Sekite naujienas

Verslas

Įtrauktis, kuri atsiperka: kodėl kai kurie darbdaviai renkasi garsiai kalbėti, kai kiti tyli

L

Paskelbta

-

Birželis pasaulyje vis labiau asocijuojasi su vaivorykštės spalvomis – jos mirga ant vėliavėlių, reklamose ir įmonių logotipuose, simbolizuodamos įvairovę ir vienybę. Deja, už Atlanto įtraukumo iniciatyvoms įmonės šiemet skiria net 40 proc. mažiau dėmesio nei pernai. Lietuva šiuo keliu nesuka. Stipriausią vidinę kultūrą turinčios bendrovės nuosekliai stiprina atvirumą ir lygybę užtikrina veiksmais. Julija Markeliūnė, „Telia“ įvairovės ir įtraukties vadovė, sako, kad tikros vertybės kuria pasitikėjimą: darbuotojai jaučiasi saugūs ir vertinami, kai jų tapatybė yra gerbiama ne tik žodžiais.

Reklama

Vertybių nauda apčiuopiama

„Sparčiai besikeičiant verslo aplinkai ir augant lūkesčiams, vis svarbesnė tampa atvira ir įtrauki organizacijos kultūra. Tokia aplinka leidžia atsiskleisti skirtingoms žmonių stiprybėms, o jas sujungus galima pasiekti daugiau – ir žmogiškai, ir praktiškai. Tyrimai rodo, kad įvairovė ir įtrauktis prisideda prie geresnio mikroklimato komandoje ir padeda kurti ilgalaikius, tvarius rezultatus. Galiausiai – pasaulis yra įvairus, o jo patyrimas netelpa į vieną teisingą modelį“, – sako J. Markeliūnė.

„Gravity Research“ duomenimis, JAV įmonių įsipareigojimas įtraukumo iniciatyvoms, pavyzdžiui, renginių rėmimui, logotipų keitimui ir kitai reklaminei veiklai lyginant su praėjusiais metais sumažėjo net 42 proc. per metus. Prieš pat skirtingose valstijose vykstančias lygybės eitynes, dalis įmonių sustabdė finansinę paramą. Šie pokyčiai rodo, kad kai kurie verslai pradėjo mažinti palaikymą LGBTQ+ bendruomenei, taip reaguodami į politinę aplinką šalyje.

Tačiau tyrimai rodo, kad tose organizacijose, kur žmonės jaučiasi vertinami, įtrauktis atsiperka apčiuopiama nauda. 2023 m. kasmetinė „McKinsey“ ataskaita „Diversity Matters“ atskleidžia, kad įmonės, kurių vadovų komandos yra labiausiai įvairios pagal lytį, net 39  proc. dažniau pasiekia didesnį nei vidutinį bendrovės pelningumą, o darbuotojų kaita įvairesnėse komandose net ketvirtadaliu mažesnė.

Anot „Telia“ įvairovės ir įtraukties vadovės, socialinė atsakomybė ir etiškas požiūris vis labiau tampa pagrindiniais kriterijais, kuriais nauji darbuotojai vadovaujasi rinkdamiesi organizaciją. Todėl įmonės, kurios nesukuria saugios ir įtraukios darbo aplinkos visiems, greitai gali susidurti su darbuotojų pritraukimo iššūkiais.

„Kiekviena organizacija veikia dėl savo klientų – o klientai yra labai įvairūs. Kaip galime tikėtis juos suprasti ir gerai aptarnauti, jei tarp mūsų nėra žmonių, galinčių atstovauti jų balsui? Norėdami iš tiesų suprasti skirtingų grupių, įskaitant LGBTQ+ bendruomenę, poreikius, turime atspindėti tą įvairovę ir savo komandoje“, – paaiškina įvairovės ir įtraukties vadovė.

Lygybė atsispindi įsipareigojimuose

Nors visuomenė dar tik žengia keliu link tikros lygybės, organizacijos jau dabar turi rodyti kryptį ir kurti realų pokytį. Anot J. Markeliūnės, mobiliojo ryšio operatorius jaučia pareigą būti pavyzdžiu ne tik skaitmenizacijos, bet ir visuomenės atvirumo srityje. Tolerancijos dieną „Omnisend“ pasitinka sprendimu, palaikančiu visas šeimas

Reklama

„Turime kalbėti dar garsiau ir neleisti LGBTQ+ bendruomenės žmonėms pagalvoti, kad nuo jų nusisukame. Kaip organizacija tikime, kad įvairovė yra dovana, bet reikia mokėti ją taip priimti ir vertinti vienas kito skirtumus, o ne nuo jų bėgti, juos neigti. Kaip vienas didžiausių darbdavių turime pareigą prisidėti prie pokyčio, kuris leistų visiems laisvai rinktis, kuo būti, kaip gyventi, ką mylėti ir ko siekti. Manome, kad tik tada darbuotojas bus geriausia įmanoma savo versija“, – pabrėžia J. Markeliūnė. 20-asis „Venipak“ gimtadienis paminėtas ateities kartoms reikšminga iniciatyva

Tarp praktinių lygybės užtikrinimo žingsnių įmonėje yra galimybė darbuotojams su nuolaida išplėsti turimą draudimą bet kuriam pasirinktam asmeniui, nepaisant nuo jų tarpusavio teisinio statuso. Ši praktika tapo pirmuoju tokiu susitarimu tarp darbdavio ir draudimo bendrovės Lietuvoje. Tyrime palygino moterų ir vyrų motyvaciją renkantis darbdavį

Darbo aplinkos įtrauktį sustiprina ir kolektyvinėje sutartyje 2024 m. įtvirtintos papildomos socialinės garantijos: suteikiamos papildomos atostogų dienos sudarius partnerystę ar santuoką užsienyje, taip pat tos pačios lyties asmenų poros, auginančios vaikus, gali pasinaudoti mamadieniais ar tėvadieniais. Pasirašyta kolektyvinė sutartis užtikrina, kad partnerystės santykiai „Telia“ prilygsta santuokai – su visomis įmonės siūlomomis naudomis. 85 proc. žmonių Lietuvoje darbe nesakytų apie savo neuroskirtingumą

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Verslas14 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas15 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas19 val prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams1 d. prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas2 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |