Sekite naujienas

Dirbtinis intelektas

Meta „dirbtinio superintelekto“ pastangos primena nesėkmingą „virtualiojo pasaulio“ projektą

L

Paskelbta

-

Šią savaitę Meta generalinis direktorius Markas Zuckerbergas darbuotojams skirtame memorandume pasidalijo vizija apie netolimą ateitį, kurioje „asmeninis [dirbtinio intelekto] superintelektas kiekvienam“ žymi „naujos eros žmonijai pradžią“. Naujai įkurta „Meta Superintelligence Labs“, ką tik papildyta keliais aukšto lygio specialistais iš „OpenAI“ ir kitų dirbtinio intelekto bendrovių, vadovaus „kitos kartos modelių kūrimui, siekiant per artimiausius metus pasiekti lyderystę“, rašė Zuckerbergas.

Reklama

Skaitydamas šį memorandumą, negalėjau neprisiminti kitos „ateities vizijos“, kuria Zuckerbergas dalijosi ne taip seniai. Per 2021 m. „Facebook Connect“ pagrindinį pranešimą Zuckerbergas išdėstė savo planą dėl metavisatos – virtualios erdvės, kurioje „galėsite daryti beveik viską, ką tik galite įsivaizduoti“ ir kuri taps „kita interneto versija“.

„Interneto ateitis“ iš nesenos praeities

Zuckerbergas tuo metu taip tikėjo šia vizija, kad atsisakė gerai žinomo „Facebook“ korporatyvinio prekės ženklo ir pasirinko naują pavadinimą „Meta“. „Aš ir toliau stengsiuosi bei atiduosiu viską, ką turiu, kad tai įvyktų dabar“, – tuo metu sakė Zuckerbergas. Praėjus mažiau nei ketveriems metams, atrodo, kad dabar Zuckerbergas „atiduoda viską, ką turi“, siekdamas dirbtinio intelekto „superintelekto“ vizijos, pranešama, siūlydamas iki 300 milijonų dolerių siekiančius atlyginimų paketus per ketverius metus, kad pritrauktų geriausius talentus iš kitų dirbtinio intelekto bendrovių (Meta vėliau paneigė šiuos pranešimus, teigdama, kad „šios kompensacijų paketų dydis ir struktūra buvo neteisingai pateikti įvairiose vietose“).

Zuckerbergas vėl žada, kad ši nauja technologija pakeis mūsų gyvenimus ir pakeis tai, kaip šiuo metu bendraujame ir dirbame internete. Tačiau visiškas (kol kas) nesėkmingas metavisatos pernelyg ambicingų pažadų įgyvendinimas verčia mus skeptiškai vertinti, kokį realų poveikį turės Zuckerberg’o vizija apie „asmeninį superintelektą kiekvienam“.

Meta vizija

Žvelgiant į Zuckerberg’o 2021 m. „Facebook Connect“ pagrindinį pranešimą, matyti, kaip stipriai bendrovė tuo metu reklamavo metavisatos pažadą. Zuckerbergas sakė, kad metavisata atstovaus „dar labiau įtraukiančiam ir įkūnytam internetui“, kuriame „viskas, ką darome internete – socialinis bendravimas, pramogos, žaidimai, darbas – bus natūralesnis ir gyvesnis“.

Reklama

„Teleportacija metavisatoje bus tarsi nuorodos spustelėjimas internete“, – žadėjo Zuckerbergas, o metavisatos vartotojai tikriausiai galės keisti „fotorealistišką avatarą darbui, stilizuotą avatarą bendravimui ir galbūt net fantastišką avatarą žaidimams“. Toks personalizavimas leistų „šimtams tūkstančių“ menininkų užsidirbti pragyvenimui parduodant virtualias metavisatos prekes, kurios galėtų būti įterptos į virtualias ar realaus pasaulio aplinkas.

„Daugelis dalykų, kurie šiandien yra fiziniai, pavyzdžiui, ekranai, ateityje galės būti tik hologramos“, – žadėjo Zuckerbergas. „Jums nereikės fizinio televizoriaus; tai bus vieno dolerio holograma, kurią sukūrė koks nors vidurinės mokyklos mokinys iš kitos pasaulio pusės… galėsime išreikšti save naujais, džiaugsmingais, visiškai įtraukiančiais būdais, ir tai atvers daug nuostabių naujų patirčių.“

Iš anksto paruoštas koncepcijos vaizdo įrašas rodė metavisatos vartotojus, žaidžiančius pokerį nulinės gravitacijos kosminėje stotyje su robotų avatarais, tada trumpam sustojančius, kad įvertintų animuotą 3D meną, kurį draugas aptiko gatvėje. Kitas vaizdo įrašas rodė jauną moterį, teleportuojančią per metavisatos avatarą, kad virtualiai prisijungtų prie draugo, lankančio gyvą koncertą Tokijuje, tada perkančią virtualias prekes iš koncerto virtualioje pokoncertinėje šventėje iš savo namų patogumo. Dar vienas rodė senus vyrus, žaidžiančius šachmatais ant parko suoliuko, nors vienas iš žaidėjų sėdėjo kitoje šalies pusėje.

Meta nesėkmė

Peršokime į 2025 m., ir dabartinė Zuckerberg’o metavisatos pastangų realybė beveik visiškai neatitinka nieko, kas buvo parodyta ar aptarta 2021 m. Net entuziastai apibūdina Meta „Horizon Worlds“ kaip „depresuojančią“ ir „vienišą“ patirtį, pasižyminčią „visiškai tuščiomis“ vietomis. Meta inžinieriai anonimiškai skundžiasi metavisatos įrankiais, kurių net darbuotojai aktyviai vengia naudoti, ir netvarkingu kodų baze, kuri buvo traktuojama kaip „3D mobiliųjų programėlių versija“.

50 milijonų dolerių kūrėjų fondo sukūrimas, atrodo, nesugebėjo paskatinti nusivylusių kūrėjų dar kartą išbandyti metavisatą. Padėtis šiek tiek geresnė, jei išplečiate savo žvilgsnį už Meta metavisatos smėlio dėžės; pavyzdžiui, chaotiškas „VR Chat“ pasaulis vien „Steam“ platformoje pritraukia dešimtis tūkstančių kasdienių vartotojų. Vis dėlto esame toli nuo mobiliojo interneto pakaitalo, kurį Zuckerbergas kažkada skelbė.

Kita vertus, galbūt tiesiog nesuteikėme Zuckerberg’o metavisatos versijai pakankamai laiko išsivystyti. 2021 m. jis sakė, kad „daug kas taps įprasta“ per „artimiausius penkerius ar dešimt metų“. Šis laikotarpis suteikia Meta dar bent kelerius metus kurti ir išleisti ilgai erzintas lengvas papildytosios realybės akinius, kuriuos bendrovė pernai parodė kaip prototipą, kuris, pranešama, vis dar kainuoja 10 000 USD už vienetą.

Mark Zuckerberg, chief executive officer of Meta Platforms Inc., wears Orion augmented reality (AR) glasses during the Meta Connect event in Menlo Park, California, US, on Wednesday, Sept. 25, 2024. Meta Platforms Inc. debuted its first pair of augmented reality glasses, devices that show a combined view of the digital and physical worlds, a key step in Chief Executive Officer Mark Zuckerberg’s goal of one day offering a hands-free alternative to the smartphone. Photographer: David Paul Morris/Bloomberg via Getty Images

Galbūt šie akiniai uždegs plačią susidomėjimą metavisata taip, kaip Meta dideli, nišiniai VR akiniai visiškai nesugebėjo. Nepaisant to, po beveik ketverių metų ir maždaug 60 milijardų dolerių nuostolių, susijusių su VR, Meta iki šiol turi stebėtinai mažai ką parodyti už savo milžinišką investiciją į Zuckerberg’o metavisatos viziją.

Mūsų dirbtinio intelekto ateitis?

Kai girdžiu Zuckerbergą kalbant apie dirbtinio intelekto pažadus šiais laikais, sunku negirdėti jo 2021 m. monumentalios metavisatos vizijos aidų. Jei kas, Zuckerberg’o vizija apie mūsų dirbtinio intelekto maitinamą ateitį yra dar didingesnė nei jo požiūris į metavisatą.

Kaip ir metavisatos atveju, Zuckerbergas dabar mato dirbtinį intelektą kaip dabartinės interneto versijos pakaitalą. „Ar manote, kad po penkerių metų mes tiesiog sėdėsime savo naujienų sraute ir vartosime tik vaizdo įrašų turinį?“ – retoriškai klausė Zuckerbergas balandžio mėn. interviu su Drawkesh Patel. „Ne, tai bus interaktyvu“, – tęsė jis, įsivaizduodamas kažką panašaus į „Instagram Reels“, bet „galite su juo kalbėti ar sąveikauti, o jis atsako arba keičia tai, ką daro. Arba galite įšokti į jį kaip į žaidimą ir su juo sąveikauti. Visa tai bus dirbtinis intelektas.“

Kaip ir metavisatos atveju, Zuckerbergas mato dirbtinį intelektą kaip revoliucionizuojantį mūsų bendravimo būdą. Jis įsivaizduoja „nuolatinius vaizdo pokalbius su dirbtiniu intelektu“, įtraukiančius išraiškas ir kūno kalbą, pasiskolintus iš bendrovės darbo su metavisata. Mūsų santykiai su dirbtinio intelekto modeliais „taps vis intensyvesni, nes šie dirbtiniai intelektai taps unikalesni, asmeniškesni, protingesni, spontaniškesni, juokingesni ir taip toliau“, – sakė Zuckerbergas. „Kai personalizacijos ciklas įsibėgės ir dirbtinis intelektas pradės jus vis geriau pažinti, tai bus tikrai įtikinama.“ „Facebook“ įkūrėjas išmaniuosius akinius nori „uždėti“ milijonams žmonių

Zuckerbergas pripažino, kad santykiai su dirbtiniu intelektu „tikriausiai nepakeis“ asmeninių ryšių, nes „yra dalykų, kurie yra geresni fiziniuose ryšiuose, kai juos galima turėti“. Tuo pačiu metu jis sakė, kad vidutiniam amerikiečiui, turinčiam tris draugus, dirbtinio intelekto santykiai gali užpildyti „paklausą“ „kažkam panašiam į 15 draugų“ be realaus pasaulio bendravimo pastangų. „Žmonės tiesiog neturi tiek ryšių, kiek norėtų“, – sakė Zuckerbergas. „Jie dažnai jaučiasi vienišesni, nei norėtų.“

Zuckerbergas taip pat mato dirbtinį intelektą skatinantį žmogaus produktyvumo ir kūrybiškumo klestėjimą taip, kaip net jo drąsiausios metavisatos fantazijos negalėjo prilygti. Zuckerbergas sakė, kad dirbtinio intelekto pažanga gali „vesti prie gausos pasaulio, kuriame kiekvienas turi šiuos superžmogiškus įrankius kurti tai, ką nori“. Tai reiškia asmeninę prieigą prie „super galingo [virtualaus] programinės įrangos inžinieriaus“ ir dirbtinių intelektų, kurie „sprendžia ligas, skatina mokslą, kuria naujas technologijas, kurios gerina mūsų gyvenimus“.

Tai taip pat reikš, kad kai kurios bendrovės netrukus galės išsiversti su mažiau darbuotojų, sakė Zuckerbergas. Pavyzdžiui, klientų aptarnavimo srityje „kai dirbtinis intelektas tobulėja, pasieksite vietą, kur dirbtinis intelektas galės spręsti daugelio žmonių problemas“, – sakė jis. „Ne visas – gal po 10 metų jis galės spręsti visas – bet galvojant apie trijų iki penkerių metų laikotarpį, jis galės spręsti daug.“

Ilgesnėje perspektyvoje, sakė Zuckerbergas, dirbtiniai intelektai bus integruoti ir į mūsų kasdienius užsiėmimus. „Jei kiekvienas turi šiuos superžmogiškus įrankius kurti daugybę skirtingų dalykų, gausite neįtikėtiną įvairovę“, ir „kūrybiškumo, kuris bus atvertas, kiekis bus milžiniškas“, – sakė jis. „Spėju, kad pasaulis taps daug juokingesnis, keistesnis ir įdomesnis, kaip per pastaruosius 10 metų internete išpopuliarėjo memai.“ „Twitter“ prieš „Threads“

Palyginimas ir kontrastas

Be abejo, yra keletas svarbių skirtumų tarp praeities metavisatos pažadų ir dabartinių dirbtinio intelekto technologijų pažadų. Zuckerbergas teigia, kad milijardas žmonių kas mėnesį naudoja Meta dirbtinio intelekto produktus, visiškai pranokdamas aukščiausius metavisatos ar papildytosios realybės reguliaraus naudojimo įvertinimus (net jei daugelis dirbtinio intelekto vartotojų, atrodo, vengia mokėti už reguliarų dirbtinio intelekto įrankių naudojimą). Meta programuotojai taip pat, pranešama, jau reguliariai naudoja dirbtinio intelekto kodavimo įrankius taip, kaip niekada nenaudojo Meta metavisatos įrankių. Žmonės jau kuria tai, ką jie laiko reikšmingais santykiais su dirbtinio intelekto personomis, nesvarbu, ar tai būtų terapeutai, ar romantiški partneriai. Griežtesni saugumo reikalavimai „Instagram“

Vis dėlto yra priežasčių skeptiškai vertinti dirbtinio intelekto ateitį, kai dabartiniai modeliai vis dar reguliariai haliucinuoja pagrindinius faktus, rodo fundamentalius problemas bandydami samprotauti ir kovoja su pagrindinėmis užduotimis, tokiomis kaip vaikų vaizdo žaidimo įveikimas. Kelias nuo to, kur esame, iki tariamo „superžmogiško“ dirbtinio intelekto nėra paprastas ar neišvengiamas, nepaisant pramonės rėmėjų, tokių kaip Zuckerbergas, mostagavimų. Dirbtinis intelektas, nuo kurio nepasislėpsime

2021 m. Meta metavisatos kūrimo pradžioje aukšto rango Meta vadovai, tokie kaip Johnas Carmackas, bent jau atvirai kalbėjo apie techninius ir produktų kūrimo barjerus, kurie galėjo trukdyti Zuckerberg’o vizijai. „Kiekvienas, norintis dirbti su metavisata, kalba apie jo beribes galimybes“, – tuo metu sakė Carmackas (prieš palikdamas bendrovę 2022 m. pabaigoje). „Bet jos nėra beribės. Tai iššūkis viską sutalpinti, bet galite priimti protingesnius sprendimus, kas yra svarbu, ir tada tikrai viską labai optimizuoti.“

Šiandien tokių vidinio skepticizmo balsų, atrodo, trūksta, kai Meta ruošiasi skatinti dirbtinį intelektą taip pat, kaip kažkada rėmė metavisatą. Nesistebėkite, jei dabartinis pažadas, kad esame „naujos eros žmonijai pradžioje“, sensta taip pat gerai, kaip Meta buvę pažadai apie metavisatą, kurioje „galėsite daryti beveik viską, ką tik galite įsivaizduoti“. „Facebook“ jau 15 metų

Turinys priklauso: arstechnica.com

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |