Paskelbta
8 mėnesiai prieš-
Vanesa Vauraitė internetinę parduotuvę 5dovanos.lt valdo jau ketverius metus. Moteris verslą nusipirko ir sako visada ieškojusi tokio darbo, kuris teiktų malonumą pačiai ir aplinkiniams. Verslininkė nenorėjo didžiulės kompanijos, kuri pareikalautų net asmeninio gyvenimo, todėl internetinė parduotuvė, kurioje galima rasti dovanų moterims, vyrams, vaikams ar visai šeimai – buvo pats tas. Kokia buvo kelio pradžia, kokios dovanos populiariausios ir kokį asortimentą siūlo 5dovanos.lt – interviu su V. Vauraite.
– Kiek metų jau skaičiuoja jūsų nuosavas verslas? Kokie sunkumai buvo pradžioje?
– Pati pradžia buvo tokia, kad aš perpirkau internetinę parduotuvę ir ją bandžiau tobulinti. Tai buvo 2017 metais. Per tuos ketverius metus pavyko atidaryti ir fizinę parduotuvę Palangoje, išsiplėsti, prekiauti ne tik internetu.
Kai nupirkau, žinokit, kaip ir kiekvienam buvo labai sunku. Nežinojau labai daug techninių, kompiuterinių dalykų, tad teko daug mokytis. Keletą metų užtrukau vis bandydama internete pasiekti kažkokių rezultatų.
– Kaip sugalvojote, kad jums reikia savo verslo? Idėja ilgai kirbėjo galvoje ar nusprendėte įsigyti pamačiusi parduodamą verslą?
– Idėja kažką daryti kirbėjo jau senokai. Labai norėjau turėti kažką savo, bet nelabai didelio, neįpareigojančio. Kad galėčiau ir gyventi, džiaugtis gyvenimo malonumais, ne tik save atiduoti darbui. Žinote, kai didelės kompanijos, tai ir darbo labai daug. O aš tiesiog norėjau viduriuko, pragyvenimo šaltinio, bet tuo pačiu, kad tai teiktų džiaugsmą. O dovanos juk ir teikia džiaugsmą! Kaip smagu, kai kažkas kažką nuperka padovanoti brangiam žmogui.
Mano vizija visada buvo tokia, kad tos dovanos mano parduotuvėje žmogui būtų reikalingos. Nenorėjau parsisiųsti pigų pakabuką ir parduoti kelis kartus brangiau. Norėjau surinkti dovanas, kurios pavyzdžiui moterims pasitarnautų buityje, grožyje. Nesinori pardavinėti daiktų į sekcijas.
– Koks asortimentas nusistovėjo per tuos ketverius metus? Ar jis tas pats, laiko patikrintas, o gal kaskart kažką keičiate, įnešate naujų vėjų?
– Visada keičiame. Kartais juk gali ir nepataikyti. Kartais atrodo, jog prekė labai gera, tačiau matome, kad gal kaina per didelė ar šiaip nelabai paklausi. Todėl asortimentą visada keičiame, bet žiūrim, kad tai nebūtų populiarių prekybos tinklų prekė, kad žmogus jos negalėtų bet kur užėjęs nusipirkti.
Ar žvakė, ar namų kvapas, ar kažkas panašaus, stengiuosi, kad tai būtų iš kažkur atvežta, nematyta, kad būtų galima rasti nebent kažkokiuose mažuose butikėliuose.
Stengiamės siūlyti pilną paslaugą. Galime labai gražiai įpakuoti, jei reikia nusiųsti kaip dovaną sveikinančiojo vardu.
Žinoma, yra ir keletas produktų, kurie laikosi parduotuvėje nuo pat pradžių.
– Kokie tai produktai? Jei reikėtų įvardyti jūsų TOP 5, kas tai būtų?
– Labai įdomus klausimas. Žinokite, viskas parduotuvėje vyksta pagal metų laikus. Žmonės labai mėgsta personalizuotus dalykus. Pavyzdžiui chalatus su užrašais, inicialais. Labai mėgsta pagalvėles „Kaip gera grįžti namo“ arba „Sugalvok norą“. Su prasmingais šeimai ar žmogui žodžiais.
Namų kvapai, žvakės aišku irgi yra mūsų parduotuvės neatsiejama dalis.
Dabar pereiname prie sveiko maisto rinkinių. Tai gali būti ir sveikuoliški prieskoniai, labai geras aliejus, medus. Dabar žmonės vienas kitam tokius labai nori dovanoti. Tai tokia neįpareigojanti dovana, tinkanti ir vyrui, ir moteriai.
– Kaip galvojate, ar tarp tokių parduotuvių yra didelė konkurencija? Ar yra dar vietos naujiems verslams? Dabar tarp didžiųjų influencerių labai populiaru turėti tokias parduotuves su dovanomis, kvepalais, buities daiktais. AR jaučiate, kad turite stipriai konkuruoti, ar kiekvienam tiesiog reikia atrasti savą prekę?
– Konkurencija žinoma yra, todėl natūralu, kad tu turi kažkuo išsiskirti. Mes išlošiame, kad vietoje ir supakuojame, ir galima atvykti apžiūrėti. Žinot, internetu, ypač brangesnę prekę žmonės bijo pirkti, norisi apžiūrėti. Net ir užsisakę kartais atvyksta pačiupinėti gyvai.
Kiekvienam versle yra konkurencija, todėl sėkmės paslaptis – pasiūlyti kažką išskirtinio, ko pas kitus nėra.
– Daug fizinių parduotuvių karantino laikais skundėsi, kad buvo sunku, o elektroninė prekyba klestėjo. Jūs valdote abu modelius, tad kaip jūs gyvenote karantino metu?
– Kai uždarė visas parduotuves, aišku, kad fizinė nukentėjo. Nuomą vistiek skaičiavo, nuolaidų nelabai gavome, o viskas sustojo. Bet padėjo internetinė prekyba. Žmonės tikrai pirko. Matyt iš neturėjimo ką veikti. Ir ant savęs tą pajaučiau. Prekinausi kaip reikiant (juokiasi). Tai tas pirkimo bumas pasijuto labai. Pirko ir žvakes, namų kvapus, puodelius, pledukus, patalynę. Žmonės nėjo pramogauti, nėjo į restoranus, gal ir pinigėliai susitaupė ir galėjo sau leisti gražinti namus.
– Šiais laikais svarbu būti matomam internete. Kokius reklamos įrankius naudojate, kas labiausiai pasiteisinę, geriausiai pasiekia jūsų klientą?
– Nuo tada kai nusipirkau verslą, du metai buvo tokie praktiniai. Nesupratau, kas geriau, todėl bandžiau. Turbūt kiekvienam, kas verčiasi elektronine prekyba, sunku atsakyti – SEO ar Google Adwords. Vienuose straipsniuose vienaip rašo, kituose kitaip.
Savo kailiu išbandžiau, teko net ir nukentėti. Teko už SEO paslaugas labai daug sumokėti ir jokių rezultatų nebuvo pasiekta. Daug darbo įdedu Facebooke, Instagramas dar nėra iki galo sutvarkytas. Ir ką atsirinkau per praktiką, tai SEO.
SEO ir socialiniai tinklai duoda tą stabilią reklamą. Adwords mano manymu yra čia ir dabar – turi pinigų, nusipirkai, nebeinvestuoji ir tavęs niekur neberodo.
Mano ir patarimas kitiems būtų naudotis būtent SEO reklama. Gal tai ir ilgesnis darbas, bet efektyvesnis.
– Kokių patarimų turėtumėte jauniems verslininkams, kurie dar tik startuoja su internetine prekyba?
– Manau, kad dar ir aš esu pradžiamokslė. Bet aišku, palinkėsiu visada siekti svajonių ir įgyvendinti idėjas. Reikia nebijoti prašyti pagalbos, bet žinoti, kieno prašyti. Žinot, kitas gali pasinaudoti jumis ir jūsų idėjomis, jei pamatys, kad neturite reikiamų žinių. Reikia labai daug domėtis, kaupti žinių bagažą.
Dar vienas svarbus dalykas – po pirmų nesėkmių nenuleisti rankų. Jei būčiau nuleidusi po visų nesėkmių rankas, tikriausiai būčiau užsidariusi po kokių trijų metų. Nebūna taip, kad atsidarai parduotuvę ir visi puola pirkti. Reikia laiko, įdirbio, pagalbos. O žmonės, žinokit, geri, nepasityčios, padės.
Parduotuve „5dovanos” įsikūrusi Palangoje, Vytauto g. 106
Prasmės ir mėgstamos veiklos paieškos padėjo sukurti sėkmingą juvelyrikos dirbinių verslą
7 kūrybiškos idėjos, kaip už nedidelį biudžetą pakeisti namų interjerą
„LastMile“ skelbia šventinio laikotarpio darbo laiką: klientams prekes pristatys per porą valandų
Tyrimas atskleidė: lietuviai keliones planuoja iš anksto, išleidžia daugiau nei tikisi
„Tele2“ grupė pripažinta lydere klimato kaitos mažinimo srityje: pelnė aukščiausią įvertinimą
„Neste Lietuva“ vadovė: tęsdami tinklo plėtrą, ieškosime būdų didinti tvarių sprendimų pasiūlą
Lietuvos gyventojai bendrovę „Telia“ laiko tvariausia telekomunikacijų rinkos įmone šalyje, skelbia tvariausių Europos prekių ženklų tyrimą atliekančios „Sustainable Brand Index“...
Hibridinis darbo modelis įsitvirtino ir nesiruošia niekur trauktis. Priešingai – įmonės vis dažniau remiasi nutolusiomis komandomis, o darbuotojams suteikia vis daugiau...
Nors situacija, rodos, gerėja, tačiau nelaimingų atsitikimų darbe, pastebi Darbuotojų saugos ir sveikatos skyriaus vedėjas Saulius Balčiūnas, rodikliai vis dar...
Finansinių technologijų startuolis „HeavyFinance“ gavo 3 mln. Eur investiciją. Į bendrovę šiame investicijų etape investavo rizikos kapitalo fondų valdytoja „Practica...
Nors pasaulinė pandemija jau nebekelia papildomų rūpesčių verslo sektoriuje, tačiau atsiradusios alternatyvos įprastam darbui ofise nelinkusios trauktis. Nuotolinis darbas vis...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Verslas darbuotojams, dirbantiems nekvalifikuotą darbą, yra bene vienas seniausių verslų. Prisiminkite piramidžių statybą, kur dalyvavo ne tik vergai, bet ir...
Verslo esmė – pigiai nusipirkti šokoladą, išlydyti jį į skirtingas figūras, nuspalvinti ir parduoti su 500% pelnu. Tai tikri rodikliai,...
Sezoninis verslas – tai verslas, kurio pelnas labai priklauso nuo metų laiko, todėl pagrindinis jo tikslas – maksimaliai padidinti pajamas...
Kur investuoti krizės metu? Pagrindinis aspektas, kad sunkmečiu žmonės taupo ir todėl dalis paslaugų ar ne pirmo būtinumo prekių tampa...
Verslo idėja – kuri nudžiugins tūkstančius vaikų. Uždarbis iš prieššventinio triukšmo gali būti puiki priemonė norint gauti tinkamą pradinį kapitalą...