Sekite naujienas

Ekspertai

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Paskelbta

-

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai.

„Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug naujų kelio defektų. Asfalte atsiveriančios duobės kiekvienais metais vairuotojams paspendžia spąstus. Šis laikotarpis prasidėjo prieš kelias savaites. Statistika rodo, kad tokios eismo nelaimės labai priklauso ir nuo oro sąlygų bei paros meto, pavyzdžiui, tamsiu metu ir dar lyjant sunku įvertinti kelio dangą, pastebėti duobes ir laiku jų išvengti. Be to, dėl kritulių jos užsipildo vandeniu ir yra itin sunkiai pastebimos, todėl net ir žinomu maršrutu per balas važiuoti reiktų labai atsargiai“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige” Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Pasak V. Katilienės, dažniausi įvažiavimo į duobę padariniai – sudraskyta ar pramušta padanga ir sulankstytas ar sutrūkęs ratlankis. „Jei padanga nėra pramušama, joje gali susiformuoti gumbas, kuris vėliau sprogsta. Dažnai išsineria automobilio pakabos ar net pažeidžiama rato geometrija. Pataikius į duobę gali būti prakirstas karteris, radiatorius. Be to, pasitaiko elementų, kurie sumontuoti po bamperiu, sugadinimo, saugos oro pagalvių suveikimo, o taip pat jautrių sistemų sugadinimo atvejų. Retesniais atvejais įlinksta amortizatoriai ar išlūžta atramos, į kurias jie remiasi“, – vardija draudimo bendrovės atstovė.

„Gjensidige” duomenimis, 2022-2023 metais draudimo bendrovė Lietuvoje atlygino beveik 300 tūkst. eurų draudimo išmokų po eismo įvykių, susijusių su duobėmis. Daugiausia tokių eismo nelaimių per pastaruosius dvejus metus buvo užfiksuota vasario mėnesį. Daugiausiai pranešimų apie vairuotojų patirtas žalas dėl duobių kelyje gauta iš dviejų didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus ir Kauno. Kituose miestuose tokių eismo nelaimių – net iki penkių kartų mažiau.

Didžiausia išmoka – beveik 7 tūkst. eurų, kai transporto priemonė, pataikiusi į duobę, nuslydo nuo kelio. Panaši suma išmokėta po eismo nelaimės, kai važiuodamas antrąja juosta vairuotojas bandė išvengti susidūrimo su į kelią išbėgusia stirna ir metėsi kairėn, pataikydamas į duobę, grįžtant į tą pačią eismo juostą, transporto priemonės ratas ir dugnas į duobę trenkėsi dar kartą.

V. Katilienės teigimu, dažnai po smūgio į duobę automobilį reikia transportuoti papildomomis priemonėmis, nes juo važiuoti jau negalima. „Tokiais atvejais vairuotojams reikėtų išsikviesti pagalbą kelyje, kuri nugabens transporto priemonę į remonto dirbtuves. Tuo tarpu automobilio ekipažas galės nemokamai nuvykti į vietą, kur padangos bus pakeistos, pasinaudoti pakaitinio automobilio paslauga arba taksi nemokamai parvykti į namus”, – apie pagalbos kelyje sprendimus kalba draudikė.

Tačiau, pasak V. Katilienės, draudimo išmokos galima tikėtis ne visuomet: „Ji mokama dėl bet kokio transporto priemonės sugadinimo, įvykusio tiesiogiai, staiga ir netikėtai, išskyrus draudimo taisyklėse numatytus nedraudiminius atvejus, pavyzdžiui, transporto priemonę vairavo asmuo, neturintis teisės jos vairuoti, transporto priemonė dalyvavo lenktynėse, buvo naudojama mokymui vairuoti ir pan.“

Jei kasko draudimo liudijime numatyta išskaita, pasak draudikės, klientams patartina kruopščiai užfiksuoti įvykį nuotraukose, filmuotoje medžiagoje. „Derėtų padaryti ne tik sugadinimų nuotraukas, bet ir nufotografuoti bendrą įvykio vietos planą, kad būtų galima kuo tiksliau identifikuoti įvykio vietą, matyti, jog duobė nebuvo pažymėta kelio ženklais, atitverta ar panašiai“, – pataria V. Katilienė.

Pavykus įrodyti, kad vairuotojas negalėjo išvengti duobės ir dėl to yra atsakingas kelio savininkas, klientui išskaita nebus taikoma.

Pagal Lietuvos teisės aktus, savivaldybių funkcijoms priskirta vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūra, taisymas, tiesimas bei saugaus eismo organizavimas. Neturintys kasko draudimo dėl žalos atlyginimo gali kreiptis į savivaldybę.

 

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos3 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas4 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai5 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai5 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |