Paskelbta
1 metai prieš-
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta geriausia jų gyvenimo kokybė, nekenkiant aplinkai. Apie „startuolio“ įkūrimą, privalumus ir iššūkius kalbamės su įmonės vadovu Valentinu Civinsku.
Jūsų įkurtas „startuolis“ – naujas ir modernus požiūris į ekosistemą. Papasakokite, kokia „Leafood“ įkūrimo pradžia? Koks Jūsų parduodamas produktas?
Idėja kilo 2019 metais. Tuomet gyvenau Kopenhagoje ir būtent tada sužinojau apie vertikalų ūkininkavimą, kaip apie alternatyvą tradiciniam ūkininkavimui. Kaip ir visi, uždaviau sau natūraliai kylantį klausimą – kam mums to reikia, negi mums neužtenka laukų? Tuomet tiesiog pradėjau stebėti iš kur salotos atvyksta tiek į Daniją, tiek į Lietuvą. Pradėjau gilintis į problemą, pastebėjau, kad dauguma žalumynų į Lietuvos parduotuves atkeliauja iš pietų Europos šalių, net Afrikos. Tada tiesiog susimąsčiau, kodėl nenutraukus šios ilgos tiekimo grandinės, kurios salotų galiojimą laiką sutrumpina 3-5 dienas? Kodėl negalime užsiauginti aukštos klasės salotų šalia namų? Būtent tokių minčių vedamas, pradėjau domėtis vertikaliu ūkininkavimu. Jau septynerius metus buvau užsienyje ir atrodo visą laiką laukiau tinkamo momento grįžti atgal į gimtinę, kažkuo prisidėti prie visuomenės gyvenimo. Vertikalus ūkis tapo mano atspirties tašku. Šiuo metu auginame dešimt lapinių salotų ir prieskoninių žolelių, kurios „IKI“ parduotuvių lentynose atsidurs gegužės 12 dieną. Tai mums gerai pažįstamos Iceberg, Romaine, Rucola, Green Oakleaf, Lollo Rosso, Kale salotos, špinatai bei prieskoninės žolelės – bazilikai, kalendra ir mėta. Viskas užauginta kontroliuojamoje aplinkoje, kurioje augalai klesti. Auginame juos skambant muzikai, nes tyrimai rodo, kad augalams tai patinka.
Dalinatės, kad taikote vertikalaus ūkininkavimo metodą. Kas tai – vertikalus ūkininkavimas? Kuo jis ypatingas?
Trumpai tariant – tai auginimas į viršų, naudojant kuo mažiau žemės ploto. Mūsų ūkyje yra keturiolika lysvių aukštų, kuriuose vienu metu gali augti iki 1000 kg salotų (per dieną). Augalams sukuriame tobulą aplinką patalpų viduje. Mūsų saulė yra LED‘ai, kurių spektrą ir intensyvumą kontroliuojame pagal augimo fazę ir augalų rūšį. Vandenį praturtiname maistinėmis medžiagomis taip pat tik tiek, kiek reikia. Vėju tampa didžiuliai ventiliatoriai, kuriais galime imituoti lauko sąlygas viduje. Augalams nereikia vargti dėl natūraliai gamtoje atsirandančių nepatogumų – per mažo saulės kiekio ar sausros, kurią žmonės kompensuoja cheminėmis trąšomis. Dėl to ir maistinės vertės mūsų žalumynuose yra ženkliai daugiau. Tačiau svarbiausia yra tai, kad visos šios modernios inovacijos leidžia mums auginti salotas, nenaudojant kenksmingų chemikalų ir pesticidų, tad vartotojas gauna ženkliai sveikesnį produktą bei gali jaustis ramus, kad šis ūkininkavimo metodas yra labai draugiškas gamtai. Vilniuje naudojame Taivane sukurtą „YesHealth Group” technologiją, jau dešimt metų bandomą ir tobulinamą Taivane, Danijoje. Taivaniečiai yra vertikalių ūkių pirmtakai ir labai svarbu, kad jų komanda dirba čia, Vilniuje, „styguoja“ mūsų naują ūkį ir dalinasi patirtimi.
Kuo išskirtinės ir naudingos Jūsų teikiamos paslaugos / produktai?
Be visų puikių savybių, kurias mums leidžia puoselėti vertikalus ūkininkavimas, džiaugiamės, kad galime prisidėti prie svarbiausios misijos – skatinti žmones valgyti daugiau šviežių, žalių salotų ir gyventi sveikiau. Žalumynai yra maisto piramidės pamatas, bet dėl mūsų klimatinių sąlygų ir dėl to susiformavusių socialinių įpročių, jų vis dar valgome per mažai. Gan drąsus ir mūsų reklaminis šūkis – „Nesislėpkite už lapų – valgykite juos“. Šį šūkį matysite lauko ir socialinių tinklų reklamose. Jis skirtas perteikti tai, kuo tikime. Tai, kad nuo pirmos dienos, mūsų partneris yra IKI parduotuvių tinklas, nusprendęs, kad salotos turi būti ne tik didžiųjų Lietuvos miestų, bet ir mažų miestelių parduotuvėse, rodo, kad ši misija rūpi ne mums vieniems. Tas be galo džiugina.
Kokiose šalyse Jūs vykdote šią veiklą?
Tik Lietuvoje. Tokia ir yra vertikalių ūkių esmė – sutrumpinti tiekimo grandinę, auginti produkciją kuo arčiau namų.
Kokia Jūsų įmonės ateities vizija?
Pirmiausia – Lietuvoje sukelti salotų mėgėjų bangą, kad žalumynai pakeistų nesveikus užkandžius, kad užimtų didžiąją dalį mūsų lėkštės. Mūsų ūkis dar turi daug erdvės plėstis esamose patalpose. Vėliau turime planų plėstis kitose Baltijos šalyse ir Lenkijoje, nes tai, kas vyksta Lietuvoje, vyksta ir kitose šalyse.
Kas sunkiausia Jums, vystant verslą? Su kokiais iššūkiais susiduriate ir kaip juos sprendžiate?
Tokio masto verslo įkūrimas ir itin modernios technologijos įdiegimas yra nemažas iššūkis. Galbūt galėčiau apsukti klausimą kitu kampu ir pasakyti, kas mažino iššūkius – tai puiki, profesionali taivaniečių komanda, kuri dirbo čia nuo sausio mėnesio ir pasiliks dar metus, kad užtikrintų sklandžią veiklą. Jie neatvyko čia tiesiog sumontuoti stelažų, jie dalijosi savo patyrimais ir klaidomis, kartu strategavo rinkodarą bei buvo pirmieji investuotojai. 8 milijonų verslo projektas galėjo ir neįvykti, jei juo nebūtų besąlygiškai patikėjęs Lietuvoje gyvenantis danų verslininkas Niels Peter Pretzmann. Jis tapo pirmasis stambus investuotojas. Subūrėme gerą komandą, kuri tiki šio ūkio sėkme. Turime be galo daug gerbėjų visoje Lietuvoje, tad startas išties puikus.
Naujasis startuolių akceleratorius startuos su „Tech_Champ” hakatonu
„Kosminiai“ Lietuvos startuolio „Astrolight“ tikslai ir ambicinga vizija: „Einame į priekį, nepaisydami visų sunkumų“
„Omnisend“ – vėl sparčiausiai Europoje augusių įmonių „Financial Times“ TOP1000 sąraše
Tarp pasaulio biotechnologijų srities lyderių – ir Lietuvos startuolis „Genomika“
Tiesia greitkelį Lietuvos startuoliams: Kaune ir Klaipėdoje skatins kurtis technologijų verslus
Startuoliai Lietuvoje į biudžetą sumokėjo 372 mln. eurų mokesčių, augimas – 23 proc.
Lietuvos startuolių ekosistema išlieka viena sparčiausiai augančių ir yra antra Vidurio ir Rytų Europoje, rodo „Dealroom“ duomenys
A. Armonaitė susitiko su pasaulinio lygio startuolių plėtros įmone „Mind the Bridge“
Saulės energiją į kitą lygį pakėlę „Inion Software” skaičiuoja rekordinius 2023 metus
Rugsėjo 12 d. užtikrintai vartus pakėlė „Nordspace“ verslo boksai Klaipėdoje. Vėjo gatvėje naujai įsikūręs verslo parkas nuo šiol kviečia Vakarų...
Verslo plėtra užsienio šalyse – daugelio verslininkų strateginis tikslas, apie kurį prasminga galvoti jau nuo pirmųjų veiklos gyvavimo metų. Vis...
„Avia Solutions Group“ priklausanti Slovakijos oro linijų bendrovė „AirExplore“ plečia savo veiklą už Atlanto – įmonei suteiktas svarbus JAV Transporto...
Lietuvoje veikiantis ir Europos Centrinio Banko (ECB) išduotą licenciją turintis specializuotas bankas „European Merchant Bank” („EMBank”), kaip ir visos kitos...
Daugiau nei trejus metus produktus iš perdirbtų medžiagų kurianti „Provectus Redivivus“ žengė dar vieną svarbų žingsnį tvarumo link. Kartu su...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...
Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...