Paskelbta
2 mėn. prieš-
Savaitgalį pakilsiantis pirmasis sezono lėktuvas į Turkiją simboliškai atidarys populiariausią vasaros atostogų kryptį. „Tez Tour“ duomenimis, šią šalį praėjusiais metais rinkosi daugiausiai Lietuvos keliautojų.
Turkijos turizmo atstovai dalijasi prognozėmis, kokio sezono jie tikisi šiais metais, bei atskleidžia, kaip Rusijos pradėtas karas Ukrainoje koreguoja jų planus.
Pandemija pažėrė pamokų
Pandemijos laikotarpis stipriai paveikė Turkijos ekonomiką, turizmas čia – viena svarbiausių sričių, didelės dalies šalies gyventojų pragyvenimo šaltinis. Suprasdama tai, Turkijos valdžia kuo sparčiau siekė vėl atverti sienas turistams.
„2021 m. pavasarį dar dauguma populiariausių krypčių nebuvo pasirengę atsiverti užsienio lankytojams. Turkija buvo viena pirmųjų šalių, atitinkančių Pasaulio sveikatos organizacijos reikalavimus – saugi ir išsiilgusi poilsiautojų“ – sako lietuvė Evelina Nacevičiūtė, jau trejus metus dirbanti Turkijoje, viešbučio „Saphir hotel“ svečių priėmimo ir rezervacijų skyriuje.
Turkijos viešbučių atstovai prisipažįsta, kad keli pastarieji metai negailėjo išbandymų visoms turizmo sektoriaus įmonėms, jos buvo priverstos ieškoti kūrybiškų sprendimų.
„Didžiausiu iššūkiu planuojant pardavimus tapo pasikeitę keliautojų įpročiai – itin išaugo paskutinės minutės kelionių planavimo tendencija, kurią buvo sunku valdyti, – kalba Anna Yiğit, Turkijos viešbučio „Pine Beach“ generalinio direktoriaus pavaduotoja.
Pasak jos, vis tik ilgametė patirtis bei greita reakcija į nuolat kintančią situaciją padėjo užsitikrinti viešbučio užimtumą net ir lapkričio mėnesį, kuris laikomas „žiemos“ mėnesiu.
„Turkija sugebėjo labai greitai atsigauti po krizių ir 2021 m. nukonkuravo pagrindinius varžovus Viduržemio jūros regiono turizmo srityje, iš viso pritraukusi daugiau nei 30 mln. turistų“, – tęsia A. Yiğit bei priduria, kad vien Antalijos regionas praėjusiais metais pritraukė 9 mln. turistų, kai 2020 m. – tik 3,4 mln.
Pandeminiais metais įgauta patirtis koordinuojant poilsiautojų srautus itin pravers šiuo karo diktuojamų iššūkių metu, kai paskutinės minutės rezervacijų skaičius gali vėl kilti.
Karas koreguoja planus
Metų pradžioje sparčiai besipildančios naujojo sezono rezervacijos lėmė optimistines Turkijos turizmo įmonių prognozes 2022-iesiems metams. A. Yiğit tikėjosi, kad Antalija bus arti rekordinių 16 mln. turistų skaičiaus.
Tačiau prognozes verčia koreguoti Ukrainoje vykstantis karas. Turkijos viešbučių atstovų teigimu, rusų turistai sudarydavo svarbią dalį poilsiautojų, todėl šiuo metu reikia skubiai ieškoti priemonių, kaip kompensuoti prarastus srautus.
„Prasidėjus karui, iš karto nukėlėme viešbučio atidarymo datą. Turėjome atsidaryti balandžio 1 d., bet atidėjome balandžio 15-ajai. Sekame naujienas, visi kartu ieškome išeičių. Sezonas prasidės vėliau, bet tikimės įsivažiuosime“, – dalijasi „Saphir hotel“ atstovė.
Pardavimai pateisina lūkesčius
Lietuvos kelionių organizatoriai naująjį Turkijos sezoną pasitinka kupini optimizmo – lietuviai jau aktyviai planuoja keliones į šią šalį bei nori kuo greičiau pradėti maudymosi ar paplūdimių sezoną.
„Pardavimai rodo, kad keliautojai vis dar nėra linkę eksperimentuoti, jie renkasi tas poilsio kryptis, kurias puikiai pažįsta. Dažniausias pasirinkimas – Turkijos kurortai Antalija, Alanija, Bodrumas, Marmaris, kurie siūlo kokybišką poilsį už patrauklias kainas“, – pristato Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė.
Jos teigimu, tiek išaugęs Lietuvos gyventojų sukauptų atostogų kiekis, tiek išankstiniai pardavimai rodo, kad sezonas bus intensyvus. Todėl Turkijos viešbučiai gali tikėtis panašaus Lietuvos keliautojų srauto kaip 2019 m.
Lietuvos policijos garažą papildė 11 naujų BMW R1250 RT modelio motociklų
Pirmieji „Iki“ autonominės parduotuvės darbo mėnesiai: kaip inovaciją priėmė pirkėjai
„Senukai“ Kaune atidarė didžiausią įvažiuojamosios prekybos erdvę
5G tinklas Lietuvoje: atsakymai į dažniausiai kylančius vartotojų klausimus
Galimybės Lietuvos startuoliams: specialistai pataria, kaip pritraukti daugiau investicijų
Inovacijų agentūros valdyba: iki penktadienio laukiama nepriklausomų narių paraiškų
Lietuvos policijos naudojamą transporto priemonių parką papildė 11 naujų, greitų BMW motociklų. Šiandien Vilniuje perduotos naujos dviratės transporto priemonės bus...
Vasarį Vilniuje duris atvėrusi pirmoji šalyje „Iki“ prekės ženklu paženklinta, kurta bendradarbiaujant su startuoliu „Pixevia“, autonominė parduotuvė jau skaičiuoja rezultatus....
Didžiausias Baltijos šalyse statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ toliau investuoja į tinklo plėtrą. Šalia „Senukų“ prekybos...
Šie metai Lietuvos startuolių ekosistemai buvo išties išskirtiniai: vos prieš kelias savaites Lietuvą apskriejo puiki žinia – turime jau du oficialius vienaragius,...
Aštuoniolikmetė Gabija Urnaitė džiaugiasi hobį siūti pavertusi verslu – dvyliktokė „accelerator_x“ programos metu įgijo verslo vystymo patirties ir įkūrė jaunąją...
Austėja Ričkutė dar mokyklos suole išdrįso išmėginti savo, kaip verslininkės, jėgas. Nors pirmasis verslas nepasisekė, Austėja nenuleido rankų ir įkūrė...
Panevėžyje visai neseniai atgimė legendinis didžiausio spalvotų kineskopų gamintojo Baltijos šalyse „Ekranas“ pastatas. Nuo šiol čia – modernios logistikos, sandėliavimo...
Šilumos siurbliais, rekuperatoriais, kondicionieriais, katilais, šilumos valdikliais ir kitais būtiniausiais naujakuriams įrenginiais prekiaujanti ir juos montuojanti įmonė silumamums.lt gyvuoja jau...
Vanesa Vauraitė internetinę parduotuvę 5dovanos.lt valdo jau ketverius metus. Moteris verslą nusipirko ir sako visada ieškojusi tokio darbo, kuris teiktų...
Jurgita Ašmonienė drąsiai galėtų būti vadinama Barbe devyndarbe. Socialinėse erdvėse ją žmonės gali rasti puslapyje „NT Pardavimai“, pajūrio gyventojai gali...
Savarankiškai dirbantis Pavelas Deminas, „Micro lifted“ ūkio Kudymkare įkūrėjas, papasakojo kaip pandemijos metu įvaldė mikrožalumynų auginimą ir pirmasis mieste pradėjo...
Pastaruoju metu itin populiarėja kai kuriems dar mokykloje pamirštas užsiėmimas skaityti knygas. Savitą madą kuria ir „bookstagrameriai“ ar Facebook puslapių...
Karantinas leido žmonėms suprasti, kad visur gerai, bet namuose geriausia. Daugelis iš butų ėmė keltis į namus, sodybas, ieškodami privačios...
Kai žmogus nusprendžia pradėti savo verslą, jam kyla daugybė klausimų. Ar yra kokia nors sėkmės tikimybė? Kas yra verslo planas...