Paskelbta
3 metai prieš-
Lietuvos startuoliai sparčiai skinasi kelią į sėkmę. Prieš šešerius metus savo kelionę technologiškai pažangių rekuperatorių gamyboje pradėjo bendrovė „OXYGEN“. Startuolis sėkmingai įsitvirtino ne tik Lietuvos, bet ir kaimyninių šalių rinkose. Apie ilgą kelią į sėkmingą, tvirtą ir profesionalų verslą kalbamės su UAB „OXYGEN group“ Verslo plėtros vadovu Martynu Martikoniu.
Nuo ko prasidėjo OXYGEN kelionė?
Viskas prasidėjo prieš 6-nerius metus. Įkvėpti ambicingos Europos Komisijos parengtos tvaraus ekonomikos augimo strategijos – Europos žaliojo kurso, kuris reiškė, kad naujai statomi būstai turi būti efektyviai taupantys energiją, o viena iš sąlygų tam pasiekti – efektyvi vėdinimo sistemos įrengimas, arba kitaip rekuperatoriaus naudojimas. Taip ir kilo idėja pradėti verslą. Bendradarbiaujant su Kauno technologijos universitetu (KTU) pirmiausia buvo išstudijuoti rinkoje esantys rekuperatoriai. Buvo apgalvota, ar lietuviai gali konkuruoti su rinkos gigantais. Todėl nuspręsta sukurti kažką unikalaus. Taip gimė mažesnis, itin kompaktiškas, paprastai sumontuojamas ir lengvai naudojamas rekuperatorius, valdomas unikaliu energiją taupančiu algoritmu. Kuriant jį komanda pritaikė įvairias naudingas optimizacijas, kurios patogesnės vartotojui. Vos po metų buvo paleistas pirmasis įrenginys į prekybą. Lietuvos rinka mus įvertino teigiamai. O šiuo metu jau turime daugiau nei 10 skirtingų produktų.
Kas svarbu norint sulaukti sėkmės?
Taikome naujos kartos pažangias technologijas, kurios neša naudą žmonėms. Mūsų gaminamų entalpinių rekuperatorių šilumokaičiuose esanti speciali membrana vėdinimo metu užlaiko vandens molekules, o priešpriešinis oro srautas jas grąžina atgal. Paprastai tariant, taip išsaugoma patalpų drėgmė ir palankus namų mikroklimatas. Itin sandariuose A++ būstuose sausas oras yra opi problema, kuri paūmėja ypač šaltuoju metų laiku ir kamuoja sausėjanti oda, dermatitai, astma, paūmėja alergijos. Entalpiniai rekuperatoriai šalia įprastų standartinių rotacinių rinkoje yra tarsi Tesla elektromobilis šalia seno dyzelinio Volkswagen Passat automobilio. Oras sausėja, juk drėgmė savaime pašalinama. Entalpiniai rekuperatoriai veikia kiek kitaip – jie nesausina patalpų oro.
OXYGEN lydi sėkmė, kaip sekasi auginti verslą?
Iš startuolio marškinėlių jau išaugome. Esame stiprūs savo srities ekspertai, o startuoliškumas išliko tik širdyje. Augame du kartus per metus penkis metus iš eilės.
Bendradarbiaujame su didžiausiais rinkos vystytojais. Įsitvirtinome Lietuvos rinkoje, bei eksportuojame į Latviją, Estiją ir Olandiją. Pritaikome savo produkciją gyvenamiesiems būstams iki 300 kvadratinių metrų.
Augti mūsų šalyje tikrai galima. Juk lietuviai yra imlūs naujoms technologijoms, statydami namus mūsų tautiečiai domisi pasaulio tendencijomis, naujovėmis ir noriai dalį jų taiko ir savo namuose. Tas žingeidumas yra labai smagu, nes galime augti kaip kompanija, kurti ir žengti koja kojon su technologijų inovacija. Juk Lietuva yra viena pirmųjų ES šalių, kuri įsivedė A++ energinę klasę naujam gyvenamajam būstui su privaloma mechaninio vėdinimo sistema, kur geriausias ir naudingiausias sprendinys yra rekuperacinė sistema. Tai rodo šalies pažangą, alkį sekti naujausiomis technologijomis, gyventi maksimaliai komfortiškai, naudojant resursus efektyviai.
Kaip kompanija sulaukėte ne tik klientų įvertinimo, bet ir apdovanojimų bei pripažinimo. Papasakokite plačiau apie tai.
Mus vertino ne kartą, manau visiems reikia pripažinimo, juk tai rodo, kad einama teisingu keliu. Lietuvoje dėl savo entalpinių rekuperatorių patekome į TOP 10-uką geriausių lietuviškų išradimų, besiskinančių kelią per visą pasaulį. Kiek seniau, kai buvome startuolis, patekome tarp 12-os geriausių Europoje ir dalyvavome konkurso „PowerUp!“ finale Budapešte.
Kaip nepaleisti sėkmės ir fortūnos? Kur skiriate didžiausią dėmesį?
Inovatyvumas yra mūsų kompanijos DNR. Todėl mes bent kelis kartus per metus stengiamės pagerinti savo produktus agile metodu, diegti naujoves, patobulinimus. Nuolat klausiame savo partnerių ir klientų, ko jiems labiausiai trūksta. Jų nuomonė yra labai svarbi. Mūsų įmonės šūkis yra: „Lengva kaip kvėpuoti oru“. Siekiame sulaužyti rinkos stereotipus ir pasiūlyti pranašesnę alternatyvą – efektyviau, kompaktiškiau, išmaniau, lengviau. Todėl stengiamės, kad mūsų produkcija atspindėtų tai – ja būtų lengva išsirinkti, montuoti, valdyti, prižiūrėti. Mes esame arti savo klientų, todėl žaibiškai reaguojame ir bandome atliepti jų poreikius. Tai yra labai svarbu, nes būdami sąlyginai mažas gamintojas, mes esame lankstūs ir prisitaikome prie kliento greičiau nei didieji gamintojai. Juk sakoma, kad šiais laikais ne didieji suvalgo malžiuosius, o mažieji didžiuosius, nes mažieji greitesni.
Džiaugiamės, kad esame įsitvirtinę Lietuvos rinkoje ir planuojame plėsti eksportą į kitus kontinentus.
5 aukštosios mokyklos skirs 1 mln. EUR finansavimą EDINA sistemos atnaujinimui
Tirpioji kava yra tikra kava: ekspertės siūlo geriau pažinti šį gėrimą
Investavimo galimybė: „Vanagas Asset Management“ siūlo 8–9 % pajamingumo obligacijas
Nematomi verslo herojai: kaip matematikai slapta saugo įmones nuo katastrofos?
KTU mokslininkas: švarusis kambarys – kas tai?
Mokymasis visą gyvenimą: pasirinkimas ar privaloma būtinybė šiuolaikiniame pasaulyje?
Įtraukiantys miestai: kaip Lietuvos viešosios erdvės kuria priklausomybę vietai?
Ateities reabilitacija jau čia: KTU mokslininkų atradimas, kuris mažina traumų riziką (testuoja ir olimpiečius)
Atrask savo ateitį! Stovykla moksleiviams „Tavo karjeros iššūkis“ – galimybė, kuri gali pakeisti tavo gyvenimą
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...
Geidžiamiausias, geriausias, TOP darbdavys – tai tik dalis titulų, kuriais didžiuojasi bendrovės. Tačiau šiandien jau nestebina situacija, kai dvi ar...
Suvieniję per daugiau nei 30 metų sukauptą patirtį ir žinias, „Avitela“ bei „Elektromarkt“ žengia į naują veiklos etapą ir tampa...
Avionikos startuolis „WeSky“ sulaukė dar vienos rizikos kapitalo fondo „Coinvest Capital“ ir verslo angelų investicijos, kurios lėšas skirs prekės ženklo...
Verslo banko „OP Corporate Bank” Lietuvos filialas per pirmąjį metų ketvirtį gavo 8 mln. Eur pajamų, kurios išliko panašiame lygyje,...
Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...
Norėdami greičiau įgyvendinti savo finansinius tikslus ar įgyti daugiau finansinės laisvės, galime ieškoti būdų, kaip gauti papildomų pajamų. „Luminor“ banko...
Nuomojantis būstą vienas svarbiausių kriterijų paprastai būna nuomos kaina, tačiau ekspertai pastebi, kad svarbu atkreipti dėmesį ir į kitus ne...
Beveik pusė lietuvių (47 proc.) pritaria, kad elektriniai automobiliai prisideda prie gamtos saugojimo ir anglies dvideginio išmetimo mažinimo. Tai daug...
Kasmet Lietuvos keliuose fiksuojama daugybė eismo įvykių, kurių priežastis – prastos būklės ar netinkamai sezonui parinktos padangos. Specialistų teigimu, tokios...