Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
By
LukasDirbtinio intelekto (DI) technologijos jau tapo tokios pažangios, kad kai kuriais atvejais gali net suklaidinti. Pavyzdžiui, socialinio tinklo „TikTok“ vartotojus DI jau ne kartą apgavo apsimesdamas žymiu žmogumi. Būtent dėl šios priežasties „TikTok“ neseniai įpareigojo kūrėjus specialiai pažymėti visą turinį, kuriame naudojamas DI. Anot ekspertės, ši naujovė padeda lengviau atskirti galimai klaidingą informaciją, o nepaisantys taisyklės gali sulaukti pasekmių.
DI gali ir klaidinti
Žinią apie tokį atnaujinimą „TikTok“ paskelbė savo tinklaraštyje. Pasak platformos kūrėjų, kadangi vis daugiau vartotojų naudojasi DI privalumais savo turinio kūrybiškumui didinti, atsirado poreikis didesniam turinio skaidrumui. Nuo šiol visi platformos vaizdo įrašai, kuriuose garsas ar vaizdas yra patobulintas DI technologijomis, turi būti pažymėtas. „TikTok“ taip pat jau ieško būdų, kaip tokį turinį pažymėti automatiškai.
„Dirbtinis intelektas suteikia neįtikėtinų kūrybinių galimybių, tačiau gali ir suklaidinti žmones – neretai sunku atskirti, kad turinys buvo sukurtas ar redaguotas naudojant DI. Šią problemą padeda spręsti turinio ženklinimas, kuris platformos naudotojams aiškiai nurodo, kada turinys yra pakeistas. Tai bus panašu į veido filtrų naudojimo žymas „Instagram“ istorijose, kurios taip pat padeda atskirti nerealią žmogaus išvaizdą“, – sako Justina Antropik, „Tele2“ skaitmeninio turinio vadovė.
Pasak jos, „TikTok“ naudotojai jau ne kartą buvo suklaidinti itin tikroviško DI turinio. Pavyzdžiui, visai neseniai garsaus atlikėjo Drake gerbėjai platformoje galėjo išvysti trumpą vaizdo įrašą su daina, kurią atlieka, atrodytų, pats Drake.
„Daina buvo išleista su vaizdo įrašu. Šiame įraše Drake vaikšto, atlieka įvairius judesius – niekuo nesiskiria nuo tikrosios asmenybės. Tačiau iš tiesų visas šis turinys yra sugeneruotas dirbtinio intelekto – pats Drake nei rašė ir įdainavo kūrinį, nei filmavosi jo vaizdo klipe. Su panašia situacija susidūrė ir dainininkės Taylor Swift fanai. Šie DI „klonavimo“ įrankiu sukurti įrašai buvo peržiūrėti milijonus kartų ir galėjo suklaidinti daug vartotojų“, – tikina J. Antropik.
Nepaisantiems taisyklių – pasekmės
„TikTok“ naudotojai jau šių metų pradžioje buvo supažindinti su nauja politika, kuri skatino žymėti su dirbtiniu intelektu sukurtą turinį, tačiau dalis kūrėjų jos nepaisė. Nuo šiol visiems turinio kūrėjams žymėjimas yra privalomas. Publikuojant turinį, būtina pasinaudoti specialia ženklinimo funkcija. Platformos naudotojai žymėjimą gali matyti vaizdo įrašo aprašyme ekrano apačioje po naudotojo vardu.
Pasak J. Antropik, nors kai kurie kūrėjai gali bandyti išsisukinėti nuo naujosios taisyklės, „TikTok“ įspėja apie galimas pasekmes. „Platforma pasilieka teisę be įspėjimo pašalinti su DI sukurtą turinį, kuris nėra specialiai pažymėtas. Toks turinys vertinamas kaip naudotojus klaidinanti informacija“, – sako J. Antropik.
Be to, „TikTok“ nusprendė žymėti arba pervardinti savo kuriamus veido filtrus, kurie sukurti naudojant DI. To paties platforma reikalaus ir iš kitų veido filtrų kūrėjų.
Naujoje „Pildyk“ kalėdinėje reklamoje prakalbo ir zuikis, ir vilkas: atskleidė, kad pasidarbavo ir dirbtinis intelektas
Coca-Cola Kalėdos ir JK orientyrai
RRT ataskaita: „Tele2“ ir toliau turi daugiausiai klientų Lietuvoje, auga duomenų vartojimas
Lietuviai rudenį keliavo kitaip: didieji duomenys rodo prioritetą egzotinėms kryptims ir vienam laikotarpiui
Dirbtinis intelektas mokykloje: kam su juo kovoti, jei galime išnaudoti?
Vilniaus mamuto istorija: kaip šiandien atrodytų Antakalnis, jei mamutai nebūtų išnykę?
Dirbtinis intelektas ir erdvinė kompiuterija – ką šioms rinkoms žada 2024 m.
Superherojų sodo skulptūros
„Tele2“ kalėdinės reklamos herojai atsakė į amžinąjį klausimą – kas yra tikroji laimė?
Atėjusi žiema atsineša ne tik minkštą sniegą ir Kalėdas, bet ir tamsą, kuri veikia nuotaiką bei darbingumą. Šviesos poveikis žmogaus...
Dirbti ir vystyti verslą saulėtoje Ispanijoje gali būti ne vieno lietuvio svajonė. Ją prieš šešerius metus įgyvendino Sonata Norkienė, šiuo...
Pasaulinės 5G plėtros šiemet nesugebėjo sulėtinti nei ekonominiai iššūkiai, nei geopolitiniai neramumai. Neseniai paskelbto „Ericsson Mobility Report“ tyrimo duomenimis, 2023...
Praėjusiais metais persistengiau. Tad šiais metais ruošiantis šventėms tikrai pataupysiu ir išlaidausiu protingiau. Tikėtina, jog tai yra situacija bent kartą...
Atsižvelgdami į tai, kiek vaikų ir paauglių visame pasaulyje susiduria su sveikatos problemomis, mobiliuosius žaidimus kurianti studija ,,Estoty Vilnius“, bendradarbiaudama...
Grožio pasaulyje dirbanti Deimantė Gelgutienė atlieka SPA ritualus veidui ir kūnui, konsultuoja kosmetologes ir SPA centrus. Trenerė savo veiklas derina...
„SME Finance“ įmonė šiuo metu didžiausia Baltijos šalyse nebankinio finansavimo technologijų platforma, suteikusi finansavimą už daugiau nei 1,5 mlrd. eurų,...
Domantui Dulkei dabar pats darbymetis. Pirkitpadangas.lt vadovas neslepia, kad jo verslas – labai sezoninis, o artėjant šaltajam metų sezonui ateina...
Už „Taupykite savo laiką“ šūkiu besivadovaujančios logistikos kompanijos „Onzė“ vairo – veikli moteris, mama, kuri nebijo rizikuoti, bandyti ir imti...
Dažnai šeimoje atsiradus vaikui suaugusieji tarsi pameta galvas. Ir ne tik tėvai, bet ir seneliai bei kiti giminaičiai. Žaislai namuose...