Paskelbta
5 mėnesiai prieš-
By
LukasLietuvos gyventojai kasdien su maistu gauna ženkliai daugiau druskos ir cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija, rodo atlikti tyrimai. Dėl to „Lidl Lietuva“ skiria ypatingą dėmesį sveikesnių šalies gyventojų mitybos įpročių skatinimui. Kokios priemonės tam pasitelkiamos, pasakojama naujoje įmonės tvarumo ataskaitoje.
„Žmonių sveikatai ir savijautai didelę įtaką turi mityba, todėl labai svarbu maitintis aukštos kokybės, saugiais ir maistingais produktais bei riboti tam tikrų medžiagų kiekį. Dėl to nuosekliai tobuliname privačių prekių ženklų produktų sudėtis ir plečiame žmogui bei aplinkai palankesnių produktų asortimentą“, – sako Rasa Didjurgytė, „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.
Mažiau pridėtinio cukraus ir pridėtinės druskos
„Lidl Lietuva“ siekia iki 2025 m. pabaigos privačių prekės ženklų gaminiuose sumažinti tiek pridėtinio cukraus, tiek druskos kiekį bent 20 proc. R. Didjurgytė pažymi, kad šioje srityje įmonė aktyviai dirba jau keletą metų.
„Bendradarbiaudami su Lietuvos ir užsienio tiekėjais, vien kepinių asortimente pernai atnaujinome net 28 skirtingų rūšių kepinių receptūras, taip pat patobulinome trijų rūšių „Pilos“ geriamųjų jogurtų, „Freeway“ giros, „Solevita“ įvairių vaisių gaiviųjų gėrimų ir kitų produktų sudėtis. Skaičiuojame, kad prekybos tinklo klientai vartodami patobulintos sudėties produktus pernai pridėtinio cukraus suvartojo 31 tona mažiau, o druskos – 7 tonomis“, – teigia R. Didjurgytė.
Mažindama cukraus kiekį, įmonė nekeičia jo dirbtiniais saldikliais, o druskos sumažinimas yra kompensuojamas, pavyzdžiui, didesniu kiekiu natūralių prieskonių.
R. Didjurgytė priduria, kad nešališkai pamatuoti produkto receptūros pakeitimo sėkmę leidžia kartu su Kauno technologijos universiteto Maisto institutu organizuojami aklieji jusliniai tyrimai. Produkto receptūra keičiama tik gavus teigiamą įvertinimą aklojo ragavimo metu.
Be to, „Lidl Lietuva“ privačių prekės ženklų gaminių receptūrose teikia pirmenybę natūraliems dažikliams ir kvapiosioms medžiagoms bei stengiasi mažinti konservantų kiekį. Įmonė pirmoji iš didžiųjų šalies prekybos tinklų taip pat atsisakė naudoti mechaniškai atskirtą mėsą privačių prekės ženklų mėsos produktų sudėtyse.
Saugesni ir palankesni sveikatai
Ypatingą dėmesį „Lidl Lietuva“ skiria šviežių vaisių ir daržovių kokybei bei saugumui užtikrinti. R. Didjurgytės teigimu, vienas iš svarbiausių šių produktų saugos parametrų yra pesticidų ir kitų cheminių medžiagų likučiai, kuriuos įmonė griežtai reguliuoja.
„Įvairios veikliosios medžiagos gali turėti neigiamos įtakos vartotojų sveikatai, be to, pesticidų naudojimas neigiamai veikia biologinę įvairovę. Dėl šių priežasčių mes siekiame mažinti jų naudojimą ir reikalaujame tiekėjų, kad veikliųjų medžiagų likučiai būtų ne didesni nei trečdalis maksimalios normos, numatytos ES teisės aktuose. Be to, 2022 metais išplėtėme draudžiamų naudoti veikliųjų medžiagų sąrašą“, – pažymi „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.
Siekdama užtikrinti reikalavimų laikymąsi, „Lidl Lietuva“ reguliariai atlieka tiekėjų auditus, o produktus tiria nepriklausomos akredituotos laboratorijos.
Daugiau pilno grūdo ir augalinių produktų
Šiais metais priimtoje naujoje „Lidl Lietuva“ sąmoningos mitybos politikoje numatyti ir papildomi tikslai. Pavyzdžiui, įmonė nuo šių metų kovo mėnesio ėmė riboti sveikatai nepalankių privačių prekių ženklų produktų rinkodarą vaikams, todėl nebebus reklamuojami tie vaikiški produktai, kurie neatitinka Pasaulio sveikatos organizacijos sveikos mitybos gairių.
„Lidl Lietuva“ taip pat siekia didinti pilno grūdo produktų bei augalinių baltymų kiekį asortimente. Skatindama augalinę mitybą įmonė bendradarbiauja su visuotinių mitybos pokyčių siekiančia organizacija „Gyvi gali“.
„Norime, kad rinktis sveikatai palankesnę mitybą mūsų klientams būtų kuo paprasčiau, o jie kartu galėtų prisidėti ir prie neigiamo poveikio aplinkai mažinimo bei gyvūnų gerovės puoselėjimo. Juk augant žmonių skaičiui ir kylant gyvenimo lygiui, auga ir mėsos bei pieno produktų poreikis, daugėja maistui auginamų gyvūnų, atitinkamai auga tarša ir išteklių poreikis“, – sako R. Didjurgytė.
Tvari mada: kaip atpažinti ir išsirinkti aplinkai draugiškesnius drabužius?
Švenčiame „Top darbdavio“ dieną: patarimai, kaip pasirinkti geriausią darbovietę
„Lidl“ tęsia plėtrą – kitą savaitę atidarys parduotuvę netoli Kauno
Augantis tinklas „Lidl“ kviečia prisijungti parduotuvių vadovus ir jų pavaduotojus įvairiuose Lietuvos miestuose
Pirkėjams sutaupyti padedanti programėlė „Lidl Plus“ švenčia antrąjį gimtadienį, klientų laukia dovanos
Monotoniškas darbas: kas slepiasi už darbodulio ir kodėl jo reikėtų vengti?
Apsiperkančiųjų savitarnos kasose skaičius auga, dalyje parduotuvių „Lidl“ įrengė XXL dydžio savitarnos kasas
Ne tik adata ir siūlas: kokių įrankių galima rasti dizainerio Roberto Kalinkino namuose?
Privatūs prekės ženklai: kada jie garantuoja ne tik gerą kainą, bet ir tvarumą
Rasti tinkamą idėją startuoliui nėra lengva užduotis. Ypač kai atrodo, kad viskas jau seniai įgyvendinta. Kaip rodo praktika, šiandien sėkmė...
Vilnius pripažintas draugiškiausiu verslui augančios Europos miestu – paskelbė organizacija „Emerging Europe“ šių metų indekse „The Business-Friendly City Perception“. Atrankos...
Patentavimas Europoje Europos patentas – tai Europos patentų organizacijos išduotas apsaugos dokumentas. Europos patentų sistema grindžiama Europos patentų tarnybos ir...
Lietuvoje nekalbama apie patogias sąlygas neįgaliesiems. Bet, jei nekalbama net apie patogų judėjimą, ar apskritai galima galvoti apie verslą? O...
Tiesiogiai vartotojams pardavinėjančioms ir elektronine komercija užsiimančioms įmonėms dirbtiniu intelektu grįstus sprendimus tiekianti kompanija „Genus AI“ pranešė gavusi 6 mln....
Kriptovaliutos, akcijų prekyba rinkoje, spekuliavimas, investavimas – vieniems šios temos atrodo nepažįstamos ir sunkiai perprantamos, o kiti sukaupia tiek žinių,...
Renginių organizatoriaus darbas atrodo nesibaigianti šventė. Tad norinčių dirbti šioje srityje turėtų netrūkti. „Iš dalies taip ir yra, – sutinka...
Neseniai įsikūrusios kampanijos LAVA SALES tikslas – pritraukti naujų klientų šaltų skambučių pagalba ir taip padėti verslui augti. Telemarketingo paslaugas...
Tikrai ne vieną kartą pačiam teko patirti ar iš draugų girdėti apie sukčiavimo atvejus, kuomet perkant prekes iš fizinių asmenų...
Taupymas, investavimas, akcijų biržos – terminai, kurių daugelis dar nepažįsta, o gal laiko tolima siekiamybe. Praktinius patarimus geresniam finansų valdymui...