Paskelbta
22 val prieš-
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi iš konferencijų scenų su pilkai mėlynu megztiniu ir monotonišku balsu aiškina apie „jungtį tarp žmonių“. Tačiau tas žmogus, kuris pradėjo viską iš Harvardo bendrabučio, ir tas, kuris šiandien vadovauja „Meta“, yra beveik du skirtingi žmonės. Ir galbūt tai yra įdomiausia – stebėti, kaip vienas iš garsiausių mūsų laikų technologijų veidų išgyveno tylų, bet dramatišką virsmą.
2003-ieji, Harvardas, šaltas kambarys su mediniais baldais ir studentais, kurie visą laiką spokso į savo ekranus. Zuckerbergas – liesas, uždaras, visad su laptopu. Jis kuria tinklalapį, kuris, kaip pats sakė, „buvo tik eksperimentas“. Jis pavogė universiteto studentų nuotraukas ir sukūrė „Facemash“ – primityvų puslapį, kuriame žmonės galėjo balsuoti, kas „karštesnis“.
Tą naktį Harvardas užblokavo tinklą. Zuckerbergą iškvietė į administraciją. Bet įdomiausia – jis nesustojo. Jis suprato, kad ne nuotraukos čia esmė. Esmė – žmonės nori matyti vieni kitus internete. Ir nori būti matomi.
Tai tapo „Thefacebook“. Ir nuo čia viskas pajudėjo taip greitai, kad net jis pats, atrodo, nespėjo suvokti, ką paleido į pasaulį.
Kai Zuckerbergas 2004 m. išsikraustė į Palo Altą, tai nebuvo genialus planas. Tai buvo instinktas. Jis jautė, kad čia verda kažkas didelio. „Facebook“ augo be reklamos, be didelio PR – tiesiog žodžiu. Per kelis mėnesius svetainė tapo nebe studentų žaislu, o socialiniu reiškiniu.
Bet su šlove atėjo ir pirmieji skandalai. Jo buvę Harvardo pažįstami – Winklevoss dvyniai – apkaltino jį pavogus idėją. Prasidėjo teismai, susitarimai, antraštės. Tačiau Zuckerbergas darė tai, ką moka geriausiai – ignoravo triukšmą ir kodavo.
Įdomu, kad būtent tada jis pradėjo formuoti savo požiūrį į pasaulį: jei tu tiki savo produktu, tu eini pirmyn, kad ir kiek aplink triukšmo.

2007–2010 metai buvo euforijos laikai. „Facebook“ išaugo iki šimtų milijonų vartotojų. Zuckerbergas tapo milijardieriumi būdamas vos 23-ejų. Vieni jį vadino genijumi, kiti – socialiniu inžinieriumi be moralės.
Kai „The Social Network“ pasirodė kino teatruose, pats Zuckerbergas žiūrėjo filmą su keistu šypsniu. „Tai netikslu, bet smagu“, – sakė jis. Vis dėlto filme buvo viena teisinga linija: „Jis nekuria draugystės, jis kuria imperiją.“
Ir imperija augo. Bet kartu su ja augo ir atsakomybė, kurios Zuckerbergas ilgai nenorėjo pripažinti. „Facebook“ jau 15 metų
Iki 2016-ųjų viskas atrodė tobulai. „Facebook“ buvo visur – nuo politikos iki asmeninių santykių. Tačiau tada atėjo „Cambridge Analytica“. Milijonai duomenų, išnaudotų manipuliacijai rinkimuose.
Staiga Zuckerbergas iš genijaus tapo kaltinamuoju. Jo veidas, anksčiau simbolizavęs inovaciją, tapo simboliu naivumo – ar galbūt godumo. JAV Kongrese jis sėdėjo tarsi kitas žmogus: atsargus, šaltas, be to įprasto geekiško pasitikėjimo.
Tada jis pradėjo keistis. Išmokti kontroliuoti savo kalbą, emocijas. Jo vieši pasisakymai tapo labiau korporatyviniai, net nuobodūs. Bet už to slypėjo strategija – Zuckerbergas išmoko būti ne tik kūrėjas, bet ir vadovas.
Kai 2021 m. „Facebook“ tapo „Meta“, daugelis galvojo, kad tai bandymas pabėgti nuo blogos reputacijos. Gal ir buvo. Bet tai buvo ir ženklas, kad Zuckerbergas vis dar ieško – ne tik naujų rinkų, bet ir naujos prasmės.
Jo investicijos į virtualią realybę, „Metaverse“ viziją, kol kas atrodo labiau kaip lošimas nei garantuota ateitis. Kritikai vadina tai per brangia fantazija. Bet jis vis tiek tiki.
Ir čia – sena tiesa: Zuckerbergas visada buvo geriausias tada, kai niekas juo netikėjo.
Šiandien Zuckerbergas yra 40-metis milijardierius, vis dar su tą pačia paprasta apranga ir ta pačia ramia veido išraiška. Bet jis pasikeitė. Nebėra to jauno vaikino, kuris kodavo naktimis. Dabar tai žmogus, kuriam tenka valdyti 60 000 darbuotojų, prižiūrėti dirbtinio intelekto laboratorijas, spręsti geopolitinius ginčus dėl dezinformacijos. Facebook dirbtinis intelektas
Ir vis dėlto jo istorija ne apie genialumą. Ji apie nuolatinį mokymąsi. Apie žmogų, kuris išmoko, kad inovacijos be atsakomybės galiausiai sprogsta rankose.
Jis nebėra „Facebook“ berniukas. Jis tapo vienu svarbiausių mūsų laikų verslo lyderių – gal ne visada mylimu, bet sunkiai ignoruojamu.
Kiekvieną kartą, kai atrodo, kad jo era baigėsi, jis grįžta. Kitoks. Šaltas, bet apskaičiuotas. Jis vis dar tiki jungtimi tarp žmonių, tik dabar supranta, kiek pavojinga ji gali būti.
Ir galbūt čia slypi tikroji transformacija – ne „Facebook“ ar „Meta“ augime, o tame, kad žmogus, kuris kūrė pasaulį, dabar pagaliau suprato, kokią atsakomybę tai reiškia.
Naujas „Facebook“ veidas: kaip pasiruošti pokyčiams?
Kodėl „The Social Network“ parodė tamsią sėkmės pusę?
„Investor Camp“ – susipažinti su Lietuvos startuolių ekosistema susibūrė šimtai investuotojų iš viso pasaulio
„Meta“ pasirašė daugiau nei 10 mlrd. USD vertės debesų kompiuterijos sandorį su „Google“
Vieninteliai Aukštaitijoje: „FAD“ pelnė „Meta“ partnerystės statusą
„Meta” liepos 2025 m. atnaujinimas: Kaip optimizuoti Instagram ir Facebook įrašus Google paieškai?
Meta „dirbtinio superintelekto“ pastangos primena nesėkmingą „virtualiojo pasaulio“ projektą
„Meta“ gali įsigyti balso DI startuolį „PlayAI“ kartu su pagrindiniais talentais
„Scale AI“ vadovas Alexandr Wang patvirtina perėjimą į „Meta“ pagal 14,3 mlrd. USD susitarimą

NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
1990-ųjų viduryje „Apple“ buvo praktiškai pati savęs parodija. Kadaise drąsi, maištinga ir inovatyvi bendrovė virto chaotišku milžinu, kuris leido pinigus...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...