Paskelbta
2 metai prieš-
Kelerius metus užsitęsusios pandemijos ir neramumų išvarginti keliautojai šiemet yra linkę dažniau keliauti, rodo visuomenės apklausa. Tai patvirtina ir turizmo srities ekspertai – keliautojai renkasi ilgesnes atostogas, keliauja dažniau, poilsį linkę planuoti iš anksto.
Panašios tendencijos pastebimos ir šią savaitę vykstančioje virtualioje kelionių mugėje. „Tez Tour“ atstovės teigimu, gyventojai šių metų atostogoms skiria 30 proc. didesnį biudžetą nei praėjusiais metais, dvigubai aktyviau keliones įsigyja iš anksto.
Kaina nebėra pagrindinis kriterijus
Reprezentatyvios visuomenės apklausos rezultatai rodo, kad lietuvių noras keliauti po pandemijos tik sustiprėjo – atostogauti keliautojai sau leidžia dažniau, nebeapsiriboja viena kelione per metus.
„Jei 2019 m. kartą ir dažniau per metus rinkosi keliauti 68 proc. respondentų, 2022 m. šis skaičius šoktelėjo iki 79 proc. Sparčiai mažėja keliaujančių kartą per metus skaičius“, – statistiką pristato Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ rinkodaros ir ryšių su visuomene skyriaus vadovė.
Ji apžvelgia ir šią savaitę prasidėjusios virtualios kelionių mugės „Vivattur“ rezultatus – keliautojai pasirengę atostogoms išleisti daugiau nei pernai, jie užsisako ilgesnės trukmės keliones.
„Pirmąją mugės dieną sulaukėme 4 tūkst. klientų, dvigubai daugiau, lyginant su praėjusių metų pirmąja mugės diena. Statistika rodo, kad klientai atostogoms netaupo – vidutinė kelionių kaina siekia daugiau nei 900 eurų ir yra 30 proc. didesnė nei prieš metus. Populiariausiomis kryptimis išlieka Turkijos, Egipto, Graikijos ir Ispanijos kurortai” – teigia I. Aukštuolytė.
Pasak turizmo ekspertės, dažniau užsisakomos ilgesnės trukmės – 9-10 naktų kelionės. Taip pat daugiau dėmesio skiriama ir aukštesnės klasės viešbučiams – net 82 proc. keliautojų užsisako 5 žvaigždučių viešbučius. Tad svarbiau už kelionės kainą tapo poilsio kokybė.
„Kelionės kainos svarbos mažėjimą patvirtina ir gyventojų apklausa. Jei 2012 m. 77 proc. apklausos dalyvių kelionės į užsienį atrodydavo per brangios, tai per 10 m. šis skaičius sumažėjo dvigubai. Daug svarbesniais kriterijais tampa atostogų kaip būdo pailsėti nuo darbo ir įtampos, susipažinti su šalies kultūra bei papramogauti pasirinkimas“, – įvardija I. Aukštuolytė.
Ilgesnės atostogos su gausesniu būriu
Dar viena tendencija – į keliones išsiruošiama didesnėmis kompanijomis, o visos šeimos kelionėms pirmenybę teikia beveik pusė keliautojų.
Populiariausiomis pavasario ir vasaros kelionių kryptimis šiais metais išlieka saulėti pietų kraštai.
„Dažniausias mūsų keliautojų pasirinkimas – Turkija. Matome, kad ši kryptis ir šiais metais niekam neužleis savo pozicijų. Toliau rikiuojasi jau pamėgti Graikijos, Ispanijos kurortai bei Viduržemio jūros salos. Šios kryptys suteikia galimybę pasimėgauti šiluma nuo pat ankstyvo pavasario“, – sako I. Aukštuolytė.
Pietų kraštai poilsiautojus traukia ne tik dėl šiltų orų, juose gausu ir įvairių kultūrinių lankytinų vietų, gamtos objektų, todėl lengvai galima suderinti net ir skirtingus tos pačios keliautojų kompanijos lūkesčius, patirti naujų įspūdžių.
Įgudę keliautojai planuoja iš anksto
Anksčiau buvusios itin populiarios paskutinės minutės kelionės jau kurį laiką nebėra tinkamas pasirinkimas. Kelionių išsiilgusių žmonių srautas praėjusiais metais itin suintensyvėjo, todėl paskutinės minutės pasiūlymų tiesiog nebeliko.
I. Aukštuolytė pastebi, kad keliautojai vėl kelionėms ruošiasi iš anksto, likus bent 3–4 mėnesiams. Tuomet galima išsirinkti geriausiai lūkesčius atitinkantį kelionės paketą, pasirinkti norimą viešbutį ir netgi sutaupyti.
„Matome, kad mūsų keliautojai nebeatideda kelionės įsigijimo paskutinei minutei. Vasaros ir pavasario atostogos pradedamos planuoti vos startuoja išankstiniai kelionių pardavimai, nes tai leidžia keliones įsigyti geriausiomis kainomis ir sutaupyti. Keliautojų aktyvumas virtualios kelionių mugės metu tik patvirtina išankstinio kelionių planavimo privalumus – jos metu taikome specialias nuolaidas bei suteikiame įvairių praktinių patarimų, padedančių išsirinkti ir suplanuoti geriausiai norus išpildančią kelionę už mažesnę kainą“, – sako „Tez Tour“ atstovė.
Kelionių agentūros „West Express“ vadovas Raimondas Ušeckas taip pat antrina turizmo ekspertei, kad pastebima ne tik nuolat auganti kelionių paklausa, bet ir kruopštus planavimas.
„Mūsų klientai iš anksto domisi kelionių pasiūlymais, planuoja būsimas atostogas. Kadangi keliauti išsiruošiama net kelis kartus per metus, planuojantieji iš anksto gali būti tikri, kad turės galimybę išsirinkti kiekvienam tinkantį pasiūlymą. Perkantys virtualios kelionių mugės metu ne tik renkasi iš gausios pasiūlos, bet ir turi progą pasinaudoti mugės metu taikomomis nuolaidomis“, – sako R. Ušeckas.
Pasak I. Aukštuolytės, „Tez Tour“ jau trečius metus iš eilės organizuoja virtualią kelionių mugę, nes šis formatas pasiteisina.
„Pasauliniu mastu virtualios kelionių mugės tampa vis populiaresnės, ne išimtis yra ir Lietuva. Keliautojams patogu internete gauti visą reikalingą informaciją. Be to, įvairūs skaitmeniniai įrankiai padeda palyginti kelionių kainas ir išsirinkti geriausią pasiūlymą. Nuotoliniu būdu paprasta pasikonsultuoti su kelionių agentu, patogu atsiskaityti ir nėra būtina suvedinėti asmens duomenų – galima paprasčiausiai nuskenuoti dokumentą“, – kalba I. Aukštuolytė.
Atostogauti negalima laukti – kur lietuviai deda kablelį?
Leo ir Bružas apsilankė prabangiojoje Sardinijoje: ar tikrai kavos puodelis čia kainuoja 30 eurų?
A. Bružas išbandė „Ferrari“ automobilį: „Įspūdinga, bet man labiau prie širdies „Bentley“ arba „Aston Martin“
Pirmą kartą Bodrume apsilankęs L. Pobedonoscevas pasileido plaukus: skrydis parasparniu, prabangi jachta ir jaudinanti delfinų terapija
Kelionių organizatoriai jau „ruošia roges žiemai“ – kas laukia turistų?
Ekonomistas atskleidė, kaip šiais metais keisis išlaidos kelionėms
Turizmo ekspertai prognozuoja aktyvų vasaros kelionių sezoną: ką verta žinoti planuojantiems keliones?
Turkijos turizmo atstovai pasiruošę naujam sezonui – kodėl jie taip laukia lietuvių?
Rekordiniai „Tez Tour“ metai: pajamos augo 12 proc., keliautojų skaičius – 6 proc.
Sukurta:Damian Izdebski
Rugsėjo 12 d. užtikrintai vartus pakėlė „Nordspace“ verslo boksai Klaipėdoje. Vėjo gatvėje naujai įsikūręs verslo parkas nuo šiol kviečia Vakarų...
Verslo plėtra užsienio šalyse – daugelio verslininkų strateginis tikslas, apie kurį prasminga galvoti jau nuo pirmųjų veiklos gyvavimo metų. Vis...
„Avia Solutions Group“ priklausanti Slovakijos oro linijų bendrovė „AirExplore“ plečia savo veiklą už Atlanto – įmonei suteiktas svarbus JAV Transporto...
Lietuvoje veikiantis ir Europos Centrinio Banko (ECB) išduotą licenciją turintis specializuotas bankas „European Merchant Bank” („EMBank”), kaip ir visos kitos...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...
Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...