Paskelbta
2 metai prieš-
By
Raminta V.Jūrų transportas yra vienas pagrindinių tarptautinės prekybos ramsčių. Taip prieš šimtmečius į Europą atkeliavo pirmosios kavos pupelės, o šiandien milijonai žmonių visuose žemynuose gali mėgautis viso pasaulio virtuvės skoniais neišeidami iš namų. Kiekviena pramonės šaka vienodai noriai naudojasi jos teikiamomis galimybėmis. Vandens transportas – kas tai yra, kokie jo privalumai ir kada verta rinktis šią galimybę?
Kada verta prekes gabenti jūra?
Didžioji dauguma tarptautinių pervežimų atliekama jūra. Tokį pasirinkimą lemia keli veiksniai. Krovinių gabenimas jūra pasirenkamas, kai svarbiausias kriterijus yra maža kaina, o pristatymo laikas nėra prioritetinis aspektas. Jūrų transportu, įvairiomis kryptimis, pavyzdžiui, Talinas Helsinkis gabenami didelių gabaritų kroviniai. Ši jūrų transporto rūšis taip pat palankiai vertinama gabenant nedideles siuntas, kai turime galimybę naudoti bendrą konteinerį.
Vandens transporto privalumai
Vandens transportas ne veltui yra vienas iš labiausiai paplitusių ir populiariausių variantų. Kodėl? Štai pagrindiniai privalumai:
talpa – laivais gabenamų produktų kiekis praktiškai neribojamas. Tiek maksimalus svoris, tiek galimi krovinio matmenys yra daug didesni nei, pavyzdžiui, gabenant oro transportu;
krovinių rūšis – nėra jokių apribojimų, susijusių su gabenamų prekių rūšimi, tačiau kai kurias prekes galima gabenti tik specialiai tam skirtais laivais. Pavyzdžiui, biriųjų krovinių laivais dažniausiai vežamos birios medžiagos (anglis, grūdai, metalo rūdos), o konteineriniais laivais galima įvairaus tipo krovinius: kieti, skysti ir dujiniai produktai – visa tai gali būti gabenama jūrų laivais;
kaina – vidaus vandenų transporto kaina yra palyginti nedidelė. Dažniausiai tai yra pigiausias krovinių gabenimo būdas;
paskirties vieta – kelionės jūra tikslas gali būti bet koks, jei tik toje vietoje yra uostas. Laivu gabenamas krovinys gali pasiekti beveik bet kurį pasaulio kampelį, tuo tarpu kitos transporto rūšys šiuo požiūriu gali turėti daugiau apribojimų. Sunkvežimiais ar geležinkeliais į žemynus už vandenyno ribų vežti neįmanoma, o oro transportas gali būti neekonomiškas;
saugumas – vandens transporto srityje pernelyg daug žmonių yra atsakingi, kad leistų sau nukrypti nuo taisyklių. Šis krovinių gabenimo būdas suteikia vieną didžiausių saugumo garantijų, o pačiai transporto rūšiai taikoma daugybė griežtų standartų.
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...