Paskelbta
1 mėnuo prieš-
Didžiausią degalinių tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Viada LT“ 2024 metais sėkmingai stiprino savo pozicijas šalies rinkoje. Pajamos iš parduodamų prekių ir paslaugų augo 7 proc. iki 110,9 mln. eurų, o 132 tinklo degalines aplankė 3 proc. daugiau klientų (28,4 mln.) nei 2023 m. Išskirtinis pardavimų augimas matomas maisto produktų bei kavos gėrimų segmente – jis augo net 14 proc. ir pasiekė 26 mln. eurų ribą.
Iš viso per 2024 m. bendrovė gavo 926,4 mln. eurų pajamų – 3 proc. daugiau nei 2023 m. Jos pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) siekė 11,19 mln. eurų – 32 proc. daugiau nei 2023 m. Bendrovė taip pat į valstybės biudžetą sumokėjo net 24 proc. daugiau mokesčių, t. y. 202,406 mln. eurų.
„Praėjusiais metais transporto sektoriaus aktyvumas didėjo, infliacija ir naftos produktų kainos mažėjo, o žaliavų brangimas buvo lėtesnis. Taip pat, nepaisant didelių kainų, 2024 m. itin sparčiai augęs vidutinis darbo užmokestis leido gyventojams įsigyti daugiau prekių ir paslaugų“, – praėjusius metus apžvelgia bendrovės generalinis direktorius Linas Vytautas Karlavičius.
Pasak jo, „Viada LT“ degalines gyventojai rinkosi ne tik degalų papildymui, bet ir kaip patogias sustojimo vietas savo kelionėse. Per 2024 m. bendrovės degalinių tinkle iš viso parduota 794 mln. litrų degalų – 4 proc. daugiau nei 2023 m., o mažmeninės prekybos segmento dalis išliko dominuojanti ir sudarė beveik 69 proc. visų pajamų.
Išplėstas degalinių tinklas ir asortimentas
2024 m. bendrovė tęsė aktyvią tinklo plėtrą ir modernizaciją – buvo rekonstruotos 5 degalinės Telšiuose, Kaune, Dotnuvoje, Kretingoje bei 10 plovyklų. Taip pat atidarytos 2 naujos degalinės bei 4 naujos savitarnos plovyklos. Bendros įmonės ir partnerių investicijos šiems projektams siekė 12,64 mln. eurų.
Degalinėse taip pat buvo diegiamos pažangios degalų pylimo kolonėlės, energiją taupančios šildymo, apšvietimo ir vėdinimo sistemos, įrengta nauja prekybinė įranga, poilsio ir užkandžių zonos, pastatyti naujausi kavos aparatai. Visose degalinėse atnaujinti sanitariniai mazgai, atsisakyta popierinių rankšluosčių, o jų vietoje sumontuoti išmanieji džiovintuvai.
Aktyviai plėstas ir maisto bei gėrimų asortimentas. 2024 m. bandelių pardavimai išaugo beveik 30 proc., savos gamybos sumuštinių – 20 proc., o salotų – daugiau nei dvigubai. Atsižvelgdama į šiuos pokyčius ir klientų pageidavimus, bendrovė degalinėse sukūrė darbuotojų, atsakingų už šviežio maisto ruošimą, pozicijas.
„Daugiau nei pusę pelno sugeneruojame iš degalinėse parduodamų prekių, paslaugų ir greitojo maisto segmento. Todėl nuolat plečiame šio segmento pasiūlą siūlydami šviežiai gaminamus produktus: salotas, sumuštinius, granolą, tortilijas, šviežiai spaustas sultis ir pan. Reaguojame į jaunesnių klientų lūkesčius, kuriems aktualus ne tik kainos ir kokybės santykis, tad mūsų asortimente atsiranda aplinkai draugiškesnių pakuočių ir kitų, tvaresnių, kompleksinių sprendimų“, – sako L. V. Karlavičius.
Dėmesys klientų patirčiai ir darbuotojų gerovei
2024 m. „Viada LT“ toliau investavo į geresnę ir šiuolaikišką klientų patirtį. Viena iš priemonių, kuri ženkliai prisidėjo prie šio tikslo – mobilioji programėlė ir lojalumo programa. Kaip teigia L. V. Karlavičius, fizinės lojalumo kortelės ir programėlė vienija daugiau nei 1 milijoną vartotojų. Per 2024 m. jiems padovanota per 800 tūkst. kavos puodelių, 152 tūkst. dešrainių ir 65 tūkst. automobilių plovimų. Virtualią nuolaidų kortelę renkasi jau daugiau kaip 50 proc. visų klientų. Išlaikyti darbuotojus klientų aptarnavimo srityje tampa vis sunkiau
2024 m. pabaigoje buvo peržiūrėtas degalinių darbuotojų darbo užmokestis, o nuo 2025 m. jis didėjo apie 10 proc. Bendrovė buvo įvertinta lygių galimybių srityje kaip viena iš TOP 5 pirmaujančių įmonių Lietuvoje, o 45,8 proc. darbuotojų joje dirba daugiau nei penkerius metus.
„Be motyvuotų ir įsitraukusių darbuotojų svetingumo kultūra grįstas aptarnavimas nebūtų įmanomas. Toliau tobuliname savo svetingumo standartą, kad nuolat prisitaikytume prie klientų, ir matome, jog tai atsiperka – apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą degalinių segmente laimime ketvirtus metus iš eilės“, – aiškina bendrovės generalinis direktorius L. V. Karlavičius. „Viada“ pardavimo pajamos pernai augo 43 proc.
Nepaisant iššūkių, toliau siekiama tvarumo tikslų
Vertindamas šių metų perspektyvą, L. V. Karlavičius pažymi, kad spartesnį augimą 2025-aisiais ribos keletas veiksnių t. y. nuo sausio mėnesio įsigalioję padidinti akcizai, auganti anglies dioksido dedamosios kaina, prasidėjęs pardavimų mažėjimas, didėjanti konkurencija vidaus rinkoje bei stiprėjantis spaudimas dėl mokestinių sprendimų nekeitimo iš kaimyninių valstybių.
„Vien pirmąjį šių metų ketvirtį dyzelino paklausa jau sumažėjo daugiau kaip 20 proc., nors 2024-aisiais augo beveik 7 proc.“, – teigia bendrovės generalinis direktorius L. V. Karlavičius. Degalinių tinklas „Viada“ tapo „Žalgirio“ partneriu Eurolygoje
Pasak jo,padėtį apsunkina ir dalies verslo klientų pasirinkimas užsipilti degalų kaimyninėse šalyse. Tai dar labiau verčia imtis nestandartinių sprendimų ir greitai reaguoti į rinkos signalus.
Nepaisant rinkoje vyraujančių iššūkių, „Viada LT“ planuoja toliau kryptingai siekti įmonės tikslų, tarp kurių – ir tvarumas. Kaip ir pernai, ketinama plėsti turimų saulės elektrinių pajėgumus. Šiuo metu bendrovė eksploatuoja 83 tokias elektrines, kurių bendra galia – 2,5 MW. Taip pat plečiama elektromobilių įkrovimo infrastruktūra bei planuojami klimato atžvilgiu neutralaus biometano pardavimai.
Degalų kainų šuolis: mažų miestų ekonomika pajus labiausiai
Pats geriausias prizas? Kelionė į Barseloną ir krepšinis iš arti – dalyvauk ir laimėk
EKSPERTAI: TEIGINIAI, KAD DEGALINĖS NUSTATO DEGALŲ KAINAS – MITAS
Skubantys klientai iš degalinių reikalauja vis didesnio maisto ir kavos pasirinkimo
Didžiausių Lietuvos įmonių sąraše „Viada LT“ užima penktąją vietą
„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo stoteles „Viada“ ir „Baltic Petroleum“ degalinėse investuos 7 mln. eurų
„Viada LT“ 2023-ųjų sėkmės paslaptis: pasiteisinusios investicijos į degalinių renovaciją ir žaliąją energetiką
Degalinių tinklas „Viada“ tapo „Žalgirio“ partneriu Eurolygoje
„Viada“ pardavimo pajamos pernai augo 43 proc.
Šis pokytis žymi didelį poslinkį, kaip paieškos sistemos – ir visas pasaulis – turės prieigą prie jūsų turinio tokiose platformose...
Lietuvoje veikiančios finansinių technologijų („fintech“) įmonės per pastarąjį dešimtmetį darbuotojų skaičiaus augimu keliasdešimt kartų viršijo Europos vidurkį, o darbo vietų...
Kopenhagoje įsikūrusi bendrovė „GetWhy“, kuri, pasitelkusi generatyvinį dirbtinį intelektą, revoliucionizuoja vartotojų įžvalgas, pritraukė papildomus 20 mln. USD finansavimą. Ši nauja...
Man nereikia dar vieno ekrano mano gyvenime. Bent jau taip sau kartojau metų metus. Anksčiau maniau, kad tai tik asmeninis...
Vis daugiau inovacijas kuriančių Lietuvos įmonių verslo galimybes atranda perspektyviose Azijos rinkose, tokiose kaip Taivanas, Japonija ar Pietų Korėja. Tai...
Šių metų sausio-gegužės mėnesiais dyzelino pardavimai Lietuvoje sumažėjo beveik penktadaliu – tai beveik triskart daugiau, nei buvo prognozavusi Finansų ministerija....
Atostogų sezonu vis daugiau vairuotojų leidžiasi į kelią, o automobilius dažnai palieka neįprastose vietose. Naujasis „If“ tyrimas parodė, kad dauguma...
Hibridinis darbo modelis smarkiai pakeitė tai, kaip dirbame moderniuose biuruose. Dėl juose kintančių darbuotojų srautų dingsta poreikis turėti nuolatines sėdimas...
Henry G. Uriko, „Figure Baltic Advisory“ žmonių analizės, vertinimo ir vadovų ugdymo specialistas. Vasara jau čia, o kartu su ja...
Kai saulė ir geras oras vilioja į lauką, verta nepamiršti pasirūpinti išmaniųjų įrenginių apsauga. Aktyvesnis gyvenimo būdas neišvengiamai paveikia mūsų...