Paskelbta
1 metai prieš-
Jau daugybę metų „BMW“ yra vienas geidžiamiausių automobilių gamintojų pasaulyje ir nepanašu, kad greitu metu tai pasikeis. Net ir šalyse, kuriose vyrauja ekonominės klasės automobiliai, „BMW“ itin populiarūs antrinėje rinkoje. Tačiau, ar skirtingi šio gamintojo automobiliai gerai išlaiko savo vertę? Transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė geriausiai ir blogiausiai vertę išlaikančius „BMW“ modelius.
Pastarąjį dešimtmetį miesto visureigiai buvo populiarumo viršūnėje. „BMW“ taip pat ne išimtis. Tarp visų šio gamintojo automobilių geriausiai vertę išlaiko „X“ serija, aplenkdama tokius žinomus modelius kaip 3-oji ar 5-oji serija.
3-ejų metų senumo „BMW X1“ išliekamoji vertė – 62,4 proc., kas reiškia, kad automobilis per pirmuosius gyvenimo metus praranda beveik 38 proc. savo vertės. Praėjus 5 metams nuo pagaminimo, jo vertė nukrenta iki 48,8 proc., o po 10 metų – iki 24,5 proc. Visose amžiaus grupėse visureigiai vertę išlaiko geriausiai iš visų „BMW“ modelių: 3-ejų metų „X3“ išliekamoji vertė 49,8 proc., „X5“ – 66,6 proc., o „X6“ – 73,3 proc.
Žinoma „X“ serijos automobiliai nėra nemirtingi – per ilgesnį laikotarpį jų vertė irgi ženkliai krenta. 10 metų „X6“ išliekamoji vertė vos 21,7 proc., „X1“ – 24,5 proc., „X3“ – 28,4 proc., o „X5“ – 20,3 proc. Nors „X6“ yra vienas brangiausių visureigių rinkoje, po 10 metų jis praranda didžiąją dalį vertės.
Naują „BMW“ perkantys vairuotojai nori gauti visą įmanomą prabangą ir naujausias technologijas. Antrinėje rinkoje šie dalykai mažiau svarbūs, nes pirkėjai labiau ieško automobilių, kurių priežiūra pigesnė.
Kai kurie modeliai per pirmuosius 3 metus praranda daugiau nei pusę savo vertės
7-osios serijos „BMW“ yra vienas brangiausių modelių šio gamintojo paletėje, tačiau vos išriedėjus iš salono jo vertė pradeda staigiai kristi. 3-ejų metų 7-osios serijos „BMW“ išliekamoji vertė – 40,5 proc., o po 10 metų nukrenta iki 14,4 proc.
7-osios serijos „BMW“ – automobilis sukurtas specifinei vairuotojų kategorijai, vertinančiai prabangą ir automobilio suteikiamą statusą. Visgi komplikuota ir brangi priežiūra daro šį automobilį mažiau patrauklų antrinėje rinkoje. Naudotas transporto priemones besirenkantys vairuotojai paprastai siekia išleisti kuo mažiau pinigų remontams – 7-oji serija šiuo klausimu nėra geras pasirinkimas.
Visureigių populiarumas nurėžė nemažą rinkos dalį nuo tradicinių automobilių, tuo pačiu paveikdami ir jų išliekamąją vertę. 3-ios ir 5-os serijos „BMW“ per pirmuosius 3 metus praranda pusę savo vertės. Po 10 metų 3-ios serijos vertė tėra 18 proc., o 5-os – 19,3 proc., kas yra mažiau už bet kurį „X“ serijos automobilį.
Sportiniai kupė gali būti gera investicija, tačiau yra vienas „bet“
Nors kai kurie išskirtiniai modeliai kaip 6-oji serija po 3 metų turi aukštą išliekamąją vertę (90,9 proc.), tačiau vėliau šio automobilio vertė pradeda sparčiai kristi. 5 metų 6-osios serijos „BMW“ jau turi vos 56,2 proc. išliekamąją vertę, kas yra ganėtinai staigus kritimas vos per porą metų.
Praėjus 5 metams nustoja galioti automobilio garantija, dėl kurio smarkiai išauga 6-osios serijos aptarnavimų kaštai. Kadangi tai yra ganėtinai prabangus automobilis, niekas nenori rizikuoti didelėmis išlaidomis įsigydami tokį automobilį, todėl jo kaina antrinėje rinkoje krenta.
Tai nėra didelis netikėtumas, turint omenyje, kad daugybė parduodamų naudotų transporto priemonių turi nuslėptų defektų, kuriuos gali būti brangu sutvarkyti. Prabangūs automobiliai, tokie kaip 6-oji serija, labai tinka norint apgauti pirkėjus ir nemažai uždirbti. Brangių kupė automobilių įsigijimas, net ir po to, kai jie nuvertėja, ganėtinai rizikingas sprendimas, todėl patartina prieš perkant patikrinti automobilio istoriją ir nuvežti jį apžiūrai į autoservisą.
Tas pats galioja tokiems sportiniams „BMW“ modeliams kaip „M2“, „M3“ ar „M5“, kurie bėgant metams gerai išlaiko vertę. Kai kurie senesnės kartos „M“ serijos automobiliai gali kainuoti net ir brangiau nei prieš 10-20 metų, kai tik išriedėjo iš gamyklos. Tiesa, šis vertės augimas nėra susijęs su praktiniais motyvais – šiuos automobilius renkasi tik kolekcionieriai ir entuziastai.
„Pro” lygos šonaslydininkai išsiaiškino, kam atiteko 2024-ųjų Drifto Karaliaus titulas
10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį
Kalnuoti posūkiai, apvirtę automobiliai ir įtemptos šonaslydžio varžybos Estijoje
Lietuvos startuolių sektorius augo 10 proc., atlyginimai siekia 4,4 tūkst. eurų
Vasarą vairuotojai automobilius plauna dvigubai dažniau nei žiemą
Lietuviai kitose šalyse ieško pigesnių automobilių – rizikuoti linkę dėl mažesnės kainos
Kaip neapsigauti perkant naudotą elektromobilį?
Virtualaus „Drifto“ čempionato lyderis išbandė 800 AG BMW – rezultatas nustebino (video)
Drifto Pro lygos naujokai santykius aiškinosi Kuršėnų autodrome
Povilas Emilis Čėsna, „Green Genius“ Didmeninės prekybos skyriaus vadovas Baltijos ir Šiaurės šalyse reikšmingai auga investicijos į žaliosios energijos projektus,...
Būsto įsigijimas su paskola, ypač pirmą kartą tai darantiems žmonėms, gali pasirodyti sudėtingas procesas. „Citadele“ banko atstovas atkreipia dėmesį, kad...
Sukurta:Damian Izdebski
Rugsėjo 12 d. užtikrintai vartus pakėlė „Nordspace“ verslo boksai Klaipėdoje. Vėjo gatvėje naujai įsikūręs verslo parkas nuo šiol kviečia Vakarų...
Verslo plėtra užsienio šalyse – daugelio verslininkų strateginis tikslas, apie kurį prasminga galvoti jau nuo pirmųjų veiklos gyvavimo metų. Vis...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...
Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...