Sekite naujienas

Auto

Transporto priemonių gaisrų statistika atskleidžia tikrąją realybę: elektromobiliai – žymiai saugesni

L

Paskelbta

-

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje kilus diskusijoms dėl kelių užsidegusių elektromobilių, vėl pasigirdo nuogąstavimų dėl jų saugumo. Tačiau ar tikrai elektromobiliai yra pavojingesni už įprastus automobilius su vidaus degimo varikliais? Duomenys rodo, kad tokios baimės nepagrįstos.

Reklama

„Visuomenėje natūraliai kyla didesnis ažiotažas, kai užsidega elektromobilis, nes tai vis dar yra palyginti nauja technologija ir kiekvienas incidentas greitai atsiduria dėmesio centre. Tačiau svarbu suprasti, kad elektromobilių gaisrai yra gerokai retesni, nei vidaus degimo variklių automobilių, o dalis užsidegimų net nėra susiję su baterijomis“, – teigia žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis.

Tradiciniai liepsnoja dažniau

Šių metų vasarį paskelbtoje Europos Komisijos Alternatyviųjų degalų observatorijos (AFO) ataskaitoje apie elektromobilių saugumą teigiama, kad apskritai elektromobilių gaisrai yra 8–10 kartų retesni nei automobilių su vidaus degimo varikliais.

Tokius duomenis patvirtina ir atskirų šalių statistika. Pavyzdžiui, Švedijos socialinės saugos ir pasirengimo tarnybos duomenimis, 2022 m. šalyje buvo užfiksuoti tik 24 elektromobilių gaisrai, kurie sudarė 0,004 proc. nuo visų šalyje registruotų elektra varomų transporto priemonių. Tuo metu benzininių ir dyzelinių automobilių gaisrų rodiklis buvo žymiai didesnis ir siekė 0,08 procento. Palygino elektromobilius ir automobilius su vidaus degimo varikliais

Kaimyninės Lenkijos duomenys už praėjusius metus taip pat rodo, kad elektromobiliai yra saugesni nei tradiciniai automobiliai ir užsidega 14 proc. rečiau. Pernai Lenkijoje tūkstančiui elektromobilių teko 0,372 užsidegimų, kai tradicinėms transporto priemonėms – 0,424.

„Šie skaičiai kalba patys už save. Nors elektromobilių skaičius keliuose sparčiai auga, jų gaisrų statistika išlieka gerokai mažesnė nei tradicinių automobilių. Tai paneigia mitą apie išskirtinį elektromobilių pavojų. Svarbu nepasiduoti emocijoms ir remtis faktais, o ne atskirais pavieniais atvejais“, – pabrėžia T. Žilionis.

Jis ypač atkreipia dėmesį, kad ne kiekvienas elektromobilio užsidegimas reiškia baterijos gedimą. Dažnai gaisrai kyla dėl įvairių elektronikos gedimų ar kitų sistemų problemų, kurios lygiai taip pat gali paveikti ir vidaus degimo varikliais varomus automobilius. Tokie incidentai neturėtų būti automatiškai priskiriami vien elektromobilių specifikai ir kelti paniką dėl visos technologijos.

„Neracionalu dėl pavienių elektronikos gedimų, kurie gali nutikti bet kuriame automobilyje, kaltinti visą elektromobilių technologiją. Juk kai dėl trumpojo jungimo elektros sistemoje užsidega tradicinis automobilis, niekas nedaro išvados, kad visi automobiliai su vidaus degimo varikliais yra nesaugūs. Tą patį principą turėtume taikyti ir elektromobiliam“, – sako T. Žilionis. Automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau

Reklama

Prižiūrima infrastruktūra – nepavojinga

Kitas svarbus aspektas – elektromobilių įkrovimo saugumas. Nors kai kurios elektromobiliuose montuojamos ličio jonų baterijos pasižymi termiškai nestabilia chemine sudėtimi, daugelis gaisrų, susijusių su įkrovimu, įvyksta dėl netinkamai prižiūrėtos infrastruktūros ar vartotojų klaidų.

„Viešojoje erdvėje kartais girdimos istorijos apie degančius elektromobilius įkrovimo metu, tačiau didžioji dauguma šių incidentų susiję ne su pačiu elektromobiliu, o su netinkamai įrengta ar prižiūrima įkrovimo infrastruktūra, pavyzdžiui, senais, netvarkingais elektros tinklais namuose, nekokybiškais įkrovimo laidais ar neteisingu įkroviklių pasirinkimu. Todėl savo klientams visuomet akcentuojame, kad įkrovimo stotelės turi būti įrengiamos profesionalų ir atitikti visus saugumo standartus,“ – pabrėžia žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas.  Išmanūs namai – ne tik patogesni, bet ir kur kas saugesni

Pasak jo, elektromobilių, kaip ir tradicinių automobilių, saugumas yra griežtai kontroliuojamas tiek priežiūros institucijų, tiek pačių gamintojų, todėl naudojant tinkamą įrangą ir laikantis rekomendacijų tikrai nereikia baimintis, kad elektromobilis ar stotelė įkrovimo metu užsiliepsnos. Viešojo „Enefit“ įkrovimo stotelės taip pat yra reguliariai tikrinamos fiziškai bei 24 valandas per parą stebimos nuotoliniu būdu, todėl vairuotojai kraudami savo transporto priemones gali jaustis visiškai saugūs.  Šildymo sezonui prasidėjus – perspėjimas individualių namų savininkams

„Objektyvūs duomenys rodo, kad elektromobiliai nėra nesaugi transporto priemonė. Priešingai, jų gaisrų tikimybė yra gerokai mažesnė nei tradicinių automobilių, o daugelis incidentų kyla dėl kitų priežasčių, nesusijusių su pačia elektromobilio technologija“, – sako T. Žilionis.

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Verslas22 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas23 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas1 d. prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams1 d. prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas2 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |