Sekite naujienas

Lietuvoje

Valstybės valdomų įmonių pagalba sprendžiant koronaviruso krizę

Paskelbta

-

Koronaviruso pandemijos krizei spręsti ir neišvengiamiems jos padariniams Lietuvoje mažinti susitelkė ne tik visuomeninės organizacijos, dosniai paramą dalinantis privatus verslas, bet ir valstybės valdomos įmonės (VVĮ). Valdymo koordinavimo centras primena apie VVĮ iniciatyvas, reikšmingai prisidedančias prie koronaviruso iššūkių sprendimo.

„Šiuo sudėtingu laikotarpiu valstybės valdomos įmonės kaip ir privataus kapitalo verslas susiduria su dideliais iššūkiais. Dauguma VVĮ vykdo valstybės pavestas socialines funkcijas (specialiuosius įpareigojimus) ir užtikrina tolesnį jų vykdymą nepaisant radikaliai besikeičiančių aplinkos sąlygų. Ne gana to, dalis VVĮ, pasitelkdamos savo infrastruktūrą ir resursus, rodo aukštą socialinės atsakomybės brandą ir ryžtingai imasi papildomų iniciatyvų, padedančių valdyti koronaviruso pandemijos krizę.

Baigiantis pirmajam karantino mėnesiui, norėtume apžvelgti ir priminti apie VVĮ indėlį, sprendžiant užklupusią koronaviruso krizę“, – pažymi Valdymo koordinavimo centro funkcijas atliekančios viešosios įstaigos „Stebėsenos ir prognozių agentūra“ direktorius Vidas Danielius.

Reikšmingiausi viešai skelbti VVĮ darbai ir iniciatyvos, kurios padeda mažinti koronaviruso krizės padarinius:

⦁ „Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupei priklausanti keleivių vežimo bendrovė „LG Keleiviams“ padėjo specialiuoju traukiniu savo namus pasiekti  Vokietijos-Lenkijos pasienyje užstrigusiems lietuviams, taip pat  iš Ukrainos namo  galėjo sugrįžti lietuviai latviai ir estai, tokia galimybė buvo sudaryta ir Lietuvoje buvusiems ukrainiečiams, kurie dėl uždarytų sienų negalėjo parvykti į namus. Praėjusį šeštadienį  į Lietuvą geležinkeliu atvyko apsaugos  priemonių medikams krovinys iš Kinijos. Visa medicininių priemonių siuntos logistikos grandine – tiekimu ir pervežimu rūpinosi „Lietuvos geležinkelių“ atstovybė Kinijoje.

⦁ Energetikos bendrovė „Ignitis grupė“ visiems savo klientams, kurie susiduria su finansiniais nesklandumais įvesto karantino metu, yra sudariusi  lengvatines atsiskaitymo už paslaugas sąlygas. Taip pat ⦁ panaikinti aptarnavimo mokesčiai už savitarnos platformoje  e.ignitis.lt atliekamas įmokas.

⦁ Valstybės įmonė „Lietuvos oro uostai“ savo verslo partneriams pasiūlė pagalbos paketą, kuris ženkliai lengvina komercines patalpų nuomos ir kitas sąlygas karantino laikotarpiu. Lengvata galės pasinaudoti Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose veikiančios „Duty free“ ir kitos parduotuvės, antžeminio aptarnavimo įmonės, automobilių nuomos paslaugų teikėjai, automobilių aikštelių operatoriai ir kiti verslai, kurių veikla sustojo dėl nevykstančių reguliarių skrydžių.

⦁ Lietuvos paštas ⦁ paskirstė ir po pagrindines Lietuvos ligonines išvežiojo iš Kinijos atkeliavusias siuntas su apsauginėmis priemonėmis, reagentais. Karantino metu siekiant palengvinti gaunamų pašto siuntų atsiėmimą ir mažinti socialinį kontaktą su aplinkiniais žmonėmis, dalis gaunamų pašto siuntų yra ⦁ nukreipiamos į savitarnos terminalus.

⦁ Nacionalinė plėtros agentūra „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), bendradarbiaudama su Finansų ministerija bei Ekonomikos ir inovacijų ministerija, parengė ⦁ priemonių paketą, kuris padės įmonėms spręsti likvidumo ir finansines problemas, kylančias dėl COVID-19 pandemijos.

⦁ Viešųjų investicijų plėtros agentūra, prisidėdama prie neigiamų krizės padarinių mažinimo, verslui pasiūlė ⦁ ilgalaikes paskolas energiją tausojančioms priemonėms įsidiegti.

⦁ Licencijuota pavojingų atliekų tvarkymo įmonė „Toksika“  nemokamai renka medicinines atliekas iš trijų mobiliųjų koronaviruso testavimo punktų Vilniuje.

⦁ Valstybės nekilnojamąjį turtą valdanti ir jo priežiūrą užtikrinanti valstybės įmonė „Turto bankas“ kreipėsi į šalies savivaldybes su siūlymu pagal poreikį karantinui ir kitoms būtinosioms reikmėms ⦁ naudoti jos valdomas patalpas. Taip pat „Turto bankas“ yra paskelbęs, kad  neskaičiuos instituciniams ir privatiems klientams delspinigių už karantino laikotarpiu suteiktų paslaugų mokėjimo pradelsimus.

⦁ Registrų centas informavo, kad ⦁ šiais metais finansinių ataskaitų teikimo procesą vertins lanksčiai ir atsižvelgs į objektyvias priežastis, dėl kurių verslas ir organizacijos gali nespėti laiku pateikti ataskaitų. Asmenims, kuriems reikalinga Registro centrų išduodama  jungtinė pažyma, sudaryta galimybė ją gauti ir elektroniniu būdu ir taip išvengti nebūtino kontakto su kitais asmenimis.

⦁ Nuteistuosius įdarbinančios valstybės įmonės „Mūsų amatai“ iniciatyva yra pradėtos ⦁ siūti daugkartinio naudojimo apsauginės kaukės.

Apie Valdymo koordinavimo centrą

Valdymo koordinavimo centras yra Vyriausybės įsteigtas analitinis bei gerosios valdysenos principų įgyvendinimo centras, siekiantis užtikrinti nuoseklų ir profesionalų VVĮ valdymą. Centro vykdomos funkcijos apima platų VVĮ veiklos koordinavimo spektrą: nepriklausomų valdybos narių atranką, strateginių planų įgyvendinimo priežiūrą, analitinių ataskaitų rengimą ir VVĮ veiklos viešinimą, pagalbą formuojant VVĮ sektoriaus politiką bei konsultacijas gerosios valdysenos diegimo klausimais. Taip pat Valdymo koordinavimo centras stebi ir analizuoja bei reguliariai rengia apibendrintąsias SVĮ veiklos ataskaitas.

Valdymo koordinavimo centras atstovauja Lietuvą EBPO Valstybės nuosavybės ir privatizavimo praktikų darbo grupėje.

VšĮ „Stebėsenos ir prognozių agentūra“ savininkė yra valstybė.

Daugiau informacijos apie Valdymo koordinavimo centrą: www.vkc.sipa.lt

Reklama
Reklama

Naujienos

Reklama

Sekite naujienas

Video naujienos

Ekspertai

Verslo idėjos