Auto
Trumpo „ambicingasis projektas“ griauna elektromobilių paskatas, bet atveria duris mokesčių lengvatai
Paskelbta
2 savaitės prieš-
Prezidento Trumpo „ambicingasis projektas“ vos praslydo per Senatą kaip tik prieš šio savaitgalio pirotechnikos šventes. Projektas šventiškai panaikina ilgą sąrašą įvairiausių aplinkos apsaugos priemonių, o ypač ryškiai šviečia raketų raudona pašvaistė, pasirengusi sudeginti visas dabartines federalines elektromobilių subsidijas.
Nors tikslus laikas dar nėra galutinai nustatytas, pagal dabartinę situaciją 7500 USD federalinė subsidija elektromobiliams baigtų galioti ne 2032 m., kaip buvo numatyta iš pradžių, o jau rugsėjo pabaigoje. Tai staigus ir nešlovingas galas paskatų serijai, kuri viena ar kita forma egzistuoja dar nuo George’o W. Busho administracijos laikų.
Šis pokytis taikomas ne tik naujiems vartotojų automobiliams, tokiems kaip „Kia EV9“ ar „Volkswagen ID.Buzz“. Jis taip pat panaikina 4000 USD federalinę lengvatą naudotiems elektromobiliams ir netgi panaikina nuolaidas komercinėms transporto priemonėms, kurios įkvėpė visiškai naują ir keistą elektrinių furgonų kartą, tokių kaip „Rivian“ ir „Arrival“ (ilsėkis ramybėje).
Visos šios iniciatyvos buvo skirtos sumažinti transporto pramonės, kuri kartu sudaro 29 procentus visų JAV šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų, aplinkos poveikį. Nors šis neigiamas aplinkos poveikis gali būti nejaučiamas iš karto, tiems, kurie svarsto apie elektromobilio pirkimą, finansinis skausmas piniginėje bus jaučiamas daug greičiau.
Bet galėjo būti ir blogiau.
Siūlytas metinis elektromobilių mokestis
Ankstesnėse projekto versijose buvo numatytas 250 USD metinis mokestis elektromobilių savininkams ir vis dar piktybiškas 100 USD mokestis hibridinių automobilių savininkams. Šis mokestis būtų taikomas nepriklausomai nuo to, kada įsigijote savo transporto priemonę, todėl net jei buvote elektromobilių entuziastas dar prieš jiems tampant madingais, būtumėte turėję mokėti nemažą metinę priemoką.
Šis mokestis turėjo būti nukreiptas į Greitkelių patikos fondą, tariamai užtikrinant, kad elektromobilių savininkai sąžiningai prisideda prie federalinės transporto infrastruktūros priežiūros. Didžioji dalis šio fondo finansavimo gaunama iš 18,4 cento už galoną benzino mokesčio, kuris netiksliai užtikrina, kad vairuotojai moka maždaug savo sąžiningą dalį už greitkelių naudojimą.
Tačiau šis tariamas elektromobilių mokesčių ekvivalentas buvo sukonstruotas itin neproporcingai. Vidutinis amerikietis per metus nuvažiuoja 11 318 mylių, kaip teigia Energetikos departamentas, o tai sudaro šiek tiek mažiau nei 100 USD metinių mokesčių už benziną. Tai mažiau nei pusė siūlyto metinio mokesčio elektromobiliams. Taip, elektriniai automobiliai ir jų sunkios baterijos iš tiesų greičiau dėvi kelius, bet ne tokiu mastu.
Tai atrodė daugiau nei šiek tiek nesąžininga, tačiau įstatymų leidėjai susidūrė su dar didesne kliūtimi: jie tiesiogine prasme negalėjo įgyvendinti tokios mokesčių struktūros. „Šiandien federalinė vyriausybė neturi mechanizmo rinkti metinį mokestį“, – „Politico“ sakė Ohajo respublikonų senatorius Bernie Moreno.
Nepriklausomai nuo priežasčių, kol kas šis mokestis nebeįtrauktas į projektą.
Poveikis pramonei
Amerikos elektromobilių pardavimai neatitiko anksčiau daugelio pramonės ekspertų prognozuotos staigios augimo kreivės. Vis dėlto jie stabiliai auga. Pirmąjį šių metų ketvirtį elektromobilių pardavimai JAV išaugo 10 procentų, kaip teigia „Cox Automotive“, nepaisant neseniai smukusių „Tesla“ pardavimų.
Atsižvelgiant į tai, kad vidutinė naujo automobilio kaina JAV yra 48 799 USD, o vidutinė naujo elektromobilio kaina – 57 734 USD, 7500 USD federalinė elektromobilių mokesčių lengvata akivaizdžiai daro didelę įtaką šiam kainų skirtumui mažinti. Jei „ambicingasis projektas“ bus priimtas, šis tiltas bus sugriautas vos per kelis mėnesius.
Nors neįmanoma tiksliai pasakyti, kiek Amerikos elektromobilių rinkos augimą lėmė šios paskatos, galime pažvelgti į tokio sumažinimo poveikį kitose rinkose. Vokietijos Klimato ir transformacijos fondas 2016–2023 m. išmokėjo 10 mlrd. eurų, prisidėdamas prie 2,1 mln. elektromobilių pirkimo.
Po šios programos pabaigos elektromobilių pardavimai Vokietijoje pirmąjį 2024 m. pusmetį sumažėjo 16,4 procento. Tuo tarpu kitur Europoje elektromobilių pardavimai toliau augo beveik 10 procentų. Vis dėlto tai atrodo tik laikinas smukimas. Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius Vokietijos elektromobilių registracijos išaugo daugiau nei 40 procentų, nepaisant ypač didelio „Tesla“ pardavimų sumažėjimo.
Prekės ženklai ir įkrovikliai
Kalbant apie tai, kuriuos gamintojus šis pokytis paveiks labiausiai, galima manyti, kad pirkėjai, ieškantys pigesnių elektromobilių – automobilių iš tokių prekių ženklų kaip „Hyundai“, „Kia“ ir „Nissan“ – šį pokytį pajus skaudžiausiai; aukščiausios klasės prekių ženklų, tokių kaip „Mercedes-Benz“, „BMW“ ir „Porsche“, pirkėjai bus šiek tiek mažiau atgrasomi. Nenuostabu, kad neither vieno automobilių gamintojo nėra „ambicingojo projekto“ rėmėjų sąraše. 10 didžiausių startuolių Lietuvoje pritrauktų investicijų
Tačiau sąraše rasite žymiausius naftos chemijos pramonės veikėjus, tokius kaip Amerikos naftos institutas, „Chevron“, „ConocoPhillips“ ir „Coterra“.
Projektas ne tik panaikins paskatas elektromobilių pirkėjams ar nuomininkams. Amerikos įkrovimo infrastruktūra taip pat patirs smūgį dėl Alternatyvaus kuro transporto priemonių degalų papildymo turto kredito panaikinimo. Šis kreditas padengdavo iki 30 procentų elektromobilių įkroviklių įrengimo išlaidų, skatindamas daugiau įmonių įrengti daugiau įkroviklių daugiau vietų.
Šio kredito panaikinimas tikrai nepadės lėtai kuriamai Amerikos įkrovimo infrastruktūrai. Galvoji apie nuosavą būstą – sužinok, kokie mokesčiai gali būti svarbūs ir kodėl verta tam pasiruošti iš anksto
Sidabrinis pamušalas
Amerikos federalinės lengvatų programos kritikai jau seniai teigė, kad ji per dažnai buvo naudojama turtingų pirkėjų, siekiančių šiek tiek sumažinti savo kito prabangaus elektromobilio kainą. Bent jau šis aspektas sprendžiamas vienu iš kitų projekto transporto srities pokyčių, kuris iš tikrųjų gali būti teigiamas daugeliui amerikiečių.
Projektas apima naują mokesčių atskaitą, kuri gali padėti šiuolaikiniams pirkėjams, apsunkintiems skolų po automobilio pirkimo. Jei projektas bus priimtas, pirkėjai, turintys automobilių ar motociklų paskolas, galės reikalauti iki 10 000 USD palūkanų per metus mokesčių deklaracijoje. „Avia Solutions Group“ obligacijomis pasiskolino 300 mln. USD
Tai taikoma transporto priemonėms, nepriklausomai nuo jų varomojo tipo, todėl elektromobiliai ir hibridai taip pat atitinka reikalavimus, tačiau yra ir kitų kriterijų, įskaitant tai, kad transporto priemonė turi būti skirta asmeniniam naudojimui, negali turėti gelbėjimo titulo ir turi būti galutinai surinkta Jungtinėse Valstijose. Be to, norint pasinaudoti visa atskaita, asmenys turi turėti pakoreguotas bendrąsias pajamas (AGI) mažesnes nei 150 000 USD, jei pateikia deklaraciją kaip pavieniai asmenys, arba 250 000 USD, jei pateikia bendrą deklaraciją kaip sutuoktiniai.
Ką daryti dabar?
Jei esate pirkėjas, kuris dvejojo dėl elektromobilio pirkimo, galima drąsiai teigti, kad dabar būtų labai geras metas paspausti gaiduką. Ir turiu omenyje dabar. Federalinė subsidija gali galioti iki rugsėjo, tačiau papildomos pardavėjų paskatos išseks greičiau nei krokodilo ašaros. Kaip lietuvius susodinti į elektromobilius?
Kita vertus, jei esate elektromobilių gamintojas, tikėtina, kad šiuo metu nelabai ką galite padaryti. Automobilių pramonė nebuvo sukurta reaguoti į dabartinės prezidento administracijos užgaidas ir benziną mylinčius specialiuosius interesus, kurie ją kursto. Tikėkimės, kad jūsų verslo sėkmė nebuvo susieta su federalinių paskatų tęstinumu – ar, tiesą sakant, importo tarifų nebuvimu.
Ateityje Amerikos elektromobilių pasiūlymai turės būti vieni iš dviejų dalykų: kainuoti panašiai kaip vidaus degimo konkurentai arba būti taip iš esmės patrauklūs, kad jie verti papildomų išlaidų. Jei jūsų transporto priemonės neatitinka šių kriterijų, nuo spalio galite turėti problemų. Lietuvos verslas naujų eksporto rinkų ieškos nuo Europos iki Pietų Amerikos ir Australijos
Turinys priklauso: engadget.com
Taip pat skaitykite
-
Tesla pradeda robotaksi paslaugą Teksase
-
Telefonų gamintojai plečia asortimentą: kada važiuosime „Xiaomi“, „Sony“, „Samsung“ ar „Apple“ elektromobiliais?
-
Elonas Muskas parduoda naujus kvepalus „Burnt Hair“ už 1 mln.
-
„Nimbus“ pristato mažytį elektromobilio prototipą, kuris primena motociklą su stogu
-
Kinijoje bręsta nauja grėsmė pasaulio ekonomikai
-
Baltieji rūmai atsisako taikyti sankcijas „Nord Stream 2”