Paskelbta
7 mėnesiai prieš-
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta geriausia jų gyvenimo kokybė, nekenkiant aplinkai. Apie „startuolio“ įkūrimą, privalumus ir iššūkius kalbamės su įmonės vadovu Valentinu Civinsku.
Jūsų įkurtas „startuolis“ – naujas ir modernus požiūris į ekosistemą. Papasakokite, kokia „Leafood“ įkūrimo pradžia? Koks Jūsų parduodamas produktas?
Idėja kilo 2019 metais. Tuomet gyvenau Kopenhagoje ir būtent tada sužinojau apie vertikalų ūkininkavimą, kaip apie alternatyvą tradiciniam ūkininkavimui. Kaip ir visi, uždaviau sau natūraliai kylantį klausimą – kam mums to reikia, negi mums neužtenka laukų? Tuomet tiesiog pradėjau stebėti iš kur salotos atvyksta tiek į Daniją, tiek į Lietuvą. Pradėjau gilintis į problemą, pastebėjau, kad dauguma žalumynų į Lietuvos parduotuves atkeliauja iš pietų Europos šalių, net Afrikos. Tada tiesiog susimąsčiau, kodėl nenutraukus šios ilgos tiekimo grandinės, kurios salotų galiojimą laiką sutrumpina 3-5 dienas? Kodėl negalime užsiauginti aukštos klasės salotų šalia namų? Būtent tokių minčių vedamas, pradėjau domėtis vertikaliu ūkininkavimu. Jau septynerius metus buvau užsienyje ir atrodo visą laiką laukiau tinkamo momento grįžti atgal į gimtinę, kažkuo prisidėti prie visuomenės gyvenimo. Vertikalus ūkis tapo mano atspirties tašku. Šiuo metu auginame dešimt lapinių salotų ir prieskoninių žolelių, kurios „IKI“ parduotuvių lentynose atsidurs gegužės 12 dieną. Tai mums gerai pažįstamos Iceberg, Romaine, Rucola, Green Oakleaf, Lollo Rosso, Kale salotos, špinatai bei prieskoninės žolelės – bazilikai, kalendra ir mėta. Viskas užauginta kontroliuojamoje aplinkoje, kurioje augalai klesti. Auginame juos skambant muzikai, nes tyrimai rodo, kad augalams tai patinka.
Dalinatės, kad taikote vertikalaus ūkininkavimo metodą. Kas tai – vertikalus ūkininkavimas? Kuo jis ypatingas?
Trumpai tariant – tai auginimas į viršų, naudojant kuo mažiau žemės ploto. Mūsų ūkyje yra keturiolika lysvių aukštų, kuriuose vienu metu gali augti iki 1000 kg salotų (per dieną). Augalams sukuriame tobulą aplinką patalpų viduje. Mūsų saulė yra LED‘ai, kurių spektrą ir intensyvumą kontroliuojame pagal augimo fazę ir augalų rūšį. Vandenį praturtiname maistinėmis medžiagomis taip pat tik tiek, kiek reikia. Vėju tampa didžiuliai ventiliatoriai, kuriais galime imituoti lauko sąlygas viduje. Augalams nereikia vargti dėl natūraliai gamtoje atsirandančių nepatogumų – per mažo saulės kiekio ar sausros, kurią žmonės kompensuoja cheminėmis trąšomis. Dėl to ir maistinės vertės mūsų žalumynuose yra ženkliai daugiau. Tačiau svarbiausia yra tai, kad visos šios modernios inovacijos leidžia mums auginti salotas, nenaudojant kenksmingų chemikalų ir pesticidų, tad vartotojas gauna ženkliai sveikesnį produktą bei gali jaustis ramus, kad šis ūkininkavimo metodas yra labai draugiškas gamtai. Vilniuje naudojame Taivane sukurtą „YesHealth Group” technologiją, jau dešimt metų bandomą ir tobulinamą Taivane, Danijoje. Taivaniečiai yra vertikalių ūkių pirmtakai ir labai svarbu, kad jų komanda dirba čia, Vilniuje, „styguoja“ mūsų naują ūkį ir dalinasi patirtimi.
Kuo išskirtinės ir naudingos Jūsų teikiamos paslaugos / produktai?
Be visų puikių savybių, kurias mums leidžia puoselėti vertikalus ūkininkavimas, džiaugiamės, kad galime prisidėti prie svarbiausios misijos – skatinti žmones valgyti daugiau šviežių, žalių salotų ir gyventi sveikiau. Žalumynai yra maisto piramidės pamatas, bet dėl mūsų klimatinių sąlygų ir dėl to susiformavusių socialinių įpročių, jų vis dar valgome per mažai. Gan drąsus ir mūsų reklaminis šūkis – „Nesislėpkite už lapų – valgykite juos“. Šį šūkį matysite lauko ir socialinių tinklų reklamose. Jis skirtas perteikti tai, kuo tikime. Tai, kad nuo pirmos dienos, mūsų partneris yra IKI parduotuvių tinklas, nusprendęs, kad salotos turi būti ne tik didžiųjų Lietuvos miestų, bet ir mažų miestelių parduotuvėse, rodo, kad ši misija rūpi ne mums vieniems. Tas be galo džiugina.
Kokiose šalyse Jūs vykdote šią veiklą?
Tik Lietuvoje. Tokia ir yra vertikalių ūkių esmė – sutrumpinti tiekimo grandinę, auginti produkciją kuo arčiau namų.
Kokia Jūsų įmonės ateities vizija?
Pirmiausia – Lietuvoje sukelti salotų mėgėjų bangą, kad žalumynai pakeistų nesveikus užkandžius, kad užimtų didžiąją dalį mūsų lėkštės. Mūsų ūkis dar turi daug erdvės plėstis esamose patalpose. Vėliau turime planų plėstis kitose Baltijos šalyse ir Lenkijoje, nes tai, kas vyksta Lietuvoje, vyksta ir kitose šalyse.
Kas sunkiausia Jums, vystant verslą? Su kokiais iššūkiais susiduriate ir kaip juos sprendžiate?
Tokio masto verslo įkūrimas ir itin modernios technologijos įdiegimas yra nemažas iššūkis. Galbūt galėčiau apsukti klausimą kitu kampu ir pasakyti, kas mažino iššūkius – tai puiki, profesionali taivaniečių komanda, kuri dirbo čia nuo sausio mėnesio ir pasiliks dar metus, kad užtikrintų sklandžią veiklą. Jie neatvyko čia tiesiog sumontuoti stelažų, jie dalijosi savo patyrimais ir klaidomis, kartu strategavo rinkodarą bei buvo pirmieji investuotojai. 8 milijonų verslo projektas galėjo ir neįvykti, jei juo nebūtų besąlygiškai patikėjęs Lietuvoje gyvenantis danų verslininkas Niels Peter Pretzmann. Jis tapo pirmasis stambus investuotojas. Subūrėme gerą komandą, kuri tiki šio ūkio sėkme. Turime be galo daug gerbėjų visoje Lietuvoje, tad startas išties puikus.
Veiklą pradeda „Cannumo“ – Mykolo Karpičiaus ir atlikėjo OG Version startuolis
5 startuoliams naudingos įžvalgos iš tarptautinio renginio „Web Summit“
Sukčių atakuojamas verslas: tai katės ir pelės žaidimas
Įelektrinta ateitis: Baltijos regionui – pavyzdys iš Skandinavijos
Lietuvos startuolių reitingas: pokyčiai atspindi naują realybę, kurioje gyvename
„Pepsi” akseleruoto lietuviško startuolio įkūrėja: norėjome, kad tokį produktą galėtų gaminti tik patys idėjos autoriai
Investavimas į startuolius (Startupus): Kaip viskas vyksta?
Inovatyvios verslo idėjos: 2024-2035 verslo tendencijos startuolio kūrimui
Startuolių įsigijimai – po konkurencijos institucijų padidinamuoju stiklu: ką svarbu žinoti apie „įsigijimus-žudikus“?
Artėjant Kalėdų karštinei trijų didžiausių Lietuvos miestų rinkos išlieka labai panašiame aktyvumo lygyje, remdamiesi preliminariais lapkričio mėn. duomenimis, teigia kūrybiškų...
Šiemet verslo finansavimo automatizavimo sprendimą sukūrusi ir sėkmingai Lietuvoje su juo startavusi lizingo fintech bendrovė „Orion Leasing“ plečiasi užsienyje. Pirmu...
Pastaruoju metu didžiosios pasaulio ir Europos industrinės valstybės vis aktyviau imasi pramonės robotizacijos ir automatizacijos, skirdamos tam daug dėmesio ir...
Simona Striževska, „Citadele“ grupės įmonės „CBL Asset Management“ ekonomistė Remiantis naujausiais rodikliais, panašu, kad euro zonos verslo nuotaikos stabilizavosi, o...
„Avia Solutions Group“, didžiausia pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) paslaugas teikianti įmonių grupė, skelbia trečiojo...
Grožio pasaulyje dirbanti Deimantė Gelgutienė atlieka SPA ritualus veidui ir kūnui, konsultuoja kosmetologes ir SPA centrus. Trenerė savo veiklas derina...
„SME Finance“ įmonė šiuo metu didžiausia Baltijos šalyse nebankinio finansavimo technologijų platforma, suteikusi finansavimą už daugiau nei 1,5 mlrd. eurų,...
Domantui Dulkei dabar pats darbymetis. Pirkitpadangas.lt vadovas neslepia, kad jo verslas – labai sezoninis, o artėjant šaltajam metų sezonui ateina...
Už „Taupykite savo laiką“ šūkiu besivadovaujančios logistikos kompanijos „Onzė“ vairo – veikli moteris, mama, kuri nebijo rizikuoti, bandyti ir imti...
Dažnai šeimoje atsiradus vaikui suaugusieji tarsi pameta galvas. Ir ne tik tėvai, bet ir seneliai bei kiti giminaičiai. Žaislai namuose...