Sekite naujienas

Ekspertai

Mitas ar tiesa, kad lietuviai vairuoja kaip italai?

Paskelbta

-

Lietuviai dažnai vadinami šiaurės italais dėl savo karšto būdo. Panašu, kad toks apibūdinimas mums tinka ir kelyje. Pasak KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto atliktos apklausos, beveik kas antras lietuvis kelyje susierzina, kai kitas vairuotojas važiuoja lėčiau nei leidžiamas greitis. Taip pat vairuotojus pykdo, kai prieš juos esantis automobilio vairuotojas staigiai stabdo, akseleruoja sankryžoje ar važiuoja per greitai.

Stresui ir erzuliui prie vairo – ne vieta

Lietuviai prisipažįsta ne tik lengvai susierzinantys kelyje, bet ir nevengiantys paspausti garso signalo. Net 40 proc. respondentų atsakė, kad garso signalą spaudžia kitam automobiliui staigiai pristabdžius, nesustojus prie raudonos šviesos ar kitaip sukėlus avaringą situaciją. 22 proc. tokiu atveju linkę net apšaukti kitą vairuotoją ar gestais išreikšti savo nepasitenkinimą.

„13 proc. vairuotojų atsakė, kad užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir prieš juos esančiam automobiliui nepajudėjus per 1 ar 2 sekundes spaudžia garso signalą. Tai rodo, kad kelyje tikrai esame nekantrūs. Tai galimai lemia spūstys keliuose ir greitas gyvenimo tempas, bet budrumas prie šviesoforo yra būtinas. Vis tik reikia priminti vairuotojams, kad kelyje saugiausia išlaikyti šaltą protą ir nervus. Įvairūs tyrimai patvirtina, kad ramūs vairuotojai padaro mažiau avaringų situacijų. Tad, jei esate susierzinęs ar dėl kažko smarkiai nerimaujate, prieš sėsdami už vairo pasistenkite nusiraminti, o, jei tai neįmanoma, rinkitės kelią pėsčiomis“, – pataria draudimo bendrovės „If“ transporto žalų vadovė Lietuvoje Guoda Jasaitė.


Prie erzinančio vairuotojų elgesio lietuviai taip pat išskyrė lindimą į gretimą juostą spūstyje (32 proc.) bei trukdymą persirikiuoti į kitą juostą net rodant posūkio ženklą (42 proc.). Vairuotojų erzulį kelia ne tik kiti automobilių vairuotojai. 21 proc. atsakė, kad naudoja garso signalą, kai pėstieji eina ne per perėją, 15 proc. – kai pėstieji link perėjos juda labai staigiai. 6 proc. signalizuoja kitiems vairuotojams, kurie sustoja ne vietoje išleisti pėsčiųjų arba išlipa iš automobilio pristatyti siuntinių.

Dažna avarijų priežastis – negalėjimas atsispirti mirksinčiam telefonui

Vertindami savo vairavimą lietuviai dauguma atvejų išlieka geros nuomonės apie savo įgūdžius. 10 proc. apklaustųjų prisipažino, kad spūstyje neįsileidžia automobilių iš kitos juostos net šiems rodant posūkio ženklo, 10 proc. vairuotojų esant reikalui spūstyje įlenda į kitą juostą prieš gretimus vairuotojus. 7 proc. lietuvių atsakė, kad vairuoja lėčau nei leidžiamas greitis, o 6 proc. teigė, kad mirksint žaliam šviesoforo signalui per daug spusteli greičio pedalą. Daugiausiai – 25 proc. respondentų atsakė, kad kelyje viršija greičio limitą.

Daug daugiau lietuvių prisipažino apie mobiliųjų telefonų naudojimą vairuojant automobilį. 6 vairuotojai iš 10 atsakė, kad naudojasi telefonu automobilyje navigacijai. 16 proc. teigė, kad naudoja telefoną ieškoti ir perjunginėti muzikai, 7 proc. naudoja telefoną skambučiams net ir neturint laisvų rankų sistemos, 6 proc. rašo žinutes, o 2 proc. – filmuoja ir fotografuoja.

„Vairuotojams gali pasirodyti, kad kelios sekundės atsiliepti arba užmesti akį į žinutę yra nereikšmingos, bet net ir sustojus prie raudonos šviesoforo šviesos geriau telefoną palikti ant galinės sėdynės. Vairavimas reikalauja visiško susikaupimo, nuo to priklauso mūsų ir kitų eismo dalyvių gyvybė. Net kelios sekundės gali išblaškyti, sutrukdyti pamatyti įlendantį į juostą automobilį ir būti pražūtingos. Taip pat vairuotojams visada primename, kad navigaciją galima naudoti tik tuomet, jei telefonas yra saugiai pritaisytas matomoje vietoje, o norimą kelionės vietą reikia nusistatyti sustojus, bet ne sankryžoje“, – sako „If“ atstovė.

Populiariausia transporto priemone Lietuvoje išlieka automobiliai – juos vairuoja 80 proc. žmonių. Antroje vietoje užtikrintai lieka dviračiai. Jais naudojasi 46 proc. apklaustųjų. 15 proc. vairuoja elektrinius paspirtukus, 5 proc. – motociklus, 3 proc. – motorolerius.

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos6 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas7 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |