Sekite naujienas

Ekspertai

Internete perkame vis daugiau – štai kaip išvengti sukčių pinklių

L

Paskelbta

-

Eurostato duomenimis, 2024 m. 72 proc. 16–75 m. Europos Sąjungos gyventojų apsipirko internetu, nors dar 2019 m. šis rodiklis siekė 60 proc. Labiausiai internetu apsiperka Airijos (95 proc.), Nyderlandų (94 proc.) ir Danijos (90 proc.) gyventojai, o Lietuvoje e. komercija pernai naudojosi 51 proc. gyventojų. Augant pirkimo internetu apimtims, didėja rizika užkibti ant sukčių kabliuko.

Reklama

Vilioja didelėmis nuolaidomis

„Citadele“ banko Baltijos šalių lėšų valdymo ir prekybos finansavimo tarnybos vadovo Romo Čereškos teigimu, paprastai gerai žinomos ir didesnės internetinės parduotuvės yra patikimesnės. Ypač – jei jose galima atsiskaityti „Mastercard“ ir „VISA“ kortelėmis, suteikiančiomis papildomą apsaugą nuo internetinių sukčių – „3D Secure“ sistemą. Biurai gali tapti pavyzdžiu, kaip tvariai pasiruošti Kalėdoms

Ši sistema prašo papildomos autentifikacijos per banką, taip sumažindama neteisėtų operacijų kortele riziką.

„Tai, kad pardavėjas yra registruotas „3D Secure“ sistemoje, rodo internetinėje parduotuvėje esantys „Mastercard SecureCode“ ir „Verified by Visa“ logotipai. Tačiau sukčiai tampa vis išradingesni, gali padirbti ir logotipus, ir neteisėtai naudoti žinomų žmonių atvaizdus savo parduotuvių reklamai. Todėl svarbu atkreipti dėmesį į kitas detales, išduodančias apie sukčių pinkles“, – sako Romas Čereška.

Vienas iš sukčių kabliukų – neįtikėtinai geros nuolaidos, reklamuojamos socialiniuose tinkluose ar kituose kanaluose. Sezoninių išpardavimų metu ir tikros parduotuvės siūlo nemažas nuolaidas, tačiau vartotojai turėtų būti budresni, pamatę 70, 80 proc. ar dar didesnes nuolaidas. Šventinis laikotarpis – sukčių suaktyvėjimo metas

Taip pat vertėtų atkreipti dėmesį į internetinės parduotuvės struktūrą: jei joje yra nemažai rašybos klaidų, neveikia kuri nors skiltis, nepateikiama pardavėjo kontaktinė informacija – nemaža tikimybė, kad svetainė yra netikra, nes sukčiai nenori investuoti daug laiko ir lėšų į netikros parduotuvės kūrimą.

Dvigubo autentifikavimo nauda

Reklama

Perkant internetu pardavėjas dažniausiai prašo nurodyti vardą ir pavardę, pristatymo adresą bei telefono numerį. Tačiau atliekant mokėjimą kartais reikia įvesti ir mokėjimo duomenis, pavyzdžiui, kortelės numerį, kortelės galiojimo laiką ir CVV apsaugos kodą. Specialistė pataria, kaip tinkamai valdyti finansus

„Jei internetinėje parduotuvėje prašoma kitos jautrios informacijos, sukluskite. Jokia patikima internetinė parduotuvė niekada neprašys nei asmens kodo, nei banko kortelės PIN kodo ar interneto banko prisijungimo slaptažodžio“, – sako R. Čereška.

Anot jo, dar vienas būdas saugumui padidinti – dviejų faktorių autentifikavimo naudojimas, tokiose dažnai naudojamose paskyrose kaip Gmail, Facebook, Amazon ir kt.

„Jei kas nors kitas bandys prie jų prisijungti iš kito įrenginio ar naršyklės, į telefoną gausite pranešimą arba SMS, kad patvirtintumėte tokį prisijungimą, taip kaskart būsite informuoti apie bandymą prisijungti prie jūsų paskyros“, – paaiškina „Citadele“ banko atstovas. Nuo ko pradėti antkapio pirkimą?

Be to, kiekvienai mokėjimo kortelei galima nustatyti regionus, kuriuose ja galima atsiskaityti. Sukčiai dažnai veikia užsienyje, tad, jei neplanuojate pirkti ne Europos Sąjungos šalyse, nurodykite tai savo interneto banke ar mobiliojoje programėlėje – tuomet pirkimai iš trečiųjų šalių bus negalimi.

Nusprendus keliauti į užblokuotas šalis, svarbu nepamiršti peržiūrėti šių nustatymų prieš kelionę, kad jos metu galėtumėte sklandžiai atsiskaitinėti kortele.
„Auksinė taisyklė – neskubėti. Jeigu kyla abejonių – būtina paieškoti atsiliepimų apie parduotuvę internete, pasitarti su artimaisiais, paieškoti, kiek ta pati prekė kainuoja kitose internetinėse parduotuvėse“, – apibendrina Romas Čereška.

Kad Juodasis penktadienis netaptų Liūdnuoju penktadieniu

Reklama

Naujienos

Verslas51 minutė prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas4 val prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams10 val prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas1 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Verslas1 d. prieš

Duris oficialiai atvėrė „Hero“: erdvė žmonių gerovei, kūrybai ir idėjoms

Ketvirtadienio vakarą Vilniuje duris oficialiai atvėrė naujausias sostinės verslo centras „Hero“. Į iškilmingą šventinį renginį susirinko daugybė žmonių, tarp kurių...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |