Paskelbta
1 metai prieš-
By
LukasPo žiemos ne tik žmogaus organizmui reikalingas pastiprinimas vitaminais, dažnam automobiliui po apsnigtų, slidžių ir šlapių kelių sezono taip pat būtina profilaktinė apžiūra bei atnaujinimas. Draudikai atkreipia dėmesį, kad staigūs temperatūros pokyčiai, druskos ir duobės keliuose, susidariusios dėl sniego sankaupų, ypatingai paveikia transporto priemonės važiuoklę.
„Automobilio važiuoklės paskirtis – užtikrinti tinkamą ir nuolatinį transporto priemonės ratų kontaktą su kelio danga. Važiuoklės būklė ypač svarbi atliekant posūkio manevrą. Jei dėl netvarkingos važiuoklės vienas ratas kelyje patenka į duobę, ant kelkraščio ar kito nelygumo ir po to praranda kontaktą su keliu gali įvykti eismo nelaimė. Važiuojant tiesiu keliu ir esant minimaliems nelygumams, svarbu įsitikinti, kad visi keturi ratai yra tinkamai sukibę su kelio danga ir nevažiuojate „šokinėjančiais” ratais. Vairuotojai taip pat turėtų žinoti, kad važiuojant dideliu greičiu kartais lūžta važiuoklės detalės. Tokiais atvejais, automobilis tampa nevaldomas ir eismo įvykio, deja, išvengti nepavyksta”, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige” Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.
Pasak draudiko, šios situacijos yra gerokai rizikingesnės nei padangos sprogimas ar stabdžių dingimas kelyje. „Lūžus važiuoklės elementams vairuotojas praranda stabdymo ir vairavimo galimybes, o automobilis tampa nevaldomas”, – pasakoja draudimo bendrovės atstovas.
Pavasarį reikalingas didesnis dėmesys
Kadangi, pasak A. Gučiaus, žiemą automobilio važiuoklė dėvisi greičiau nei kitais metų laikais, jis rekomenduoja pavasarį atlikti transporto priemonės apžiūrą ir patikrinti visus važiuoklės elementus. „Net jei automobilis rudenį buvo techniškai tvarkingas, važiuoklę reikėtų nuodugniai pasitikrinti. Būtent ji užtikrina mūsų saugumą kelyje, todėl važiuoklės būklę visada svarbu vertinti atsakingai”, – pabrėžia draudikas.
A.Gučius atkreipia dėmesį, kad pavasarį vairuotojai pradeda važinėti didesniu leistinu greičiu, todėl ypač svarbu, kad būtų patikrinti transporto priemonės vairo mechanizmo traukių antgaliai ir kitos važiuoklės detalės. „Vairuotojai pakelėje tikrai yra matę stovinčius automobilius su iškreiptais ratais. Priekinė transporto priemonių dalis yra jautresnė, todėl joje dažniau įvyksta šie sudėtingi gedimai”, – sako draudimo bendrovės atstovas.
Atliekant automobilio važiuoklės apžiūrą, A. Gučiaus teigimu, specialistai turėtų įvertinti skirtingų jos elementų laisvumą, apsauginių gumų būklę. „Ypatingą dėmesį reikėtų skriti amortizatoriams, nes jie atlieka itin svarbų vaidmenį, kad automobilis nenuslystų nuo kelio. Deja, didžioji dalis vairuotojų amortizatorius keisti yra įpratę tik tuomet, kai pamato per juos besisunkiantį tepalą ar kitais būdais pastebi, kad jie yra nebesandarūs. Dar dažniau – kai vairuotojo ausis pasiekia iš automobilio sklindantys nemalonūs pašaliniai garsai”, – kalba draudikas. Jis pataria bent kartą per metus automobilių remonto dirbtuvėse patikrinti, kaip transporto priemonės amortizatoriais absorbuoja kelio nelygumus.
Dėl stabdžių kaladėlių ir diskų atvyksta dažniausiai
Transporto priemonių remonto ir priežiūros paslaugas teikiančios bendrovės „AutoAkstė“ direktorius Algimantas Akstinas atkreipia dėmesį, kad nemaža dalis mūsų šalies vairuotojų į automobilio važiuoklės būklę dar žiūri pro pirštus. „Dauguma transporto priemonių savininkų pas mus atvyksta dėl techninės apžiūros metu nustatytų pažeidimų. Joje vairo, važiuoklės ir stabdžių sistemos pakitimai yra vertinami griežtai. Todėl vairuotojas, kas pusmetį vykdamas į remonto dirbtuves keisti automobilio padangų, turėtų tuo pačiu pasitikrinti ir transporto priemonės važiuoklę”, – pataria A. Akstinas.
Pasak jo, jei automobilyje neatsiranda pašalinių garsų, triukšmo ar netikėto supimo, toks periodiškumas užtikrins saugų transporto priemonės eksploatavimą.
A.Akstino teigimu, vairuotojai dažniausiai atvyksta keisti susidėvėjusių stabdžių kaladėlių ar diskų, įvairių guminių įvorių bei traukių antgalių. „Vairo kolonėlių ir sankabų gedimai taip pat yra dažna būtino važiuoklės remonto priežastis. Neretai atsiranda automatinių pavarų dėžių eksploatavimo problemos“, – vardija automobilių remonto dirbtuvių vadovas. Jis atkreipia dėmesį, kad transporto priemonės kasdien tampa vis išmanesnės, todėl vis daugiau pasitaiko sudėtingesnių elektrinių gedimų.
Pasak A. Akstino, kai automobilio vairą „traukia“ į vieną pusę, stabdant atsiranda vibracijos, o važiuojant nelygiu keliu stipriau nei visada juntami jo nelygumai, pailgėja stabdymo kelias, tuomet išauga eismo nelaimės rizika. „Tokiais atvejais vairuotojai turėtų nedelsti ir vykti į remonto dirbtuves“, – sako bendrovės „AutoAkstė“ direktorius.
Pagalbos kelyje prireikia ir pavasarį
Techninės pagalbos įmonės „RedGo Lithuania“ vadovas Ignas Krasauskas pateikia informaciją, kad su važiuoklės problemomis yra susiję apie 5 proc. visų pagalbos kelyje iškvietimų.
„Šiuos gedimus labiau lemia ne sezoniškumo įtaka, o automobilio netinkama arba nepakankama priežiūra. Ne visi automobilių savininkai gali suprasti, kad transporto priemonės važiuoklė netvarkinga – joje atsirado laisvumas ar pašalinių garsų, o tai gali baigtis rimtu įvykiu kelyje, pavyzdžiui, išsinėrusiu automobilio šarnyru. Todėl profilaktinė ir laiku atliekama automobilio patikra ir remontas servise gali padėti išvengti šių nemalonių situacijų“, – sako I. Krasauskas.
Pasak techninės pagalbos įmonės vadovo, daug iškvietimų pavasarį yra susiję su ratlankių ir padangų pažeidimais. Jie sudaro apie 14 proc. visų pagalbos kelyje iškvietimų. „Fiksuojame ir augančius elektrinio rankinio stabdžio gedimus“, – sako I.Krasauskas.
Lietuvoje daugėja nevairuojančių žmonių: priežastys – nuo alternatyvų automobiliui iki baimės
Kaimynų eibės: gyventojai dažniausiai nukenčia nuo triukšmo ir užpylimų
Vaizdas prie vairo: kodėl būtina stebėti aplinką 360 laipsnių kampu
Sezoninis vairuotojų galvos skausmas – paukščiai ir graužikai
Bogdanas Benczakas palieka „Gjensidige“
Atostogų kelionės automobiliu: kodėl vairuojant svarbus rankų sulenkimas ir galvos atrama
Draudimo platformos „Man ramu“ įkūrėjas: „Saugumas visų pirma turėtų būti asmeninis reikalas – turėtume patys daugiau dėmesio skirti apsisaugojimui nuo stichijų“
Tik dabar pradeda aiškėti audros ir liūties padaryti nuostoliai: skaičiuojami milijonais
Darbas be atostogų: kuo jis baigiasi ir ką apie tai sako gydytoja
Didžiausias Lietuvoje startuolių ekosistemos renginys „Startup Fair. Pulse 2024“ į Vilnių šiemet pritraukė virš 4000 dalyvių ir 300 investuotojų iš...
Pietų Ispanijoje, tarp Marbeljos, Esteponos ir Benahaviso miestų plytintis regionas jau gana seniai yra įgavęs „Auksinio trikampio“ pavadinimą. Pačiame Andalūzijos...
Viena didžiausių lenktai klijuotos faneros gamintojų Europoje, Klaipėdos rajone Plikių kaime veikianti „Sakuonos“ gamykla, ateityje planuoja asortimento ir gamybos apimčių...
Baltijos šalių turizmo rinkos lyderė „Novaturo“ grupė skelbia, kad nuo spalio 7 d. bendrovės finansų direktoriaus pareigas pradės eiti Darius...
Nors kibernetinių atakų skaičius Šiaurės Europoje nuo pernai išaugo beveik penkis kartus, jas atremti 2024 metų pradžioje buvo pasirengęs tik...
Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...