Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
By
LukasArnoldas Žvinys, mobiliųjų žaidimų kūrimo studijos „Estoty Vilnius“ vykdomasis direktorius, Rytis Jadzevičius, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos Valdybos pirmininkas, vienas „LT Game Awards 2023“ organizatorių
Neseniai praūžė Lietuvos žaidimų kūrėjų industrijos pasididžiavimas – devintieji Lietuvos žaidimų industrijos apdovanojimai „LT Game Awards“. Kadaise buvusi nedidelė ir mažai matoma Lietuvos žaidimų kūrėjų bendruomenė šiandien – daugiau nei 2 500 darbuotojų burianti, intensyviai dirbanti ir kurianti tarptautinius produktus, žinomus viso pasaulio žaidėjų.
Prestižinis renginys, pritraukiantis svečių iš viso pasaulio
„LT Game Awards“ apdovanojimai nebe tokie, kokie buvo anksčiau – renginys per kelerius metus stipriai pasikeitė, patobulėjo, tapo labiau atviras publikai. Šiųmetis renginys surinko bene gausiausią būrį dalyvių per devynerius gyvavimo metus, apdovanojimai pirmą kartą transliuoti per televiziją, renginyje lankėsi ir valdžios atstovai Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė, Kultūros ministerijos Ministro patarėja Deimantė Zutelienė. Šis dėmesys parodo, kad pagaliau išaugome iš mokyklinio rūbo ir tapome prestižiniu, kasmet augančiu renginiu, kuriame susirenka ne tik industrijos atstovai, bet ir entuziastai. Net neabejoju, kad galime lygiuotis į kitus žinomiausius šalies renginius.
Renginį tobulinome semdamiesi gerosios praktikos užsienyje, o dabar patys užsieniečiai, sudalyvavę Lietuvos žaidimų apdovanojimuose, žavisi ir semiasi įkvėpimo iš mūsų. Praėjusiais metais turėjome svečių iš Europos Kūrėjų Konfederacijos, šiemet taip pat lankėsi svečių iš užsienio šalių – jiems mūsų organizuojamas renginys paliko labai didelį įspūdį, bandė panašų atkartoti ir savo šalyse.
Šių metų renginyje pristatyta per 40 2023 metais sukurtų mobiliųjų, kompiuterinių, konsolių, stalo ir kitų žaidimų, kurie varžėsi 11 kategorijų. Atsirado ir dvi naujos nominacijos – „Geriausias žaidimas vaikams“ ir „Metų žaidimų kultūros influenceris“. Taip pat turėjome specialų apdovanojimą už socialinį poveikį, kurį pelnė studija, prisidėjusi prie pagalbos žmonėms su negalia.
Vertinimo komisijoje – pripažinti tarptautiniai ekspertai
Žaidimų vertinimo komisijoje dirba ne tik įvairūs Lietuvos žaidimų industrijos atstovai, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos nariai, bet ir tarptautiniai svečiai. Šiemet komisijoje turėjome 23 narius, ji dar gausiau pasipildė tarptautiniais vardais – žaidimus vertino specialistai iš Taivano, Vokietijos, Latvijos bei kitų šalių. Komisiją papildė ir tokie žinomi vardai kaip André Bernhardt, kuris jau 25 metus yra stiprus Vokietijos žaidimų industrijos veikėjas, dirbantis nepriklausomu ekspertu, stalo žaidimų gildijos „Prototipas“ bendraįkūrėjas Tadas Kastanauskas, Marijam Didžgalvytė – kritikė, rašytoja ir lektorė, tyrinėjanti žaidimų industriją iš politinės ir kultūrinės pusės, vyresnysis „Apple“ platformų inžinierius įmonėje „Unity Technologies“, daugkartinis mentorius Petras Malinauskas bei kiti industrijai žinomi vardai.
Siekdami tinkamai įvertinti žaidimus, komisiją formuojame iš įvairių sričių atstovų – joje yra verslininkų, prodiuserių, animatorių, žurnalistų ir daugybė kitų patirtimi galinčių pasigirti žmonių, jie visi vertina žaidimus iš skirtingų kampų. Vertindami žaidimus žiūrime į turinį, ne į kūrėjus, apdovanojimuose gali dalyvauti ne tik žaidimų kūrimo studijos, bet ir nepriklausomi kūrėjai ar komandos. Tai gali būti ir užsieniečiai, kuriantys žaidimus Lietuvoje. Nugalėtojai renkami atsižvelgiant į žaidimo originalumą, kūrybiškumą, naujumą, profesionalumą, poveikį industrijai, etiką ir komercinę sėkmę.
Sukurti laimėjimo vertą žaidimą – nelengva užduotis
Geriausiu mobiliuoju žaidimu šiemet išrinktas „Estoty Vilnius“ kurtas žaidimas. Paskutinį kartą apdovanojimą pelnėme „LT Game Awards“ apdovanojimuose 2021 m., tad sulaukti antro apdovanojimo per kelerius metus – didelė sėkmė, daug dėl to dirbome. Žaidimų kūrimo procesas nėra lengvas, užtrunka laiko sukurti gerą, kokybišką žaidimą. Būna, kad procese žaidimo galiausiai atsisakome, jis lieka ilsėtis „ne dabar, gal kada nors“ sandėlyje ir niekad neišvysta dienos šviesos. Sėkmingas žaidimas reikalauja didžiulio darbo ir ne vieno bandymo, kol pavyksta išgauti norimą rezultatą. Tokį, kuris ne tik patiems patiktų, bet ir sužavėtų vartotojus bei žaidimų vertinimo komisiją. Tai įprastai užtrunka kelis metus, o kartais ir ilgiau.
Kurdami žaidimus eksperimentų nevengiame, tačiau liekame ištikimi mobiliųjų žaidimų kūrimui. Šioje industrijoje matome daug galimybių, turime dar labai daug ką nuveikti ir labai ja tikime. Manau, sėkmės receptas yra nesiblaškyti ir daryti tai, ką išmanai geriausiai. Visuomet savo komandoje laukiame užsidegusių žmonių, taip pat kaip mes pakvaišusių dėl mobiliųjų žaidimų. Galbūt būtent jūsų kurtas žaidimas kitų metų apdovanojimuose skins laurus?
Lietuvos žaidimų industrija – stipri kaip niekad
Lietuvos žaidimų industrija yra pačiame pike, šalyje šiuo metu yra daugiau negu 100 žaidimų kūrėjų, čia dirba per 2 500 šalies gyventojų. Industrija stipriai auganti ir nors 2023 m. buvo gana sudėtingas laikotarpis žaidimų kūrėjų bendruomenei visame pasaulyje, atleista nemažai darbuotojų, Lietuvoje nebuvo tokio nuosmukio kaip daugelyje kitų šalių. Čia per 2023 m. sukurta daugiau negu 40 įvairių žaidimų.
Žaidimų industrija keičiasi, greitai prisitaiko prie tendencijų, atsirado ir didesnė žaidimų kūrėjų konkurencija. Jie pasitelkia ir inovacijas, pavyzdžiui, dirbtinį intelektą. Žinoma, jis naudojamas tik kaip papildomas įrankis, pagalba kūrėjams. Nors yra bandymų sukurti atskirą žaidimų variklį naudojant dirbtinį intelektą, tačiau manau, iki to mums dar labai toli – tai dar ilgą laiką, o galbūt ir niekada neatstos žmonių, kurių galvose kirba daugybė originalių idėjų.
30 mln. eurų į pramonės inovacijų parką investavusi VMG grupė kurs sprendimus pasauliniams pramonės lyderiams
Startuoliams: 400 investuotojų dėmesys ir rekordinės 3 mln. eurų investicijos
Lietuvos įmonėms – 240 tūkst. eurų finansavimas plėtrai JAV rinkoje
Vilniuje vyks Lietuvos ir JAE verslo forumas: naujos galimybės Lietuvos IRT sektoriui
Lietuvos pramonės įmonių tvarumo didinimui – 26 mln. eurų finansavimas
Socialinių verslų augimui – akceleravimo programa: verslininkus kvies stažuotis ir užsienyje
Valstybės valdomos įmonės pirmą kartą uždirbo dviženklę grąžą valstybei
Lietuvos verslo konkurencingumas auga: pasauliniame tyrime įsitvirtino kaip Baltijos šalių lyderė
Ar programuotojai – vieninteliai technologijų sektoriaus perlai? Atskleidė, kokių specialistų labiausiai trūksta žaidimų industrijoje
Jau nuo kitų metų gegužės 1 d. prekybos veiklos Lietuvoje nebus galima vykdyti be naujus techninius reikalavimus atitinkančių kasos aparatų....
„Bitė Lietuva“ pradeda teikti dirbtinio intelekto sprendimams pritaikytas virtualios debesijos paslaugas. Vienas pažangiausių debesijos sprendimų rinkoje „BITĖ Cloud“ atlieps bet...
Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko tyrimą, kurio metu siekė išsiaiškinti, kiek mėnesių reikia dirbti vidutiniam šalies gyventojui, norint įsigyti automobilį...
Norinčiam augti verslui gali kilti išties nemažai iššūkių ir klausimų, todėl Lietuvos regionų verslininkai palaikymo, žinių ir įkvėpimo semiasi bendraminčių...
Povilas Emilis Čėsna, „Green Genius“ Didmeninės prekybos skyriaus vadovas Baltijos ir Šiaurės šalyse reikšmingai auga investicijos į žaliosios energijos projektus,...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...
Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...