Paskelbta
5 mėnesiai prieš-
By
LukasSpalio 1-ąją visame pasaulyje yra minima Tarptautinė kavos diena, skirta suburti šio gėrimo entuziastus ir atskleisti kavos skonio bei aromato įvairovę. Specialistai pastebi, kad kava ne tik energijos šaltinis, kuris stiprina dėmesį ir koncentraciją, tačiau ir ritualo dalis, kuri turi įtakos emocinei būsenai bei žmogaus nuotaikai. Degalinių tinklo duomenimis, lietuviai išgeria daugiausiai kavos Baltijos šalyse, kodėl tautiečiams šis gėrimas taip patinka?
Kava – ritualas pradėti dieną
„Circle K“ duomenys rodo, kad būtent nuo kavos puodelio dažnas lietuvis pradeda savo dieną. „Intensyviausius kavos pardavimus skaičiuojame nuo 7 ryto iki 15 valandos. Galima teigti, kad daugelis renkasi pasimėgauti kavos puodeliu keliaujant į darbus, taip pat sustoja pietų pertraukos metu ar nori „pasikrauti“ energijos dienai įpusėjus“, – teigia „Circle K“ vyr. kategorijų vadovė Lietuvoje Inga Galinienė.
Kavos kaip ritualo svarbą patvirtina ir psichologė Inga Būdvytytė, pasak jos, saikingai vartojama kava teigiamai veikia emocinę būseną.
„Kava daugeliui yra ne tik gėrimas, bet ir teigiamą poveikį turinti kasdienio ritualo dalis. Rytinis kavos puodelis gali suteikti ne tik energijos, bet ir padėti susikurti ramybės akimirką prieš pradedant įtemptą darbo dieną. Kavos gėrimo ritualas veikia kaip trumpa pauzė, skirta atsipalaidavimui ir minčių „sutvarkymui“. Be to, mėgstamas kavos skonis ir kvapas siejasi su maloniomis emocijomis, sukeldamas pasitenkinimo jausmą, o ritualas sukuria rutiną ir stabilumą, kurie ypač svarbūs emocinei sveikatai“, – dalinasi psichologė.
Populiariausia – pagardinta pienu
„Circle K“ duomenys atskleidė, kad tautiečiai labiausiai mėgsta kavos su pienu gėrimus.
„Pirmoje vietoje jau ne vienerius metus Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse tvirtai lyderiauja „Latte“, šis švelnaus espreso ir kreminio pieno balansas sulaukia didžiausių – daugiau trečdalio klientų – simpatijų. Antroje vietoje rikiuojasi juoda kava, kurią skanauja 10 proc. pirkėjų, nedaug nuo jos atsilieka trečioje pozicijoje esantis itališkas „Cappuccino“. Tuo tarpu juoda kava, pagardinta pienu, sudaro apie 7 proc. kavos pardavimų. Galima teigti, kad Baltijos šalių gyventojai labiausiai mėgsta pieno pagrindu pagamintus kavos gėrimus“, – atskleidžia I. Galinienė.
Pasak „Circle K“ atstovės, pastaraisiais metais šalyje ženkliai augo šaltos kavos pardavimai. „Skirtingų rūšių gėrimų paklausa priklauso nuo sezoniškumo. Didžiausius karštų ir šaltų gėrimų pardavimus skaičiuojame vasarą, kuomet mūsų degalines aplanko didžiausias srautas pirkėjų. Šiltojo sezono metu stebime stipriai augantį šaltųjų gėrimų populiarumą, būtent vasaros metu šaltos kavos pardavimai siekia apie 10 proc. Tuo tarpu žiemą – didėja arbatos bei šokolado gėrimų paklausa“, – dalinasi „Circle K“ vyr. kategorijų vadovė.
Inga Galinienė pastebi, kad žmonės vis daugiau dėmesio skiria kavos kokybei ir neretai ruošia ją patys. „Pandemijos metu nemažai žmonių įsigijo aukštos kokybės kavos aparatus namams, įmonės taip pat investavo į kokybišką kavos ruošimą biuruose, nes suprato, kad tai yra motyvacinio paketo dalis“.
Ar tikrai klientas visada teisus? Elgesys, dėl kurio kenčia aptarnaujantis personalas
Stulbinanti statistika: net 60% aptarnavimo sektoriaus darbuotojų kenčia nuo psichologinio klientų smurto
Automobilio plovimas žiemą: kodėl tai ne tik estetikos klausimas, bet ir svarbus saugumo faktorius?
Lietuviai puola išbandyti naujas madas: kokie maisto ir gėrimų hitai karaliauja?
Saldumynų lyderis „Candy POP“ plečiasi – kas laukia po sutarties su „Circle K Latvija“?
Degalinėse – nemokama kava Kalėdų Seneliams
Švenčių užkulisiai aptarnavimo sektoriuje: kodėl svarbu nepamiršti empatijos?
Prieššventinis laikotarpis – išbandymas emocinei sveikatai: kaip ja pasirūpinti
Žiemos keliai – ne lenktynių trasa: kaip užtikrinti savo ir kitų saugumą
Tarptautinė automobilių prekybos kompanija „Inchcape“ skelbia partnerystės pradžią su pirmaujančiu pasaulyje elektromobilių gamintoju BYD („Build Your Dreams“) ir šiemet pradeda...
Vasario 9-oji tapo istorine diena ne tik Baltijos šalių energetikos sistemoms, bet ir visai Europai. Baltijos šalys sėkmingai sinchronizavo savo...
Praėjusiais metais didžiausio Lietuvoje kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ pajamos Lietuvoje siekė 119 mln. eurų, įmonė išskraidino 152 tūkst. keliautojų, daugiausiai...
Lietuvos centrinė kredito unija (LCKU), prižiūrinti didžiausią Lietuvoje –LKU kredito unijų grupę, prisijungė prie Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro(toliau –...
Lietuvoje veikiantys startuoliai ir iš jų išaugusios technologijų įmonės 2024 m. šalies biudžetą papildė net 473 mln. eurų – maždaug...
Draudikai pastebi, kad pastaraisiais metais keičiasi automobilių vagysčių tendencijos. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, ilgapirščiai vis dažniau taikosi į didelės vertės komercinį...
Atsiskaitymo lizingu forma Lietuvoje vis labiau populiarėja, o įprastą požiūrį, kad lizingas ypač mėgstamas tarp žmonių, kurie nori įsigyti brangesnius...
Į Lietuvą sugrįžus žiemiškiems orams, vairuotojai susiduria su įvairiais iššūkiais – nuo slidžių kelių iki riboto matomumo. Tačiau yra vienas...
Laiką ir pinigus taupantys, maistingi ir skanūs patiekalai parduotuvėse – vis dažnesnis kasdienis pasirinkimas. Prekybos tinklas „Iki“, neseniai atnaujinęs pagamintų...
Biuro funkcionalumas, dizaino ir interjero sprendimai daro esminę įtaką darbuotojų komfortui, kūrybiškumui bei darbo kokybei. Keičiantis darbo rinkai, sparčiai kinta...