Sekite naujienas

Verslas

Kodėl Turkija galėtų tapti patrauklia Lietuvos eksporto kryptimi

L

Paskelbta

-

JAV prezidentui Donaldui Trumpui pradėjus pasaulinį muitų karą, verslo atstovams tenka perbraižyti eksporto kryptis. Lietuvos verslininkai visais laikais garsėjo savo sumanumu ir prisitaikydavo net ir prie sunkiausių situacijų. Kiekvienas išbandymas kartu yra ir nauja galimybė, todėl vis daugiau ekspertų siūlo pasidomėti, kuo naudinga lietuviams galėtų būti Turkijos rinka.

Reklama

„Turkija tampa vis patrauklesne kryptimi Lietuvos eksportui, kadangi tai yra didelė rinka, įsikūrusi strategiškai patrauklioje vietoje ir turinti muitų sąjungą su Europos Sąjunga (ES). Šalyje labiausiai auga technologijų, gamybos, maisto produktų ir baldų gamybos sektoriai, o tai yra sritys, kuriose Lietuva pasižymi geriausiomis savybėmis. Abiem šalims stiprinant komercinius ryšius, Turkija galėtų tapti vartais Lietuvos įmonėms, siekiančioms augti už ES ribų“, – teigia Turkijos ir Lietuvos prekybos rūmų vadovas (TLCC) Umitas Atesagaoglu.

Kodėl lietuviams verta atkreipti dėmesį į Turkiją?

Nors daugelio lietuvių akyse Turkija pirmiausia žinoma kaip patrauklus atostogų kraštas, ši šalis gali pasiūlyti kur kas daugiau nei puikų kainos ir kokybės santykį poilsiautojams.

Pasak, U.Atesagaoglu, visų pirma, tai yra sparčiai auganti, bet kartu ir atspari rinka. Turkija turi daugiau nei 85 mln. gyventojų ir yra 19-ta didžiausia ekonomika pasaulyje pagal perkamosios galios paritetą (pagal šį metodą skaičiuojamas žymusis „Big Mac“ indeksas). Nepaisant pasaulinių sukrėtimų, Turkija rodo stiprų atsigavimą po pandemijos gamybos pramonės, eksporto ir technologijų srityse.

Dėl unikalios geografinės situacijos Turkija yra laikoma strateginiu prekybos centru. Tai tarsi vartai tarp Europos, Artimųjų Rytų ir Azijos, todėl tai galėtų tapti tramplinu Lietuvos įmonėms, besiplečiančioms regione. Nekilnojamas turtas Ispanijoje prie jūros ar Turkijoje prie jūros?

Dar viena gera žinia – Lietuvos eksportuotojams naudinga muitų sąjunga tarp Turkijos ir ES. Šis susitarimas galioja jau kelis dešimtmečius, dar nuo 1995 m., ir tai padeda sumažinti prekybos kliūtis, o daugumai pramonės produktų netaikomi muitai.

carvertical VIN patikra

Be to, šalyje pastebimas technologijų verslų bumas: auga Turkijos startuolių ekosistema, pastaraisiais metais atsirado keletas vienaragių, ypač finansinių technologijų, mobilumo ir žaidimų srityse.

Turkija keičiasi ir naujausios tendencijos rodo, kad pokyčiai turėtų būti itin patrauklūs naujų eksporto rinkų besidairantiems Lietuvos verslams. Pavyzdžiui, vis aktyviau įgyvendinami skaitmeninimo projektai: Turkija imasi e. valdžios pertvarkos, skatinamos su finansinėmis technologijomis ir dirbtiniu intelektu susijusios iniciatyvos, o tai atveria duris Lietuvos IT ir programinės įrangos paslaugas teikiančioms įmonėms.

Kita auganti sritis – automobilių tiekimo grandinės: Turkija yra viena didžiausių Europos transporto priemonių gamintojų, todėl Lietuvos inžinerijos ir automobilių dalių tiekėjai galėtų nesunkiai integruotis į šį tinklą.

Natūralu, kad Turkijoje vyksta ir su tvarumu bei žiedine ekonomika susiję pokyčiai, puikiai derantys su ES Žaliojo susitarimo tikslais, todėl Lietuvos žaliųjų technologijų ir ekologiški produktai rastų savo nišą šioje rinkoje. Nauji atostogų Turkijoje scenarijai

Kokie verslai turi didžiausią perspektyvą Turkijoje?

„Be abejonės, turkai itin vertina lietuviškus žemės ūkio ir ekologiškus produktus. Pieno produktai, šaldyti produktai ir ekologiški gaminiai tampa vis patrauklesni sveikata besirūpinančiose Turkijos rinkose.

Lietuva yra pasaulinė lazerių ir bendrai fotonikos technikos lyderė, o Turkija daug investuoja į gynybos ir aukštųjų technologijų sritis, todėl šios srities produkcija yra itin paklausi.

Dėl savo išskirtinio dizaino identiteto ir konkurencingos gamybos Lietuva yra patraukli Turkijos interjero ir baldų pramonei. Be to, Turkijai pereinant prie žiedinės ekonomikos, inovatyvius ir ekologiškų medžiagų sprendimus galintys pasiūlyti Lietuvos pakuočių gamintojai turi didelį potencialą“, – sako U. Atesagaoglu. Turkija gerina rekordus ir lieka populiariausia atostogų kryptimi užsienyje

Turkijos ir Lietuvos prekybos rūmų vadovas papildomo, kad tarp paslaugų teikėjų Turkijoje galėtų klestėti Lietuvos fintech įmonės, turinčios atitikties reikalavimus užtikrinančias priemones – joms nebūtų sunku prisijungti prie bankininkystės ir skaitmeninių mokėjimų ekosistemos. Taip pat Turkijos įmonėms, vykdančioms verslą Baltijos šalyse, būtų vertingos teisės, mokesčių ir prekybos klausimais konsultuojančios įmonės. Įžengti į konkurencingą ir įvairiaspalvę Turkijos rinką galėtų ir kūrybinės ar dizaino agentūros.

Kaip įžengti į Turkijos rinką?

Kaip ir bet kuri rinka, taip ir Turkija turi tam tikrų subtilybių, kurias reikia išmanyti norint čia sėkmingai pradėti savo veiklą. Verta paminėti keletą pagrindinių iššūkių, kurie gali kilti naujiems Lietuvos eksportuotojams. Iš pradžių, būtina atsižvelgti į kultūrinį ir verslo etiketą. Kadangi Turkijoje labai svarbūs santykiai ir pasitikėjimas, sandoriai dažnai neįvyksta be asmeninių susitikimų ir jų metu parodyto atkaklumo. Startuoja vasaros skrydžių sezonas

Be to, būtina suprasti reguliavimo sudėtingumus. Turkijoje produktų registravimo, ženklinimo taisyklės ir techniniai standartai gali skirtis, todėl būtina turėti vietinius teisininkus arba prekybos partnerius. Galiausiai, didelę įtaką verslo rezultatams ir konkurencingumui gali daryti valiutų kursų svyravimai.

Todėl jeigu svarstote apie galimybę savo verslą plėsti į Turkiją, efektyviausias ir dažniausiai naudojamas būdas yra susirasti patikimus vietinius partnerius, kurie galėtų atstovauti jūsų įmonei. Jeigu jūsų veikla susijusi su gamyba ar technologijomis, tuomet galima svarstyti ir apie bendros įmonės įsteigimą. Tiesioginio eksporto variantas būtų tinkamiausias tiems, kas gamina nišinius ir didelės pridėtinės vertės produktus. Tačiau jeigu siekiate ilgalaikių rezultatų, greičiausiai patys būsite labiau suinteresuoti atsidaryti savo verslo atstovybę ar įkurti čia dukterinę įmonę.

„Apžvelgiant noriu pasidalinti svarbiausiomis rekomendacijomis Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo įmonėms, kurios ieško naujų eksporto krypčių ir mato Turkiją savo taikiklyje. Pirma, pradėkite nuo patikimo partnerio. Susiorientuoti rinkoje jums gali padėti Turkijos Respublikos ambasados komercijos patarėjo biuras Vilniuje, Turkijos ir Lietuvos prekybos rūmai arba vietiniai distributoriai. Antra, pabandykite suprasti Turkijos vartotojų elgseną ir pagal pritaikykite savo pasiūlą. Ir trečia, būkite aktyvūs ir matomi. Dalyvaukite Turkijos prekybos parodose, verslo delegacijose arba B2B renginiuose – asmeninis bendravimas yra raktas į sėkmę Turkijoje“, – pabrėžia U. Atesagaoglu.

Patraukliausi Turkijos miestai verslo investicijoms

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |