Facebook – viena didžiausių socialinių platformų pasaulyje – jau daugelį metų aktyviai investuoja į dirbtinio intelekto (DI) technologijas. DI padeda optimizuoti vartotojų patirtį, užtikrinti saugumą bei personalizuoti turinį. Tačiau kaip tiksliai Facebook naudoja DI ir kokios yra šios technologijos ateities perspektyvos?
Reklama
Facebook DI taikymas
1. Turinys ir naujienų srautas
DI algoritmai analizuoja vartotojų elgseną ir pateikia labiausiai tinkantį turinį. Naujienų srauto personalizavimas pagrįstas daugybe veiksnių, tokių kaip anksčiau pamėgti įrašai, komentarai ir dalinimasis. Dirbtinis intelektas
2. Automatinė turinio moderacija
Facebook naudoja DI siekdamas užkirsti kelią netinkamam turiniui. Automatiniai filtrai aptinka neapykantos kalbą, dezinformaciją ir netinkamą vaizdinį turinį, pašalindami jį dar prieš vartotojams jį pastebint.
3. Veidų atpažinimas ir privatumo apsauga
Facebook anksčiau naudojo veidų atpažinimo technologiją, kad padėtų vartotojams lengviau žymėti žmones nuotraukose. Tačiau dėl privatumo problemų ši funkcija buvo sumažinta arba pašalinta kai kuriose rinkose. Startuoliai Lietuva
4. Automatiniai vertimai ir kalbos atpažinimas
DI leidžia Facebook automatiškai išversti įrašus ir komentarus į įvairias kalbas, taip sujungdamas žmones visame pasaulyje. Tai ypač svarbu daugianacionalinėms bendruomenėms.
5. Pokalbių robotai (chatbotai)
Verslai Facebook Messenger platformoje gali naudoti DI pagrįstus pokalbių robotus, kurie padeda atsakyti į klientų užklausas, suteikia informaciją apie produktus ir gerina bendrą klientų patirtį. Dirbtinis intelektas: kas tai ir kaip jis keičia pasaulį
Ateities perspektyvos
Facebook toliau tobulina DI technologijas, siekdamas dar labiau pagerinti vartotojų patirtį. Galima tikėtis pažangesnės automatizuotos moderacijos, dar tikslesnių personalizavimo galimybių ir inovacijų, susijusių su metavisata (Metaverse), kur DI atliks dar svarbesnį vaidmenį.
Facebook dirbtinis intelektas ne tik padeda vartotojams gauti tinkamesnį turinį, bet ir užtikrina saugesnę bei patogesnę platformą. Tačiau kartu kyla ir etiniai klausimai, susiję su privatumu ir duomenų apsauga. Todėl DI ateitis Facebook ekosistemoje išliks svarbia diskusijų tema ateinančiais metais.