Paskelbta
5 mėnesiai prieš-
Birželis pasaulyje vis labiau asocijuojasi su vaivorykštės spalvomis – jos mirga ant vėliavėlių, reklamose ir įmonių logotipuose, simbolizuodamos įvairovę ir vienybę. Deja, už Atlanto įtraukumo iniciatyvoms įmonės šiemet skiria net 40 proc. mažiau dėmesio nei pernai. Lietuva šiuo keliu nesuka. Stipriausią vidinę kultūrą turinčios bendrovės nuosekliai stiprina atvirumą ir lygybę užtikrina veiksmais. Julija Markeliūnė, „Telia“ įvairovės ir įtraukties vadovė, sako, kad tikros vertybės kuria pasitikėjimą: darbuotojai jaučiasi saugūs ir vertinami, kai jų tapatybė yra gerbiama ne tik žodžiais.
Vertybių nauda apčiuopiama
„Sparčiai besikeičiant verslo aplinkai ir augant lūkesčiams, vis svarbesnė tampa atvira ir įtrauki organizacijos kultūra. Tokia aplinka leidžia atsiskleisti skirtingoms žmonių stiprybėms, o jas sujungus galima pasiekti daugiau – ir žmogiškai, ir praktiškai. Tyrimai rodo, kad įvairovė ir įtrauktis prisideda prie geresnio mikroklimato komandoje ir padeda kurti ilgalaikius, tvarius rezultatus. Galiausiai – pasaulis yra įvairus, o jo patyrimas netelpa į vieną teisingą modelį“, – sako J. Markeliūnė.
„Gravity Research“ duomenimis, JAV įmonių įsipareigojimas įtraukumo iniciatyvoms, pavyzdžiui, renginių rėmimui, logotipų keitimui ir kitai reklaminei veiklai lyginant su praėjusiais metais sumažėjo net 42 proc. per metus. Prieš pat skirtingose valstijose vykstančias lygybės eitynes, dalis įmonių sustabdė finansinę paramą. Šie pokyčiai rodo, kad kai kurie verslai pradėjo mažinti palaikymą LGBTQ+ bendruomenei, taip reaguodami į politinę aplinką šalyje.
Tačiau tyrimai rodo, kad tose organizacijose, kur žmonės jaučiasi vertinami, įtrauktis atsiperka apčiuopiama nauda. 2023 m. kasmetinė „McKinsey“ ataskaita „Diversity Matters“ atskleidžia, kad įmonės, kurių vadovų komandos yra labiausiai įvairios pagal lytį, net 39 proc. dažniau pasiekia didesnį nei vidutinį bendrovės pelningumą, o darbuotojų kaita įvairesnėse komandose net ketvirtadaliu mažesnė.
Anot „Telia“ įvairovės ir įtraukties vadovės, socialinė atsakomybė ir etiškas požiūris vis labiau tampa pagrindiniais kriterijais, kuriais nauji darbuotojai vadovaujasi rinkdamiesi organizaciją. Todėl įmonės, kurios nesukuria saugios ir įtraukios darbo aplinkos visiems, greitai gali susidurti su darbuotojų pritraukimo iššūkiais.
„Kiekviena organizacija veikia dėl savo klientų – o klientai yra labai įvairūs. Kaip galime tikėtis juos suprasti ir gerai aptarnauti, jei tarp mūsų nėra žmonių, galinčių atstovauti jų balsui? Norėdami iš tiesų suprasti skirtingų grupių, įskaitant LGBTQ+ bendruomenę, poreikius, turime atspindėti tą įvairovę ir savo komandoje“, – paaiškina įvairovės ir įtraukties vadovė.
Lygybė atsispindi įsipareigojimuose
Nors visuomenė dar tik žengia keliu link tikros lygybės, organizacijos jau dabar turi rodyti kryptį ir kurti realų pokytį. Anot J. Markeliūnės, mobiliojo ryšio operatorius jaučia pareigą būti pavyzdžiu ne tik skaitmenizacijos, bet ir visuomenės atvirumo srityje. Tolerancijos dieną „Omnisend“ pasitinka sprendimu, palaikančiu visas šeimas
„Turime kalbėti dar garsiau ir neleisti LGBTQ+ bendruomenės žmonėms pagalvoti, kad nuo jų nusisukame. Kaip organizacija tikime, kad įvairovė yra dovana, bet reikia mokėti ją taip priimti ir vertinti vienas kito skirtumus, o ne nuo jų bėgti, juos neigti. Kaip vienas didžiausių darbdavių turime pareigą prisidėti prie pokyčio, kuris leistų visiems laisvai rinktis, kuo būti, kaip gyventi, ką mylėti ir ko siekti. Manome, kad tik tada darbuotojas bus geriausia įmanoma savo versija“, – pabrėžia J. Markeliūnė. 20-asis „Venipak“ gimtadienis paminėtas ateities kartoms reikšminga iniciatyva
Tarp praktinių lygybės užtikrinimo žingsnių įmonėje yra galimybė darbuotojams su nuolaida išplėsti turimą draudimą bet kuriam pasirinktam asmeniui, nepaisant nuo jų tarpusavio teisinio statuso. Ši praktika tapo pirmuoju tokiu susitarimu tarp darbdavio ir draudimo bendrovės Lietuvoje. Tyrime palygino moterų ir vyrų motyvaciją renkantis darbdavį
Darbo aplinkos įtrauktį sustiprina ir kolektyvinėje sutartyje 2024 m. įtvirtintos papildomos socialinės garantijos: suteikiamos papildomos atostogų dienos sudarius partnerystę ar santuoką užsienyje, taip pat tos pačios lyties asmenų poros, auginančios vaikus, gali pasinaudoti mamadieniais ar tėvadieniais. Pasirašyta kolektyvinė sutartis užtikrina, kad partnerystės santykiai „Telia“ prilygsta santuokai – su visomis įmonės siūlomomis naudomis. 85 proc. žmonių Lietuvoje darbe nesakytų apie savo neuroskirtingumą
„Telia“ įgijo ISO 50001 sertifikatą už energijos efektyvumo valdymą
Laimi tie, kurie geba parduoti jausmą – emocinis ryšys tampa svarbesnis už kainą
„Excel“ neapskaičiuoja reputacijos: kaip verslui išvengti klaidų planuojant 2026 m. biudžetą?
Lietuviai „googlina“ savo svajonių darbą: štai ko šiemet ieško dažniausiai
Didžiausias pavojus slepiasi jūsų spintelėje: atskleidė, į kuriuos įrenginius taikosi programišiai
Neatsiliepei – praradai klientą: kaip verslui išlaikyti šventinio sezono testą?
Elektronikos „vaiduokliai“ stalčiuose: kas nutinka, kai technologijos lieka užmirštos?
Šie dirbtinio intelekto triukai gali atverti duris į darbo pokalbį – ar verta rizikuoti?
Lietuva užveria vartus telefoniniams sukčiams: „Telia“ praneša apie stipriai išaugusius skambučių blokavimo mastus

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...
Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...
Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...
Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...
Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...
Šiandien technologijos už mus ne tik tvarko namus, reguliuoja šildymą ir apšvietimą, bet net apsiperka. Inovacijomis ir dirbtiniu intelektu „pagardinami“...
Ekspertai skatina atkreipia dėmesį – sukčiai jau dabar siekia išnaudoti kitų metų sausio 1 d. įsigaliosiančią II pakopos pensijų reformą. Lietuvos...
Gavę pasiūlymą „čia ir dabar“ gauti 1000 eurų, didesnė dalis žmonių be ilgų svarstymų jį priimtų – net jei tai...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...