Sekite naujienas

Verslo idėjos

Socialinių tinklų konsultantė Indrė Širkienė: „Nebijokite išdrįsti – tik taip atrasite tai, kas jums iš tiesų patinka”

Paskelbta

-

Socialinių tinklų konsultantas – nauja ir vis populiarėjanti profesija, tačiau ne kiekvienas išdrįsta imtis šio darbo, o gal nežino, kur mokytis, tobulėti ir praktikuotis. Būtent apie šios profesijos vingrybes, siekius ir vertę kalbamės su šios profesijos atstove I. Širkiene.

Indre, esate socialinių tinklų konsultantė. Tai išties įdomi ir ganėtinai nauja darbo sritis. Papasakokite apie socialinių tinklų specialisto profesiją. Kuo ji patraukė jus? Kodėl nusprendėte save sieti su šiuo darbu?

Taip, socialinių tinklų rinkodaros profesija nėra itin sena, tačiau jos populiarumas ir poreikis auga. Aš pati šią sritį atradau prieš maždaug septynerius metus, kai su savo šeima įkūrėme smulkų verslą (tai buvo drabužių prekės ženklas vaikams) ir ieškojome būdų, kaip mūsų produktus parduoti. Tuomet ir atradau, kad socialiniai tinklai gali būti vienas iš kanalų, kurio dėka ir pasieksime tikslinę auditoriją. Pradėjau mokytis ir supratau, kad ši sritis apima itin daug įdomių kitų sričių (psichologija, reklama, komunikacija, dizainas ir kt.). Visą gyvenimą jaučiau, kad šios sritys ir temos man yra artimos, todėl susižavėjau socialinių tinklų rinkodara, nes būtent čia galėjau pagilinti savo žinias kiekvienoje iš sričių ir jas apjungti. 

Reklama:

Socialinių tinklų specialisto profesija – tikrai šauni verslo idėja jaunam žmogui. Ar prieš imantis šios specialybės darbo, reikia baigti specialius mokslus, kursus ar mentorystės programas? 

Labai rekomenduočiau išklausyti mokymus arba kursus socialinių tinklų rinkodaros bei bendrai komunikacijos tema, tačiau dar svarbiau visas tas žinias pritaikyti praktikoje. Taigi, jaunam specialistui rekomenduočiau šalia teorinių žinių pagalvoti ir apie projektą, kuriame tas žinias jis galėtų pritaikyti. Itin siūlyčiau atlikti praktiką agentūroje, nes būtent ten galima prisiliesti prie įvairesnių projektų, išbandyti daugiau sprendimų, mokytis iš labiau patyrusių kolegų.

Kaip manote, ar ši profesija naudinga verslams? Jei taip, kuo šios profesijos žmonės ir jų atliekamas darbas gali būti naudingi verslams?

Manau, kad ši profesija yra itin naudinga verslams, nes šiais laikais vartotojai ieško vis artimesnio ryšio su prekių ženklais, o socialiniai tinklai yra kanalas, kuriame galime tą ryšį su esamais arba būsimais klientais palaikyti. Be to, vis daugiau pardavimų verslai sugeneruoja būtent socialinių tinklų pagalba (ir tendencijos rodo, kad pardavimų skaičius socialiniuose tinkluose tik dar labiau augs), taigi, tai dar vienas aspektas dėl ko būtų verta verslams turėti socialinių tinklų specialistą. Na ir, žinoma, itin svarbus aspektas yra prekės ženklo įvaizdis, o būtent socialiniai tinklai ir gali padėti skleisti norimą žinutę plačiau. 

Socialinių tinklų priežiūra reikalauja ne tik nemažai atsakomybės, bet ir kūrybinių minčių. Iš kur semiatės idėjų, kūrybingumo? Ar šiame darbe susiduriate su iššūkiais, o gal pati juos keliate sau?

Būtent kūrybiškumas ir yra sunkiausia, mano nuomone, socialinių tinklų specialisto darbo dalis. Būna dienų, kai ištinka idėjų badas. Tuomet jų pasisemti bandau aplinkoje, kuri mane įkvepia – gamta arba senamiesčiai. Žinoma, idėjų ir įkvėpimo galima gauti stebint ir kitų darbų pavyzdžius, ypač, analizuojant užsienio rinką. 

Kadangi šiame darbe vienas iš didžiausių iššūkių man yra kūrybiškumo dvasios puoselėjimas, tai ir stengiuosi ieškoti vis naujų įkvėpimo šaltinių, o taip pat reikalauti iš savęs įdomių sprendimų (tiek, kiek tą leidžia daryti tam tikro projekto rėmai).

Indrė Širkienė. Nuotraukos autorė: Deimantė Rudžinskaitė

Socialinių tinklų specialisto profesija tikrai pritrauktų daugelį jaunų žmonių, tačiau juos išgąsdinti gali konkurencingumas, kuris matomas bene kiekviename versle. Ar šiame darbe jo būna daug? Kaip pavyksta jį priimti?

Konkurencijos, manau, yra kiekvienoje srityje ir ši sritis taip pat ne išimtis. Visgi, konkurencija yra visiškai nebaisi, kai turime savo konkrečią nišą bei vystome asmeninį prekės ženklą. Tą darau ir aš. Būtent asmenino prekės ženklo vystymas man padeda užmegzti artimesnį ryšį su savo auditorija ir klientais, ištransliuoti mano požiūrį, vertybes. Tokiu būdu į mane kreipiasi tie klientai, kuriems mano požiūris yra artimas. 

Kaip jūs save pateikiate verslams? Turite kokią nors reklamavimosi strategiją?

Aš pati viešai komunikuoju, kalbu apie socialinius tinklus, atskleidžiu tam tikrų aspektų apie savo asmenybę ir savo vertybes ir tokiu būdu pritraukiu tikslinius klientus. Būtent į asmeninio prekės ženklo vystymą ir remiasi mano pačios reklamos strategija. 

Kaip jums atrodo, kokie dalykai ar savybės svarbiausios versle? Ko palinkėtumėte jaunam žmogui, nedrįstančiam pradėti savo verslo arba išbandyti save naujuose atradimuose?

Mano nuomone, versle svarbiausia yra nesiremti vien į motyvaciją, bet pasikliauti pastoviu darbu. Motyvacija gali ateiti ir išeiti, o būtent užsispyrimas arba pastovus darbas yra tai, kas itin padeda versle įvairiais aspektais. 

Jaunam žmogui norėčiau palinkėti išdrįsti. Išdrįsti ir pabandyti tai, ko galbūt nedrįstate. Tik pabandę mes galime žinoti, ar tam tikra veikla mums tinka ir patinka. Man visada atrodo, kad geriau yra pabandyti. Net ir tada, jeigu tai bus klaida, mes bent jau žinosime, kad tai išbandėme. 

Daugiau informacijos apie socialinių tinklų konsultacijas: https://indresirkiene.lt

Naujienos

Sekite naujienas

Startuoliai

Verslo vikingai

Verslo idėjos

Visos teisės saugomos.© 2015-2022 | Kopijuoti draudžiama | SEO paslaugos: Bilger.lt