Paskelbta
10 mėnesių prieš-
Prireikus įsigyti privalomąjį automobilio civilinės atsakomybės draudimą, kas antras (56 proc.) vairuotojas geriausio pasiūlymo ieško internete. Tik penktadalis kreipiasi į savo draudimo konsultantą, kad šis atrinktų ir pateiktų skirtingų draudimo bendrovių pasiūlymus, rodo reprezentatyvi „Spinter tyrimai“ apklausa.
Lapkričio antroje pusėje vykdytos apklausos duomenimis, Lietuvoje savo ar šeimos automobilį turi ir vairuoja 7 iš 10 respondentų. Iš vairuojančiųjų automobilį daugiau nei pusė apklaustųjų sako naujo pasiūlymo privalomajam vairuotojo civilinės atsakomybės draudimui ieškantys arba interneto svetainėse, kur galima palyginti skirtingų draudimo bendrovių pasiūlymus (45 proc.), arba pačių draudimo bendrovių puslapiuose (11 proc.).
„Šiame skaitmeniniame amžiuje vis daugiau kasdienių mūsų veiklų, paslaugų ir pramogų keliasi į internetą. Kad ir kur bebūtume, bet kuriuo metu telefone galime ne tik surasti visą reikalingą informaciją, bet ir užsisakyti prekes ar sutvarkyti būtinus kasdienius reikalus. Draudimo rinka nėra išimtis, o Lietuvos gyventojai noriai renkasi skaitmeninius draudimo sprendimus“, – teigia naujos draudimo platformos „Man ramu“ kūrėjas, draudimo rinkos ekspertas Marius Jundulas. Auganti el. pašto rinkodara
Tiesa, geriausio draudimo pasiūlymo internetu dar ieško toli gražu ne visi. Pavyzdžiui, 14 proc. apklaustųjų atsakė tiesiog gaunantys pasiūlymą iš savo draudimo bendrovės ir pratęsiantys sutartį, dar 5 proc. pareiškė, jog sulaukia savo draudimo konsultanto atrinktų skirtingų bendrovių pasiūlymų ir sau priimtiną išsirenka iš jų. Dar 3 proc. atsakė skambinantys savo draudimo brokeriui ar fiziškai vykstantys į draudimo bendrovę.
Internetu aktyviau naudojasi jaunesni žmonės
Aktyviausiai geriausio pasiūlymo vairuotojo civilinės atsakomybės draudimui interneto svetainėse, kuriose galima palyginti skirtingų draudimo bendrovių pasiūlymus, ieško 26-35 m. amžiaus vairuotojai: tokių šioje amžiaus grupėje yra net 55,3 proc. Tarp vyriausių apklausos respondentų – vyresnių nei 56-erių metų amžiaus – tokių dalis mažėja iki 31,3 proc.
Apklausos rezultatai parodė, kad vyresni vairuotojai apskritai yra pasyvesni: jie rečiau ieško naujo draudimo varianto ir tiesiog pasinaudoja ankstesnės draudimo bendrovės ar savo draudimo brokerio parinktu pasiūlymu. Jei tarp jauniausių, 18-25 m. amžiaus vairuotojų, ištikimų ankstesnei draudimo bendrovei yra mažiau nei 6 proc., tai tarp vyriausių (56-erių ir vyresnių) – jau daugiau nei trečdalis. Kodėl dešimtadalis vairuotojų už privalomąjį draudimą moka daugiau nei 150 eurų per metus?
Apklausa taip pat atskleidė, kad geriausio draudimo pasiūlymo internete dažniau ieško vyrai (58,6 proc., palyginti su 53,2 proc. moterų), o į savo draudimo konsultantą dažniau kreipiasi moterys (21,8 proc., palyginti su 16 proc. vyrų). Iš respondentų atsakymų taip pat galima matyti tendenciją, kad aukščiausio ir vidutinio lygio vadovai informacijos internete ieško šiek tiek rečiau nei bendras apklausos vidurkis ir civilinės atsakomybės draudimo poliso reikalus dažniau patiki savo draudimo konsultantui ar tiesiog pratęsia anksčiau turėtą sutartį.
Draudimo rinkoje lojalumas nepopuliarus, svarbiausia – kaina
Tendencija, kad žmonės aktyviai naudojasi internetu, ieškodami geriausio vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo varianto, stebima visose kategorijose, nepriklausomai nuo respondentų pajamų, gyvenamosios vietos, išsilavinimo ar šeiminės padėties.
Tačiau geriausio draudimo pasiūlymo ieškoma ne tik skaitmeninėje erdvėje. Šis reiškinys M. Jundulo visiškai nestebina.
„Privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo klientai suvokia, kad draudiminio įvykio atveju žalos atlyginimą gaus ne jis, o kito nukentėjusio automobilio savininkas, tad priežasčių „prisirišti“ prie vienos draudimo įmonės lieka dar mažiau“, – sako jis. Lojalumas darbovietei
Draudimo ekspertas taip pat atkreipia dėmesį, jog dėl įvairių ekonominių sukrėtimų pastaraisiais metais privalomojo automobilių draudimo kaina taip pat labai svyravo, tad prieš pratęsdami sutartį, klientai, kurie lygina įvairius pasiūlymus, turi daugiau galimybių sutaupyti.
Dar viena išvada, kurią, remdamasis apklausos duomenimis, daro M. Jundulas, yra tai, kad itin konkurencingoje civilinės vairuotojų atsakomybės draudimo rinkoje lojalumo draudimo bendrovei sąvoka iš esmės neegzistuoja.
„Yra tekę girdėti istorijų, kad net pačių draudimo bendrovių darbuotojai nevengia tikrinti bei lyginti kainų ir netgi drausti asmeninius automobilius konkuruojančiose bendrovėse. Poliso kaina labai dažnai tampa pagrindiniu pasirinkimo kriterijumi“, – sako draudimo ekspertas. Kodėl esame tokie lojalūs lietuviškai produkcijai?
Negana to, pasak M. Jundulo, neretai ištikimybės „savo“ draudimo bendrovei priežastimi tampa ir elementarus užmaršumas. Kai ankstesnės draudimo sutarties galiojimas artėja prie pabaigos ir reikia greitai apsidrausti iš naujo, gilintis į visus rinkoje esančius pasiūlymus tiesiog pritrūksta laiko.
Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa apie vairuotojų elgseną renkantis privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą buvo atliekama lapkričio 18–28 dienomis, joje dalyvavo 1013 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.
Kodėl dešimtadalis vairuotojų už privalomąjį draudimą moka daugiau nei 150 eurų per metus? Ekspertas paaiškina
Vairuotojų išbandymas: plikledis ir tikra žiema – ar esate pasiruošę?
Kaip paruošti automobilį žiemos sezonui: vien padangas pakeisti nepakanka
Ekspertai perspėja vairuotojus: laikrodžių persukimas gali padidinti avarijų skaičių
Draudimo platformos „Man ramu“ įkūrėjas: „Saugumas visų pirma turėtų būti asmeninis reikalas – turėtume patys daugiau dėmesio skirti apsisaugojimui nuo stichijų“

„Breaking Bad“ – serialas apie mokytoją Walterį White’ą, kuris tapo narkotikų magnatu. Iš pradžių tai atrodo kaip istorija apie nusikaltimus,...
Vienai didžiausių žemės ūkio ir maisto gamybos įmonių grupei AB Akola group priklausančios agroverslo „Linas Agro“ subgrupės įmonės Baltijos šalyse...
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Dirbtinis intelektas (DI) šiandien keičia mūsų kasdienybę ir darbo aplinką. Jis analizuoja duomenis, taupo laiką ir padeda spręsti užduotis. Tačiau...
Vilniaus kriminalistai išardė didelės apimties SIM „spiečių”, naudotą automatizuotai apgaulingai veiklai internete. Policijos duomenimis, operacijos metu sulaikyti du asmenys, rasta...
Europos kelių transporto sektorius susiduria su struktūrine krize – šiandien Europoje trūksta daugiau nei 426 tūkst. vilkikų vairuotojų. Iki 2028...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...