Paskelbta
1 savaitė prieš-
Jau daugybę metų „BMW“ yra vienas geidžiamiausių automobilių gamintojų pasaulyje ir nepanašu, kad greitu metu tai pasikeis. Net ir šalyse, kuriose vyrauja ekonominės klasės automobiliai, „BMW“ itin populiarūs antrinėje rinkoje. Tačiau, ar skirtingi šio gamintojo automobiliai gerai išlaiko savo vertę? Transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė geriausiai ir blogiausiai vertę išlaikančius „BMW“ modelius.
Pastarąjį dešimtmetį miesto visureigiai buvo populiarumo viršūnėje. „BMW“ taip pat ne išimtis. Tarp visų šio gamintojo automobilių geriausiai vertę išlaiko „X“ serija, aplenkdama tokius žinomus modelius kaip 3-oji ar 5-oji serija.
3-ejų metų senumo „BMW X1“ išliekamoji vertė – 62,4 proc., kas reiškia, kad automobilis per pirmuosius gyvenimo metus praranda beveik 38 proc. savo vertės. Praėjus 5 metams nuo pagaminimo, jo vertė nukrenta iki 48,8 proc., o po 10 metų – iki 24,5 proc. Visose amžiaus grupėse visureigiai vertę išlaiko geriausiai iš visų „BMW“ modelių: 3-ejų metų „X3“ išliekamoji vertė 49,8 proc., „X5“ – 66,6 proc., o „X6“ – 73,3 proc.
Žinoma „X“ serijos automobiliai nėra nemirtingi – per ilgesnį laikotarpį jų vertė irgi ženkliai krenta. 10 metų „X6“ išliekamoji vertė vos 21,7 proc., „X1“ – 24,5 proc., „X3“ – 28,4 proc., o „X5“ – 20,3 proc. Nors „X6“ yra vienas brangiausių visureigių rinkoje, po 10 metų jis praranda didžiąją dalį vertės.
Naują „BMW“ perkantys vairuotojai nori gauti visą įmanomą prabangą ir naujausias technologijas. Antrinėje rinkoje šie dalykai mažiau svarbūs, nes pirkėjai labiau ieško automobilių, kurių priežiūra pigesnė.
Kai kurie modeliai per pirmuosius 3 metus praranda daugiau nei pusę savo vertės
7-osios serijos „BMW“ yra vienas brangiausių modelių šio gamintojo paletėje, tačiau vos išriedėjus iš salono jo vertė pradeda staigiai kristi. 3-ejų metų 7-osios serijos „BMW“ išliekamoji vertė – 40,5 proc., o po 10 metų nukrenta iki 14,4 proc.
7-osios serijos „BMW“ – automobilis sukurtas specifinei vairuotojų kategorijai, vertinančiai prabangą ir automobilio suteikiamą statusą. Visgi komplikuota ir brangi priežiūra daro šį automobilį mažiau patrauklų antrinėje rinkoje. Naudotas transporto priemones besirenkantys vairuotojai paprastai siekia išleisti kuo mažiau pinigų remontams – 7-oji serija šiuo klausimu nėra geras pasirinkimas.
Visureigių populiarumas nurėžė nemažą rinkos dalį nuo tradicinių automobilių, tuo pačiu paveikdami ir jų išliekamąją vertę. 3-ios ir 5-os serijos „BMW“ per pirmuosius 3 metus praranda pusę savo vertės. Po 10 metų 3-ios serijos vertė tėra 18 proc., o 5-os – 19,3 proc., kas yra mažiau už bet kurį „X“ serijos automobilį.
Sportiniai kupė gali būti gera investicija, tačiau yra vienas „bet“
Nors kai kurie išskirtiniai modeliai kaip 6-oji serija po 3 metų turi aukštą išliekamąją vertę (90,9 proc.), tačiau vėliau šio automobilio vertė pradeda sparčiai kristi. 5 metų 6-osios serijos „BMW“ jau turi vos 56,2 proc. išliekamąją vertę, kas yra ganėtinai staigus kritimas vos per porą metų.
Praėjus 5 metams nustoja galioti automobilio garantija, dėl kurio smarkiai išauga 6-osios serijos aptarnavimų kaštai. Kadangi tai yra ganėtinai prabangus automobilis, niekas nenori rizikuoti didelėmis išlaidomis įsigydami tokį automobilį, todėl jo kaina antrinėje rinkoje krenta.
Tai nėra didelis netikėtumas, turint omenyje, kad daugybė parduodamų naudotų transporto priemonių turi nuslėptų defektų, kuriuos gali būti brangu sutvarkyti. Prabangūs automobiliai, tokie kaip 6-oji serija, labai tinka norint apgauti pirkėjus ir nemažai uždirbti. Brangių kupė automobilių įsigijimas, net ir po to, kai jie nuvertėja, ganėtinai rizikingas sprendimas, todėl patartina prieš perkant patikrinti automobilio istoriją ir nuvežti jį apžiūrai į autoservisą.
Tas pats galioja tokiems sportiniams „BMW“ modeliams kaip „M2“, „M3“ ar „M5“, kurie bėgant metams gerai išlaiko vertę. Kai kurie senesnės kartos „M“ serijos automobiliai gali kainuoti net ir brangiau nei prieš 10-20 metų, kai tik išriedėjo iš gamyklos. Tiesa, šis vertės augimas nėra susijęs su praktiniais motyvais – šiuos automobilius renkasi tik kolekcionieriai ir entuziastai.
„carVertical“ pristato atnaujintą prekės ženklą
Vokietijos naudotų automobilių rinkos paradoksas: dalis transporto priemonių importuojamos pardavimui
Lietuvių įmonėje „carVertical“ taikomas neįprastas modelis – marketingo vadovo kėde dalinasi dviese
Tyrimas: kokios spalvos automobiliai Lietuvoje parduodami greičiausiai?
Kaip žinoti, ar automobilis buvo naudojamas kaip taksi: tai gali išduoti jo markė ir spalva
„Įmonės „carVertical“ įkūrėjai: Pagrindinis mūsų veiklos tikslas – padėti pirkėjams sužinoti tikrąją automobilių istoriją“
Išankstiniais nekilnojamojo turto projektų valdymo ir NT paslaugų kompanijos „Citus“ analitikų duomenimis, gegužę Vilniuje susitarta dėl 252 naujų butų ir...
Didžiausia Baltijos šalyse mėsos perdirbimo įmonių grupė „BIOVELA Group“ praėjusiais metais ir toliau augino pardavimo pajamas, kurios didėjo 36 proc....
Vis daugiau vartotojų už prekes ar paslaugas atsiskaito naudodamiesi skaitmeninėmis piniginėmis, tokiomis, kaip „Google Pay“ ar „Apple Pay“. Mantas Užupis,...
Baltijos šalyse surengtas pirmasis teisines technologijas (angl. legal tech) kuriančių startuolių akceleratorius „Baltic legal tech sandbox“, kuriame dalyvavo 8 startuoliai...
Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje veikiantys startuoliai sumokėjo 82 mln. eurų mokesčių – 40 proc. daugiau nei prieš metus ir...
Lietuvos RegTech startuolis AMLYZE, kuriantis FinTech, neobankams ir kriptovaliutų įmonėms skirtus pinigų plovimo prevencijos sprendimus, sėkmingai užbaigė 1 mln. eurų...
NUMAI – pirmasis nepriklausomas „Nuomokis ir pirk“ paslaugos teikėjas Europos sąjungoje. Suteikdami žmonėms galimybę greičiau įsikelti į savo namus, per...
“Youtube” platformoje benaršantiems, Aivaro Milašausko pavardė tikrai girdėta. „Mano gyvenimas sukasi aplink įvairias naujas patirtis. O tas patirtis susirinkti ir...
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta...
„Town Projects“ – nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikianti įmonė, sėkmingai atstovaujanti klientų interesus, bendraujant su tiekėjais,...
Suprasdami visą “OpenAI” kalbos modelio “ChatGPT” potencialą, daugelis naudotojų jau pradėjo plėsti savo klientų aptarnavimo paslaugas arba kurti naujus verslus...
Prieš pandemiją buvo prognozuojama, kad mobiliųjų programėlių kūrimas iki 2023 m. atneš 935 mlrd. dolerių pajamų. Pandemija pagreitina šį procesą...
Prekyba vaikiškais drabužiais yra viena iš paklausiausių mažmeninės prekybos sričių. Norint prekiauti šiuo asortimentu, nereikia licencijos, o sandėliavimui nereikia jokių...
Plaukų šalinimas lazeriu – vis labiau populiarėjanti grožio verslo sritis. Šiuo metu tai viena patikimiausių ir pelningiausių sričių. Štai kodėl:...
Norėdami atidaryti batų ar drabužių parduotuvę, daugelis žmonių klaidingai mano, kad jiems reikia išsinuomoti prekybos vietą, samdyti darbuotojus ir nusipirkti...