Sekite naujienas

Auto

Lietuvoje vis daugiau hibridinių automobilių: ar mokame juos prižiūrėti?

L

Paskelbta

-

Per penkerius metus hibridinių automobilių skaičius Lietuvoje išaugo daugiau nei dvigubai – nuo 35 tūkst. 2019 m. iki 80 tūkst. 2024 m. Lietuvoje vis dar galima gauti kompensacinę išmoką įsigyjant mažiau taršų automobilį, tad, tikėtina kad šių transporto priemonių ir toliau daugės. Vis dėlto, kaip kurie vairuotojai, persėdę prie hibridinio automobilio vairo vis dar nustemba, kad nuo vidaus degimo varikliu varomo automobilio hibridas skiriasi ne tik įmontuota baterija – esama ir kitų hibridinio ypatybių, dėl kurių jo priežiūra kiek kitokia.

Reklama

Baterijos ir elektros sistemos priežiūrą – ne visuose servisuose

Kadangi hibridiniame automobilyje veikia aukštos įtampos baterija, reikia stebėti jos temperatūrą, veikimo efektyvumą ir kartais – programinės įrangos atnaujinimus. Kai kuriuose modeliuose baterija turi aušinimo sistemą, kuriai kas 5 metus arba kas 80 000–160 000 km (priklausomai nuo gamintojo nurodymų) gali reikėti keisti aušinimo skystį (dažnai vadinamą inverterio ar elektrinės pavaros aušinimo skysčiu). „Kai kurie klientai nustemba išgirdę, kad toks skystis yra ir kad jį atėjo laikas keisti“, – sako Vilniaus autoserviso automechanikas Ramūnas Vaitkus.

Pasak jo, ne hibridiniams automobiliams diagnostiką paprastai atliekančiose vietose ne visada būna reikiamos įrangos dirbti su aukštos įtampos sistemomis, kai kuriems specialistams dar vis trūksta žinių, kaip dirbti būtent su tokiomis sistemomis. Taigi, derėtų pasidomėti vietos, kurioje tvarkysite savo hibridą, kompetencija būtent hibridinių automobilių remonto srityje. Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui

Mažiau dylantys stabdžiai – proga sutaupyti

Gali kilti klausimas, kokių dar papildomų išlaidų hibrido priežiūrai gali prireikti. Visgi, hibridiniai automobiliai ne tik tausoja gamtą, bet ir jūsų išlaidas stabdžių remontui. Dėl stabdymo energijos regeneracijos (kaip žinia, hibridiniai automobiliai kaupia elektros energiją, kuri išgaunama stabdant ne stabdžiais, o elektros varikliu) stabdžių kaladėlės dėvisi lėčiau, tad jas reikia rečiau keisti.
Tokių automobilių stabdžių kaladėlės dažnai tarnauja net 80 000–120 000 km, bet tarnavimo laikas priklauso nuo vairavimo stiliaus, maršrutų (mieste ar užmiestyje) ir automobilio modelio. „Žinoma, reikia stebėti, ar regeneracija veikia tinkamai, tai yra, ar skydelyje matote energijos srautą“, – pasakoja automechanikas.

Hibridui netinka įprasta variklio alyva

carvertical VIN patikra

Hibridinio variklio (vidaus degimo dalies) variklio alyvą reikėtų keisti taip pat reguliariai, kaip ir įprastame automobilyje (kas 10 000–15 000 km arba kartą per metus), nors hibridai kartais važiuoja daugiau naudodami elektrą, todėl variklis mažiau dirba. Vis dėlto, hibridinis variklis dažnai dirba trumpais ciklais ir žemoje temperatūroje, todėl labai svarbu naudoti gamyklos rekomenduotą alyvą, kuri gerai veikia šaltuoju režimu (dažnai – 0W-20 ar net 0W-8). 87 proc. Vilniaus biurų dominuoja hibridinio darbo modelis, norintiems sugrąžinti darbuotojus į biurus reikės pasistengti

„Kuo pažangesnė hibridinė sistema, tuo šie reikalavimai griežtesni, – sako „TotalEnergies“ atstovas Adamas Husiatinskis. – Hibridams skirta alyva turi turėti tinkamus priedus, apsaugančius nuo dilimo, kurie veikia ir žemesnėse temperatūrose. Alyva turi būti suderinama su ekologiškais priedais ir atspari oksidacijai ar tirštėjimui“.

Jis priduria, kad priklausomai nuo hibridinės sistemos metų, pastarajai tinka ir skirtinga alyva. Pavyzdžiui, senesnėms sistemoms tiktų jų gamybos tepalai Quartz 9000 XTRA 0W-8, o naujausioms sistemoms jau visai kiti, Quartz Ineo XTRA DYNAMICS 0W-20. Ekspertas atskleidė, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemos sezonui

Hibridas ar nehibridas?

Nors tiek įprastuose, tiek hibridiniuose automobiliuose reikia reguliariai keisti filtrus (oro, alyvos, salono), aušinimo skystį, galima teigti, kad hibridinis automobilis – tai ne tik ekologiškesnis pasirinkimas, bet ir technologiškai pažangesnė transporto priemonė, reikalaujanti specifinės priežiūros. Hibridinio darbo realybė

Nors kai kurios eksploatacijos išlaidos, kaip stabdžių kaladėlių keitimas, gali būti retesnės, kitos – tokios kaip tinkamos alyvos naudojimas ar baterijos aušinimo sistemos priežiūra – reikalauja papildomo dėmesio.

„Svarbu ne tik rinktis hibridą atsakingai, bet ir pasirūpinti, kad jį prižiūrėtų profesionalai, išmanantys šios technologijos subtilybes. Tik taip galima užtikrinti ilgaamžį ir sklandų automobilio veikimą“, – sako „TotalEnergies“ atstovas.

Šaltasis sezonas: kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |