Sekite naujienas

Verslas

Bavariškos tradicijos Lietuvoje: pagal griežtą įstatymą sukurtas gėrimas verdamas ir Kaune

L

Paskelbta

-

Bavariškas savaitgalis, lietuviškasis „Oktoberfestas“ su karališkosios šeimos svečiais, alaus sodas – visa tai ir dar daugiau per vienus bendradarbiavimo su Jo Karališkąja Didenybe Luitpold Prinz von Bayern metus. Pasak „Volfas Engelman“ generalinio direktoriaus Mariaus Horbačausko, ši verslo partnerystė atnešė naujų skonių ir išties įdomių, unikalių patirčių tiek bravoro komandai, tiek Lietuvos visuomenei.

Reklama

„Jau metus verdame karališką gėrimą, atitinkantį aukščiausius tiek „König Ludwig International“, tiek alaus grynumo įstatymo, išleisto Bavarijos aukštuomenės dar 1516 m., standartus“, – sako M. Horbačauskas.

Prioritetas – gėrimo kokybei

Pasak bravoro aludario Giedriaus Valančiaus, dėl tokio lygio pripažinimo teko nemažai paplušėti. Prieš pradedant gaminti karališka kokybe pažymėtus gėrimus, buvo atlikta daug tyrimų, įvertinti techniniai pajėgumai, aludarių parengtis ir net išsilavinimas.

„Nesu girdėjęs, kad karališkoji Bavarijos šeima tokiai mažai valstybei ar konkrečiam aludariui būtų leidusi virti gėrimus pagal originalų savo receptą. Mano manymu, tokį pasitikėjimą užsitarnavome ne tik atidžiai parinkdami aukščiausios kokybės žaliavas visiems produktams, bet ir teikdami pirmenybę aludarystės tradicijoms, istorijai ir, žinoma, kokybei, ne kiekybei“, – pasakoja aludaris.

„Žmonių pasitikėjimas gėrimų kokybe krenta dėl dažnai šių laikų aludarių naudojamų perteklinių priedų: cukraus, gėrimo gamybos procesus greitinančių pakaitalų, kukurūzų ir kitų, net cheminių, medžiagų. Visuomenei vis labiau besidomint sveika gyvensena, cukraus suvartojimu, svarbu priminti apie alaus grynumo įstatymą, kuris garantuoja šio gėrimo kokybę. Džiaugiuosi, kad šis Lietuvoje esantis bravoras atsakingai prižiūri savo produkcijos gamybos kokybę, todėl ir mūsų bendradarbiavimas eina sklandžiai“, – teigia Jo Karališkoji Didenybė Luitpold Prinz von Bayern.

Kaip pasakoja bravoro atstovai, pirmųjų alaus partijų Bavarijos princas atvykdavo išbandyti gyvai – prižiūrėjo procesą nuo grūdo iki galutinio gaminio, tačiau dabar, susipažinus su bendrovės darbuotojų profesionaliu pasirengimu, aukščiausio lygio įranga, bendrovės atsakomybe galutiniam vartotojui, karališkosios šeimos atstovas reiškia ypatingą pasitikėjimą ir vizitais nudžiugina rečiau. Ataskaitos apie kokybę siunčiamos nuotolinio ryšio priemonėmis.

Karališkosios šeimos atstovas Luitpold Prinz von Bayern gimtojoje šalyje ir pats valdo alaus daryklą, kuri buvo įkurta 1871 m. Būtent vienas jo protėvių, kunigaikštis Vilhelmas IV, 1516 m. išleido Bavarijos grynumo įstatymą, o kitas protėvis, karalius Liudvikas I, buvo legendinio „Oktoberfesto“ iniciatorius.

Kuo svarbus alaus grynumo įstatymas šiandien?

„Alaus grynumo įstatymo sertifikatas – tai aukščiausią gaminio kokybę garantuojantis ženklas. Tai yra labai svarbus mūsų bravoro ir jo pajėgumų įvertinimas, už kurį esame dėkingi princui. Taip pat labai didžiuojuosi ir mūsų įmonės komanda – žinau, kad kiekvienas įdeda visą savo širdį į tai, ką daro, ir būtent todėl galime turėti tokią prasmingą ir neeilinę verslo partnerystę“, – sako M. Horbačauskas.

Reklama

Alaus grynumo įstatymas dar nuo 1516-ųjų tapo ne tik svarbiu įvykiu aludarystės amato istorijoje, bet ir valstybinių taisyklių dalimi. Šiame įstatyme teigiama, kad gėrimą galima gaminti tik iš apynių, vandens ir salyklo – taip apibrėžti kokybės standartai. Pasak Jo Karališkosios Didenybės, istoriškai tai yra seniausias galiojantis maisto kontrolės įstatymas, jau anuomet apsaugojęs žmones nuo nepageidaujamų pasekmių.

Oficialiai įtvirtino bendradarbiavimą

Paklaustas, kodėl savo verslo partneriu pasirinko būtent šį bravorą, Jo Karališkoji Didenybė akcentuoja, kad jo valdomą ir Kaune įkurtą bravorus sieja daugybė saitų, pavyzdžiui, požiūris į produkcijos kokybę, tradicijų puoselėjimą, atsakingo verslo kūrimą.

„Šią įmonę valdo Suomijos bendrovės „Olvi“ grupė. Tai – ilgametis šeimos verslas ir jo kilmė mums labai svarbi. Toks yra ir mūsų bravoras. Jį įkūrė Aukštutinės Bavarijos kunigaikštis Liudvikas Griežtasis, o mano proprosenelis Bavarijos princas Liudvikas 1810 m. spalio 12-ąją, vedęs saksų princesę Teresę, pradėjo „Oktoberfesto“ tradiciją. Šios vestuvės tapo legendinio Miuncheno festivalio pradžia, taigi aludarystė, jos kultūra ir tradicijos yra tiesiog užkoduotos mūsų genuose. Džiaugiamės, kad galime jas atvežti ir į Lietuvą“, – sako Jo Karališkoji Didenybė Luitpold Prinz von Bayern.

Kauno bravoro vadovas M. Horbačauskas priduria: „Pirmieji bendradarbiavimo metai pralėkė greitai ir šiandien įmonė skaičiuoja šios partnerystės rezultatus. Svarbu ne tik tai, kad išplėtėme produkcijos asortimentą unikaliu gėrimu, bet ir skyrėme daug dėmesio bavariškoms tradicijoms puoselėti – neseniai savo lauko terasoje atidarėme alaus sodą (vok. Biergarten), pavasarį organizavome bavariškąjį savaitgalį, o praėjusių metų rudenį ketvirtą kartą mūsų organizuotame „Oktoberfeste“ dalyvavo ir karališkosios šeimos atstovai. Ir toliau pažindinsime lietuvius su bavariškomis tradicijomis, atnešdami čia geriausius gėrimus, maistą ir renginius.“

Reklama

Naujienos

Verslas22 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas23 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas1 d. prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams1 d. prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas2 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |