Paskelbta
3 savaitės prieš-
By
LukasŠių metų vasaros kelionių sezonas buvo itin aktyvus, o labiausiai aktyvumu išsiskyrė šventiniai liepos ir rugpjūčio laikotarpiai. Populiarumą išlaikė lietuvių vasarą įprastai gausiausiai lankomos Latvijos ir Lenkijos kryptys, o naujai populiarėti ėmė viena anksčiau keliautojų topuose nebuvusi Europos šalis. Pasak ekspertų, lietuviai kelionėse nori jaustis vis laisviau – daugiau naršo internete, išleidžia daugiau pinigų, dažniau keliauja su visa šeima.
Kelios kryptys išlaikė populiarumą
Remiantis mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ didžiaisiais duomenimis, pastebima tendencija, kad šią vasarą lietuviai planavo atostogas derindami jas prie valstybinių švenčių. Kelionės vasarą patyrė du pikus – lietuviai itin aktyviai keliavo liepos pirmąją savaitę ir rugpjūčio viduryje.
„Gali būti, kad žmonės buvo linkę pasinaudoti papildomais laisvadieniais liepos 6-tąją ir rugpjūčio 15-tąją ir atostogas planavo būtent tomis savaitėmis“, – sako „DATA ATLAS“ produkto vadovas, „Tele2” duomenų mokslininkas Gediminas Jankauskas.
Anot jo, tuo laikotarpiu itin padaugėjo kelionių į kaimynines Latviją ir Lenkiją. Duomenų mokslininkas priduria, kad lyginant gegužės mėnesį su rugpjūčiu, kelionių skaičius į šias šalis augo daugiau nei 50 proc. Latvija ir Lenkija, kaip jau tapo įprasta, išliko pagrindinėmis kelionių kryptimis visą vasaros sezoną.
Populiarėjo viena šalis
G. Jankauskas pastebi, kad viena Europos šalis šią vasarą sulaukė neįprasto populiarumo.
„Procentiškai labiausiai augo kelionių skaičius į Slovėniją. Nors ši šalis nėra populiariausių kelionių krypčių dešimtuke, tačiau kelionių į ją skaičius augo net beveik penkis kartus lyginant rugpjūtį su geguže“, – tikina ekspertas.
Vis dėlto, anot jo, kelionių skaičius augo ne į visas šalis. Pavyzdžiui, kelionių skaičius į lietuvių pamėgtą Turkiją, ar Gruziją, lyginant su pavasariu, mažėjo. Taip pat mažėjo ir kelionių į egzotines šalis, kuriose vasara paprastai nėra tinkamiausias laikas atostogoms, pavyzdžiui, Tailandą ar Singapūrą.
„Keliaudami lietuviai vis daugiau naršo internete ir nori būti labiau pasiekiami. Duomenų vartojimas užsienyje vasaros metu augo daugiau nei 30 proc., lyginant su pavasariu“, – pastebi G. Jankauskas.
„Tele2“ turi didžiausią šalyje mobiliojo ryšio rinkos dalį, tai leidžia tiksliai pastebėti gyventojų srautų tendencijas. Duomenys analizuojami ir pateikiami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, ir tik dideli klientų bazės segmentai, todėl neįmanoma identifikuoti konkretaus kliento.
Rekordinė kelionių paklausa
Inga Aukštuolytė, didžiausio Lietuvos kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė, sako, kad šių metų vasaros kelionių sezoną buvo užfiksuota rekordinė kelionių paklausa, o keliautojų skaičius 5 proc. viršijo praėjusių metų rezultatus.
Anot jos, labiausiai bendrovės paslaugas besirenkančių keliautojų mėgstamų atostogų krypčių sąraše rikiavosi Turkija, Graikija, Bulgarija, Portugalija, Italija, ir Ispanija. Lyginant su praėjusių metų vasara, labiausiai augo Europos kryptimis keliavusių lietuvių skaičius – į Ispaniją, Portugaliją ir Bulgariją. Keliautojų į Madeirą skaičius augo 92 proc., daugiau nei dvigubai pagausėjo ir keliaujančiųjų į Ispaniją. Pastebimas kylantis Bulgarijos populiarumas, šia kryptimi keliavo 15 proc. daugiau poilsiautojų nei prieš metus.
Didėja kelionių biudžetas
„Dažniausiai poilsiautojai rinkosi 7 naktų trukmės poilsį, tačiau populiarėja ir trumpesnės – 3-4 nakvynių bei ilgesnės – 9-14 nakvynių atostogos svetur. Pastebime, kad trumpesnes keliones renkasi asmenys, keliaujantys su kolegomis ar draugais švęsti gimtadienius, lankantys koncertus bei kitus renginius. Grupinės išvykos anksčiau buvo populiarios rudenį ir pavasarį, bet matome, kad tendencija keičiasi bei trumpos atostogų kelionės yra mėgstamos ir vasaros mėnesiais“, – sako I. Aukštuolytė.
Ji priduria, kad ilgos trukmės kelionės populiarėja dėl augančio atostogų biudžeto – į jas išvykstama su visa šeima: „Vasaros mėnesiais buvo fiksuojamas augantis keliaujančių vaikų skaičius. Šeimos drąsiau keliauja su dviem ir daugiau vaikų. Lyginant su praėjusia vasara, šiemet keliavo net 17 proc. daugiau vaikų. Vidutiniškai lietuviai savaitės trukmės vasaros atostogoms skyrė 870 eurų asmeniui, praėjusiais metais ši suma buvo 10 proc. mažesnė.“
Netikėta: dauguma naujųjų „iPhone“ modelių kainuos pigiau nei pernai
Pasidžiaukite rudenėjančia gamta: kokius parkus verta aplankyti savaitgalį ir kaip pasitikrinti jų užimtumą?
Kaip įsitikinti, kad elektroninė parduotuvė yra saugi? Požymiai, kurie išduoda galimą apgaulę
Socialiniuose tinkluose plintanti keista NPC tendencija – kas tai ir kodėl kūrėjai iš jos uždirba tūkstančius?
Startuoja nauja „Tele2“ reklamos kampanija – apie namų internetą uždainavo „Teleduetas“
„Tele2” sieks iki 2030 m. perpus sumažinti emisijas
Ekspertas įvertino naujuosius „iPhone 15“ serijos įrenginius: tokią laisvę „Apple“ duoda retai
„Google Maps“ nuo šiol padės gyventi tvariau ir net lengviau kvėpuoti: leis įvertinti saulės energiją, užterštumą ir alergenus
Pasitikėti ar ne: ekspertas pataria, kaip atpažinti netikrus atsiliepimus ir įvertinimus internete
Iš kur gauti pinigų startuoliui – toks klausimas kyla vos tik kilus verslo idėjai. Juk pradedantis verslininkas ne visada turi...
Rugpjūčio mėnesį net kelissyk siautusi stichija negailėjo nei pastatų, nei automobilių. Pastarųjų savininkams audrų padaryta žala sudarė kone pusę visų...
SBA valdoma bendrovė „Urban hub Investments“ prekybos, sandėlių ir biurų (angl. stock-office) miestelių „Urban HUB“ Kaune ir Vilniuje plėtotoja, pradeda...
“Kenjo”, vienas iš pirmaujančių Europos žmogiškųjų išteklių technologijų startuolių, užbaigė “Hi Inov” vadovaujamą 8,8 mln. eurų vertės A serijos investicijų...
Gamybos verslo idėjoms būdingos didelės investicijos, tačiau jos turi plačias pelno ir apyvartos galimybes. Šiame straipsnyje surinkome 25 gamybos verslo...
Kriptovaliutos, akcijų prekyba rinkoje, spekuliavimas, investavimas – vieniems šios temos atrodo nepažįstamos ir sunkiai perprantamos, o kiti sukaupia tiek žinių,...
Renginių organizatoriaus darbas atrodo nesibaigianti šventė. Tad norinčių dirbti šioje srityje turėtų netrūkti. „Iš dalies taip ir yra, – sutinka...
Neseniai įsikūrusios kampanijos LAVA SALES tikslas – pritraukti naujų klientų šaltų skambučių pagalba ir taip padėti verslui augti. Telemarketingo paslaugas...
Tikrai ne vieną kartą pačiam teko patirti ar iš draugų girdėti apie sukčiavimo atvejus, kuomet perkant prekes iš fizinių asmenų...
Taupymas, investavimas, akcijų biržos – terminai, kurių daugelis dar nepažįsta, o gal laiko tolima siekiamybe. Praktinius patarimus geresniam finansų valdymui...