Sekite naujienas

Dirbtinis intelektas

Pirmieji Lietuvoje integravo „ChatGPT“ verslo valdymo sistemose: žada perversmą duomenų analizėje

L

Paskelbta

-

Verslo valdymo sistemų kūrėja „Labbis“ savo sistemose integravo šįmet itin didelio populiarumo pasaulyje sulaukusią „ChatGPT“ programą. Pasak įmonių grupės atstovų, ši integracija verslams padės didinti konkurencingumą, dirbti efektyviau, taupyti laiką, finansus bei priimti tikslesnius sprendimus. Ką tik paleista testinė sistemos versija, o jau kitų metų pirmame ketvirtyje šiais fukcionalumais galės naudotis ir „Labbis“ sistemų klientai.

Reklama

JAV bendrovės „OpenAI“ pernai lapkritį išleistas pokalbių robotas „ChatGPT“ per šiuos metus sulaukė stulbinančios sėkmės. Jau sausį jis tapo populiariausia visų laikų parsisiųsta programa, o dabar juo kas savaitę naudojasi 100 mln. aktyvių vartotojų. „ChatGPT“ teikiamus privalumus suskubo išnaudoti ne tik pavieniai vartotojai, bet ir verslas. Šįmet „OpenAI“ pasaulio įmonėms suteikė įrankius, kurie leido pokalbių robotą integruoti ir į atskirų įmonių sistemas. Verslo valdymo sistemų ateitis

Sunkiausia buvo sukurti algoritmą

Verslo valdymo sistemas kurianti įmonių grupė „Labbis“ „ChatGPT“ integraciją užbaigė praėjusią savaitę. Jos IT vadovo Andrejaus Prožogos teigimu, tai yra pirmasis sėkmingas verslo valdymo sistemos (angl. ERP) integracijos su „ChatGPT“ atvejis Lietuvoje.

„Dirbtinis intelektas jau netolimoje ateityje taps neatsiejama kasdieninių verslo procesų dalimi, taigi verslas turėtų nemiegoti ir jau dabar išnaudoti dirbtinio intelekto privalumus. „ChatGPT“ integracija su mūsų sistemomis klientams leidžia pasinaudoti pasaulyje jau išbandytais ir patvirtintais sprendimais, kurie optimizuoja veiklą, taupo tiek žmogiškuosius, tiek finansinius resursus ir didina darbo našumą“, – pasakoja A. Prožoga. „Citadele“ banko 2023 m. antro ketvirčio ir pirmo pusmečio rezultatai

Jis paaiškina, kad visos verslo sistemos veikia tokiu pačiu principu: iš duomenų srauto gaunama informacija, o po to formuojamas galutinis rezultatas, dažnu atveju tai būna ataskaita. Pagrindinis „ChatGPT“ privalumas yra galutinio rezultato išaiškinimas: „Labbio“ atveju tai reiškia, kad klientas galės sužinoti ne tik ataskaitos naudą verslui, bet ir iš kokių pirminių duomenų šaltinių ar informacijos rinkinių buvo sugeneruoti ataskaitoje pateikti skaičiavimai ar kitokie rezultatai. Pasak A. Prožogos, verslui galimybė greitai ir aiškiai sužinoti apie ataskaitų turinį bei kokie duomenys vieni kitiems daro įtaką leidžia priimti tikslesnius sprendimus ir dirbti kur kas efektyviau.

„Savo sistemose esame sudarę galimybę formuoti ne tik automatizuotas ataskaitas, bet ir jas personalizuoti bei savarankiškai eksperimentuoti su duomenimis. Todėl realiu laiku gauti paaiškinimus apie savo atliktus veiksmus ar susikurtas ataskaitas tampa būtinybe“, – teigia „Labbio“ IT vadovas.

carvertical VIN patikra

Fokusas – saugumas

Pasak jo, komandai iššūkis buvo ne įdiegti „ChatGPT“ integraciją, o sukurti reikiamą algoritmą, kuris užtikrintų klientų duomenų saugumą.

„Algoritmas sukurtas ne tik turimų ataskaitų, bet kiekvienoje ataskaitoje esančių nustatymų, taip pat – filtrų, formulių rūšiavimo ir grupavimo variacijų pagrindu. Kitaip tariant, į mūsų kuriamą algoritmą įdiegėme daugybę informacijos – daugiau nei 200.000 skirtingų duomenų pateikimo vartotojui scenarijų ir duomenų pjūvių“, – sako „Labbio“ IT vadovas. „ChatGPT“ magija blėsta

Jis priduria, kad bendrovės klientų duomenys naudojant šią programą nėra perduodami į „ChatGPT“ serverius. Kadangi su „ChatGPT“ keičiamasi tik algoritmu, visi „Labbio“ klientų duomenys saugiai lieka „Labbio“ sistemoje.

Vysto toliau

„Labbis“ „ChatGPT“ integraciją planuoja užbaigti per artimiausią ketvirtį. Pasak A. Prožogos, nekyla abejonių, kad „OpenAI“ ir toliau tobulins pokalbių robotą ir į jį integruos naujų funkcijų – jau kitąmet planuojama išleisti gerokai pažangesnę, penktąją „ChatGPT“ versiją. Tai taip pat reikš, kad atnaujinimai pasieks ir „Labbio“ verslo valdymo sistemas. „Facebook“ naujienų srautas nuvilia?

Pašnekovas pažymi, kad „ChatGPT“ integracija „Labbis“ neapsiribos – įmonių grupė jau kuris laikas ieško ir kitų naujų dirbtinio intelekto įdarbinimo būdų. Tai jai padeda daryti sava patyrusių programuotojų komanda, kurios kuriami sprendimai leidžia greičiau integruoti naujoves ir prisitaikyti prie individualių poreikių. Be to, „Labbis“ jau daugelį metų yra „Microsoft“ partneris, todėl nuolatos gauna naujausius įrankius.

„Šiuo metu aktyviai dirbame prie dar vienos dirbtinio intelekto panaudojimo srities – užsakymų automatizavimo. Nors šis projektas dar yra tik eksperimentinėje stadijoje, jis netolimoje ateityje padės įmonėms didinti vykdomų pirkimų efektyvumą ir mažinti jų sąnaudas. Jau esame paruošę duomenų rinkinius, kurių reikia sukurti tokiam įrankiui, todėl intensyviai dirbame prie šio projekto“, – pažymi A. Prožoga. Ar dirbtinis intelektas gali pamatuoti mūsų laimę?

Naujienos

Ekspertai

Ekspertai4 val prieš

Kas sutaupo, o kas permoka: beveik pusė lietuvių nesidomi elektros tiekėjų pasiūlymais

Jei tokios frazės kaip „elektros perdavimo dedamoji“ ar „viešuosius interesus atitinkančios paslaugos“ jums skamba kaip užsienio kalba, žinokite, kad esate...

Ekspertai4 d. prieš

Ekspertai pataria: renkantis būstą įvertinkite ir miesto plėtros planus

Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...

Ekspertai6 d. prieš

Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią: „išėjimą į barą skaičiuodavau padangomis“

Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...

Ekspertai6 d. prieš

Apklausa: lietuviai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos, latviai ir estai – dėl maisto kainų

„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...

Ekspertai1 savaitė prieš

Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“

Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |