Sekite naujienas

Kelionės

Lietuviai rudenį keliavo kitaip: didieji duomenys rodo prioritetą egzotinėms kryptims ir vienam laikotarpiui

Paskelbta

-

Rudenį lietuviai keliavo mažiau, nei vasarą, o labiausiai aktyvumu išsiskyrė spalio 30 d. – lapkričio 5 d. laikotarpis, kai šalyje vyko moksleivių atostogos. „Tele2“ didieji duomenys taip pat parodė, kad rudenį daugiau nei perpus sumažėjo keliautojų srautas į kaimynines Latviją ir Lenkiją, bet padaugėjo keliautojų į tolimesnes egzotines kryptis. Anot kelionių organizatorių, tarp favoritų išlieka Egiptas ir Turkija, kur lietuviai leidžia ir daugiau laiko, ir pinigų.

Aktyviausias – vienas laikotarpis

Remiantis mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ didžiaisiais duomenimis, pastebima tendencija, kad šį rudenį lietuviai planavo atostogas derindami jas prie valstybinių laisvadienių. Rudenį kelionės į užsienio šalis piką pasiekė lapkričio pirmąją savaitę, kai Lietuvoje buvo minimos Vėlinės.

„Daugiausiai keliaujančiųjų į užsienį buvo nuo spalio 30 d. iki lapkričio 5 d. Tą savaitę keliaujančių skaičius, lyginant su savaite prieš tai, augo 23 proc. Gali būti, kad žmones keliauti paskatino palankiai viduryje savaitės buvę laisvadieniai, tad norint turėti savaitę atostogų reikėjo imti tik kelias laisvas dienas. Taip pat paskatinti galėjo ir vaikų rudens atostogos“, – sako „DATA ATLAS“ produkto vadovas, „Tele2” duomenų mokslininkas Gediminas Jankauskas.

Augo egzotinių krypčių populiarumas

Anot G. Jankausko, keliaujančių rudens pabaigoje lyginant su vasaros pabaiga sumažėjo daugiau, nei 60 proc. Nors populiariausios kryptys rudenio pabaigoje, lyginant su praėjusio vasaros sezono pabaiga, vis dar buvo Latvija ir Lenkija, tačiau keliaujančių skaičius į šias kryptis atitinkamai sumažėjo 72 proc. ir 64 proc.

„Nors keliaujančių skaičius į daugelį šalių mažėjo, tačiau keliose šalyse aktyvumas augo. Dėl tinkamesnio sezono augo keliautojų į pietryčių Azijos šalis srautas. Lietuviai rinkosi aplankyti Tailandą, Vietnamą, taip pat į Indiją ir Egiptą. Jei įprastai į Tailandą keliaudavo dešimtys žmonių per mėnesį, tai rudenį keliavo šimtai“, – sako G. Jankauskas.

„Tele2“ turi didžiausią šalyje mobiliojo ryšio rinkos dalį, tai leidžia tiksliai pastebėti gyventojų srautų tendencijas. Duomenys analizuojami ir pateikiami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, ir tik dideli klientų bazės segmentai, todėl neįmanoma identifikuoti konkretaus kliento.

Atostogauja ilgiau, išleidžia daugiau

Pasak Ingos Aukštuolytės, didžiausio Lietuvos kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovės, pastebima tendencija, kad vis daugiau žmonių atostogauti svetur vyksta rudenį atvėsus orams.

„Turistus atostogauti ne vasarą vilioja kelios priežastys. Visų pirma, atostogos rudenį dažniausiai pasirenkamos dėl patrauklių kelionių kainų, taip pat dėl nuosaikesnės šilumos, mažesnių turistų srautų, noro pratęsti vasaros sezoną. Populiariausiu kelionių laikotarpiu išliko moksleivių rudens atostogos, jas šeimos su mokyklinio amžiaus vaikais dažnai išnaudoja išvykai į užsienį“, – sako I. Aukštuolytė.

Dažniausiai su kelionių organizatoriumi atostogauti vykstantys lietuviai rinkosi Turkijos kryptį, garsėjančią aukštos klasės aptarnavimu, gerai išvystyta viešbučių infrastruktūra bei palankiu oru. Kaip ir prieš metus, toliau populiariausių krypčių sąraše rikiavosi Graikija su savo salomis bei Peloponeso regionu ir Egiptas. Bendras rudens sezoną į Egiptą išskraidintų keliautojų skaičius augo daugiau nei 30 proc., lyginant su 2022-aisiais.

„Taip pat 24 proc. išaugo keliaujančių į Ispaniją skaičius – jie rinkosi Malagos kurortą bei poilsį Maljorkos bei Tenerifės saloje. Aktyviai keliautojai leido atostogas ir Italijoje bei Portugalijos saloje Madeiroje. Šį rudenį lietuviai ir toliau prioritetą teikė kokybiškam poilsiui, 85 proc. klientų rinkosi 4–5 žvaigždučių viešbučius. Kaip ir prieš metus, populiariausi buvo „viskas įskaičiuota“ kelionių paketai“, – teigia I. Aukštuolytė.

Ji pastebi, kad auga ilgesnių atostogų populiarumas – septyni iš dešimties keliautojų rinkosi 7 nakvynių poilsį, tačiau vis dažniau užsienyje praleidžia 8 ir daugiau naktų. Be to, šiais metais ūgtelėjo ir vidutinė kelionės kaina asmeniui: praėjusiais metais ji buvo 750 eurų, o šiais metais – 850 eurų.

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos4 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas5 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |