Paskelbta
2 metai prieš-
Lietuvos startuoliai sparčiai skinasi kelią į sėkmę. Prieš šešerius metus savo kelionę technologiškai pažangių rekuperatorių gamyboje pradėjo bendrovė „OXYGEN“. Startuolis sėkmingai įsitvirtino ne tik Lietuvos, bet ir kaimyninių šalių rinkose. Apie ilgą kelią į sėkmingą, tvirtą ir profesionalų verslą kalbamės su UAB „OXYGEN group“ Verslo plėtros vadovu Martynu Martikoniu.
Nuo ko prasidėjo OXYGEN kelionė?
Viskas prasidėjo prieš 6-nerius metus. Įkvėpti ambicingos Europos Komisijos parengtos tvaraus ekonomikos augimo strategijos – Europos žaliojo kurso, kuris reiškė, kad naujai statomi būstai turi būti efektyviai taupantys energiją, o viena iš sąlygų tam pasiekti – efektyvi vėdinimo sistemos įrengimas, arba kitaip rekuperatoriaus naudojimas. Taip ir kilo idėja pradėti verslą. Bendradarbiaujant su Kauno technologijos universitetu (KTU) pirmiausia buvo išstudijuoti rinkoje esantys rekuperatoriai. Buvo apgalvota, ar lietuviai gali konkuruoti su rinkos gigantais. Todėl nuspręsta sukurti kažką unikalaus. Taip gimė mažesnis, itin kompaktiškas, paprastai sumontuojamas ir lengvai naudojamas rekuperatorius, valdomas unikaliu energiją taupančiu algoritmu. Kuriant jį komanda pritaikė įvairias naudingas optimizacijas, kurios patogesnės vartotojui. Vos po metų buvo paleistas pirmasis įrenginys į prekybą. Lietuvos rinka mus įvertino teigiamai. O šiuo metu jau turime daugiau nei 10 skirtingų produktų.
Kas svarbu norint sulaukti sėkmės?
Taikome naujos kartos pažangias technologijas, kurios neša naudą žmonėms. Mūsų gaminamų entalpinių rekuperatorių šilumokaičiuose esanti speciali membrana vėdinimo metu užlaiko vandens molekules, o priešpriešinis oro srautas jas grąžina atgal. Paprastai tariant, taip išsaugoma patalpų drėgmė ir palankus namų mikroklimatas. Itin sandariuose A++ būstuose sausas oras yra opi problema, kuri paūmėja ypač šaltuoju metų laiku ir kamuoja sausėjanti oda, dermatitai, astma, paūmėja alergijos. Entalpiniai rekuperatoriai šalia įprastų standartinių rotacinių rinkoje yra tarsi Tesla elektromobilis šalia seno dyzelinio Volkswagen Passat automobilio. Oras sausėja, juk drėgmė savaime pašalinama. Entalpiniai rekuperatoriai veikia kiek kitaip – jie nesausina patalpų oro.
OXYGEN lydi sėkmė, kaip sekasi auginti verslą?
Iš startuolio marškinėlių jau išaugome. Esame stiprūs savo srities ekspertai, o startuoliškumas išliko tik širdyje. Augame du kartus per metus penkis metus iš eilės.
Bendradarbiaujame su didžiausiais rinkos vystytojais. Įsitvirtinome Lietuvos rinkoje, bei eksportuojame į Latviją, Estiją ir Olandiją. Pritaikome savo produkciją gyvenamiesiems būstams iki 300 kvadratinių metrų.
Augti mūsų šalyje tikrai galima. Juk lietuviai yra imlūs naujoms technologijoms, statydami namus mūsų tautiečiai domisi pasaulio tendencijomis, naujovėmis ir noriai dalį jų taiko ir savo namuose. Tas žingeidumas yra labai smagu, nes galime augti kaip kompanija, kurti ir žengti koja kojon su technologijų inovacija. Juk Lietuva yra viena pirmųjų ES šalių, kuri įsivedė A++ energinę klasę naujam gyvenamajam būstui su privaloma mechaninio vėdinimo sistema, kur geriausias ir naudingiausias sprendinys yra rekuperacinė sistema. Tai rodo šalies pažangą, alkį sekti naujausiomis technologijomis, gyventi maksimaliai komfortiškai, naudojant resursus efektyviai.
Kaip kompanija sulaukėte ne tik klientų įvertinimo, bet ir apdovanojimų bei pripažinimo. Papasakokite plačiau apie tai.
Mus vertino ne kartą, manau visiems reikia pripažinimo, juk tai rodo, kad einama teisingu keliu. Lietuvoje dėl savo entalpinių rekuperatorių patekome į TOP 10-uką geriausių lietuviškų išradimų, besiskinančių kelią per visą pasaulį. Kiek seniau, kai buvome startuolis, patekome tarp 12-os geriausių Europoje ir dalyvavome konkurso „PowerUp!“ finale Budapešte.
Kaip nepaleisti sėkmės ir fortūnos? Kur skiriate didžiausią dėmesį?
Inovatyvumas yra mūsų kompanijos DNR. Todėl mes bent kelis kartus per metus stengiamės pagerinti savo produktus agile metodu, diegti naujoves, patobulinimus. Nuolat klausiame savo partnerių ir klientų, ko jiems labiausiai trūksta. Jų nuomonė yra labai svarbi. Mūsų įmonės šūkis yra: „Lengva kaip kvėpuoti oru“. Siekiame sulaužyti rinkos stereotipus ir pasiūlyti pranašesnę alternatyvą – efektyviau, kompaktiškiau, išmaniau, lengviau. Todėl stengiamės, kad mūsų produkcija atspindėtų tai – ja būtų lengva išsirinkti, montuoti, valdyti, prižiūrėti. Mes esame arti savo klientų, todėl žaibiškai reaguojame ir bandome atliepti jų poreikius. Tai yra labai svarbu, nes būdami sąlyginai mažas gamintojas, mes esame lankstūs ir prisitaikome prie kliento greičiau nei didieji gamintojai. Juk sakoma, kad šiais laikais ne didieji suvalgo malžiuosius, o mažieji didžiuosius, nes mažieji greitesni.
Džiaugiamės, kad esame įsitvirtinę Lietuvos rinkoje ir planuojame plėsti eksportą į kitus kontinentus.
Lietuvoje debiutuoja naujas startuolis, siūlantis unikalią paslaugą vairuotojams
Technologijų entuziastai hakatone Kaune sprendė viešojo sektoriaus iššūkius
Tvari plėtra ir eksporto sėkmė: Lietuvos mineralinio vandens pramonė globaliose rinkose
Pakeliui į lyderystę: KTU alumnės ir asociacijos „Lyderė“ narės dalinosi (ne)sėkmėmis ir įkvėpimu
Šiandien Kauno Technologijos Universitete (KTU), Santakos slėnio konferencijų centre, vyko tarptautinė konferencija „Nauji branduolinės energetikos projektai Europos šalyse“.
Agrotechnologijų startuolis „AgroSync” pritraukė solidžią vengrų bendrovės investiciją
Soc. tinkluose išgarsėjusi Mokytoja Veronika: „Mokytojo darbas – tai ne tik profesija, bet ir gyvenimo būdas“
KTU studento pasiekimas – žaidimas vaikams, skatinantis susipažinti su Austrija
Programoje „Sparnai“ įmonės eksporto specialistus užsiaugina nuo stažuotojų
Telekomunikacines paslaugas Lietuvoje teikianti bendrovė UAB „Consilium optimum“, vartotojams žinoma kaip prekės ženklas „Fastlink“, pradeda platinti viešą 3 metų trukmės...
Lietuvių prekybos technologijų bendrovė „StrongPoint“ stiprina savo buvimą tarptautinėse rinkose ir pradeda bendradarbiauti su vienu iš didžiausių Jungtinės Karalystės mažmeninės...
Trečiąjį šių metų ketvirtį „European Merchant Bank” („EMBank”) grynasis pelnas augo beveik 2 kartus, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai....
Lietuvoje šiuo metu veikia apie 200 tūkst. įmonių, tačiau tik nedidelė dalis jų renkasi verslo paskolas. Daug dažniau verslas Lietuvoje...
Ekspertai teigia, jog klientų aptarnavimo srityje darbdaviai, norėdami išlaikyti darbuotojus, susiduria su vis daugiau iššūkių, tarp kurių bene svarbiausias –...
Prasidėjus žiemai, vairavimo sąlygos tampa vis sudėtingesnės, tačiau tinkamai pasiruošus ir laikantis tam tikrų taisyklių galima išvengti pavojų. Profesionalus lenktynininkas...
Kalėdiniai dovanų rinkiniai su gardžiais maisto produktais – patogus ir veiksmingas būdas įveikti dažnai nelengvą šventinio apsipirkimo užduotį, o praktiškos dovanos –...
Dr. Erika Vaiginienė, Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto docentė ir Lietuvos ateities vizijos „Lietuva 2050“ metodologė Bet kurio...
Laikotarpis prieš Kalėdas – kupinas laukimo, dovanų paieškų bei nuolaidų medžioklės rūpesčių, tačiau tuo pačiu metu didesnę pavarą įjungia ir...