Sekite naujienas

Verslas

„airBaltic“ pajamos ir keleivių skaičius antrąjį ketvirtį augo, pagerino 2025 m. pirmojo pusmečio rezultatus

L

Paskelbta

-

Svarbiausi pasiekimai: 

Reklama
  • Pirmojo pusmečio pajamos: 349,6 mln. eurų, 3,0 proc. daugiau nei praėjusiais metais, istoriškai geriausias pirmojo pusmečio rezultatas. 
  • Antrojo ketvirčio pelno augimas: 27,6 mln. eurų, palyginti su 24,2 mln. eurų nuostoliu 2024 m. antrajame ketvirtyje. 
  • Aptarnauta daugiau keleivių: 3,9 mln. per pirmąjį pusmetį (+8,7 proc.), įskaitant 2,5 mln. antrajame ketvirtyje (+8,3 proc.). 
  • Išaugo lėktuvų užpildymo koeficientas: antrąjį ketvirtį – iki 80,2 proc. (+2,4 pp), pirmąjį pusmetį – iki 78,2 proc. (+1,3 pp). 
  • ACMI operacijų rodikliai: skrydžių skaičius padidėjo 9,2 proc. II ketv. ir 12,4 proc. I pusm. palyginti su atitinkamais laikotarpiais pernai. 
  • Sumažėjo I pusm. grynasis nuostolis: -1,7 mln. eurų, palyginti su -88,8 mln. eurų praėjusiais metais. 

Šiandien Latvijos nacionalinė aviakompanija „airBaltic“ surengė investuotojų konferencinį pokalbį, kurio metu valdybos nariai – laikinasis generalinis direktorius ir operacijų direktorius Pauls Cālītis bei finansų direktorius Vitolds Jakovļevs – pristatė bendrovės neaudituotus finansinius ir veiklos rezultatus už 2025 m. pirmąjį pusmetį. Rezultatai rodo augimą ir stabilumą pagrindinėse srityse, tokiose kaip pajamos, keleivių skaičius ir tinklo veiklos rodikliai, atspindėdami nuolatinę pažangą, atitinkančią oro linijų bendrovės ilgalaikius planus. 

2025 m. II ketvirtį „airBaltic“ pajamos siekė 216,9 mln. eurų – 4,8 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Bendrovė uždirbo 27,6 mln. eurų grynojo pelno, ir tai yra žymus pagerėjimas, palyginti su 2024 m. II ketvirčiu, kada fiksuotas 24,2 mln. eurų nuostolis. Savo ruožtu, koreguotas EBITDAR pasiekė 55,2 mln. eurų, bendras keleivių skaičius išaugo 8,3 proc. iki 2,5 mln., o lėktuvų užpildymo koeficientas padidėjo 2,4 proc. punkto iki 80,2 proc. Be to, ACMI (orlaivių nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu) skrydžių apimtys išaugo 9,2 proc. palyginti su praėjusiais metais, dar labiau sustiprindamos bendrovės veiklos rezultatus. Bendrai antrojo ketvirčio rezultatai žymi atsigavimą po sausio-kovo periodo ir leido ženkliai pagerinti oro linijų bendrovės viso pirmojo pusmečio rezultatus. 

Bendrovė priduria, kad antrąjį ketvirtį operacinei veiklai įtakos viso sektoriaus jaučiama variklių prieinamumo problema, dėl ko įmonei teko pasitelkti nuomojamų orlaivių su įgula paslaugų teikėjus ir patirti didesnes veiklos sąnaudas. Šios laikinos priemonės užtikrino nepertraukiamą paslaugų teikimą, tačiau padidino spaudimą pelningumui. 

Rodiklis  II ketv. 2025  II ketv. 2024  Pokytis 
Pajamos  216.9 mln. eurų  207.0 mln. eurų  4.8% 
Koreguotas EBITDAR  55.2 mln. eurų  59.4 mln. eurų  (4.2) mln. 
Koreguota EBITDA  45.1 mln. eurų  46.0 mln. eurų  (0.9) mln. eurų 
Grynasis pelnas / (nuostoliai)  27.6 mln. eurų  (24.2) mln. eurų  51.8 mln. 
Keleiviai (įskaitant visų tipų keleivius ir oro linijų ACMI operacijas)  2.5 mln.  2.3 mln.  8.3% 
Tinklo keleiviai  1.4 mln.  1.3 mln.  6.2% 
ACMI keleiviai  1.2 mln.  1.1 mln.  10.7% 
Visi skrydžiai (įskaitant ACMI)  22.8 tūkst.  21.8 tūkst.  4.5% 
Tinklo skrydžiai  12.6 tūkst.  12.5 tūkst.  0.9% 
ACMI skrydžiai  10.3 tūkst.  9.4 tūkst.  9.2% 
Lėktuvų užpildymo koeficientas (%)  80.2%  77.8%  2.4pp 

 

Kalbant apie 2025 m. pirmojo pusmečio rezultatus, „airBaltic“ pajamos siekė 349,6 mln. eurų – 3 proc. daugiau nei atitinkamą praėjusių metų laikotarpį irtai yra rekordinis pirmojo pusmečio rezultatas. Bendras aptarnautų keleivių skaičius siekė 3,9 mln. ir taip pat žymi naują pirmojo pusmečio rekordą, prie kurio prisidėjo tiek reguliariųjų, tiek ACMI skrydžių augimas. 

Nepaisant nuolatinio infliacinio spaudimo ir sudėtingos makroekonominės situacijos Latvijoje, pagrindinėje „airBaltic“ rinkoje, pirmąjį šių metų pusmetį, palyginus su atitinkamu 2024 m. laikotarpiu, bendrovė grynojo pelno rodiklį pagerino 87-iais milijonais eurų – iki -1,7 mln. eurų. Prie tokio pasiekimo prisidėjo valiutų kurso pokyčiai ir tai, kad nebuvo taikomi pagreitinti nusidėvėjimo mokesčiai, kurie paveikė praėjusių metų rodiklius. 

„2025 m. pirmojo pusmečio rezultatai rodo mūsų veiklos atsparumą ir nuolatinę paslaugų paklausą, taip pat užtikrintą veiklos nuoseklumą. Nepaisant esamų iššūkių, įskaitant variklių prieinamumą ir sąnaudų spaudimą, bendrovė išlaikė stabilius veiklos rezultatus ir toliau augo. Šie rezultatai rodo mūsų verslo modelio stiprumą ir mūsų, kaip pagrindinio susisiekimo paslaugų teikėjo Baltijos šalyse ir už jų ribų, svarbą“, – teigia Pauls Cālītis, laikinasis „airBaltic“ generalinis direktorius ir operacijų direktorius. 

„Žvelgdami į ateitį, ir toliau didžiausią dėmesį skirsime efektyvumo ir veiklos rezultatų gerinimui, tuo pačiu ruošdami bendrovę ilgalaikėms galimybėms, įskaitant galimą pirminį viešą akcijų siūlymą (IPO). Turėdami didelį išankstinių užsakymų skaičių, platų skrydžių tinklą ir augančią ACMI veiklą, esame gerai pasirengę antrajam metų pusmečiui“, – išskiria P. Cālītis. 

Reklama

Iš viso 2025 m. pirmąjį pusmetį „airBaltic“ įvykdė 36,4 tūkst. skrydžių (+6,6 proc.), įskaitant 13,5 tūkst. ACMI skrydžių – tai 12,4 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Tai patvirtina oro linijų bendrovės, kaip augančio ACMI paslaugų teikėjo Europoje, pozicijas. 

 

Rodiklis  I pusm. 2025  I pusm. 2024  Pokytis 
Pajamos  349.6 mln. eurų  339.3 mln. eurų  3.0%* 
Koreguotas EBITDAR  50.9 mln. eurų  76.5 mln. eurų  (25.6) mln. 
Koreguota EBITDA  48.1 mln. eurų  58.6 mln. eurų  (10.5) mln. eurų 
Grynasis pelnas / (nuostoliai)  (1.7) mln. eurų  (88.8) mln. eurų  87.0 mln. 
Keleiviai (įskaitant visų tipų keleivius ir oro linijų ACMI operacijas)  3.9 mln.  3.6 mln.  8.7%* 
Tinklo keleiviai  2.4 mln.  2.2 mln.  6.7%* 
ACMI keleiviai  1.5 mln.  1.3 mln.  11.9%* 
Visi skrydžiai (įskaitant ACMI)  36.4 tūkst.  34.1 tūkst.  6.6%* 
Tinklo skrydžiai  22.8 tūkst.  22.1 tūkst.  3.5% 
ACMI skrydžiai  13.5 tūkst.  12.1 tūkst.  12.4%* 
Apkrovos koeficientas (%)  78.2%  76.9%  1.3pp 

Kaip skelbia bendrovė, išankstiniai užsakymai trečiajam ketvirčiui viršija 2024 m. lygį, o pajamingumo tendencijos išlieka teigiamos. Nors geopolitinės rizikos, ypač Artimuosiuose Rytuose, yra atidžiai stebimos dėl jų galimo poveikio kuro kainoms, bendra kelionių paklausa ir rinkos rodikliai išlieka stiprūs. Oro bendrovė toliau stiprina komercinius rezultatus ir rengiasi strateginiams žingsniams, įskaitant galimą IPO. „Avia Solutions Group“ trečiąjį šių m. ketvirtį koreguota EBITDA

Remiantis dabartinėmis tendencijomis, „airBaltic“ vadovybė tikisi, kad antroje metų pusėje pagerės koreguotas EBITDAR maržos rodiklis, ir prognozuoja, kad visų metų koreguotas EBITDAR bus nuo 160 mln. iki 175 mln. eurų. Bendros pajamos turėtų siekti nuo 780 mln. iki 800 mln. eurų. Bendrovė taip pat tikisi 2025 m. pervežti daugiau nei 5,2 mln. keleivių. Pajėgumų tikslai lieka nepakitę – planuojama, kad „airBaltic“ tinklo keleivių vietų skaičius, palyginti su 2024 m., padidės apie 5 proc., o ACMI pajėgumai, palyginti su 2024 m., padidės 20 proc. „Avia Solutions Group“ steigia pirmąją ACMI oro linijų bendrovę Tailande

Remdamasi dabartinėmis tendencijomis, „airBaltic“ patvirtina savo 2025 m. tikslą šiemet pergabenti nuo 5,2 iki 5,4 mln. keleivių, o tai bus pasiekta padidinus tinklo pajėgumą 3 proc. ir ACMI operacijas 20 proc. 

„airBaltic“, kuri skraido beveik 130 maršrutų ir turi 24 bendrojo kodo partnerius, išlieka pagrindine jungtimi tarp Baltijos šalių ir pasaulio. „Varle.lt“ pusmečio rezultatai viršijo lūkesčius

Visą ataskaitą galima rasti čia: https://investors.airbaltic.com/en/. 

* Žvaigždutės žymi rekordinius rodiklius šiose pozicijose tarp „airBaltic“ pirmojo pusmečio rezultatų. 

„airBaltic“ vykdo skrydžius beveik 130 maršrutų iš Rygos, Talino, Vilniaus, Tamperės ir, sezonais, Gran Kanarijos, siūlydama jungtis su daugeliu oro linijų tinklo miestų Europoje, Artimuosiuose Rytuose, Šiaurės Afrikoje ir Kaukazo regione. Visas „airBaltic“ skrydžių tvarkaraštis ir bilietai yra prieinami bendrovės interneto svetainėje www.airbaltic.com. „Avia Solutions Group” 2023 m. audituoti finansiniai rezultatai

Istorinis „ Avia Solutions Group“ sandoris – iš gamintojo užsakė 80 „Boeing“ 737 MAX orlaivių

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Verslas22 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas23 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas1 d. prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams1 d. prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas2 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |