė sieks net 541 mlrd. eurų

Sparčiai tobulėjant technologijoms ir keičiantis geopolitinei situacijai, pasaulinė dronų rinka auga itin greitai. „2022 m. jos vertė siekė 28 mlrd....

Verslas2 d. prieš

Daugiau nei 55 mln. eurų vertės „Vilvi Group“ sūrių gamykloje montuojama įranga, plečiama specialistų komanda

Viena didžiausių Baltijos šalyse pieno produktų gamybos bendrovių „Vilvi Group“ sparčiai įgyvendina savo didžiausią investicinį projektą – sūrių gamyklą Bauskėje...

Ekspertai

Ekspertai17 val prieš

Mintys apie darbą aplanko net 60 proc. atostogautojų: psichoterapeutė pataria, kaip iš tiesų kokybiškai pailsėti

Technologijos ir nuotolinio darbo galimybės keičia mūsų požiūrį ne tik į darbą, bet ir į poilsį. Kelionių organizatoriaus „Tez Tour“...

Ekspertai17 val prieš

Netikėtas paveldėjimas: nusišypsojusi sėkmė ar sukčių gudrybė?

Esame girdėję istorijų apie netikėtus paveldėjimus, kurie gali atnešti didelę finansinę naudą – neretas gali retkarčiais pasvajoti šitaip praturtėti ir...

Ekspertai17 val prieš

Ilgai laukiate, kol iš čiaupo „atbėgs“ šiltas vanduo? Tikėtina, kad jūsų daugiabučiui privalomas sistemų atnaujinimas

Šildymo sezono metu namuose per šilta arba per šalta? O gal tenka ilgai laukti, kol iš čiaupo pradeda tekėti šiltas...

Ekspertai23 val prieš

Tęsia kovą su vaikų seksualiniu išnaudojimu internete: „Tele2″ blokavo 40 proc. daugiau bandymų pasiekti tokio pobūdžio puslapius

Pernai „Tele2″ visos grupės mastu užblokavo daugiau kaip 7 milijonus bandymų pasiekti puslapius, kuriuose talpinamas nepilnamečių seksualinį išnaudojimą vaizduojantis turinys....

Ekspertai2 d. prieš

Lūžiai, galvos traumos ir mėnesius trunkanti baimė minti pedalus: ką būtina žinoti prieš sėdant ant dviračio

Atšilus orams, į trasas ir parkus grįžta dviratininkai – nuo pirmąkart pedalus minančių pradedančiųjų iki adrenalino mėgėjų, bandančių jėgas ekstremaliose...

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |