Sekite naujienas

Kelionės

Populiariausios vasaros kelionių kryptys: lietuviai mažiau keliavo į pamėgtus kurortus, populiarėjo netikėta šalis

Paskelbta

-

Šių metų vasaros kelionių sezonas buvo itin aktyvus, o labiausiai aktyvumu išsiskyrė šventiniai liepos ir rugpjūčio laikotarpiai. Populiarumą išlaikė lietuvių vasarą įprastai gausiausiai lankomos Latvijos ir Lenkijos kryptys, o naujai populiarėti ėmė viena anksčiau keliautojų topuose nebuvusi Europos šalis. Pasak ekspertų, lietuviai kelionėse nori jaustis vis laisviau – daugiau naršo internete, išleidžia daugiau pinigų, dažniau keliauja su visa šeima.

Reklama

Kelios kryptys išlaikė populiarumą

Remiantis mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ didžiaisiais duomenimis, pastebima tendencija, kad šią vasarą lietuviai planavo atostogas derindami jas prie valstybinių švenčių. Kelionės vasarą patyrė du pikus – lietuviai itin aktyviai keliavo liepos pirmąją savaitę ir rugpjūčio viduryje.

„Gali būti, kad žmonės buvo linkę pasinaudoti papildomais laisvadieniais liepos 6-tąją ir rugpjūčio 15-tąją ir atostogas planavo būtent tomis savaitėmis“, – sako „DATA ATLAS“ produkto vadovas, „Tele2” duomenų mokslininkas Gediminas Jankauskas.

Anot jo, tuo laikotarpiu itin padaugėjo kelionių į kaimynines Latviją ir Lenkiją. Duomenų mokslininkas priduria, kad lyginant gegužės mėnesį su rugpjūčiu, kelionių skaičius į šias šalis augo daugiau nei 50 proc. Latvija ir Lenkija, kaip jau tapo įprasta, išliko pagrindinėmis kelionių kryptimis visą vasaros sezoną.

Populiarėjo viena šalis

G. Jankauskas pastebi, kad viena Europos šalis šią vasarą sulaukė neįprasto populiarumo.

„Procentiškai labiausiai augo kelionių skaičius į Slovėniją. Nors ši šalis nėra populiariausių kelionių krypčių dešimtuke, tačiau kelionių į ją skaičius augo net beveik penkis kartus lyginant rugpjūtį su geguže“, – tikina ekspertas.

Vis dėlto, anot jo, kelionių skaičius augo ne į visas šalis. Pavyzdžiui, kelionių skaičius į lietuvių pamėgtą Turkiją, ar Gruziją, lyginant su pavasariu, mažėjo. Taip pat mažėjo ir kelionių į egzotines šalis, kuriose vasara paprastai nėra tinkamiausias laikas atostogoms, pavyzdžiui, Tailandą ar Singapūrą.

„Keliaudami lietuviai vis daugiau naršo internete ir nori būti labiau pasiekiami. Duomenų vartojimas užsienyje vasaros metu augo daugiau nei 30 proc., lyginant su pavasariu“, – pastebi G. Jankauskas.

„Tele2“ turi didžiausią šalyje mobiliojo ryšio rinkos dalį, tai leidžia tiksliai pastebėti gyventojų srautų tendencijas. Duomenys analizuojami ir pateikiami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, ir tik dideli klientų bazės segmentai, todėl neįmanoma identifikuoti konkretaus kliento.

Rekordinė kelionių paklausa

Inga Aukštuolytė, didžiausio Lietuvos kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė, sako, kad šių metų vasaros kelionių sezoną buvo užfiksuota rekordinė kelionių paklausa, o keliautojų skaičius 5 proc. viršijo praėjusių metų rezultatus.

Anot jos, labiausiai bendrovės paslaugas besirenkančių keliautojų mėgstamų atostogų krypčių sąraše rikiavosi Turkija, Graikija, Bulgarija, Portugalija, Italija, ir Ispanija. Lyginant su praėjusių metų vasara, labiausiai augo Europos kryptimis keliavusių lietuvių skaičius – į Ispaniją, Portugaliją ir Bulgariją. Keliautojų į Madeirą skaičius augo 92 proc., daugiau nei dvigubai pagausėjo ir keliaujančiųjų į Ispaniją. Pastebimas kylantis Bulgarijos populiarumas, šia kryptimi keliavo 15 proc. daugiau poilsiautojų nei prieš metus.

Didėja kelionių biudžetas

„Dažniausiai poilsiautojai rinkosi 7 naktų trukmės poilsį, tačiau populiarėja ir trumpesnės – 3-4 nakvynių bei ilgesnės – 9-14 nakvynių atostogos svetur. Pastebime, kad trumpesnes keliones renkasi asmenys, keliaujantys su kolegomis ar draugais švęsti gimtadienius, lankantys koncertus bei kitus renginius. Grupinės išvykos anksčiau buvo populiarios rudenį ir pavasarį, bet matome, kad tendencija keičiasi bei trumpos atostogų kelionės yra mėgstamos ir vasaros mėnesiais“, – sako I. Aukštuolytė.

Ji priduria, kad ilgos trukmės kelionės populiarėja dėl augančio atostogų biudžeto – į jas išvykstama su visa šeima: „Vasaros mėnesiais buvo fiksuojamas augantis keliaujančių vaikų skaičius. Šeimos drąsiau keliauja su dviem ir daugiau vaikų. Lyginant su praėjusia vasara, šiemet keliavo net 17 proc. daugiau vaikų. Vidutiniškai lietuviai savaitės trukmės vasaros atostogoms skyrė 870 eurų asmeniui, praėjusiais metais ši suma buvo 10 proc. mažesnė.“

Naujienos

Verslo Vikingai

Verslo vikingai3 savaitės prieš

Soc. tinkluose išgarsėjusi Mokytoja Veronika: „Mokytojo darbas – tai ne tik profesija, bet ir gyvenimo būdas“

Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...

Technologijos7 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai7 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas8 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai9 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |