Paskelbta
3 metai prieš-
Vanesa Vauraitė internetinę parduotuvę 5dovanos.lt valdo jau ketverius metus. Moteris verslą nusipirko ir sako visada ieškojusi tokio darbo, kuris teiktų malonumą pačiai ir aplinkiniams. Verslininkė nenorėjo didžiulės kompanijos, kuri pareikalautų net asmeninio gyvenimo, todėl internetinė parduotuvė, kurioje galima rasti dovanų moterims, vyrams, vaikams ar visai šeimai – buvo pats tas. Kokia buvo kelio pradžia, kokios dovanos populiariausios ir kokį asortimentą siūlo 5dovanos.lt – interviu su V. Vauraite.
– Kiek metų jau skaičiuoja jūsų nuosavas verslas? Kokie sunkumai buvo pradžioje?
– Pati pradžia buvo tokia, kad aš perpirkau internetinę parduotuvę ir ją bandžiau tobulinti. Tai buvo 2017 metais. Per tuos ketverius metus pavyko atidaryti ir fizinę parduotuvę Palangoje, išsiplėsti, prekiauti ne tik internetu.
Kai nupirkau, žinokit, kaip ir kiekvienam buvo labai sunku. Nežinojau labai daug techninių, kompiuterinių dalykų, tad teko daug mokytis. Keletą metų užtrukau vis bandydama internete pasiekti kažkokių rezultatų.
– Kaip sugalvojote, kad jums reikia savo verslo? Idėja ilgai kirbėjo galvoje ar nusprendėte įsigyti pamačiusi parduodamą verslą?
– Idėja kažką daryti kirbėjo jau senokai. Labai norėjau turėti kažką savo, bet nelabai didelio, neįpareigojančio. Kad galėčiau ir gyventi, džiaugtis gyvenimo malonumais, ne tik save atiduoti darbui. Žinote, kai didelės kompanijos, tai ir darbo labai daug. O aš tiesiog norėjau viduriuko, pragyvenimo šaltinio, bet tuo pačiu, kad tai teiktų džiaugsmą. O dovanos juk ir teikia džiaugsmą! Kaip smagu, kai kažkas kažką nuperka padovanoti brangiam žmogui.
Mano vizija visada buvo tokia, kad tos dovanos mano parduotuvėje žmogui būtų reikalingos. Nenorėjau parsisiųsti pigų pakabuką ir parduoti kelis kartus brangiau. Norėjau surinkti dovanas, kurios pavyzdžiui moterims pasitarnautų buityje, grožyje. Nesinori pardavinėti daiktų į sekcijas.
– Koks asortimentas nusistovėjo per tuos ketverius metus? Ar jis tas pats, laiko patikrintas, o gal kaskart kažką keičiate, įnešate naujų vėjų?
– Visada keičiame. Kartais juk gali ir nepataikyti. Kartais atrodo, jog prekė labai gera, tačiau matome, kad gal kaina per didelė ar šiaip nelabai paklausi. Todėl asortimentą visada keičiame, bet žiūrim, kad tai nebūtų populiarių prekybos tinklų prekė, kad žmogus jos negalėtų bet kur užėjęs nusipirkti.
Ar žvakė, ar namų kvapas, ar kažkas panašaus, stengiuosi, kad tai būtų iš kažkur atvežta, nematyta, kad būtų galima rasti nebent kažkokiuose mažuose butikėliuose.
Stengiamės siūlyti pilną paslaugą. Galime labai gražiai įpakuoti, jei reikia nusiųsti kaip dovaną sveikinančiojo vardu.
Žinoma, yra ir keletas produktų, kurie laikosi parduotuvėje nuo pat pradžių.
– Kokie tai produktai? Jei reikėtų įvardyti jūsų TOP 5, kas tai būtų?
– Labai įdomus klausimas. Žinokite, viskas parduotuvėje vyksta pagal metų laikus. Žmonės labai mėgsta personalizuotus dalykus. Pavyzdžiui chalatus su užrašais, inicialais. Labai mėgsta pagalvėles „Kaip gera grįžti namo“ arba „Sugalvok norą“. Su prasmingais šeimai ar žmogui žodžiais.
Namų kvapai, žvakės aišku irgi yra mūsų parduotuvės neatsiejama dalis.
Dabar pereiname prie sveiko maisto rinkinių. Tai gali būti ir sveikuoliški prieskoniai, labai geras aliejus, medus. Dabar žmonės vienas kitam tokius labai nori dovanoti. Tai tokia neįpareigojanti dovana, tinkanti ir vyrui, ir moteriai.
– Kaip galvojate, ar tarp tokių parduotuvių yra didelė konkurencija? Ar yra dar vietos naujiems verslams? Dabar tarp didžiųjų influencerių labai populiaru turėti tokias parduotuves su dovanomis, kvepalais, buities daiktais. AR jaučiate, kad turite stipriai konkuruoti, ar kiekvienam tiesiog reikia atrasti savą prekę?
– Konkurencija žinoma yra, todėl natūralu, kad tu turi kažkuo išsiskirti. Mes išlošiame, kad vietoje ir supakuojame, ir galima atvykti apžiūrėti. Žinot, internetu, ypač brangesnę prekę žmonės bijo pirkti, norisi apžiūrėti. Net ir užsisakę kartais atvyksta pačiupinėti gyvai.
Kiekvienam versle yra konkurencija, todėl sėkmės paslaptis – pasiūlyti kažką išskirtinio, ko pas kitus nėra.
– Daug fizinių parduotuvių karantino laikais skundėsi, kad buvo sunku, o elektroninė prekyba klestėjo. Jūs valdote abu modelius, tad kaip jūs gyvenote karantino metu?
– Kai uždarė visas parduotuves, aišku, kad fizinė nukentėjo. Nuomą vistiek skaičiavo, nuolaidų nelabai gavome, o viskas sustojo. Bet padėjo internetinė prekyba. Žmonės tikrai pirko. Matyt iš neturėjimo ką veikti. Ir ant savęs tą pajaučiau. Prekinausi kaip reikiant (juokiasi). Tai tas pirkimo bumas pasijuto labai. Pirko ir žvakes, namų kvapus, puodelius, pledukus, patalynę. Žmonės nėjo pramogauti, nėjo į restoranus, gal ir pinigėliai susitaupė ir galėjo sau leisti gražinti namus.
– Šiais laikais svarbu būti matomam internete. Kokius reklamos įrankius naudojate, kas labiausiai pasiteisinę, geriausiai pasiekia jūsų klientą?
– Nuo tada kai nusipirkau verslą, du metai buvo tokie praktiniai. Nesupratau, kas geriau, todėl bandžiau. Turbūt kiekvienam, kas verčiasi elektronine prekyba, sunku atsakyti – SEO ar Google Adwords. Vienuose straipsniuose vienaip rašo, kituose kitaip.
Savo kailiu išbandžiau, teko net ir nukentėti. Teko už SEO paslaugas labai daug sumokėti ir jokių rezultatų nebuvo pasiekta. Daug darbo įdedu Facebooke, Instagramas dar nėra iki galo sutvarkytas. Ir ką atsirinkau per praktiką, tai SEO.
SEO ir socialiniai tinklai duoda tą stabilią reklamą. Adwords mano manymu yra čia ir dabar – turi pinigų, nusipirkai, nebeinvestuoji ir tavęs niekur neberodo.
Mano ir patarimas kitiems būtų naudotis būtent SEO reklama. Gal tai ir ilgesnis darbas, bet efektyvesnis.
– Kokių patarimų turėtumėte jauniems verslininkams, kurie dar tik startuoja su internetine prekyba?
– Manau, kad dar ir aš esu pradžiamokslė. Bet aišku, palinkėsiu visada siekti svajonių ir įgyvendinti idėjas. Reikia nebijoti prašyti pagalbos, bet žinoti, kieno prašyti. Žinot, kitas gali pasinaudoti jumis ir jūsų idėjomis, jei pamatys, kad neturite reikiamų žinių. Reikia labai daug domėtis, kaupti žinių bagažą.
Dar vienas svarbus dalykas – po pirmų nesėkmių nenuleisti rankų. Jei būčiau nuleidusi po visų nesėkmių rankas, tikriausiai būčiau užsidariusi po kokių trijų metų. Nebūna taip, kad atsidarai parduotuvę ir visi puola pirkti. Reikia laiko, įdirbio, pagalbos. O žmonės, žinokit, geri, nepasityčios, padės.
Parduotuve „5dovanos” įsikūrusi Palangoje, Vytauto g. 106
Soc. tinkluose išgarsėjusi Mokytoja Veronika: „Mokytojo darbas – tai ne tik profesija, bet ir gyvenimo būdas“
Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis
Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”
NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?
„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje
Naujausios baldų tendencijos: ką verta įsigyti?
3 geriausi telefonai iki 250 EUR
Kaip veikia E100?
NT agentūrą Ispanijoje įkūrusi lietuvė: „Svajokite, planuokite, veikite ir jums pavyks. Po saule vietos yra visiems”
Vilniaus miestui augant, pastarąjį dešimtmetį ryškėja Bajorų potencialas. 2024 m. čia nupirkta net 136 proc. daugiau naujos statybos būstų nei...
Prenumeruojamos transliacijų platformos, tokios kaip „Spotify“ ir „Netflix“, vilioja ne tik milijonus vartotojų, bet ir kibernetinius nusikaltėlius. Sukčiai siekia perimti...
Vienos didžiausių šalies NT bendrovės „Darnu Group“ ant Neries kranto vystomu rajonu „Sakai“ aktyviai domisi ne tik potencialūs būstų pirkėjai...
Antradienį Vokietijoje įvykusiame „World of Samsung“ renginyje pristatytos pažangiausios dirbtinio intelekto (DI) technologijos. Renginys subūrė žiniasklaidos atstovus ir partnerius, suteikdamas...
Bandyti, testuoti ir mokytis iš tų, kurie jau skina pergales tarptautinėse startuolių arenose – tokią žinutę technologijų hakatono „Tech_Champ” dalyviams...
Seime svarstant pataisas, kuriomis siūloma įpareigoti elektrinių mikrojudumo priemonių – paspirtukų, dviračių ir kitų – vairuotojus dėvėti šalmus, kilo daug...
Kad ir kokį patiekalą su mėsa pasirinktumėte savo valgiaraščiui – sultingą kepsnį, sumuštinį, picą ar troškinį, jo skonį lemia ne...
Pastaraisiais metais augant vartotojų energetiniam raštingumui ir tobulėjant buities prietaisams su energijos vartojimą efektyvinti leidžiančiomis išmaniosiomis funkcijomis, didėja ir gyventojų...
Nuo šių metų pradžios mažmeninė dyzelino kaina gerokai šoktelėjo į viršų. Brangimo priežastis akivaizdi – reikšmingai padidėję akcizai. Tačiau viešoje...
Tvarumas – ne vien emisijų mažinimas, plastikinio maišelio atsisakymas ar gamtai draugiškesnių įpročių kūrimas kasdienybėje. Kartu tai dėmesys žmonėms, užtikrinant...