Paskelbta
2 d. prieš-
Net ir ką tik nuo konvejerio nuriedėjęs automobilis gali turėti gamyklinių defektų, keliančių pavojų vairuotojo ir keleivių saugumui. Tiesa, kartais automobilio trūkumai išryškėja tik po kurio laiko, todėl gamintojai yra įpareigoti susiklosčius tokioms aplinkybėms nedelsiant vairuotojus informuoti apie būtiną tokių automobilių grąžinimą remontui (ang. recall).
Vis dėlto, neretai vairuotojai į įspėjimus nesureaguoja ar pamiršta pasirūpinti savo automobiliu, todėl keliuose važinėja daugybė transporto priemonių su nepašalintais gamykliniais trūkumais. Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ ekspertai atliko tyrimą, siekdami išsiaiškinti, kuriose šalyse yra didžiausia tikimybė, kad vairuotojas gali įsigyti naudotą transporto priemonę su gamykliniais defektais.
Tyrime analizuojamos įmonės klientų įsigytos automobilių istorijos ataskaitos nuo 2023 m. sausio iki 2024 m. rugsėjo, kuriose rasta įrašų apie gamintojų paskelbtą automobilio susigrąžinimą remontui. Įmonės turimi automobilių duomenys leidžia identifikuoti, ar problema buvo pašalinta, ar ne. Kai kurių automobilių, su įrašais apie būtiną jų grąžinimą remontui, statusas yra nežinomas. Finansų ekspertas įvertino lietuvių įprotį skolintis remontui ir atskleidė būdus sutaupyti
Kodėl kai kuriuos automobilius gamintojai susigrąžina remontui?
Automobilių industrijoje susigrąžinimai remontui neišvengiami ir visi gamintojai karts nuo karto su tuo susiduria. Bene dažniausiai automobiliai susigrąžinami remontui dėl oro pagalvių, saugos diržų, stabdžių ir elektros sistemos gedimų. Įvairūs naujų automobilių trūkumai nestebina, mat neretai naujų modelių „ligas” gamintojai gydo pristatydami atnaujintas tų pačių modelių versijas (ang. facelift). Vis tik kai kuriais atvejais identifikuotos problemos privalo būti sprendžiamos nedelsiant, o tokių automobilių vairuotojams gamintojai rekomenduoja jų neeksploatuoti iki trūkumai bus pašalinti. Pavasariniam namų remontui – daiktų saugojimo paslauga
„Kadangi automobiliai modernėja, o juose naudojama vis daugiau įvairių elektronikos įrenginių, susigrąžinimų remontams vis daugėja. Visgi paprastai vairuotojams tai daug nepatogumų nesukelia, o smulkūs trūkumai paprastai pašalinami kasmetinių automobilio aptarnavimų metu“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Tiesa, kai kurie gamykliniai automobilių trūkumai gali sukelti ir rimtų padarinių. 2013 m. visą pasaulį apskriejo žinia, jog dėl Japonijos korporacijos „Takata“ gamintų oro pagalvių sistemų gedimo, milijonai automobilių yra nesaugūs. Nors tokie automobilių gamintojai kaip BMW, „Chrysler“, „Ford“, „Honda“, „Mazda“, „Nissan“, ir „Toyota“ susigrąžino modelius su „Takata“ oro pagalvėmis remontui, įvairiuose eismo įvykiuose vis tiek buvo neišvengta žmonių žūčių ir sužeidimų. Net ir praėjus daugiau nei dešimtmečiui nuo šios istorijos, naudotų automobilių rinkoje vis dar galima rasti automobilių su šio gamintojo oro pagalvėmis.
Pagal remontui grąžintinų automobilių dalį Lietuva per vidurį
Iš visų „carVertical“ Lietuvoje tikrintų automobilių, 6,5 proc. buvo nors kartą įtraukti į gamintojų sudarytą remontui grąžintinų modelių sąrašą. Pagal šį rodiklį Lietuva rikiuojasi 14-oje vietoje iš 26 tyrime dalyvavusių šalių. Kas penktam neužtenka lėšų būsto remontui
Daugiau nei trečdalio (36,9 proc.) automobilių trūkumai buvo pašalinti, tačiau didesnė jų dalis remontui nebuvo pristatyti ir toliau važinėja Lietuvos keliais arba jų statusas nežinomas.
„Perkant naudotą automobilį svarbu įsitikinti, ar gamintojas buvo paskelbęs, jog automobilis turėtų būti grąžintas remontui. Jei taip – ar problema buvo išspręsta. Priešingu atveju, savininkas rizikuoja savo saugumu, ilgainiui gali atsirasti ir įvairių mechaninių problemų“, – aiškina M. Buzelis.
Pietų Europoje – dažniausi susigrąžinimai remontui
Iš visų tyrime dalyvavusių šalių, daugiausia automobilių, kurie buvo įtraukti į remontui grąžintinų modelių sąrašą, yra Portugalijoje (18,2 proc.), Graikijoje (17,6 proc.), Ispanijoje (14,5 proc.), Bulgarijoje (13,9 proc.) ir Vokietijoje (11,5 proc.). 2024 m. lietuviai masiškai skolinosi būstui
Tiesa, automobilių su pašalintais trūkumais skaičius skiriasi. Portugalijoje 38 proc. automobilių savininkai atsiliepė į gamintojo raginimus sugrąžinti automobilius remontui, Graikijoje – 50,2 proc., Ispanijoje – 42,2 proc., Bulgarijoje – 42,6 proc., o Vokietijoje – 48,5 proc. Šie duomenys tik patvirtina faktą, jog nemažai vairuotojų į gamyklinius trūkumus nežiūri rimtai ir yra linkę juos ignoruoti.
Mažiausia remontui grąžintinų automobilių dalis tyrime buvo užfiksuota Didžiojoje Britanijoje (3.1 proc.), Belgijoje (3.1 proc.) ir JAV (3,2 proc.).
Turint omenyje, didelį remontui nepristatytų automobilių skaičių ir vis modernėjančias technologijas, naujo automobilio ieškantys vairuotojai turėtų būti itin atidūs. Pirkėjams patariama atkreipti dėmesį į istorinius transporto priemonės duomenis ir išsiaiškinti, ar automobilis buvo pristatytas remontui bei kaip pašalinti trūkumai.
Baritonas Steponas Zonys: „Margučiais su žmona daušimės lauko terasoje“
Dažniausiai apgadinami automobiliai Lietuvoje: tyrimas parodė, kad ieškantys naudoto „Porsche“ turėtų būti itin atsargūs
Dažniausiai vagiamos automobilių dalys – sužinokite, ar jūsų automobilis saugus
Kas keisis automobilių rinkoje 2025-aisiais? Sužinokite, ką tai reiškia pirkėjams
Tyrimas: Lietuvoje į eismo įvykius rečiausiai patenka žali automobiliai
Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?
Į biudžetą – 100 mln. eurų mokesčių: daugiausiai mokesčių sumokėję technologijų sektoriaus lyderiai – „Vinted“, „Wargaming“ ir „Nord Security“
Vairuotojai turėtų suskubti ruoštis žiemai: nepasiruošusiems vairavimas gali tapti kančia
Roges žiemai reikia ruošti vasarą, o kada ir kur mokytis „driftinti“
Lietuviai užsibrėžė ambicingą tikslą: nuomonės formuotojus iš 30 šalių mokys kaip sužibėti socialiniuose tinkluose
„Visa“, pasaulinė skaitmeninių mokėjimų lyderė, paskelbė apie išplėstą perpardavėjų partnerystę ir investiciją į „Mynt“ – Švedijoje įkurtą „SaaS“ (liet. „sistema...
Sostinėje ketvirtadienio rytą kartu su pirkėjais po keturis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų išpakuota plačiausio asortimento lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvė....
Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...
Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Elektrinius paspirtukus ar dviračius šiandien turi kone kiekviena šeima. Tačiau kartu su jų populiarumu auga ir pavojai – vien per...
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...