Paskelbta
1 metai prieš-
Savaitgalį pakilsiantis pirmasis sezono lėktuvas į Turkiją simboliškai atidarys populiariausią vasaros atostogų kryptį. „Tez Tour“ duomenimis, šią šalį praėjusiais metais rinkosi daugiausiai Lietuvos keliautojų.
Turkijos turizmo atstovai dalijasi prognozėmis, kokio sezono jie tikisi šiais metais, bei atskleidžia, kaip Rusijos pradėtas karas Ukrainoje koreguoja jų planus.
Pandemija pažėrė pamokų
Pandemijos laikotarpis stipriai paveikė Turkijos ekonomiką, turizmas čia – viena svarbiausių sričių, didelės dalies šalies gyventojų pragyvenimo šaltinis. Suprasdama tai, Turkijos valdžia kuo sparčiau siekė vėl atverti sienas turistams.
„2021 m. pavasarį dar dauguma populiariausių krypčių nebuvo pasirengę atsiverti užsienio lankytojams. Turkija buvo viena pirmųjų šalių, atitinkančių Pasaulio sveikatos organizacijos reikalavimus – saugi ir išsiilgusi poilsiautojų“ – sako lietuvė Evelina Nacevičiūtė, jau trejus metus dirbanti Turkijoje, viešbučio „Saphir hotel“ svečių priėmimo ir rezervacijų skyriuje.
Turkijos viešbučių atstovai prisipažįsta, kad keli pastarieji metai negailėjo išbandymų visoms turizmo sektoriaus įmonėms, jos buvo priverstos ieškoti kūrybiškų sprendimų.
„Didžiausiu iššūkiu planuojant pardavimus tapo pasikeitę keliautojų įpročiai – itin išaugo paskutinės minutės kelionių planavimo tendencija, kurią buvo sunku valdyti, – kalba Anna Yiğit, Turkijos viešbučio „Pine Beach“ generalinio direktoriaus pavaduotoja.
Pasak jos, vis tik ilgametė patirtis bei greita reakcija į nuolat kintančią situaciją padėjo užsitikrinti viešbučio užimtumą net ir lapkričio mėnesį, kuris laikomas „žiemos“ mėnesiu.
„Turkija sugebėjo labai greitai atsigauti po krizių ir 2021 m. nukonkuravo pagrindinius varžovus Viduržemio jūros regiono turizmo srityje, iš viso pritraukusi daugiau nei 30 mln. turistų“, – tęsia A. Yiğit bei priduria, kad vien Antalijos regionas praėjusiais metais pritraukė 9 mln. turistų, kai 2020 m. – tik 3,4 mln.
Pandeminiais metais įgauta patirtis koordinuojant poilsiautojų srautus itin pravers šiuo karo diktuojamų iššūkių metu, kai paskutinės minutės rezervacijų skaičius gali vėl kilti.
Karas koreguoja planus
Metų pradžioje sparčiai besipildančios naujojo sezono rezervacijos lėmė optimistines Turkijos turizmo įmonių prognozes 2022-iesiems metams. A. Yiğit tikėjosi, kad Antalija bus arti rekordinių 16 mln. turistų skaičiaus.
Tačiau prognozes verčia koreguoti Ukrainoje vykstantis karas. Turkijos viešbučių atstovų teigimu, rusų turistai sudarydavo svarbią dalį poilsiautojų, todėl šiuo metu reikia skubiai ieškoti priemonių, kaip kompensuoti prarastus srautus.
„Prasidėjus karui, iš karto nukėlėme viešbučio atidarymo datą. Turėjome atsidaryti balandžio 1 d., bet atidėjome balandžio 15-ajai. Sekame naujienas, visi kartu ieškome išeičių. Sezonas prasidės vėliau, bet tikimės įsivažiuosime“, – dalijasi „Saphir hotel“ atstovė.
Pardavimai pateisina lūkesčius
Lietuvos kelionių organizatoriai naująjį Turkijos sezoną pasitinka kupini optimizmo – lietuviai jau aktyviai planuoja keliones į šią šalį bei nori kuo greičiau pradėti maudymosi ar paplūdimių sezoną.
„Pardavimai rodo, kad keliautojai vis dar nėra linkę eksperimentuoti, jie renkasi tas poilsio kryptis, kurias puikiai pažįsta. Dažniausias pasirinkimas – Turkijos kurortai Antalija, Alanija, Bodrumas, Marmaris, kurie siūlo kokybišką poilsį už patrauklias kainas“, – pristato Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė.
Jos teigimu, tiek išaugęs Lietuvos gyventojų sukauptų atostogų kiekis, tiek išankstiniai pardavimai rodo, kad sezonas bus intensyvus. Todėl Turkijos viešbučiai gali tikėtis panašaus Lietuvos keliautojų srauto kaip 2019 m.
Anglimi ir durpėmis besišildančių vilniečių nuo birželio laukia pokyčiai: kaip išvengti baudų?
„EMBank” skolino 1 mln. 981 tūkst. eurų viešbučio „ibis Styles” atnaujinimui Kaune
Naujausios technologijos užtikrins geresnę gyvenimo kokybę turintiems klausos sutrikimus
Mažėja besirenkančių energetikos krypties studijų programas – kas dirbs jūrinio vėjo parkuose Baltijos jūroje?
„Tele2“ tinklo interneto apsauga per mėnesį užkirto kelią beveik 3 mln. saugumo grėsmių
Patarimai, kaip paruošti elektros sistemą vasaros atostogoms
Rekomendacijos šildytis gamtai draugiškesniu būdu nesuveikė, todėl nuo birželio pradžios Vilniuje įsigalios draudimas būstuose kūrenti anglį ir durpes. Tiems miesto...
„European Merchant Bank” („EMBank”) suteikė 1 mln. 981 tūkst. eurų investicinį kreditą buvusio viešbučio „Magnus Hotel” rekonstrukcijai Kaune. Šių metų...
Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, iki 2050 m. apie 2,5 mlrd. žmonių visame pasaulyje susidurs su tam tikro lygmens...
Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje veikiantys startuoliai sumokėjo 82 mln. eurų mokesčių – 40 proc. daugiau nei prieš metus ir...
Lietuvos RegTech startuolis AMLYZE, kuriantis FinTech, neobankams ir kriptovaliutų įmonėms skirtus pinigų plovimo prevencijos sprendimus, sėkmingai užbaigė 1 mln. eurų...
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta...
“Youtube” platformoje benaršantiems, Aivaro Milašausko pavardė tikrai girdėta. „Mano gyvenimas sukasi aplink įvairias naujas patirtis. O tas patirtis susirinkti ir...
„Town Projects“ – nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikianti įmonė, sėkmingai atstovaujanti klientų interesus, bendraujant su tiekėjais,...
„Daugelyje šalių vis dar galima sutikti nemažai nesąžiningų naudotų automobilių pardavėjų, vadinamųjų „perekupų“. Pagrindinis mūsų veiklos tikslas – padėti pirkėjams...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Suprasdami visą “OpenAI” kalbos modelio “ChatGPT” potencialą, daugelis naudotojų jau pradėjo plėsti savo klientų aptarnavimo paslaugas arba kurti naujus verslus...
Prieš pandemiją buvo prognozuojama, kad mobiliųjų programėlių kūrimas iki 2023 m. atneš 935 mlrd. dolerių pajamų. Pandemija pagreitina šį procesą...
Prekyba vaikiškais drabužiais yra viena iš paklausiausių mažmeninės prekybos sričių. Norint prekiauti šiuo asortimentu, nereikia licencijos, o sandėliavimui nereikia jokių...
Plaukų šalinimas lazeriu – vis labiau populiarėjanti grožio verslo sritis. Šiuo metu tai viena patikimiausių ir pelningiausių sričių. Štai kodėl:...
Norėdami atidaryti batų ar drabužių parduotuvę, daugelis žmonių klaidingai mano, kad jiems reikia išsinuomoti prekybos vietą, samdyti darbuotojus ir nusipirkti...