Paskelbta
5 metai prieš-
Europos žurnalistikos COVID-19 paramos fondui „Facebook“ skiria 3 milijonus dolerių
Vietinė žiniasklaida ir žurnalistai COVID-19 pandemijos metu žmonėms yra ypač svarbūs – iš jų sužinoma kritiškai svarbi informacija apie viruso plitimą ir apie tai, kaip apsaugoti savo draugus, šeimas bei bendruomenes. Žiniasklaida koronaviruso pandemijos metu dirba ypač sudėtingomis sąlygomis, maža to, dabartinė ekonominė krizė jai smogė pirmiausia. Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją, šiandien įsteigtas Europos žurnalistikos COVID-19 paramos fondas, kurio paramą galės gauti vietinė Europos šalių, taip pat ir Lietuvos, žiniasklaida.
Europos žurnalistikos COVID-19 paramos fondą įsteigė „Facebook“ žurnalistikos projektas ir Europos žurnalistikos centras (EŽC) – ne pelno organizacija, bendradarbiaujanti su viso žemyno leidėjais. Fondas padės Europos šalių žurnalistams šiuo sudėtingu laikotarpiu, kad jie galėtų ir toliau skelbti svarbias naujienas. Į šio fondo paramą galės pretenduoti ir vietinė Lietuvos žiniasklaida.
EŽC paskirstys fondo lėšas, tarp jų ir „Facebook“ investuotus 3 milijonus dolerių, smulkioms ir vidutinėms žiniasklaidos priemonėms ir žurnalistams labiausiai nukentėjusiose Europos šalyse. Taip siekiama paremti vietinę žiniasklaidą ir prisidėti prie patikimų su COVID-19 susijusių naujienų sklaidos.
EŽC dėl finansavimo skyrimo spręs remdamasis nustatytais kriterijais ir administruos dotacijas nepriklausomai nuo „Facebook“. Dotacijų paskirstymui nedarys įtakos tai, kaip žiniasklaidos priemonės naudoja „Facebook“ įrankius ir produktus. Parama galės būti panaudota tokioms iniciatyvoms, kaip, pavyzdžiui, specialūs COVID-19 naujienlaiškiai, darbo užmokesčio didinimas, laisvai samdomų žurnalistų samdymas, bendruomenės grupių steigimas, konkrečiam regionui aktualių duomenų skelbimas, virtualių renginių organizavimas ir kita.
„Visoje Europoje vietinė žiniasklaida kovoja dėl išlikimo, – sakė Europos žurnalistikos centro direktorius Adamas Thomas. – Žurnalistus smarkiai paveikė koronaviruso sukelti ekonominiai veiksniai, nepaisant to, turėdami minimalius išteklius jie ir toliau skaitytojams pateikia svarbiausias naujienas. Be skubios paramos vietinė ir bendruomeninė žiniasklaida negalės kovoti su dezinformacija ir efektyviai informuoti piliečių. Europos žurnalistikos COVID-19 paramos fondas yra skirtas apsaugoti žurnalistus, kurie per šią krizę glaudžiai bendradarbiauja su savo bendruomenėmis.“
Norintys pretenduoti į šią paramą kviečiami sekti europeanjournalism.fund tinklapį, kuriame bus skelbiama, kur ir kada bus galima teikti paraiškas.
Šis „Facebook“ įsipareigojimas yra viena iš daugelio kompanijos iniciatyvų COVID-19 krizės akivaizdoje. Kompanija jau skyrė 100 mln. dolerių paramą pasaulio žiniasklaidai koronaviruso krizės metu, taip pat 1 mln. dolerių vietiniams naujienų kanalams, 1 mln. dolerių faktų tikrinimo organizacijoms ir 1 mln. dolerių Tarptautiniam faktų tikrinimo tinklui. „Facebook“ žurnalistikos projektas taip pat skyrė 300 mln. dolerių žurnalistams visame pasaulyje per įvairias programas ir partnerystes.
Kur nukeliauja jūsų grąžintos prekės? Rezultatai, kurie jus nustebins
„Facebook“ naujienų srautas nuvilia? Inovacijų ekspertas atsako, kaip jį vėl prisitaikyti sau
Tyrimas: dauguma lietuvių ištikimi vienam socialiniam tinklui, o trečdalis susivilioja matomomis reklamomis
Dirbtinis intelektas, nuo kurio nepasislėpsime: į „Facebook“ ir „Instagram“ atkeliauja neišjungiamas „Meta AI“ asistentas
Kaip pasirūpinti mirusio artimojo soc. tinklų paskyromis?
„Facebook“ ir „Instagram“ be reklamos gali kainuoti 13 eurų per mėnesį
Kam daugiausiai išnaudojame mobiliųjų duomenų? Statistika atskleidžia kelias tendencijas
Gydytojas griauna mitus apie papildų vartojimą: įvardijo, kokiais atvejais jie tampa žalingi
Komunikacijos ekspertė apie prognozes ir klaidas, kuriant turinį „LinkedIn“: gąsdina viena
„Biržų duona“ žengė į naują etapą ir įmonės direktoriumi (CEO) paskirtas Andrius Kurganovas, iki šiol ėjęs vykdančiojo direktoriaus pareigas. Šis...
Pastarosiomis savaitėmis Europos grūdų rinkai nemenką spaudimą darė du pagrindiniai veiksniai – sustiprėjęs euras JAV dolerio atžvilgiu ir lietūs pagrindiniuose...
„Tele2” grupė užėmė pirmąją vietą tarp 500 įmonių Europos klimato lyderių reitinge, kurį kartu su duomenų analitikos bendrove „Statista“ jau...
Absoliuti dauguma šalies gyventojų teigia kelyje susiduriantys su pavojingu kitų vairuotojų elgesiu. Deja, gatvėje matydami agresyviai, pavojingai manevruojančius ar apsvaigusius...
Apie tirpiąją kavą vis dar sklando įvairių mitų. Vis dėlto juos lengva paneigti, kai geriau supranti esminius dalykus: pavyzdžiui, kaip...
Dirbtinis intelektas, nuotolinis darbas ir kintantys lūkesčiai darbuotojams – darbo rinka šiandien keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau. Todėl profesinis...
Artėjant gyventojų pajamų deklaravimo terminui, šia situacija naudojasi ir sukčiai – prisidengdami Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) vardu, klastodami nuorodas, jie...
Apie pinigus egzistuoja daugybė patarlių ir posakių, kurie yra įsitvirtinę giliai mūsų sąmonėje. Turbūt kiekvienas yra girdėjęs posakius „laikas –...